skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém s rozdělovačem 1000mb
prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 30.05.2014 do 02.06.2014, založil/a franta100l
-> dragon_cb_cz: -> Jozka: Už se poprali??? :-D
-> Jozka: Já sice jen nějakých 10 let, ale celkem si stojím za tím, že těch 7 litrů není na podobné trase špatná spotřeba 

-> dragon_cb_cz: Já nic zkoušet nepotřebuju, já s těma autama jezdím dlouhý, krátký i střední trasy už celkem dlouho..




-> Jozka:
Pokud by se to šetřilo, tak možná, ale nebyl čas - v "rovinatejch pasážích" se jelo na limitu místních pravidel a když nebyl strach příliš velký, tak i za ním. A skoro 1000km z celé trasy byly Alpy - těch průsmyků přes 2000 metrů bylo tuším 6... Pokud máš zbytečnejch 6 dní, dám ti itík a můžeš to zkusit projet úsporněji
Čímž chci říct jediné - pokud už tam bude neorigo rozdělovač, podle mě to může bejt klidně ten 105kovej. Fungoval v MB, úspěšně jezdil i ve 110L (byl tam, když jsem auto koupil) a teď ten kus ze 110L jezdím i v GLSe a funguje tam úspěšně taky (přeloženo - auto jede stejně na hovno jako s původním 120kovým
Ale teorie samozřejmě dává za pravdu tobě....


Čímž chci říct jediné - pokud už tam bude neorigo rozdělovač, podle mě to může bejt klidně ten 105kovej. Fungoval v MB, úspěšně jezdil i ve 110L (byl tam, když jsem auto koupil) a teď ten kus ze 110L jezdím i v GLSe a funguje tam úspěšně taky (přeloženo - auto jede stejně na hovno jako s původním 120kovým

-> dragon_cb_cz: Nevím, jak moc jste měli naloženo, ale na takový trase by to mělo být pod 7 l/100 km
Jako když dostane novej rozdělovač ze 105 zadarmo, jezdit to bude, stejně jako na kdejakej jinej.. ale kdybych ho měl shánět extra, tak bych šel primárně po typech 443.213-204.432, 204.34, 204.340 nebo 443.213-204.460..

Jako když dostane novej rozdělovač ze 105 zadarmo, jezdit to bude, stejně jako na kdejakej jinej.. ale kdybych ho měl shánět extra, tak bych šel primárně po typech 443.213-204.432, 204.34, 204.340 nebo 443.213-204.460..
-> Jozka: Tak je to jediná trasa, kde mám spotřebu MB zaznamenanou - od tý doby už jezdí jen na STK
Ale že se se 105kovým rozdělovačem a 110kovým karbem dá jet úspěšně a úsporně to myslím dokazuje (a mimochodem, nebyla to žádná vyhlídková jízda, dávali jsme tomu celkem kotel (když vyjíždíš v 10 dopoledne a do večera potřebuješ ujet 900km, nic jinýho ti nezbývá).

-> dragon_cb_cz: Tos ani nemusel psát, přesně jsem věděl, co z tebe vypadne.. taková dlouhá trasa, to je jezdí s MB prakticky každej týden..

-> Jozka: Trasa 3047 kilometrů, celkem spáleno 215.21l benzínu == průměrná spotřeba 7.06 l / 1000km. Nejvyšší bod trasy Passo dello Stelvio - 2757 metrů nad mořem, průsmyků nad 2000 metrů bylo víc... asi tak 

-> dragon_cb_cz: Mám na MB karbec 110L (24), rozdělovač z Favorita a praxe mi říká, že to má spotřebu jak kráva..



-> Jozka: Teorie ti dává za pravdu, praxe říká, že na Stelvio to s tím vyjelo bez zadýchání 

-> dragon_cb_cz: Teda nevím s tím 105-kovým kusem.. Tady ty M-kový rozdělovače prozkoumaný parametrově nemám, ale z užovkovejch se volí do MB jednoznačně typ pro Š120, nikoliv 105, kterej má úchylnej rozsah regulace..


-> franta100l: OK... hlavně klid a žádnou paniku 

No to je skvělá nabídka, děkuji ti moc. Pokusím se to do té doby vyřešit, pokud by to nešlo, rád tvou nabídku využiji (zajel bych pro tebe). Ještě jednou díky za rady. Držím ti palce ke státnicím! Každopádně ti dám vědět, jak to dopadlo (pokud to dopadne) :-) Zatím ahoj. Franta
-> franta100l: Do Benátek to nemám až tak daleko, ale 9tého června dělám státnice, takže do tý doby jsem zabitej
Nějakej jetej rozdělovač na vyzkoušení by se určitě našel...

To si taky říkám. Ani velezkušený strýc neví, ale určo je to v rozdělovači. Auto mám v Benátkách nad Jizerou. Peněz na rozdávání nemám, ale ty současné dva rozdělovače jsou vážně špatné a tak seženu asi ten 105-kový, protože si ho nemám kde půjčit. I tak moc díky za rady, opravdu si mi pomohl. Ono moc lidí už tomu vůbec nerozumí. Dnes každý zná jen VAG a "opravy" pomocí diagnostiky. Lidí, kteří fakt umějí, je čím dál méně.
-> franta100l: Marně přemýšlím, co by mohli na rozdělovači nenápadně vykurvit tak, aby to nešlo opravit - rozhodně bych se o to pokusil než začneš utrácet peníze za nový rozdělovač. Případně před tím ještě vyzkoušej s jiným (třeba si ho od někoho můžeš na vyzkoušení půjčit - odkud jsi?).
Ten nový asi někomu spadl na zem, páč jsem si nevšiml praskliny. Ze dvou jsem nakonec udělal dva a bylo to super. Jenomže auto jsem nechal na dva dny v práci odemknuté (přístup pouze kolegové) a když jsem chtěl po dvou dnech odjet, tak jsem měl problém už při vyjetí ze dvora - žádný tah, nepřirozené otáčky, při přidání plynu to chcípalo. Nějaký závistivec se mi v tom hold hrabal (myslel jsem si, že jenom prohodil kabely u svíček). Když jsem pak se strýcem na to koukl, tak jsme se shodli, že je rozdělovač v háji - jinak si to neumím představit. S tím rozdělovačem prostě nešel naladit předstih. Palivo je myslím v pořádku, takže vsázím na výměnu rozdělovače. Asi dám na tebe a půjdu do 105-kového. A příště si dám bacha - kolegové závidí :-(
-> franta100l: Jo, taky bude fungovat. Jestli je lepší 120kový (.540) nebo 105kový (.520) ti neřeknu, ten 105kový mám ozkoušený a funguje dobře (a bude se ti asi snáž shánět). Tyhle hliníkový jsou asi nejspolehlivější (nejpomaleji se opotřebovávaj) ale zas je na první pohled vidět, že tam nepatří
Jinak co je za problém s tím "novým" co jsi koupil? A pokud bys kupoval další, tak pokud na to nechvátáš, je nesmysl za něj dát víc než 800, max litr.
EDIT: A předstih se samozřejmě seřizuje stejně.

Jinak co je za problém s tím "novým" co jsi koupil? A pokud bys kupoval další, tak pokud na to nechvátáš, je nesmysl za něj dát víc než 800, max litr.
EDIT: A předstih se samozřejmě seřizuje stejně.
No to máš teda pravdu, je docela drahej. Víš, o originalitu mi ve finále nejde, hlavní je co nejmenší poruchovost. Myslíš tedy, že bych tam mohl dát toto: aukro.cz/skoda-120m-novy-
rozdelovac-i4279580367.htm
l Nemám s tím zkušenosti a tak si od tebe rád nechám poradit. Pokud tam dám ten M-kový, nebude problém s předstihem? (jak ho naštelovat - stejně jako u originálu?)
-> franta100l: Jo, tenhle použít klidně jde (maximálně budeš muset vyměnit i komínek - pokud bys náhodou v litru měl ještě starý typ unašeče). A vůle poznáš jednoduše - bejvá vymletá ta spojka na unašeč (vakl na hřídelce) a případně má vůli hřídel v těle.
Ale 1500 je docela raketa, chvíli koukej po bazoši a určitě seženeš levněji, Krejčík je na rozdělovače docela drahej...
Ale 1500 je docela raketa, chvíli koukej po bazoši a určitě seženeš levněji, Krejčík je na rozdělovače docela drahej...
Díky, takže myslíš, že tento můžu použít? aukro.cz/skoda-100-110-no
vy-rozdelovac-i4279582852.
html
Jo a prosím tě, můžu zjistit pouhým pohledem, že je špatný? (např. vůle atd.).
Jo a prosím tě, můžu zjistit pouhým pohledem, že je špatný? (např. vůle atd.).
-> franta100l: Pokud to chceš mít "dobové", tak sháněj s koncovým trojčíslím .432, pokud trochu lepší a skoro dobové tak .34 a pokud ti jde o bezproblémovou funkčnost, tak eMkové (s hliníkovým tělem), .520 nebo .540.
Osobně mám na sériovém litřím motoru karburátor ze 110L (difuzor 24) a rozdělovač .520 ze 105ky a lítá to jak z praku.
Osobně mám na sériovém litřím motoru karburátor ze 110L (difuzor 24) a rozdělovač .520 ze 105ky a lítá to jak z praku.
Ahoj přátelé, poraďte mi prosím s mým problémem. Odešel mi rozdělovač na mém litříkovi. Jaký mám shánět typ a jaký by byl nejlepší? Slyšel jsem, že některé jsou na prd a to i když se jedná o nový kus. Koupil jsem už jeden nový a je na dvě věci. Ono hodně lidí taky inzeruje že je nový, ale kdo ví, proč se válel "nový" někomu tolik let v garáži. Poraďte prosím, už si nevím rady. Díky za věcné rady a tipy.