
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor Favorit 1300 na 1500
prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.06.2009 do 21.06.2009, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:su.tech – nezodpovědný hajzlík
23:35:44
21.06.2009
21.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Kluci díky za všechny rady!

21:06:38
18.06.2009
18.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: Nojo, tak od Cepka bude zavodak kerej hodne toci zejo, ten fordi ZETEC je na spotrebu a vydrz...
20:52:56
18.06.2009
18.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pak je tu jeste 1380ccm, 131koni, 151Nm..... to je jeden z tech lepsich, myslim ze ho delal Cepek
20:34:22
18.06.2009
18.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: No realita je treba focus 1,6 100 koni ve 6000rpm a 145Nm nevim kde ma spicku.
20:26:39
18.06.2009
18.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: -> Matthes, záškodník z TechWebu: sorry je to 110 Nm coz je podle me stejno hovno..........nene mereno...
20:23:59
18.06.2009
18.06.2009

Saky
-> Adam6666: asi tim myslel ze tezko bude mit nekdo motor se 100Nm a 100Hp takovej motor neni moc realnej.. pokud neuvazujes elektromotor-) pokud pocitam dobre tak aby mel 100koni a 100Nm musel by tocit neco malo pres 7000otacek.. a tezko bude motor kterej bude mit vrchol krouticiho momentu v 7000.. tak bud bude mit 100Nm a mensi vykon a nebo 100koni a vetsi kroutak.. takhle to dopada kdyz se udaje motoru hadaji a nemeri..
20:18:59
18.06.2009
18.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: Sakra to maj nekde soudruzi chybu ne kdyz 100Nm ma obyc favo...

20:14:54
18.06.2009
18.06.2009

Saky
-> su.tech: pokud to budes predelavat na lekr a budes davat tedy i jinou vacku je to uplne jedno jakou verzi vezmes nebo to v cem se lisi stejne vyhodis nebo neupotrebis.. potom ani nemusis resit jaka je to verze a nic poznavat-) jinak to stejne pokud budou na hromade bez demontaze nepoznas.. rozdil je jen ve vackach a ridici jednotce
na prevodovku pasuje jen prehodis drzaky a neni problem.. jisty problemek nastane se setrvakem a spojkovym loziskem na to existuje nekolik variant reseni..
hlavy jsou zamenne tedy i potrubi a vse co jde na hlavu jde nasadit i na fabku
na prevodovku pasuje jen prehodis drzaky a neni problem.. jisty problemek nastane se setrvakem a spojkovym loziskem na to existuje nekolik variant reseni..
hlavy jsou zamenne tedy i potrubi a vse co jde na hlavu jde nasadit i na fabku
20:08:56
18.06.2009
18.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pro blbe Nm (pro este blbejsi newtonmetru) a nekdo to tu ma tak odbrzdeno kolem 100koni a kolem 100Nm.... proste zase jeden z tech kvalitne postavenych..

20:03:54
18.06.2009
18.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: 100nm? Tak to je fakt mikro motor, kde bere 100 koni? 

16:46:54
18.06.2009
18.06.2009

Nwkt
-> su.tech: Na převodovku pasuje(bude možná jinej setrvák), svody pasujou
16:30:09
18.06.2009
18.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Ok, všem díky za příspěvky. Zkusím se zeptat ještě na tyto otázky ohledně motoru Fabia 1.4:
- Protože je více verzí tohoto motoru, po které verzi by případně mělo smysl sáhnout? Jednalo by se o úpravu s použitím karburátoru Lekr.
- Jak poznat, že to je tento konkrétní typ?
- Pasuje na převodovku typu Favorit? - myslím šrouby a ulžením, spojka apod.
- jak to je s uchycením na silentbloky atp? - klasika jako favorit jen našroubovat některé díly z motoru z Favorita?
- Co sací a výfukové? Pasuje na hlavu z 1.4 Fabie?
Díkes.
- Protože je více verzí tohoto motoru, po které verzi by případně mělo smysl sáhnout? Jednalo by se o úpravu s použitím karburátoru Lekr.
- Jak poznat, že to je tento konkrétní typ?
- Pasuje na převodovku typu Favorit? - myslím šrouby a ulžením, spojka apod.
- jak to je s uchycením na silentbloky atp? - klasika jako favorit jen našroubovat některé díly z motoru z Favorita?
- Co sací a výfukové? Pasuje na hlavu z 1.4 Fabie?
Díkes.
15:16:37
18.06.2009
18.06.2009

jara
ahoj vsem potrebuju poradit jaky jsou utahovaci momenty na motor favorit ojnice diky
20:36:39
16.06.2009
16.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace
este sem tu na virtu videl motory co maji 100koni a 100nm 

17:10:55
16.06.2009
16.06.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka: Jak jsme se bavili v Doksech dle mě je to tím co píšeš v posledním příspěvku. Tady je vidět, že Dedla měl naprosto stejné parametry na motoru MPI: felicia.zasah.cz/ (je potřeba kliknout na výkon). Gemini naměřil 140, ale s 278°vačkou a to je rozdíl, neb ta vačka má větší zdvihy a je delší, takže logicky na tom bude z hlediska plnění lépe, ale bude použitelná až o trochu výš...
Ale jsem debil a fakt se tady na to vys*ru asi já, neb pokud někomu vyhuvují informace typu výkřik do tmy a nikdo necení to, že si stáhnu produktové listy od všech olejů a prostuduju jejich vlastnosti, tak nevím kde to jsme...
Ale jsem debil a fakt se tady na to vys*ru asi já, neb pokud někomu vyhuvují informace typu výkřik do tmy a nikdo necení to, že si stáhnu produktové listy od všech olejů a prostuduju jejich vlastnosti, tak nevím kde to jsme...
16:49:02
16.06.2009
16.06.2009

Alenka
Čerpaje z mých skromných znalostí bych řekl, že točivý moment je funkcí (?) volumetrické účinnosti motoru bez ohledu na otáčky. Volumetrickou účinnost určují ztráty v sacím traktu a kvalita výměny směsi ve válci v závislosti na naladění výfukového traktu a časování ventilového rozvodu.
Jak jsem empiricky zjistil, naladění výfuku má jen malý vliv na chování motoru v daném pásmu otáček a v sacím traktu zřejmě problém nebude, protože jak jsem studoval popis motoru Tunera#2, tak má menší difuzory v karburátoru, menší průměr sacího kanálu a zřejmě menší průměr sedel ventilů, přesto má jeho motor navlas stejné parametry jako ten můj, navzdory menšímu objemu.
Není tedy možné, že ta 265/258 vačka má příliš malý zdvih, špatný průběh otevření ventilu, nebo bůhví co, že nedokáže využít úprav motoru a ve válci umí vyměnit jen takové množství směsi, které odpovídá 130Nm mezi 3500 a 4500 otáčkami bez ohledu na objem motoru?
Jak jsem empiricky zjistil, naladění výfuku má jen malý vliv na chování motoru v daném pásmu otáček a v sacím traktu zřejmě problém nebude, protože jak jsem studoval popis motoru Tunera#2, tak má menší difuzory v karburátoru, menší průměr sacího kanálu a zřejmě menší průměr sedel ventilů, přesto má jeho motor navlas stejné parametry jako ten můj, navzdory menšímu objemu.
Není tedy možné, že ta 265/258 vačka má příliš malý zdvih, špatný průběh otevření ventilu, nebo bůhví co, že nedokáže využít úprav motoru a ve válci umí vyměnit jen takové množství směsi, které odpovídá 130Nm mezi 3500 a 4500 otáčkami bez ohledu na objem motoru?
16:25:08
16.06.2009
16.06.2009

Gemini
-> Tuner#2: vidno, ze tomu vobec nerozumies.......nemas ani ponatia o niektorych veciach, nechapes zakladne pojmy, prosim ta nezapajaj sa do diskusie.....stale tu pleties PICOVINY , vacky, on mal taku, ty si mal inu.........vies od coho zavisi krutiaci moment ? Tuner cislo 2 ak nevies, nastuduj si to....co to je, od coho zavisi, zaklady fyziky....
ak tu raz prestanem prispievat, tak len kvoli tvojim pri**banym reciam
to all : sorry ludia, ale musel som.....
ak tu raz prestanem prispievat, tak len kvoli tvojim pri**banym reciam
to all : sorry ludia, ale musel som.....
16:11:53
16.06.2009
16.06.2009

Gemini
tu mam obrazok z mojej diplomovky, rozdiel naladeneho vyfuku 4-2-1 a nalad. 4-1 na mojom motore (vypoctovy model), presne ako pise alenka
16:11:21
16.06.2009
16.06.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Tak to co píšeš je dle mě blbost... Že má 1,4 neznamená že bude mít 140Nm s různýma vačkama? V tom případě s origo cca 240° vačkou by měl taky 140, ale už ve 2500rpm
Jako víš toho asi hodně, ale vidět tady za poslední týden, že olej má jen 90°, psát tady o olejích když jsi je ani nestudoval jaké jsou v nich rozdíly a tvrdit o točivém momentu že je závislý jen na objemu a naladění a že na vačce nezáleží, tak v mých očích to moc dobře bez urážky nevypadá...
Jako víš toho asi hodně, ale vidět tady za poslední týden, že olej má jen 90°, psát tady o olejích když jsi je ani nestudoval jaké jsou v nich rozdíly a tvrdit o točivém momentu že je závislý jen na objemu a naladění a že na vačce nezáleží, tak v mých očích to moc dobře bez urážky nevypadá...16:06:15
16.06.2009
16.06.2009

Gemini
Tuner#2 16.06.09 11:32:22 napsal:
→ Gemini: Jenže dle grafu od Čepka s 265tkou je tam kolem
130Nm tak jako mám já. Těch 140Nm se mě zdá s 265/258 nereálných.
on ma 1400ku ak som spravne pochopil, tak pri spravnom naladeni tam musi mat 140 Nm a je jedno ci to bude 260, 280 alebo 300ka vacka (od toho zalezi v ktorych otackach ten krutak bude)
→ Gemini: Jenže dle grafu od Čepka s 265tkou je tam kolem
130Nm tak jako mám já. Těch 140Nm se mě zdá s 265/258 nereálných.
on ma 1400ku ak som spravne pochopil, tak pri spravnom naladeni tam musi mat 140 Nm a je jedno ci to bude 260, 280 alebo 300ka vacka (od toho zalezi v ktorych otackach ten krutak bude)
15:49:11
16.06.2009
16.06.2009

Alenka
-> TUNER: svody jsem zkoušel 4-2-1 od Čepka a 4-1 od Němce a rozdíl proti séri bez středového tlumiče byl minimální. Ty 4-2-1 jely o maličko líp než série bez středového tlumiče, 4-1 svody tomu sebraly spodek a ve vyšších otáčkách to jelo úplně stejně.
Největší změna nastala po výměně středového dílu za trubku bez tlumiče a nahrazení zadního dílu absorbčním tlumičem, který jsem ale radši vyměnil zpátky za sérii, se kterou to jede skoro stejně a zdaleka to tolik neřve.
Asi teda budu muset vyzkoušet nějakou delší vačku, aby ten objem k něčemu byl.
Největší změna nastala po výměně středového dílu za trubku bez tlumiče a nahrazení zadního dílu absorbčním tlumičem, který jsem ale radši vyměnil zpátky za sérii, se kterou to jede skoro stejně a zdaleka to tolik neřve.
Asi teda budu muset vyzkoušet nějakou delší vačku, aby ten objem k něčemu byl.
15:01:16
16.06.2009
16.06.2009

Apple STS Chvojkovice-Brod
trchu se vetřu, kdyby někdo chtěl
skoda-virt.cz/cz/.../1142
74-je-libo-1500ccm?gotopos
t=1...
skoda-virt.cz/cz/.../1142
74-je-libo-1500ccm?gotopos
t=1...13:55:40
16.06.2009
16.06.2009

TUNER
-> Gemini: To je jedno na čem to kdo měl. Napsal jsem jen co by mu pomohlo k více Nm...NIC víc NIC míň......
11:32:22
16.06.2009
16.06.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Jenže dle grafu od Čepka s 265tkou je tam kolem 130Nm tak jako mám já. Těch 140Nm se mě zdá s 265/258 nereálných.
11:31:18
16.06.2009
16.06.2009

Gemini
-> TUNER: 140Nm som mal na seriovych zvodoch, len boli ine tlmice......
11:29:58
16.06.2009
16.06.2009

Gemini
-> Tuner#2: nehovorim ze som nemal, no ked dosiahnes taku plniacu ucinnost na 280tke a dam tam potom 260tku a uberem KP, tie Nm tam budu stale
najlahsie sa robi najlepsia plniaca ucinost pri nizkych otackach, zo stupajucimi otackami sa zhorsuje (hydraulicke straty, horsia vymena naplne), a ak chceme Nm max posunut do vyssich otacok, robime to tak ako to robime......
ak niekto nameria 140 Nm pri 7000 otackach , ma tam zarucenych 140 HP
najlahsie sa robi najlepsia plniaca ucinost pri nizkych otackach, zo stupajucimi otackami sa zhorsuje (hydraulicke straty, horsia vymena naplne), a ak chceme Nm max posunut do vyssich otacok, robime to tak ako to robime......
ak niekto nameria 140 Nm pri 7000 otackach , ma tam zarucenych 140 HP

11:29:46
16.06.2009
16.06.2009

TUNER
Alenka 15.06.09 21:19:27 napsal:
Gemini Fabca 1400ka na karbeci ma krasnych 140 Nm a to
bohate staci na normalne vozenie.
Co dělám špatně, když mám na 1,4 na karbeci jen 130Nm?
Vačka 265/258, karburátor natryskován dle lambdy, zapalování nastaveno jak
má být, výfuk série Favorit bez středového tlumiče … už nevím, co
s tím, odladěno mám všechno, přesto mám parametry jako 1,3 se stejnými
úpravami.
Dle mě by ti na více Nm pomohl výfuk( hlavně svody ),který ale asi kvůli seriovosti nechceš....Tam se taky ukrývá nějakeý ten výkon a točivý moment...
Gemini Fabca 1400ka na karbeci ma krasnych 140 Nm a to
bohate staci na normalne vozenie.
Co dělám špatně, když mám na 1,4 na karbeci jen 130Nm?
Vačka 265/258, karburátor natryskován dle lambdy, zapalování nastaveno jak
má být, výfuk série Favorit bez středového tlumiče … už nevím, co
s tím, odladěno mám všechno, přesto mám parametry jako 1,3 se stejnými
úpravami.
Dle mě by ti na více Nm pomohl výfuk( hlavně svody ),který ale asi kvůli seriovosti nechceš....Tam se taky ukrývá nějakeý ten výkon a točivý moment...
10:59:55
16.06.2009
16.06.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka: Neměl Gemini ale 140Nm na 278° vačce? Mám pocit že jo.
02:31:57
16.06.2009
16.06.2009

Alenka
-> Gemini: tlaky jsou OK, motor je nově postavený, k.p. 10.5:1 karbec LEKR s většími difuzory (už si nepamatuju, kolik to bylo), lambdu jedu kolem 0,85V, rozdělovač 880 s upravenou odstředivou i podtlakovou regulací (se séríí 880 to při WOT od 3500 jede stejně, ale nejde to dole a při částčném zatížení).
Motor jsem si stavěl sám, hlavu jsem koupil z druhé ruky, kterou upravoval kdysi Čepek a když jsem s ní za ním byl, tak říkal, že je to jeho běžná komerční hlava, ať ji jen zrepasuju, doladím k.p. a jezdím. Vačku a sací potrubí na míru k hlavě mám taky od něj. Na jeho stránkách slibuje u 1,4 se stejnými úpravami, jen navíc s dlouhým sacím potrubím, MPI a jeho svody 69kW a 134Nm, přičemž já mám odbržděno 68kW a 130Nm.
No nic, omlouvám se su.techovi za OT, zkusím ti někdy napsat na ICQ, třeba se něčemu dobereme :)
Motor jsem si stavěl sám, hlavu jsem koupil z druhé ruky, kterou upravoval kdysi Čepek a když jsem s ní za ním byl, tak říkal, že je to jeho běžná komerční hlava, ať ji jen zrepasuju, doladím k.p. a jezdím. Vačku a sací potrubí na míru k hlavě mám taky od něj. Na jeho stránkách slibuje u 1,4 se stejnými úpravami, jen navíc s dlouhým sacím potrubím, MPI a jeho svody 69kW a 134Nm, přičemž já mám odbržděno 68kW a 130Nm.
No nic, omlouvám se su.techovi za OT, zkusím ti někdy napsat na ICQ, třeba se něčemu dobereme :)
23:34:45
15.06.2009
15.06.2009

COL
-> su.tech: Ja s tim motorem nedelal nic, delal to cely chovanec, klika je z fabie, vlozky zakazka, pisty jsou z nejake corsy, vacka je 280/278, co nabizi chovanec, hlava je upravena MPI - jak, to netusim, delal to on a ji za tech 60tkm jeste nemel dole. Jezdi to pekne, ale je tam nejaka botka, protoze to umira nekde kolem 5300 ot/min. Ale s tim jsem se nejak smiril, budu to resit az vyndam motor. Karburator je SEDR 22/24 upraveny na 23.5/26.5 (ale s klasikou 22/24 to jelo hodne podobne) osazeni jsem nejaky vymyslel, viz. karta auta. Jezdi to na beno/lpg... asi 8l benzinu a 9.5l lpg /100km. Setrvak bez uprav, zapalovani vlastni. Vzhled a zvuk seriovy, akorat ta vacka ma problem s 850 ot/min, chce to tak 950, z cehoz plynou potize pri emisich - ale ty se daj udelat v nejakem servise, kde se domluvis....
21:55:21
15.06.2009
15.06.2009

Gemini
-> Alenka: spytaj sa toho, kdo ti staval motor......ma na to vplyv 300 veci, to sa neda takto na dialku......meral si tlaky ? aky mas KP ? aky karbec ? na aku lambdu chodis ? aky rozdelovac ?
ten stredovy tlmic by som tam dal, aspon priechodzi....vytvara protitlak
(ICQ)
ten stredovy tlmic by som tam dal, aspon priechodzi....vytvara protitlak
(ICQ)
21:19:27
15.06.2009
15.06.2009

Alenka
Gemini Fabca 1400ka na karbeci ma krasnych 140 Nm a to bohate staci na normalne vozenie.
Co dělám špatně, když mám na 1,4 na karbeci jen 130Nm?
Vačka 265/258, karburátor natryskován dle lambdy, zapalování nastaveno jak má být, výfuk série Favorit bez středového tlumiče ... už nevím, co s tím, odladěno mám všechno, přesto mám parametry jako 1,3 se stejnými úpravami.
Co dělám špatně, když mám na 1,4 na karbeci jen 130Nm?
Vačka 265/258, karburátor natryskován dle lambdy, zapalování nastaveno jak má být, výfuk série Favorit bez středového tlumiče ... už nevím, co s tím, odladěno mám všechno, přesto mám parametry jako 1,3 se stejnými úpravami.
21:03:25
15.06.2009
15.06.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> su.tech: Pokud to má být na ježdění, tak prostě koupit Fabii, přeskládat (musí se upravit klika) to do bloku 781.13x kvůli vzhledu (Fabii má jiné žebrování a každý to pozná), vačku od ME co mám já, halvu snížit na KP 10,5/6:1 slícovat kanály v hlavě se sacíma a budeš tam mít zaručených 90koní a přes 130Nm krouťák. Já mám tyhle parametry na 1,3 na 1,4 je to hodně podobný, krouťák malinko větší. Spotřeba? Do Maďarska pod 8 litrů, cestou na okruh, 4 x 10min. na okruhu a na zpáteční cestě tankování bylo přes 12l ale to je pořád plný plyn. V průměru se dá kolem 8 - 9l (při spořivce i za méně) podle stylu jízdy jezdit a to mě bere sériové Fáčko 135tka taky...
Co se týče 78mm vrtání, tak to používali pick-upy freestyle a stavěl to Čepek vždy tak, že vložka se udělá nová se silnoui stěnou (žádné probrání sérii, kde dole potom zůstane skoro alobal a bortí se stěna) no a na to se musí i probrat blok aby se tam ta vložka vešla. Jinak Tě bude lítat těsnění, voda do oleje apod. jak na běžícím pásu. To že to Geminumu vydrželo je zázrak, TUNERovi to taky drželo, ale znám spoustu případů, kdy tomu bylo naopak.
Co se týče 78mm vrtání, tak to používali pick-upy freestyle a stavěl to Čepek vždy tak, že vložka se udělá nová se silnoui stěnou (žádné probrání sérii, kde dole potom zůstane skoro alobal a bortí se stěna) no a na to se musí i probrat blok aby se tam ta vložka vešla. Jinak Tě bude lítat těsnění, voda do oleje apod. jak na běžícím pásu. To že to Geminumu vydrželo je zázrak, TUNERovi to taky drželo, ale znám spoustu případů, kdy tomu bylo naopak.
20:59:03
15.06.2009
15.06.2009

Gemini
-> su.tech: velke vlozky treba na piesty s vrtanim 78mm a viac, robia sa na mieru a treba aj upravit blok aby tam vosli, T piesty su urcene pre zavodne pouzitie
1500ku by som neriesil, fabca 1400ka na karbeci ma krasnych 140 Nm a to bohate staci na normalne vozenie, stym sa uz da celkom fajne nahanat a bezpecne predbiehat, do kopca ides na stvrt plynu a spotreba moze byt do 7-8 litrov ked jazdis na spotrebu.......no ono sa to az tak moc neda pri takom zivom motore......obcas to cloveka nuti pocitit to zrychlenie :)
napis mi na icq, ak chces vediet viac......
1500ku by som neriesil, fabca 1400ka na karbeci ma krasnych 140 Nm a to bohate staci na normalne vozenie, stym sa uz da celkom fajne nahanat a bezpecne predbiehat, do kopca ides na stvrt plynu a spotreba moze byt do 7-8 litrov ked jazdis na spotrebu.......no ono sa to az tak moc neda pri takom zivom motore......obcas to cloveka nuti pocitit to zrychlenie :)
napis mi na icq, ak chces vediet viac......
20:14:17
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Alenka: Super, děkuju tohle jsou informace, které potřebuju slyšet. Šlo by se pobavit ještě o nějaké průměrné spotřebě a na kolik taková úprava vyšla??? A taky by mě zajímalo co si mám představit pod upravenou hlavou. Neptám se protože bych si to doma pižlal flexou, ale jen abych měl představu do jaké míry máš tu hlavu upravenou... Tzn... snížení? nějaká ventilová magie (neptám se jaká jen se ptám jestli je), leštění? a co to je za hlavu? Favorit? Díkes.
19:40:56
15.06.2009
15.06.2009

Alenka
-> su.tech: mám Sakyho sadu v bloku Favorit, upravenou hlavu a krmí to upravený LEKR. Z venku motor vypadá úplně sériově, jen mám odvětrání klikové skříně vyvedené jinam a hadičku podtlaku rozdělovače připojenou do sání, ne na karburátor.
Jinak, mám odlehčený setrvačník a žádné neduhy jako houpavý volnoběh, nějaké kopance, nebo vibrace nepozoruju. Naopak, motor má proti sériovému Favoritu značně hladší chod, jen je při plném plynu hlučnější.
Chování motoru je k nerozeznání od série, maximum točivého momentu je v 3600 otáčkách a drží se až do 4500 otáček, potom postupně klesá, max. výkon je od 5300 do 6000 otáček.
Jinak, mám odlehčený setrvačník a žádné neduhy jako houpavý volnoběh, nějaké kopance, nebo vibrace nepozoruju. Naopak, motor má proti sériovému Favoritu značně hladší chod, jen je při plném plynu hlučnější.
Chování motoru je k nerozeznání od série, maximum točivého momentu je v 3600 otáčkách a drží se až do 4500 otáček, potom postupně klesá, max. výkon je od 5300 do 6000 otáček.
18:35:54
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: No pecka! a na kolikpak to vyšlo a co tam vlastně bylo? Nepátrám po nějakém tajemství pokud se k tomu váže, ale jako co to vlastně je abych věděl co k tomu třeba sehant a na kolik by mě to vyšlo. Jestli chápu dobře tak Blok 136, akorát střívka 1.4 (vložky, písty, klika?) a co vačka a hlava taky 1.4???
18:32:52
15.06.2009
15.06.2009

Nwkt
-> su.tech: Tak já mam zkušenost se Sakyho 1,4 v origo bloku 742.136 a stačí to na slušný svezeníčko, výkonu na předjíždění taky habaděj
18:30:24
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Gemini:
-> 105:
-> Tuner#2:
-> COL:
-> MOLSO:
-> petr s:
Jo a ještě abych to upřesnil. Motor by přišel do origo Favorita. Nikoli do Rapida. Potřebuju prostě aby se to tvářilo jako origo 781.136, ale mělo to kobylky navíc a normální chod. Ne kopance závodního motoru, vibrace a vrtošivé otáčky, fungující volnoběh na vyšší otáčky atp. Vidím, že stejně asi nejsnazší cesta je ten motor z Fabči, ale ještě třeba pořešit co s ním a co ta karburace...
-> 105:
-> Tuner#2:
-> COL:
-> MOLSO:
-> petr s:
Jo a ještě abych to upřesnil. Motor by přišel do origo Favorita. Nikoli do Rapida. Potřebuju prostě aby se to tvářilo jako origo 781.136, ale mělo to kobylky navíc a normální chod. Ne kopance závodního motoru, vibrace a vrtošivé otáčky, fungující volnoběh na vyšší otáčky atp. Vidím, že stejně asi nejsnazší cesta je ten motor z Fabči, ale ještě třeba pořešit co s ním a co ta karburace...

18:25:32
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Gemini 15.06.09 17:24:54 napsal:
→ su.tech: urcite to ma zmysel, hlavne s pouzitim bloku
fabia a velkymi vlozkami a hlavne nie T piestami…vacku nejaku do 265/265 a
ked to spravi niekto znali, bude tam 150 Nm pri 3500 rpm (kroutak jak prase
ty vole) a 100 HP urcite. Velke ventily nie je vobec treba, bude stacit uprava
hlavy (nie lestenie)
moje papierove vlozky vydrzali 15 000 km a stale ich mam odlozene
Chápu toto - Použít blok Fabia, čemu nerozumím jsou ty velké vložky? To jsou jiné než origo? Vyšší objem? Co ty T písty? Nedoporučuješ? Proč? Vačku chápu, a co ta úprava hlavy? Leštění ne tak co? Snížení? Čeho se týká ta úprava díkes.
→ su.tech: urcite to ma zmysel, hlavne s pouzitim bloku
fabia a velkymi vlozkami a hlavne nie T piestami…vacku nejaku do 265/265 a
ked to spravi niekto znali, bude tam 150 Nm pri 3500 rpm (kroutak jak prase
ty vole) a 100 HP urcite. Velke ventily nie je vobec treba, bude stacit uprava
hlavy (nie lestenie)
moje papierove vlozky vydrzali 15 000 km a stale ich mam odlozene

Chápu toto - Použít blok Fabia, čemu nerozumím jsou ty velké vložky? To jsou jiné než origo? Vyšší objem? Co ty T písty? Nedoporučuješ? Proč? Vačku chápu, a co ta úprava hlavy? Leštění ne tak co? Snížení? Čeho se týká ta úprava díkes.
18:21:55
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> 105: A? Zkušenosti nějaké jsou???
18:21:29
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tuner#2: Snažím se najít cestu. Promyslet myšlenku, takže sháním info. No a upravovat origo vložky - určitě ne. Samozřejmě je mi jasné, že nejjednodužší cesta by byla asi ta Fabča, STK bych asi jednou za 2 roky taky dokázal pořešit, ale jak se tenhle motor chová když je okarburátorovaný LEKR-em? Vím kde leží na prodej nový motor 1.4 - přímo jako ND z Mladé Boleslavi. Zeptám se na cenu, ale jde mi o to, abych třeba nekoupil Fabču, neposkládal to a nepoznal rozdíl...

18:16:40
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Alenka 14.06.09 22:19:14 napsal:
Smysl má spíš dát Fabii, jak píše petr s, úprava na 1,5 je drahá a
rozdíl proti 1,4 není zdaleka takový, aby se to vyplatilo.
Sám mám 1,4 a spotřebu mám při běžném ježdění srovnatelnou s 50kW
Felicií, ale dynamika je úplně někde jinde.
Odlehčení setrvačníku má smysl, pokud potřebuješ rychlé reakce motoru na
plyn, pokud chceš jen silnější motor s charakterem sériovky, tak je to
zbytečné.Výborně, další rozumný názor. Jak to máš pořešené? Máš tam komplet Fabču i s elektrikou nebo je to jen motor který má karburaci - případně z čeho?
Smysl má spíš dát Fabii, jak píše petr s, úprava na 1,5 je drahá a
rozdíl proti 1,4 není zdaleka takový, aby se to vyplatilo.
Sám mám 1,4 a spotřebu mám při běžném ježdění srovnatelnou s 50kW
Felicií, ale dynamika je úplně někde jinde.
Odlehčení setrvačníku má smysl, pokud potřebuješ rychlé reakce motoru na
plyn, pokud chceš jen silnější motor s charakterem sériovky, tak je to
zbytečné.Výborně, další rozumný názor. Jak to máš pořešené? Máš tam komplet Fabču i s elektrikou nebo je to jen motor který má karburaci - případně z čeho?
18:15:38
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Evž@ 14.06.09 22:16:56 napsal:
→ MOLSO: nepřidá…ale rychleji ten výkon
využiješ…rychleji vytočíš motorÁ pán pochopil... ano máš pravdu, myslel jsem to tak. Jezdila by s tím i slečna a kolísání otáček polo-závodního motoru by asi nebylo k dobru této myšlenky.
Musí se to tvářit originálně - provozem, a kvůli STK a podobně, akorát by to mělo mít pár kobyl navíc kvůli předjíždění apod.
→ MOLSO: nepřidá…ale rychleji ten výkon
využiješ…rychleji vytočíš motorÁ pán pochopil... ano máš pravdu, myslel jsem to tak. Jezdila by s tím i slečna a kolísání otáček polo-závodního motoru by asi nebylo k dobru této myšlenky.
Musí se to tvářit originálně - provozem, a kvůli STK a podobně, akorát by to mělo mít pár kobyl navíc kvůli předjíždění apod.
18:13:24
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> COL: Aha, první kdo píše a má zkušenosti. No a co jsi s tím motorem udělal. Já jsem nad tím zatím jen uvažoval, že by se udělala GO a nějaké úpravy navíc. Hlavě jsem myslel kdyžtak klika, hlava, a ten obsah případně vačka. Jde mi o to dostat z toho pár kobyl navíc a nejezdit za 10l/100km.
18:11:48
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MOLSO: Ale samozřejmě, jen ulehčuje práci... jak jsem psal, těžko vysvětlit. Prostě potřebuju motor tvářící se origo, s origo blokem, číslem jen jiným výkonem. Co se týká setrvačníku - záleží mi na pravidelném chodu. Běhání otáček se mi vůbec k tomu co zamýšlím nehodí. Potřebuju aby se to tvářilo jako origo, ale mělo to trochu kobyl navíc.
18:10:01
15.06.2009
15.06.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> petr s: Nápad je to dobrý, nicméně potřebuju něco, co se bude tvářit jako origo. Tzn. jde mi o číslo na bloku ... 781.136 aby to mohlo projít STK bez problémů... jinak tu Fabču bys navrhoval ze zkušenosti? Je to rozdíl? Jde mi o to nechat na tom Lekra, žádné webry nebo podobné vychytávečky...
17:24:54
15.06.2009
15.06.2009

Gemini
-> su.tech: urcite to ma zmysel, hlavne s pouzitim bloku fabia a velkymi vlozkami a hlavne nie T piestami....vacku nejaku do 265/265 a ked to spravi niekto znali, bude tam 150 Nm pri 3500 rpm (kroutak jak prase ty vole) a 100 HP urcite. Velke ventily nie je vobec treba, bude stacit uprava hlavy (nie lestenie)
moje papierove vlozky vydrzali 15 000 km a stale ich mam odlozene
moje papierove vlozky vydrzali 15 000 km a stale ich mam odlozene

17:10:22
15.06.2009
15.06.2009

105
-> David29: Pouzitim upravene klikovky fabia (pri pouziti do favo bloku) a vrtanim 78 mm
15:03:34
15.06.2009
15.06.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Jako Ti předemnou a pokud přece jen půjdeš do 78mm vrtání, tak jedině rozvrtat blok a vložky od Čepka, jinak to nemá smysl. Kamarádovi vydrželo vrtání 78mm do sériových vložek asi 2km, když to pak rozebrali, tak vložky byli jak pivovarské sudy :-)
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:su.tech – nezodpovědný hajzlík
