-> TTomas: Tak jsem se zpožděním doplnil, bohužel ještě ne docela.. Ty nejdelší kódy (443..) jsem opomněl, chybí ještě pro LS/R. Ale ta děsná fuška, než jsem tohle téma znovuobjevil, to bylo něco..
-> jerrom: ..110 102 by tedy měl být pro 110L nebo 1100MB..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Uchycení gumy chladiče na Š1000 Mb - 100
Sakra sakra, tak ten novej, jestli jsem ten kod spravne vyčetl...je slabě vyraženej, tak by byl: 443 511 110 102 no a pak v eRku mám nandanej 443 511 112 102, což jsem předpokládal, že ten co jsem tam dal je ze 100ky, ale co ten novej? Ještě se tam mrknu jednou, jestli je tam opravdu 110 a ne 112
-> TTomas: no to si říkám taky, proto mě překvapilo, že ho lidi nechtěli... jdu se mrknout na číslo.
-> jerrom: No tak to je jasny:) Kilo za chladic na kilo je luxus:) Takze gratuluju. Pokud je opravdu na kilo, tak je to 443 511 112 102. On jakejkoli novej chladic chladi velice dobre...at uz ten stovkovej nebo erkovej. 

-> TTomas: teď jsem koupil na burze jeden chladič na škodu 100, kouknu na číslo, jestli to číslo co je vyražené nahoře je škodovácké, a prý se toho pána každý na ten chladič ptal a jelikož nebyl měděný, tak ho nikdo nechtěl...no a při ceně 100Kč jsem tam ten nový chladič nemohl nechat
jinak katalog na eRka a LS je na www.skoda110r.com

-> Jozka: Ano i ja nazyvam toto lamelou:) a na tom novem chladici kde je mistama poruseny lak je na nich patrna zelena oxidace. I ciselne sedi na typ 110L. Pokud se nepletu, tak jsou mosazny ty vanicky.
Jinak teda jeste doplnim ty dalsi cisla co mam poruce
Pro 100/110 dle katalogu 1973–1974–1975:
5. pro 100/100L – 10–361–7601, čili = c)
443 511 112 102 , 110-610503
6. pro 110L – 10–360–7601, čili = d)
443 511 110 102 , 110-610502
7. pro 110LS – 10–365–7601
8. pro 110R je v roce 74 taky 10–365–7601, čili jako 110LS.
Takze koukam ze r a ls mely jeste chadice v necem jine...vi nekdo v cem? Material uz se snad jinej nepouzival, tak ze by hustota lamel? Zajimave je ze se Bata o nicem takovem nezminil.Jen uvadi dva typy 100 a 110. Katalog r ani ls nemam, tak pripadne dopln cilsa i k nim
Jinak teda jeste doplnim ty dalsi cisla co mam poruce
Pro 100/110 dle katalogu 1973–1974–1975:
5. pro 100/100L – 10–361–7601, čili = c)
443 511 112 102 , 110-610503
6. pro 110L – 10–360–7601, čili = d)
443 511 110 102 , 110-610502
7. pro 110LS – 10–365–7601
8. pro 110R je v roce 74 taky 10–365–7601, čili jako 110LS.
Takze koukam ze r a ls mely jeste chadice v necem jine...vi nekdo v cem? Material uz se snad jinej nepouzival, tak ze by hustota lamel? Zajimave je ze se Bata o nicem takovem nezminil.Jen uvadi dva typy 100 a 110. Katalog r ani ls nemam, tak pripadne dopln cilsa i k nim

-> TTomas: Vidíš to, já našel nakonec vlastně tři - akorát jsem si z těch tří kódů vybral bohužel jinej, nežli ty. Mě pořád nesedí ty měděný (mosazný) lamely - ale třeba je to jen v terminologii. Já říkám lamela těm vodorovným plechům, co jsou na svislých spojovacích trubičkách mezi nádržkama.. Ještě se mrknu, musím si v tom udělat konečně jasno, doteď jsem žil v omylu, že ten vysokej chladič na MB vůbec nepatří a jak to vypadá, tak 1100 MBX mělo nejspíš velkej a dokonce s větším množstvím barevných kovů..:-)
-> Jozka: V katalogu S100 1970 + dodatek (tusim 76) jsou uvedeny chladice dva. Stejne tak i v Batovi. Ocelovej (110-610503) pro skodu 100/110L a s medenejma lamelama (110-610502) pro 110L/Ls, takze predpokladam i 110r.
Koukal jsem v pátek do katalogů do roku 1975 (110R:1974), bohužel jsem půlku vyčtenýho zapomněl. A pak sem napsal nesmysly, takže: 1000MB má uvedeny 4. chladiče:
a) první je ten s plnícím otvorem uprostřed - 10-345-7601 // 110 610 500 (do 13.série)
b) druhý téměř stejný, plnící otvor posunut - 10-359-7601 // 110 610 501 (14.-17. série)
c) třetí od 18. série - číslem je shodný se stovkovým, takže s velkou horní pikslou - 10-361-7601 // .. 502
d) čtvrtý pro 1100MB a 1100 MBX - 10-360-7601 // 110 610 503
Pro 100/110 dle katalogu 1973-1974-1975:
e) pro 100/100L - 10-361-7601, čili = c)
f) pro 110L - 10-360-7601, čili = d)
g) pro 110LS - 10-365-7601 // 112 610 500
h) pro 110R je v roce 74 taky 10-365-7601, čili jako 110LS (=g // 112 610 500).
Omlouvám se za dezinformace a slibuju, že nebudu po půlnoci číst katalogy bez notýsku.
a) první je ten s plnícím otvorem uprostřed - 10-345-7601 // 110 610 500 (do 13.série)
b) druhý téměř stejný, plnící otvor posunut - 10-359-7601 // 110 610 501 (14.-17. série)
c) třetí od 18. série - číslem je shodný se stovkovým, takže s velkou horní pikslou - 10-361-7601 // .. 502
d) čtvrtý pro 1100MB a 1100 MBX - 10-360-7601 // 110 610 503
Pro 100/110 dle katalogu 1973-1974-1975:
e) pro 100/100L - 10-361-7601, čili = c)
f) pro 110L - 10-360-7601, čili = d)
g) pro 110LS - 10-365-7601 // 112 610 500
h) pro 110R je v roce 74 taky 10-365-7601, čili jako 110LS (=g // 112 610 500).
Omlouvám se za dezinformace a slibuju, že nebudu po půlnoci číst katalogy bez notýsku.
Ja jen potvrdim existenci stovkoveho chladice s medenejma lamelama. Maji to mit vsechny 110 az uz L nebo Ls. Jeden krasne novej se mi nastesti podarilo sehnat. Jeste kdyby nekdo mel navic tu plastovou vrtuli, tak bych rozhodne nepohrdnul.
No ale vravím, ja som tam tú manžetu nemal a bolo dobre...a ke´d som ju tam dal, tak to hučalo ako tank a nakoniec mi ju vcuclo...predsa len som mal 18 a bol som neznalý veci :-))
-> Danster: Jsem ty historický prameny ještě neprostudoval.. kdoví jak to bylo. Tropickou vrtuli s 11ti listama jsem taky v Běšinech viděl teď třetí v životě a ty 100kový chladiče se svorníkama na chycení sacího pláště místo obvyklých závitových vložek, o kterých se diskutovalo na 110r.cz jsem až do předloňska taky neznal - než u mě přistály dva najednou..
-> Jozka: Fotka mluví jasně, když už jsme u těch chladičů tak já mam rezervní 3 chladiče s tou menší vaničkou co byli u 1000covek a všechny mají taky ocelové lamely a měděný jsem taky nikdy neviděl.
-> ferrari: No, na rozdíl v chladičích jsem zapomněl, ten taky hraje roli, MB mají na 1. pohled o dost menší tu horní vaničku a chladiče na kilech byly učínější i ty obyčejné. Jinak mám dojem že i u MB jsou varianty měd nebo ocel, měnila se poloha nalévacího hrdla, ale lamely jako takový jsem měděný nikdy neviděl a u mé LS byly taky ocelový- ale nemusel to být původní chladič.
Nicméně můj dojem je, že MB s chladičem ze stovky se chladí hůř než stovka se stejným chladičem. Jen nevím přesně proč.
Nicméně můj dojem je, že MB s chladičem ze stovky se chladí hůř než stovka se stejným chladičem. Jen nevím přesně proč.
-> ferrari: nepleties
tych chladicov bolo viac druhov, vid diskusia na eR webu www.skoda110r.cz/forum.ph
p?thread=673...



-> Jozka: a tak Š110/110LS mali aj medené chladiče,´a 100vky bez medi, čo ti si pletiem s 1000kami?
-> ferrari: Mě tu u tý 110LS dost překvapilo. U předchozích i pozdějších tisícovek jsem měl levý oko šilhavý, jak jsem pořád kontroloval teploměr, u LS jsem šilhal taky, ale dobrý - a fakt, že i bez oil chladiče. Možná trochu pomáhala hliníková vana, spíš si ale myslím, že ty motory byly jednak výkonnější, takže je nebylo nutný tolik honit, druhak byly prostě lepší, protože i víc najely do GO - taky klidně 250 tisíc, čili 2x tolik, než litrofky.
-> pap: Přesně jak píše -> TTomas: Protože v katalogu dílů je jenom jedna ale neni tam tak moc vidět kde má být tak jsem se chtěl zeptat na zkušenosti ostatních

-> Jozka: naša chladič oleja už nemala...niekto ho demontoval...
-> ferrari: 110LS má (měla by mít) chladič oleje.. Ta se mi nepřehřívala v podstatě vůbec..
Jinak jsem rozebíral jistě víc jak 10 aut 1000 nebo 100/110, další čtyři mám doma a spona všude jen jedna - umístění je dobře patrný z fotky v Baťových příručkách. Stovkovou teď nemám po ruce, ale v knize pro MB je to v kapitole 11, Chlazení a vytápění, ve vydání z roku 1967 na straně 227..
Jinak jsem rozebíral jistě víc jak 10 aut 1000 nebo 100/110, další čtyři mám doma a spona všude jen jedna - umístění je dobře patrný z fotky v Baťových příručkách. Stovkovou teď nemám po ruce, ale v knize pro MB je to v kapitole 11, Chlazení a vytápění, ve vydání z roku 1967 na straně 227..

-> pap: Tipnul bych si napriklad proto, ze z katalogu neni jasne patrne kam ta spona patri:) Zato o tom, ze ma byt jenom jedna neni sebemensich pochyb:)
-> Danster: ked si dopredu vedel, ze ako to vyriesis, preco si sa pytal ? mas predsa katalog nahradnych dielov, tak pouzivaj katalog nahradnych dielov.
-> pap: a ja som jazdil 4 roky (a cca 60 000 km) so Š110LS (teda najsilnejšia motorizácia) a tú gumu som na chladiči nemal a nič sa neprehrivalo...ma to pálilo, že tam tá guma nieje, tak som ju tam osadil (už si nepamätám, ako) a jednal to začalo byť brutálne hlučné (väčší prietok vzduchu) a jednak sa stalo to, čo tu popisujete a síce mi gumu vcuclo do vrtule a pár lopatiek si to odnieslo...
Takže ja tiež radím žiadnu gumu nedávať (ale samozrejme, ke´d ju dáš preč, tak dôkladne sledovať teplomer, predsa len to chaldenie nebýva v najlepšom stave...)
Takže ja tiež radím žiadnu gumu nedávať (ale samozrejme, ke´d ju dáš preč, tak dôkladne sledovať teplomer, predsa len to chaldenie nebýva v najlepšom stave...)
-> pap: Protože když se svěsí silentbloky motoru tak ta jedna spona má snahu stahovat tu druhou sponu a když jí to stahne tak ta spona vletí do vrtule a zkalpuje vrtuli + chladič. A ještě když v katalogu dílů je jenom jedna tak to má asi nějaký důvod 
Ale je vidět že na mojí otázku není jednotná odpověď tak budu muset vyzkoušet jednu možnost

Ale je vidět že na mojí otázku není jednotná odpověď tak budu muset vyzkoušet jednu možnost
Rozoberal som zelenu, modru, 2x pieskovú a červenú






-> kubo980: Nevim sice jake stovky jsi rozebiral, ale v katalogu je uvedena pouze jedna spona a stejne tak jsem se vzdy setkal pouze s jednim kusem a to na chladici. Taky jsem s ni nikdy nemel sebemesi problem a to jsem mel docela tocivej motor. Ted na novej 1150 ji tam planuju dat taky. Jinak je ucinost vrtule dost omezena.
-> pap: pohybující se vetrak netaha gumu sebou
nerieš ja mam 2 spony na aute 8 rokov otec to mal tiež tak, stovky čo som rozoberal mali tiež po dve.. Ved ked chcu jednu nech ju daju.. Učel to bude plniť...
preco su horsie dve spony ? mam to na aute a nepozorujem nic zle, skus nejaky argument.
-> Jozka: Právě z tohohle důvodu mě přijde že dvě spony jsou horší a hlavně když i v katalogu dílů je jenom jedna
Takže nejlepší bude jí dát na sací plášt podle tvé zkušenosti ?
Já že můj děda na své tisícovce jí měl taky jednu, ale na tom kruhu kolem vrtule a taky se nic nestalo a to se sní jezdilo hnedle každý den 38 let

Takže nejlepší bude jí dát na sací plášt podle tvé zkušenosti ?
Já že můj děda na své tisícovce jí měl taky jednu, ale na tom kruhu kolem vrtule a taky se nic nestalo a to se sní jezdilo hnedle každý den 38 let
-> Danster: Je tam dobrá ta guma, chladí to s ní v létě o poznání líp.. Ale dvě spony fakt ne - když se dají nový silentbloky, správně usadí chladič a plášť s kruhem jsou pěkně proti sobě, vypadá to jako dobrej nápad, ale pak se motor svěsí, z pláště se guma vtáhne do mezery i se sponou, vrtule jí začne ukusovat a je po parádě.
Fakt ta guma, hlavně když se dá nová na nově nalakovanej plášť, přilne tak, že se musí sundávat šroubovákem a opatrně- hlavně ve spodní části, kde tomu asi pomáhá teplo od výfuku..
Fakt ta guma, hlavně když se dá nová na nově nalakovanej plášť, přilne tak, že se musí sundávat šroubovákem a opatrně- hlavně ve spodní části, kde tomu asi pomáhá teplo od výfuku..
vsetci co tvrdia, ze tam nemas davat gumu, ti radia zle, v lete ked je teplejsie straca vrtula podtlak ktorym taha vzduch cez chladic, mne sa stalo, ze sa mi odtrhlo kusok tej gumy, a zacal sa mi ten motor viac zahrievat, a odporucam spony dve, lebo ak sa ti ten motor bude pri urcitych otackach chviet ( a on sa bude ) tak sa ti moze stat, ze ta guma ti bude "chodit", viem to z vlastnej skusenosti, riesil som to nie raz, asi ma nebudes mat rad ked to budes davat potom dole, lebo je s tym zbytocne viac roboty, ale ma to zmysel.
já tam rači tu gumu neměl vůbec - jedna toťiž skalpovala vrtuli z níž mi jedna lopatka udělala hrb v kapotě a víc sem jich tam už nechtěl - chladí to krásně i brz ní
-> vhml: No pokud se Ti uvolní a dostane se do vrtule tak máš pravdu mě se to stalo a byl to pěkněj rachod
Na vrtuli zbyla jen jedna lopatka
-> Danster: Jinak jak bylo řečeno mají tam být dvě spony jak na chladiči tak na náběhu z chladiče


-> Danster: Jinak jak bylo řečeno mají tam být dvě spony jak na chladiči tak na náběhu z chladiče

-> kubo980: No právě že když jsou tam dvě tak je to nejhorší.
-> Jozka: Tak to jsi mě překvapil že má být na plášti chladiče, ale zase potvrdil že dvě spony jsou nebezpečný
Díky všem za názory
a asi to dopadne že jí tam raději nebudu dávat
-> Jozka: Tak to jsi mě překvapil že má být na plášti chladiče, ale zase potvrdil že dvě spony jsou nebezpečný

Díky všem za názory

-> Danster: spravne by to malo byt na sahare chladica, lebo ako uz zaznelo je to pevna cast vozidla, ked ju upevnis na vetrak tak Ti motor troska dakde poskoci a guma sa dostane do sahary a vrtula Ti ju vcucne ... ja ju mam upevnenu na tej sahare a nie je problem, prípadne ak sa bojis tak nedavat no 

-> jerrom: v počtu jsem se spolehl na paměť, ale koukl jsem do knihy: "Demontuje se spona upevňující pryžovou manžetu na sacím pláště chladiče..", spona na plášti je tam i vyfocená.
-> kubo980: díval jsem se do katalogu na škodu 100 a patří tam jen jedna spona.
-> Danster: Kupodivu spona patří na sací plášť chladiče, snad proto, že ten je pevnou součástí vozidla a míň se klepe. Za celý léta jsem s tímto umístěním neměl problém - až do chvíle, než jsem to chtěl vylepšit, dal spony dvě a ta na kruhu kolem ventilátoru tu na plášti chvěním stahovala dolů. Takže guma málem do lopatek vletěla. Jestli to chceš posichrovat, můžeš na 3 - 4 místech obvodu použít Chemopren, ale guma záhy k plášti přilne sama od sebe. Máš pěkně vyleštěnou nohu a vrtuli..
-> Danster: Gumu raději nedávat. Nadělá víc škody než užitku.
Jednu by som neriskoval videl som ako tie lopatky liatali cez kapotu von.. Ako brutal oholila guma vrtulu

-> kubo980: V nouzi jen na chladič jednu 

Tam by mali byť 2 tie spony jedna na tom plechu nma chladiči a druha na tom plechu vrtule 

Potřeboval bych poradit kam dát sponu co drží gumu u chladiče.Jestli na plech co je na chladiči a nebo na plech co je na držáku vrtule.
Mě přijde nejlepší dát jí na plech co je na držáku vrtule zelená šipka protože je tam i výstupek který by měl zabránit převlíknutí spony a následnému "skalpování" vrtule.
Tak by mě zajímali vaše zkušenosti a názory

Mě přijde nejlepší dát jí na plech co je na držáku vrtule zelená šipka protože je tam i výstupek který by měl zabránit převlíknutí spony a následnému "skalpování" vrtule.
Tak by mě zajímali vaše zkušenosti a názory
