skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Start motoru po Go
-> Tomo - DK: ZAlezi na tom, aka GO to bola.....
-> petr s: ja sa len pytam ci ...



-> Tomo - DK: Co na něm chceš zajíždět?
-> nechcem zasierat temu ale spytam sa :) ked uz "mam " motor po GO ,tak ako s nim treba ist ??? ako ho zajazdit ??? motor ktory ma 17250km od novoty ... treba ho este zajazdit ???:
vdaka :)





-> Tom.t: no ja neviem ja uz ten motor nechcem moc rozoberat vies a vzy ked ho vypnem a tak za hodinu za dve aj neskor idem startovat tak zaklepe asi 2 sekundy a poriadne a potom uz je ticho jako jeto pocut ale nie az tak ako pri starte
-> jendo: ak nemaže tak hladaj problém v ložiskách klukovky .. piestny čap bude max následok..
-> Kapřík faster: noo asi piestny cap to tak vyzera ale po go asi 2 mesiace hladko pekne bezal ten motor nic a zrazu zacal klepat kukal som cerpadlo meral som tlak a jak sa mi olej zohreje na 80 stupnov tak na volnobehu nestaci mazat
-> minno: takový je plán
Už teď mám pár dnů zpoždění proti časovému plánu
Takže teď musím jezdit jako o život...sraz se blíží a na sprintu už bych ten motor rád vyzkoušel



-> Kapřík faster: tak šup šup nech to už jazdí, celý budúci týždeň budeš musieť stráviť na cestách za volantom škodovky, aby si to do zrazu poriadne zabehol :-)
-> minno: no vážně takový stresy jsme neměl ani při státnicích....na tom motoru prakticky dělám a sháním díly už rok, utopil v něm moooře peněz a teď to člověk nastartuje a ono v tom začne pískat. V tu chvíli by se ve mě krve nedořezal. Včera jsem ho ale měl nastartovaný a už si přede jako beránek, takže to bude v pohodě. Opravdu asi nějaká blbost..ale vyděsit to dokáže pořádně!!! Zítra nasadím repásnutý karbec, strýc doveze stroboskop, analyzátor výfukových plynů a budeme ladit... 

Když jsem na hodně zajetym Rapidu 130 měnil jen rozvody a gufero na prsou, tak to pískalo jako píšťala. Chtělo to za běhu domazávat gufero na prsou a asi za 2 minuty to zmizlo. Ale taky nic příjemnýho.
-> Kapřík faster: neboj, to bude fajn
Ale úplne chápem tvoje pocity, dáš do toho veľké prachy, veľa času a energie, a niečo sa poserie.... Ja keď som šiel prvý krát s novým motorom od mechanikov, čo mi ho robili, musel som ísť aj cez jeden horský prejazd (cesta domov celkovo 60 km) a keď mi v jednom kopci začala stúpať teplota tak mi tiež nebolo všetko jedno 


-> jendo: já s tím ještě nejel...čekám na karbec. Takže v sobotu nebo v neděli to pojede. No počkej a co ti tam klepe? to asi není moc dobré. Taky jsi měl motor po GO?
serus ja som mal taky isty problem a ked som sa siel odviezt to prestalo a asi po 2 mesiacoch mi ten motor zacal klepat nechapem tebe neklepe
-> jarda.u1: no bylo to takový pískání... docela nepříjemný pískání

-> Kapřík faster: Nevim jak se presne ten zvuk projevoval,ale videl jsem jak umi piskat gufero na klice,kdyz se mu nenamaze brit.Takhle se to tezko posuzuje 

-> stika87: -> Adam6666: ok, díky pánové. Je to možný. Dneska jsem kvůli tomu celou noc nespal

-> Kapřík faster: styk tycek se srobkem na vahadle, uz se mi to stalo na motoru co skladal znamy... po chvili se tam dostane olej a prestane to.... no stress
-> Kapřík faster: ja si myslim ze to bude v pohode ze si neco sedalo ;-) taky sem to tak mel ;-) ted to tocit aspon 2 tisice km max do 3tisic otacek ;-)
-> Kapřík faster: Tak proc skripa potvora, snad to v ty firme namazali pri skladani, to by nemelo piskati 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: jinak startérem jsem to chvilku točil..protože to hned nechtělo chytit neboť jsem měl blbě nastavený zapalování..takže se to bez zápalu točilo cca celkem tak 20 vteřin..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no mazání nesvítilo vůbec ani chvilku...to bylo první co jsem kontroloval hned po startu..
-> Kapřík faster 10.06.09 22:10:12: Nj co bys chtel delat? Cely to rozlozit?
Kdyz to zdechnes, jak dlouho drzi tlak nez se rozne mazani?

-> Kapřík faster: Mels to tocit starterem bez svicek nez zhasne mazani... To ze natlakujes kanal je hezky, ale na hovno 

-> petr s: takže bys to nijak neřešil jo? prostě normálně teď zajíždět a zapomenout na to? prostě běžná věc která se může stát?
-> Kapřík faster: Dost často to píská v uložení vačky když to nenamaží při montáži
-> petr s: takže těma zvýšenýma otáčkama se teprve někam dostal olej kde nebyl? Mohlo se něco posrat (poškodit)? Pískalo to tak cca 4 - 5 minut běhu...
-> petr s: jj..než se ten olej dostane opravdu všude kde má...tak je to možné
-> Kapřík faster: Něco šlo na sucho
-> Kapřík faster: myslim si že je to tak jak píšeš....vše nové...těsné,,,zkrátka u nového motoru se to může stát...jestli to přestalo tak ted jen jezdit jak milius a zajíždět...už by to nemělo ani písknout
Tak dneska jsem si prožil den hrůzy.
Můj 136 motor po komplet GO. Přijel strýc automechanik a že ho nahodíme. Podotýkám, že GO dělala renomovaná firma, která motory děla už pěknou řádku let. Nastavili jsme motor, nastartovali, vše ok, ale v motoru začalo pískat, skřípat, jak kdyby se něco přidíralo...strýc zkoumal ocelovou tyčkou čím to může být (podotýkám není to žádný amatér jako já), ale na příčinu jsme nepřišli a sám se tomu divil. Zkusili jsme vyměnit pár věcí u kterých jsme měli podezření a nic. Sundali jsme vanu, zkoumali jestli není chycené olejové čerpadlo, jestli mají ojnice axiální vůle, jestli jsou volné axiály na klice, jestli to na nich není kouslé ale nebylo. Vše ok. Motor šel bez svíček lehce protočit. Složili jsme, nastartovali a zase... nechali jsme to tak 3 minuty a pořád. Tak jak už jsme byli zoufalí, zkusili jsme mu trošku přidat na cca 2 tisíce otáček ho nechat proběhnout asi 2 minuty. No a z ničeho nic to po tomto přestalo...
Zkoušeli jsme oddělat víko ventilů a olej stříkal ven (takže tlak olej má), zkoušeli jsme vypínat spojku, taky nepomohlo, zkoušeli jsme vyřadit alternátor, vodní pumpu, taky nic..
Takže nakonec to přestalo samo od sebe. Podotýkám že před startem motoru jsem skrz prsa dost dlouho točil olejovým čerpadlem aby si to natáhlo olej.
čím to mohlo, může být? Je to OK, jen zkrátka tím, že to bylo vše nové a potřebovalo se to proběhnout?
Díky za info..byl jsem z toho pěkně vyděšenej!!
Můj 136 motor po komplet GO. Přijel strýc automechanik a že ho nahodíme. Podotýkám, že GO dělala renomovaná firma, která motory děla už pěknou řádku let. Nastavili jsme motor, nastartovali, vše ok, ale v motoru začalo pískat, skřípat, jak kdyby se něco přidíralo...strýc zkoumal ocelovou tyčkou čím to může být (podotýkám není to žádný amatér jako já), ale na příčinu jsme nepřišli a sám se tomu divil. Zkusili jsme vyměnit pár věcí u kterých jsme měli podezření a nic. Sundali jsme vanu, zkoumali jestli není chycené olejové čerpadlo, jestli mají ojnice axiální vůle, jestli jsou volné axiály na klice, jestli to na nich není kouslé ale nebylo. Vše ok. Motor šel bez svíček lehce protočit. Složili jsme, nastartovali a zase... nechali jsme to tak 3 minuty a pořád. Tak jak už jsme byli zoufalí, zkusili jsme mu trošku přidat na cca 2 tisíce otáček ho nechat proběhnout asi 2 minuty. No a z ničeho nic to po tomto přestalo...
Zkoušeli jsme oddělat víko ventilů a olej stříkal ven (takže tlak olej má), zkoušeli jsme vypínat spojku, taky nepomohlo, zkoušeli jsme vyřadit alternátor, vodní pumpu, taky nic..
Takže nakonec to přestalo samo od sebe. Podotýkám že před startem motoru jsem skrz prsa dost dlouho točil olejovým čerpadlem aby si to natáhlo olej.
čím to mohlo, může být? Je to OK, jen zkrátka tím, že to bylo vše nové a potřebovalo se to proběhnout?
Díky za info..byl jsem z toho pěkně vyděšenej!!