
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Blika fsechno...
11:21:20
20.09.2006
20.09.2006

Syny
-> Syny: Ne prat se nebudu ale zkusim se poptat

11:20:52
20.09.2006
20.09.2006

Syny
-> King: To jo ja to klido koupim, ale cim mensi dirka na sroubek, tam tim mensi je ta dira na uchyceni toho kabliku... A do tohohle uz to tak tak narvu... Ale zkusim se poprat.... Diky moc... Az to udelam tak se pochlubim jestli to preslo nebo ne...
Jo a mam to vest od altiku na starter, nebo na tu baterii???
Jo a mam to vest od altiku na starter, nebo na tu baterii???
17:05:24
19.09.2006
19.09.2006

King
-> Syny: A z jakýho matroše teda ty oka máš? :) Jinak oko s 10kou ďourou na 6tku šroubek je dost hardcore, fungovat to sice bude, ale asi bych vytopil těch pár kaček za 6-8mm ďouru 

13:09:39
19.09.2006
19.09.2006

Syny
-> Palic: Nebo necaht ten puvodni a "paraelne" pripojit kabel od altiku k + baterie...
-> King: Ja 16mm2 mam ale mam ocka lisovaci ale ne medeny a maj diru na 10tku... Do tech mensich sem uz ten prurez kabelu nenarval... Bude to hoden vadit??? Na altiku toho mam poveseno dost, to oko to udrzi, ale aby tak slo nak rozume napeti... To asi bude vadit ze to oko bude vetsi nez ten sroubek a bude tam pridrzeno jinymi ocky co? A ten napad rovnou z altiku na baterii to by taky slo ne?
-> King: Ja 16mm2 mam ale mam ocka lisovaci ale ne medeny a maj diru na 10tku... Do tech mensich sem uz ten prurez kabelu nenarval... Bude to hoden vadit??? Na altiku toho mam poveseno dost, to oko to udrzi, ale aby tak slo nak rozume napeti... To asi bude vadit ze to oko bude vetsi nez ten sroubek a bude tam pridrzeno jinymi ocky co? A ten napad rovnou z altiku na baterii to by taky slo ne?
21:51:51
18.09.2006
18.09.2006

King
-> Syny: Prvně vyskoušej Paličův kabel. Nějaká ta 16tka (16mm2) a na jedný straně měděný kabelový oko pro danej průřez s dírou pro 6tku a na druhý straně pro 10tku (nebo 8čku, pokud máš startér s reduktorem). "Lisovat" se daj tyhle oka pomocí dvou kladiv - jedno se přiloží na oko tím "ostřím" v ose kabelu a úderem druhým báchamrem se to rozlisuje...
15:10:07
18.09.2006
18.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: no reseni je jeste koupit kus kabelu o prurezu cca 16mm2 a ten napojit od altiku primo na baterii...... tim obejdes starter......... kabel mezi starterem a baterkou ten proud unese.... :)
10:44:07
18.09.2006
18.09.2006

Syny
-> Palic: No urcite to zkusim, jen nevim, jak takhle tlustej keabel (dam tam minimalne stejnej prumer) pripojim na ten altik na ten mrnavej sroubek... U starteru uz mam asi 20 kabelu z ockama, takze to bude taky prdel dat tam tenhle... Uz se tesim az zase budu olizovat pred panelakem tlumex na podlaze pod autem

10:10:01
18.09.2006
18.09.2006

Syny
-> Gryzly: jj to sem, taky slysel, ale mam ho zapojenej na predradnej odpor n civce - coz me zarazi...
09:05:26
18.09.2006
18.09.2006

Gryzly
-> Syny: možná je to blbost ale co změřit multimetrem střídavé napětí v palubní síti? A ten kondík je takový válec nakocích s čokoládkou? Kámoš měl cosi takováho v žigulu jako odrušení, byl to odrušovací člen.
07:18:11
18.09.2006
18.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: jak uz jsem psal, delalo mi to same, je to hlavne kabelem mezi altikem a starterem (plusovym)....... toto jsem delal jako posledni, mel jsem v aute dokonce altik z fava s regulatorem integrovanym a delalo mi to stejne, nakonec jsem zkusil ten kus kabelu mezi altikem a starterem, problem se zahy vyresil......... takze tohle udelej jako prvni.........
22:12:55
17.09.2006
17.09.2006

Syny
No ja mam na aute 3 diodky ktery sviti dle napeti... Takze krasne vidim tu frekvenci blikani... Mam je natezeny od + k - na baterii... A frekvence pulsovani je od Opravdu dle otacek mtoru... Nekdy po poblikavalo tak ze skoro ne (v mensich otackach) a pomalu to preslo do klasickeho pohasnuti svetel na volnobeh a se zvysujicimi otackamy to zacalo blikat vic, vic, vic (myslim frekvenci) az to blika tak rychle ze to je skoro nepostrehnutelne...
22:08:24
17.09.2006
17.09.2006

Syny
S civkou sem nic nedelal.. jen pridal impuls na otackomer... Jina mam z jednoho vyvodu ty civky (tet nevim kterej) vedenej kablik na naky kondenzator a z nej to pokracuje tak jak ma dal... Nevim co je to zac... Zejtra te to muzu nafotit...
22:05:57
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: Aha ak toho "cancu" sem se nevsiml... Jen te poprosim... Mohl bys mi prosimte napsat trosku strucnejs co mam udelat?
21:58:15
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Začal bych tím jednodušším tj. viz můj canc z 17.09.06 21:38:38....
21:46:36
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: Jde o to co je to ostatni? Bojuju s tim uz delsi cas... Ale zda se mi ze tet je to vic videt... Nevim proc... Mozna je to jen pocit... Krome toho altiku nevim co by to mohlo bejt

21:43:27
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: S tou diodou se to vyloučit nedá, ale frekvence pulzujícího napětí altíku je při volnoběhu +/- 50Hz takže nevím, jestli by to kolísání by mohlo bejt viditelný, každopádně bych se na to taky skusil kouknout, když ostatní selže....
21:39:51
17.09.2006
17.09.2006

King
-> King: btw: máš zapojenou správně zapal. cívku tj. včetně předřadnýho odporu?
21:38:38
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Hele, ještě mě napadlo při konzumaci řízku s "brsalátem", že když ty oscilace jsou viditelný na žárovkách, musej to bejt jedině zázněj dvou rušivejch signálů o poměrně vysoký frekvenci, kterej je asi zesílenej regulátorem. Vzhledem k tomu, že impulzy zapalování jsou tak nějak frekvenčně srovnatelný s ipulzama napětí ze třech vinutí altíku, by ty "zázněje" mohlo dělat zapalování resp. napájecí kablík k zapalovací cívce a zároveň zdroj referenčního napětí pro regulátor. Jako test bys moh odpojit napájení regulátoru a krmit ho nejlíp přímo ze silovýho výstupu altíku nebo z plusový svorky baterky (samozřejmě bacha na nechtěný "sváření" v mot. prostoru :). Až to skusíš, dalo by se něco vymyslet....
21:36:43
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: To opravdu nemam
Nemohla by to zpusobit odpalena dioda v altiku? Mam novej (pul roku) a udajne po rapasi, ale vis jak... Leckdo te lecco nakeca a je pravda ze uz se mi nekolikrat povedlo pekne s altikem zajiskrit...

21:25:10
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Těžko říct, kde se ti ta soustava rozkmitává. Co třeba změřit jestli kolísá už výstup pomocnýho usměrňovače tj. kablík ke kontrolce dobíjení? I když s dig. multimetrem se toho moc nenaměří, leda že by měl bargraf - spíš starej dobrej ručkovej pfístroj :)
21:10:31
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: Klinak ok, zacne to pulsovat cca od 750ot a do cca 1100 to dela viditelne... Pulsovani (mirne pohasinani a pote zase svetsovani intenzity svetla) je teda videt stale... Ael zacina na male frekvenci a s otackami se postupne zvetsuje az to blika tak rychle ze uz to skoro videt neni... Ale kdyz mam svetla a volnobezne otacky tak to je v noci (i ve dne) dost videt... A pulsuje vse... Svetla, interierove svetlo, palubka, radio (displej)... Proste vse... Kostry mam vsechny novy a myslim ze dobry... Ze starteru do 1 pojistky mi vedou 3 kabely... Z altiku ke starteru ne... Tam mam jen origo... Remenice z fava ... atd...

20:50:29
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Tak jsem teda tady :) Paličova odpověď je vyčerpávající. Pulzováním máš na mysli kolísání s periodou já nevím 0,5s nebo něco rychlejšího?
Jinak ten defaultní kablík altík-startér se sice tváří jako "tlustej", ale je to jenom 4mm2, takže minimálně zdvojnásobení průřezu je víc jak žádoucí (navíc to skoro nic nestojí). Ještě kacířská otázka - není možný, že ti jemně kolísaj otáčky volnoběhu? Když se strefíš volnoběhem přesně do míst, kde začíná altík dobíjet "na plno" , je každá změna otáček dost znát. Mechanický problémy typu zaolejovanej klíňák můžem taky vyloučit?
Jinak ten defaultní kablík altík-startér se sice tváří jako "tlustej", ale je to jenom 4mm2, takže minimálně zdvojnásobení průřezu je víc jak žádoucí (navíc to skoro nic nestojí). Ještě kacířská otázka - není možný, že ti jemně kolísaj otáčky volnoběhu? Když se strefíš volnoběhem přesně do míst, kde začíná altík dobíjet "na plno" , je každá změna otáček dost znát. Mechanický problémy typu zaolejovanej klíňák můžem taky vyloučit?
11:53:04
17.09.2006
17.09.2006

Syny
Jinak z toho vyctu tvych povedenych oprav me trapi bod 1 a 3 ... Zkusim si od kamose vypujcit altik, jestli jsem neodpalil naky diody a pak zkusim udelat to co radis... Jinac uz fakt nevim! Ale je pravda, ze v posledni dobe to pulzujici napeti zaznamenavam vic nez predtim...
11:51:19
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> Palic: Ahoj, diky za rady... Ale Kabely od strteru k 1. pojistce mam 3, kustru baterie a agregatu mam nove delanou a kvalitne... Remenicu z fava mam taktez... Zbyva tedy jen kabel od altiku ke sterteru a ukostrit poradne rele... Mozna to bude znit blbe, ale kostra altiku je kde? Regulator mam externi (120kovej tranzistorovej) A ten kabel od altiku ke starteru... TEn tam je streasne tlustej - myslis ze to nestaci???
10:19:18
16.09.2006
16.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: tak zaprve od altiku natahni jeste jeden kabel (z jine elektriky sade) ke starteru...... to je jako prvni, poradne ukostri baterii
dale natahni kabel od starteru k pojistkam (opet pouzij elektriku z jine sade -> jde o cerny drat jsou dva na jednom oku u starteru a jeden vede na pojistku c 1 a druhy vede na spinaci skrinku, tyto kabely pouzij a dej je paralelne ke stavajicim)....... dale sundej remenici z altiku a kup si remenici na favo altik (pod tuto remenici musis dat 1-2mm podlozku) tim zvysisi otacky altiku.......
pokud provvedes vsechny tyto upravy nebudes uz vedet co jsou problemy s elektrikou......
jinak jestli mas externi regulator tak jeste poradne ukostri regulator (doporucuji natahnout kostru regulatoru na kostru altiku).....
hodne zdaru....... ja timto vyresil nekolik much"
1: pulzace napeti
2: pri svetelne houkacce uz jdou vsechyn spotrebice tak jak maji
3: sveta sviti i pri volnobehu naplno
4: nejsou problemy s dobijenim baterie, dobije se i pri kratke jizde
atd.
dale natahni kabel od starteru k pojistkam (opet pouzij elektriku z jine sade -> jde o cerny drat jsou dva na jednom oku u starteru a jeden vede na pojistku c 1 a druhy vede na spinaci skrinku, tyto kabely pouzij a dej je paralelne ke stavajicim)....... dale sundej remenici z altiku a kup si remenici na favo altik (pod tuto remenici musis dat 1-2mm podlozku) tim zvysisi otacky altiku.......
pokud provvedes vsechny tyto upravy nebudes uz vedet co jsou problemy s elektrikou......
jinak jestli mas externi regulator tak jeste poradne ukostri regulator (doporucuji natahnout kostru regulatoru na kostru altiku).....
hodne zdaru....... ja timto vyresil nekolik much"
1: pulzace napeti
2: pri svetelne houkacce uz jdou vsechyn spotrebice tak jak maji
3: sveta sviti i pri volnobehu naplno
4: nejsou problemy s dobijenim baterie, dobije se i pri kratke jizde
atd.
09:45:04
16.09.2006
16.09.2006

Syny
Jo a mam tam dodatecne pridelany ukostreni motoru a novej pasek mezi karoserii a - baterie...

09:43:13
16.09.2006
16.09.2006

Syny
Ahoj, uz dlouhodobe me trapi to, ze mi pulsuje elektrika (pulzuje to dle otacek). Nevenoval sem tomu pozornost, ale uz mi to se*e... Nevite nekdo cim to muze byt... Dela to nejvic od 750 do 1000 otacek... To znamena ze na volnobeh je to hruza a vecer je to dost videt, jak vevnitr budiky, tak venku svetla... A kdyz mam zapli svetla na denni sviceni tak na volnobeh blikaji taky a je to dost videt! Mam v aute 3 diodky (cervenou, zlutou a zelenou), ktery svidi dle napeti... A ta zelena (ktera znazornuje 14V) poblikava presne v ritmu toho blikani... Menil sem 3 regulatory a dela to furt... Mam altik 55A udajne po rapasy...ale clovek nikdy nevi jestli to je pravda... Prosim proradte mi co s tim... Uz mi to leze na nervy...
