skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kde máte hasičák
-> MVM: no jak říkám, plánoval jsem to natáhnout k motoru, kolem turba a vedení paliva + aby to případně sfouklo vykouknuvší ojnici. Právě jsem viděl výhodu v tom, že se to dá spustit hned a pod uzavřenou kapotou, čímž je asi vyšší šance na uhašení, než pouštět k tomu vzduch a lítat tam s 2kg hašišákem... Ale je pravda, že ten je zase univerzální i na různý jiný ohýnky. No nic, asi to nebudu komplikovat, začal jsem to řešit proto, že jsem si myslel že je to výrazně lepší, ale pokud to není taková hitparáda, kašlu na to a koupím klasiku
-> Luky: V civilnim autě to je těžký kam to dát. Ono půl metru vedení navíc (třeba z kufru) už nemá vliv na funkci. Tak ono záleží kde Ti co chytne a jak moc rychle se to rozběhne a jak jsou právě ty trysky směřovaný.. Co jsem to kdy (nechtěně) viděl odpálený - tak je to hnusná chemická pěna co sežere na povrchu všecko hliníkový,smrdí to, zaschne to a poznáš že to bylo postříkaný ještě měsíc po tom
Jak mi říkal hasič - je duležitý právě hasit co nejdřív. Ale vzhledem k tomu že pořádnej průšvih se hasí několika hasičáky - tak toto taky není bůhvíjaká všehospása..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: jenže v civilu tuhle kysnu nikam do interiéru nedám.
Já naopak čekal, že účinnost bude slušná, protože než vyběhneš s hasičákem a najdeš si s ním cestu pod kapotu, tak uplyne dost času, zatímco aktivací tohohle to můžeš sfouknout už v zárodku. Nebo ne? Klasický hasičák je lepší?
Já naopak čekal, že účinnost bude slušná, protože než vyběhneš s hasičákem a najdeš si s ním cestu pod kapotu, tak uplyne dost času, zatímco aktivací tohohle to můžeš sfouknout už v zárodku. Nebo ne? Klasický hasičák je lepší?
-> Luky 23.04.18 12:52:44: Hasici systém jako takovej bývá rozvedenej obvykle tak,že vlastní nádoba je buď místo sedačky spolujezdece,nebo před sedačkou,nebo za sedačkama , záleží na autě. Někdy je zabudovanej v různých zákoutích . A rozvod hliníkovýma trubkama kam ptřebuješ.(jezdec,motorov
ej prostor, příprava směsi, výfuk ..
Z mýho pohledu ale účinnost taková spíš symbolická
Když to odpáliš zavčasu -tak to možná něco malýho zfoukne,jinak spíš drahá povinnost TK.
Z mýho pohledu ale účinnost taková spíš symbolická
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.speedpro.eu/akce-spor
t-mechanicky-hasici-system
-p-18760.html
Máte někdo zkušenost s něčím podobným? Zejména mi jde o to, jestli to může být v kufru a trysky tažený do motoru, tzn. přes celý auto? Nebo už je to moc daleko?
Máte někdo zkušenost s něčím podobným? Zejména mi jde o to, jestli to může být v kufru a trysky tažený do motoru, tzn. přes celý auto? Nebo už je to moc daleko?
Téma, kde mám fotku ještě s Escortem? Hrozná vykopávka. :D
V 722 a 742 ovšem vždy na levém podběhu: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../881_2012-09- 02_16-53-52_85.jpg
Do nových aut s multikulti plubní deskou a tunelem ústícím k obývací stěně přes kuchyňskou linku už se nevejde vpředu nikam ani CBčko natož hasičák. Takže vzadu do kapsy kufru - zato 2kg, vedle krabice s povinnou výbavou, kurtami, vestami, helmou na stavbu. Ale nesmí to omezovat prostor na golfové hole a vozík.
V 722 a 742 ovšem vždy na levém podběhu: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../881_2012-09- 02_16-53-52_85.jpg
Do nových aut s multikulti plubní deskou a tunelem ústícím k obývací stěně přes kuchyňskou linku už se nevejde vpředu nikam ani CBčko natož hasičák. Takže vzadu do kapsy kufru - zato 2kg, vedle krabice s povinnou výbavou, kurtami, vestami, helmou na stavbu. Ale nesmí to omezovat prostor na golfové hole a vozík.
Kuci, kdyby někdo měl držák na 2kg hašišák, tak buď vyměním za ten menší novej držák a nebo koupím :) .. a nebo prodám ten malej origo škoda :D
-> Tuner#2: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> J3STER 17.03.16 20:47:23: Jo to už se tady řešilo, já stejně doufám, že nikdy nebude potřeba ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Prášek nadělá bordel, a halonový je drahý jako prase.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> J3STER 17.03.16 20:39:51: Prášek ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Hasičák je práškový, nebo halonový?
Takže nakonec 2kg hasičák a držáky OMP, to vše za 800,- v perfektní shopu speedpro ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Luky: Jo, ti měli Den Superblbec..
Mě dodneška vrtá hlavou, jestli ti maníci, který jsem viděl já, byli takhle pohotoví "od přírody", nebo měli problém už předtím na trati - auto jelo RZ tak 20 - 30 minut před příhodou a jinej zdroj požáru krom rozpálenejch brzd mě moc nenapadá..
Mě dodneška vrtá hlavou, jestli ti maníci, který jsem viděl já, byli takhle pohotoví "od přírody", nebo měli problém už předtím na trati - auto jelo RZ tak 20 - 30 minut před příhodou a jinej zdroj požáru krom rozpálenejch brzd mě moc nenapadá..
-> Jozka: tak to dopadlo ještě dobře. Teď při podzimním Kramolínu jedné posádce upadlo Polo přes střechu hned po ránu. Když jeli odpoledne domů, tažná dodávka chytla na Vlčtejně svítivým plamene a nezbylo z ní skoro nic. Přívěs s nabouraným autem odpojili a zachránili. Ti měli fakt povedený den...
-> milano: Sprej má chladící účinky, ale prásek se zase na horkým povrchu taví a dělá obal zabraňující přístupu vzduchu. Každej přístup je jinej.
Kdysi jsem viděl předváděčku od hasičů, kdy si jeden z nich nastříkal sprej na ruku (od loktu k zápěstí) a pak si přes ní rejdil hořákem. Měl krásně oholenou ruku a jinak mu nic nebylo :)
Kdysi jsem viděl předváděčku od hasičů, kdy si jeden z nich nastříkal sprej na ruku (od loktu k zápěstí) a pak si přes ní rejdil hořákem. Měl krásně oholenou ruku a jinak mu nic nebylo :)
-> Eidy 02.02.16 00:53:04: Primární je stejně rychlost reakce - a s tím halonem asi taky, jak ty původní už zakázaný přístroje, tak i jejich dnešní ekonáhrady se nesmí používat na žhnoucí lehké kovy..
-> MVM: Mi připomnělo zážitek při odjezdu z nějaký rally: dojel jsem dodávku s porouchaným autem na podvalu a najednou koukám, že od zadního kola čmoudíci a plamínky - tak jsem je protroubil a problikl.. chlapci stáli na fleku, vylítli ven už s hasičákama a měli sfouknuto, vše dohromady netrvalo ani 5 sekund..
-> MVM: Mi připomnělo zážitek při odjezdu z nějaký rally: dojel jsem dodávku s porouchaným autem na podvalu a najednou koukám, že od zadního kola čmoudíci a plamínky - tak jsem je protroubil a problikl.. chlapci stáli na fleku, vylítli ven už s hasičákama a měli sfouknuto, vše dohromady netrvalo ani 5 sekund..
-> Eidy: sprej by sa mohol javiť ako lepší hasiaci prostriedok, pretože je to v podstate voda so zmáčadlom a má ochladzovací účinok, ale je ho v tej plechovke len 4 deci, čo je žalostne málo. navyše sa nedá skontrolovať- keď chceš vedieť, či je v ňom tlak, musíš trochu odfúknuť. ak to spravíš, môžeš ho zahodiť, lebo je to jednorázový hasiaci prostriedok. bol som u dvoch požiarov, kde zhorelo auto, lebo sprej bol bez tlaku. na práškovom hasičáku je aspoň manometer a dá sa robiť na ňom revízia. ale aj tak je základ dodať hasiacu látku čo najskôr a čo najviac. v prípade požiaru automobilu, ak sa dá, čo najskôr odpojiť akumulátor. toto ľudia nerobia a potom sa im to znova chytí horieť ale hasičák už je prázdny.
inak nové halonové hasičáky sa vyrábajú s bezfreónovou náplňou, len sú strašne drahé- 150 € a viac.
inak nové halonové hasičáky sa vyrábajú s bezfreónovou náplňou, len sú strašne drahé- 150 € a viac.
Tak jsem se bavil s kamarádem, profesionálním hasičem, jestli je lepší prášek nebo sprej. Tak nejlepší je to prej utopit vodou :) Prášek má svý vlastnosti, stejně jako sprej. Ani jedno není horší nebo lepší. Každopádně to chce nejlépe větší balení a nejlépe 2x. Na motorovej prostor byl nejlepší halonovej hasičák, ale ten už se nevyrábí. Takže je to jedno. Pokud hoří "jen" motorovej prostor, dá se to uhasit obojím. Ale jak se to dostane do topení pod palubku, tak už člověk může jen koukat.
Za těch několik let jsem už pár závodních ohýnků zažil.(byť mý auto nehořelo) Jedno vím ale jistě,že když už něco chytne(na závodním autě nejspíš benzín,olej,brzdy,laminát
y.. ) je to takovej fofr,že než se rozepneš z pásů,rozklepanýma rukama v rukavicích rozepneš spony u hasičáku - tak je už tak nějak jedno jak velkej hasičák držíš v ruce - ale spíš jaký hasičáky mají v ruce Ti dva co ti jdou pomoct hasit..
Protože ty velký hasičáky pak prázdný lítají jeden za druhým jak plechovky od piva..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bery 27.01.16 21:27:41: Tak první odkaz na googlu za 2kg a když už to chtne asi opravdu není cesty zpět ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Zalezi jak si cenis sveho auta:-). Cenu nevim,ale ze by to bylo tolik? Nevzpomínám si.
Jinak po diskuzi na FB s hasičema - kamarádama jdu do 2kg prášku a kovové spony OMP ze speedpra.
-> Bery 27.01.16 14:16:39: Jako 4tKč za 2kg je dost.
Ono to ale stejně většinou dopadne tak, že když je to malé, stačí na to jak se zde píše sprej, ale jak tomu dáte první půl minutu, tak je hotovo:
Ono to ale stejně většinou dopadne tak, že když je to malé, stačí na to jak se zde píše sprej, ale jak tomu dáte první půl minutu, tak je hotovo:
jestli si nechcete ničit auto a něco uhasit,zkuste hasičák s náplní FE 36 - tzv čisté hasivo.Prášek je svině a to je pak motor,nebo karburace skoro na vyhození.
-> Tuner#2: asi bych dal na hasiče. U toho spreje je sice to použití v plusových teplotách, ale to tě asi trápit nemusí vzhledem k zaměření auta. A pokud se ti ten dvoukilák vejde...
Jen tak OT. Táta byl na nějakým protipožárním školení z práce. Byla instruktáž. Zapálili v koší z tahokovu zmuchlaný papíry. Vzali kilovej hasičák po revizi v kanceláři a nic
Vzali jinej, celej vyfoukali a koš hořel dál
Takže ideální instruktáž
Jen tak OT. Táta byl na nějakým protipožárním školení z práce. Byla instruktáž. Zapálili v koší z tahokovu zmuchlaný papíry. Vzali kilovej hasičák po revizi v kanceláři a nic
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vzali jinej, celej vyfoukali a koš hořel dál
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže ideální instruktáž
-> Tuner#2: tak pak jedine koupit spray i hasicak a vyzkouset ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mě ten sprej přijde dobrej tak na uhašení vajglu na koberci.. Za mě není nad hasičák..
-> Sejki - zrušená registrace 25.01.16 23:17:30: Tak sprej stojí 300,- (ten 750ml) a revize z hlavy nevím, ale tuším kolem kila ročně. Takže to vyjde na stejno a navíc s tím nemusíš nikam jezdit.
Spíš mě jde o tu účinost, teď mě na FB píše známej - hasič, že sprej na ho*no (údajně plamen rozfouká) a min. 2kg prášek, tak nevím...
Spíš mě jde o tu účinost, teď mě na FB píše známej - hasič, že sprej na ho*no (údajně plamen rozfouká) a min. 2kg prášek, tak nevím...
-> bouchy: Já sem dneska kontroloval 1kg hasičák (r.v.2011) způsobem jak psal StepanFUN. Povyšrouboval sem měřák, pšouklo si to, rafička spadla do červenýho, při dotahování to zasyčelo a rafička se hodila do zelenýho. Takže podle mě cajk. Sic na bandasce napsaný, že se má dělat každoročně revize a každých 5let nějaká spešl (teď nevim ten název) kontrola, ale když manometr maká a je v zelenym tak na to kašlu. Našel sem ještě nějakej dobovej ve 120 když sem ji přivezl kterej má docela slušnej držáček, ale nemá měřák tak ho skusim hodit na revizi a dyštak ho dám do auta.
-> bouchy: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 25.01.16 23:26:59: Já sem měl fakt nejlepší úmysl provést revizi hasičáku do auta, takže jsem se vypravil do firmy H&H, v kanclu nikdo nebyl, tak jsem zastavil zaměstnance na dvoře, řek mu co chci a on pohledem zjistil, že vše je OK, nic nelepil. Tak to asi OK je, měřáček je v zeleným poli a budu doufat, že to bude fungovat.
-> Borderer: myslim ze muze ukazovat tlak i kdyz je prazdnej proto ta revize
-> Sejki: Má nějaký smysl ta revize, pokud není vyžadována podle některých předpisů (závody atd)? Co nám dělali revizi na hasičákách, tak se skládala defakto jen v změření tlaku a nálepky. Tlak vidím i na tlakoměru, takže proč ta revize? Nebo je v tom něco víc?
-> Tuner#2: no co je vyhodnejsi. Jestli kazdy dva roky kupovat spray nebo delat revizi. Nevim jakou platnost ten spray ma... tohle jsem nasel...
Hasicí spreje se vyznačují snadnou manipulací, výhodnou cenou a spolehlivostí. Další výhodou je to, že jím můžete hasit v jakékoliv poloze (i dnem vzhůru). Hasicí sprej zůstává funkční i po několikanásobném použití. Jeho nevýhodou však je to, že při nižších teplotách dochází k jeho zamrznutí a také to, že při rozsáhlejším požáru v žádném případě nestačí k úplnému uhašení.
Hasicí spreje se vyznačují snadnou manipulací, výhodnou cenou a spolehlivostí. Další výhodou je to, že jím můžete hasit v jakékoliv poloze (i dnem vzhůru). Hasicí sprej zůstává funkční i po několikanásobném použití. Jeho nevýhodou však je to, že při nižších teplotách dochází k jeho zamrznutí a také to, že při rozsáhlejším požáru v žádném případě nestačí k úplnému uhašení.
-> Sejki - zrušená registrace 25.01.16 23:02:38: Teď nechápu jak to myslíš? Jinak revize není žádná pálka, už jsem je dělal.
-> Tuner#2: taky se podivej na platnost spraye a kolik stoji revize hasicaku
A nebo koupit nový 2kg práškový i s držíkem na dvě přesky (vypadají podobně jak ty škoda) celé za 620,-
Tak jsem na vážkách...
1. Objednat sprej jako Eidy: www.vyzbrojna.cz/cz/.../h as-750-hasici-sprej-750ml. html a k tomu vyzkoušet zda pasuje ten škoda držák co mají v Plzni u známého za 180,-
1. Objednat sprej jako Eidy: www.vyzbrojna.cz/cz/.../h as-750-hasici-sprej-750ml. html a k tomu vyzkoušet zda pasuje ten škoda držák co mají v Plzni u známého za 180,-
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.01.16 22:27:03: je to tak ako píše Milan , len som to takto v neskorej večernej hodine nevedel česky opísať :D
-> suri 23.01.16 22:18:53: Tak brždění a náraz je zcela něco jiného.
-> Milan 136 23.01.16 22:24:02: Aha, tak pokud je to takhle proti, tak pak asi OK.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 23.01.16 22:24:02: Aha, tak pokud je to takhle proti, tak pak asi OK.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: jak říká suri. Po rozepnutí se rozpojí. Ale na rozepnutí spony je třeba docela velká síla na přehoupnutí tý svorky přes zobáček. Je to řešený tak, že když by jsi vzal za ty pásky a tahal to od sebe, tak se to do sebe ještě víc zatahuje. Myslím, že samovolný rozepnutí přetížením je snad nemožný
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.01.16 22:10:56: nie nezostanú , normálne sa rozpoja na dva konce , mám ho tam dva roky , prežil už pár brzdení a drží fest
-> Nwkt 23.01.16 22:08:20: nebola to zrovna lacná vec , tak ako všetko
-> Nwkt 23.01.16 22:08:20: Aha, to je ranec..
-> suri: -> Milan 136: Ještě takový dotaz. Ty přesky jsou dělaný tak, že i když se rozepnou, tak zůstanou v sobě protikusy zaklesnutý? Jde mě o to, že když se to nárazem rozepne, zda to pořád drží? Tak totiž funguje ten můj současný a musí se jakoby vyháknout.
-> suri: -> Milan 136: Ještě takový dotaz. Ty přesky jsou dělaný tak, že i když se rozepnou, tak zůstanou v sobě protikusy zaklesnutý? Jde mě o to, že když se to nárazem rozepne, zda to pořád drží? Tak totiž funguje ten můj současný a musí se jakoby vyháknout.
-> Tuner#2: Myslel jsem origo VW
-> suri: Ten plech cca 600,- zbytek mi řekli (cenu po slevě pro mě), tak hasičák asi 3 a držák 2
-> Nwkt 23.01.16 22:01:59: Vždyť je to ten za 200,- co jsem dával odkaz ne?