-> 105: lepší je vyjádření THZ/0147 z 06/2006 - tam ještě nejsou ty nesmyslný kraviny o nutnosti doložit kladný protokol zkušebny pověřené k posouzení rychloměru vozidla dle EHK 39..
1) Typový list, potvrzený autorizovaným dovozcem zaregistrovaným na MDČR a potvrzený prodejcem.
2) protokol TÜV o zkoušce na konkrétní typ vozu.
3) Překlad protokolu TÜV (v praxi se obvykle se na dopravním inspektorátu nepožaduje)
4) Potvrzení o kontrole technikem typu "K" (= technikem na kterékoliv stanici STK). Technik na STK porovná elektrony (litá kola, alu kola, wheels, alu disky) na autě s Typovým listem.
Nechat si poslat od výrobce typový list stojí pár desítek až stovek Kč, vyplnění formuláře a zapsání do TP 50 Kč. Kolik to dělá na STK nevim, nebyl jsem tam, neřešil jsem to, policajty to zajímat nebude, na STK přijedeš s originálními..ALE pokud se stane nějaká nehoda a i když za to nebudeš moct, první po čem policajti půjdou bude po ráfkách, stavu vzorku pneu a jeho rozměrech a to bejvá průser pokud to nesedí s TP.
-> 105: je tam napisane nieco v zmysle ze je to na individualnom posudeni uradu s rozsirenou posobnostou - tj ak sa uradnik za okienkom dobre vyspi tak ti zapise aj fabiu do 105 uzovky
-> Stepan FUN: jj, tak jsem to měl na typovým listu, když jsem před 6ti lety kupoval kola na ZX, ale dál jsem to neřešil se zápisem. Na STK jsem taky jezdil v zimě na povolených plechách
-> MATTESS: Tak v tom případě že je tam uvedenej rozměr pneu, tak by to mělo bejt v pořádku... Nějak jsem tenhle postup povolení kol nikdy neřešil. Buď jsem jezdil povolený, nebo vzhledem k nepovolitelnosti jenom riskoval. Nicméně nebudu nějaký atesty shánět, vzhledem k tomu, že v malým TP je napsáno "Osobní automobil speciální" a na Alpiny 7Jx15 ET13 stejně žádnej atest neseženu... :-) Zimáky jezdím na plecháčích v povoleným rozměru ráfků i pneu. A jelikož je STK v zimě... :-)
-> Stepan FUN: na typovým listu je rozměr ráfku a pneumatik pro konkrétní auto a morotizaci. na Feldu 1,3 je rozměr pneu, jak jsem již psal. A ráfek 6,5x15
No tak já teda nevím, ale rozměr kol a povolení jejich montáže na konkrétní auto výrobcem kol ještě neznamená povolení konkrétního rozměru pneu... Takže když budu mít atest třeba na 7Jx15 ET13 s montáží na feldu, tak to ještě neznamená, že můžu na feldě 195/50R15, 195/45R15, 205/45R15, 215/45R15, atd... a všechny další kola který můžu na tyhle ráfky namontovat. Takže bych ještě musel mít vyjádření výrobce auta že souhlasí s montáží konkrétního rozměru pneu... Ten atest od výrobce kol by měl podle mě význam, pokud by to byl rozměr kol, na který můžou bejt namontovaný pneumatiky rozměru schválenýho výrobcem auta a nesouhlasil by rozměr ráfku, případně by v TP nebylo zapsáno "ráfky mohou být z lehkých slitin"...
-> myschaak AZNP K.Hora: V německým techničáku mám ještě jeden rozměr. Když si vzpomenu, podívám se jakej... Ale nechápu co vymejšlíš... Koukni do techničáku na kategorii vozidla, chvilku nad tím popřemejšlej co je tam napsáno a potom si na to obuj co uznáš za vhodný. ;-) Na STK dáš plecháče a na silnici ví každej policajt ho... . Speciál je speciál.
-> darklord: Můžu jenom potvrdit. Felicia FUN má základní rozměr pneumatik 165/80R13 (na diskách 5,5") a má kvůli tomu i jiný kolečko náhonu tachometru... Nicméně důvod týhle "úpravy" jsem nějak nepochopil. Ale je pravda že 165/80R13 maj stejnou nosnost jako 165/70R13C, takže když by tam byly na 70, tak by tam zase měly bejt zátěžový gumy... Přece jenom je to pick-up....
-> Nwkt: Ale Felda a FUN je maličko něco jinýho. :-/ Když jsem to hledal, tak tam o FUNu nebyla ani zmínka. Nebo jsem hledal blbě?
dneska jsem koukal že mám na funu 165/80r13 a nic jinýho...jaká je možnost si tam nechat dopsat ještě nějaký rozměry pneu?matka má na feldě vypsaný snad troje rozměry...