skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lítající ručička otáčkoměru
prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.05.2009 do 19.09.2009, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
07:15:05
19.09.2009
19.09.2009

Vojťas
me otackomer lital kdyz sem jel na tachu 160 , to chvili ukazoval skoro 5500 otacek a pak zacal blaznit, pak to parkrat behe cesty udelalo a od ty doby klid, Mera Lumel
18:17:08
18.09.2009
18.09.2009

David29
Ja mam Mera Lumel, konkretne ten nalevo na fotce od T#2 (ten bez zeleny plochy) a humbuk uz nedela... akorat kdyz chcipnu, tak vylitne asi na 1200 otacek...
13:47:37
18.09.2009
18.09.2009

palinator
-> Jakub M.:
Já tý přístrojovce věřím, měří vesměs vše přesně, tacho méně než 10% proměřuje, i když mometálně nefunguje počítadlo...
, otáčkoměr mi sice lítá, ale pokud je ustálenej, tak měří přesně. Problém s kýváním otáčkoměru je i u některých kulatých budíků. Teploměr i palivoměr ukazuje přesně. Mě se osobně ty sdružené přístroje líběj víc, protože jsou poněkud modernější, kontrolky jsou lépe čitelné. Ale každej má svůj vkus... Bohužel se ty přístrojovky vyráběly krátkou dobu, takže dětské nemoci nebyly ani na sklonku výroby celé řady 742 odstraněny. Měnit jí nebudu...
Zase by byla škoda vyhazovat třeba takové modely, které fungují. Pak by se na ně nedalo narazit...
Já tý přístrojovce věřím, měří vesměs vše přesně, tacho méně než 10% proměřuje, i když mometálně nefunguje počítadlo...



00:31:02
18.09.2009
18.09.2009

Jakub M.
-> palinator:
ty zdužený přístroje stojej celkem za prd.. málokdy cokoliv měří alespoň orientačně přesně... rekordy jsou : tachometr kecá o 40km/h do plusu ... otáčkoměr ukazuje o 3000 otáček víc... nádrž je plná, přestože fyzicky v ní je pouze z poloviny plná, nehledě na to že auto bylo pořád "uvařený" ... tyhle věci se staly na různejch autech .. podotýkám, že elektrika jako celek vpořádku. Takže od tý doby házim tyhle přístrojovky do popelnice..
ty zdužený přístroje stojej celkem za prd.. málokdy cokoliv měří alespoň orientačně přesně... rekordy jsou : tachometr kecá o 40km/h do plusu ... otáčkoměr ukazuje o 3000 otáček víc... nádrž je plná, přestože fyzicky v ní je pouze z poloviny plná, nehledě na to že auto bylo pořád "uvařený" ... tyhle věci se staly na různejch autech .. podotýkám, že elektrika jako celek vpořádku. Takže od tý doby házim tyhle přístrojovky do popelnice..
18:00:57
17.09.2009
17.09.2009

palinator
-> Mr.Lumpy:
Každopádně ten starší (dědův) chodí líp jak ten můj, protože tolik nekýve. A to se už asi dodatečně upravit nedá... Nevím...
Každopádně ten starší (dědův) chodí líp jak ten můj, protože tolik nekýve. A to se už asi dodatečně upravit nedá... Nevím...

21:24:51
16.09.2009
16.09.2009

Mr.Lumpy
-> palinator: otáčkoměry se liší i v hranatých přístrojovkách ten s červenými čísly měl "starší" střeva a ručička měla menší (lehčí) závaží
09:18:23
16.09.2009
16.09.2009

palinator
Všeobecně mi škodovácký otáčkoměry připadaj takový podivný. Nechápu, proč třeba vystřelí otáčkoměr, když vypínám motor a elektrika je pod zátěží (třeba zapnutý ventilátor). Jinak ho mám nadprůměrně nepřesnej, při výrazné změně otáček kývá jak prdlej. Mám takovej ten se zeleným polem optimálních otáček. Děda má též hranatou, ale má jen červená čísla max. otáček a tomu to dělá kyvy menší, resp. ručička je stabilnější... Nějakej tlumič by to asi chtělo.

09:37:48
15.09.2009
15.09.2009

Kapřík
Taky bych se poptal....zjistil jsem, že mi blbne otáčkoměr od 5 tisíc otáček. Do 5ti vpořádku, ale mezi 5 - 6ti tisicí otáčkami je ručička neklidná a skáče (žádný extrém, ale lítá mezi 5 - 6ti). Typ otáčkoměru nevím.. Jinak jsem doma ještě našel otáčkoměr MERA Lumel nebo něco takového je na něm napsané. Kdesi jsem tu četl že je snad lepší, ale už nevím kde to bylo. Je na tom něco pravdy?
Díky
Díky
20:28:48
13.09.2009
13.09.2009

miro_zv - zrušená registrace
Tiež prispejem svojou troškou. Mne tiež po namontovaní otáčkonera do škodule začal robiť psie kusy. Do 3000 ot. v pohode. Potom zrazu vyletel až za roh a potom začal dokonca klesať. MAl som tam nejaku no name indukčku made in "ťikme oťi". Keď som tam dal origo indukčku tak je to zatiaľ OK.

09:58:26
08.08.2009
08.08.2009

werty
-> darklord: Co si představuješ pod pojmem "lepší" regulace předstihu? Já jen že tohle je docela zavádějící pojem vzhledem k tomu že regulace předstihu musí odpovídat jak motoru tak karburátoru.
22:45:31
07.08.2009
07.08.2009

darklord
-> aceboss: nema 136X (880) lepsiu regulaciu predstihu?
10:40:32
03.08.2009
03.08.2009

aceboss
-> Nwkt: Přesně tyto dva mám ted se ptám na karbec je vhodnejší 860 že ano

22:14:55
02.08.2009
02.08.2009

Nwkt
-> Gryzly: 860 a 880
22:14:19
02.08.2009
02.08.2009

petr s
-> Gryzly: 2 136X má jinej
22:12:19
02.08.2009
02.08.2009

Gryzly
-> aceboss: Bez kontaktní rozdělovač je jen jeden. Na BMM je už v telese rozdělovače jen palec a jinak je tam volná dutina.
19:52:05
02.08.2009
02.08.2009

Evž@
-> aceboss: kostru na motoru zkontroluj.....napnutí klíňáku...případně indučku
19:00:40
02.08.2009
02.08.2009

aceboss
Taky přispěji svou troškou do mlýna.Na eRku jsem dal na motor 742.136 kompletní ETZ z fava a od té doby mi špatně ukazuje otáčkoměr ukazuje zhruba da 3500ot/min a po přektoření této hranice ručičla běhá mezi cca 4000až8000ot/min a při vyších otáčkách je zaražena na maximum otáčkoměru.Ted jsem si to tady pročítal a může u mě být stejný jev jako je uveden níže tedy špatná kostra či cívečka?Začlo to dělat až po přehození na zapalování ETZ(s klasickým zapalováním nebyl problém) budíky jsem vyměnil asi 3 a všechny se chovají stejně.
Ještě jedna otázka pro jistotu rozdělovač mám koncové číslo 860 ten by měl být dobře zvolen pro karburátor,že ano.
Díky za rady a pomoc.

Ještě jedna otázka pro jistotu rozdělovač mám koncové číslo 860 ten by měl být dobře zvolen pro karburátor,že ano.
Díky za rady a pomoc.
19:16:29
30.05.2009
30.05.2009

Martin136COUPE
-> Tuner#2: Podle mě nijak.

18:31:23
30.05.2009
30.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> werty: Super, díky oběma. Jen dotaz jak jinak než přihnutím těch paciček by šla ta mezera nastavit?
12:30:17
30.05.2009
30.05.2009

Martin136COUPE
11:51:05
30.05.2009
30.05.2009

werty
-> Tuner#2: To že mezera někde není stejná myslím ničemu nevadí pokud je v toleranci 0,2 - 0,5 mm. Hlavní je aby se nedotýkaly. U mého Fav taky nemám mezery úplně stejné a otáčkoměr mi nelítá. Jinak tady je ta stránka z DP www.ukazto.com/?img=42994
0...
11:47:36
30.05.2009
30.05.2009

werty
-> Martin136COUPE: Já se nechci hádat, ale o přihýbání slyším/čtu poprvé. Ať jsem se díval do Andrta nebo DP tak nikde se o ničem takovém nepíše.
23:06:15
29.05.2009
29.05.2009

Martin136COUPE
-> Tuner#2: Jo mám to z Andrta myslim. Sám sem si to nevymyslel.
20:48:28
29.05.2009
29.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin136COUPE: OK díky. Máš to podloženo literaturou? ale že se u Tebe ptám viď.
20:00:03
28.05.2009
28.05.2009

Martin136COUPE
Mezera má být max 0.3mm a klíďo ji ohni. Jinak to nepude.

19:57:25
28.05.2009
28.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Mozna Semik ale jel do Pisku...
19:15:03
28.05.2009
28.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Tak zná někdo odpověď na předchozí příspěvek?
22:35:23
26.05.2009
26.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> werty a ostatní: Přece jen jsem kouknul na vzdálenosti a jedna pacička je blíž růžici. To se normálně jen přiohne, aby byla dál? Jaká je předepsaná mezera na bezkontaktu? Nemám žádnou příručku na Favorita.
22:33:29
26.05.2009
26.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: JJ dneska jsem předělal spodní uchycení altíku (byli tam jen matky jako rozpěra a jedna se povolila a díky tomu to namáhalo ten horní držák až prasknul) a vyzkoušel MERU už s přikostřeným altíkem a ručička jde normálně klidně a přesně dle otáček. Žádné lítání jako u PALu.
-> Syny: Spodní držák je v komaxitu, takže přes ten to fakt kostru nemá. Ten horní byl komplet pozink a přes něj se to kostřilo. Teď už by to mělo kostřit i přes spodek, protože jsem to na styčných plochách obrousil.
-> Gryzly: Byli zapnuté světla a sahara, protože jsem přijel z projížďky a zkoušel jsem to v různých otáčkách, tak jsem raději zapnul i větrák. A při tom to mělo s bídou 12V. Teď už je to zas v normálu a jak říkám na stolici měl altík 14 - 14,1V, takže naprosto v pohodě.
-> Syny: Spodní držák je v komaxitu, takže přes ten to fakt kostru nemá. Ten horní byl komplet pozink a přes něj se to kostřilo. Teď už by to mělo kostřit i přes spodek, protože jsem to na styčných plochách obrousil.
-> Gryzly: Byli zapnuté světla a sahara, protože jsem přijel z projížďky a zkoušel jsem to v různých otáčkách, tak jsem raději zapnul i větrák. A při tom to mělo s bídou 12V. Teď už je to zas v normálu a jak říkám na stolici měl altík 14 - 14,1V, takže naprosto v pohodě.
19:14:31
26.05.2009
26.05.2009

Gryzly
-> Tuner#2: Až budeš zas měřit altík tak ho změř i se zapnutýma světlama a pár dalšíma spotřebičema, tak totiž bude altík zatíženej, tím pádem regulátor altíku musí víc nabudit aby dodal dostaečný výkon, ale napětí by nemělo přesáhnout 14,2V. Zpravidla při zapnutých světlech je větší napětí v síti než při zhasnutých.
23:53:04
25.05.2009
25.05.2009

Pavel P..
jéje mě taky prasknul držák altíku.. stejně jak tobě a pak i ten druhej zahnutej do eLka co je přišroubovanej k hlavě dvěma šroubama, tak v tom obybu prasknul.
23:16:02
25.05.2009
25.05.2009

Syny
-> Tuner#2: jak altik nemel kostru? Dyt to drzi i tne drzak dole ne? Pres ten se to nekostri?
21:16:24
25.05.2009
25.05.2009

U-Geen
-> Tuner#2: ta Mera ti teda funguje OK? Ja nakonec skoncil na VDO :)
12:17:40
25.05.2009
25.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Vzniklo to tím, že se povolilo spodní uchycení altíku, kde jsem to měl jen rozepřený matkama a jedna se povolila a šponovala mírně altík z osy, takže rupnul ten horní držák. Už mám vyřešené jiné uchycení spodku a snad to bude fungovat. Jezdilo to tak 4 roky a najednou se to povolilo
Jsem zvědavý až to rozchodím, zda to vyřeší i ten otáčkoměr, protože altík je v pohodě a na stolici dával stabilně 14V a i diody jsou OK.

Jsem zvědavý až to rozchodím, zda to vyřeší i ten otáčkoměr, protože altík je v pohodě a na stolici dával stabilně 14V a i diody jsou OK.
12:14:39
25.05.2009
25.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Pak jsem změřil dobíjení, zastudena na sytič 13,5V, pak jsem to projel a za tepla to lítalo od 12,0V na volnoběh přes 12,5V při 3000 a pak to zas padlo na 12,0V při vysokých.
Tak si říkám altík a relé v něv v pr... a chtěl jsem ho odvést strejdovi na stolici a případně opravu. No a když jsem ho chtěl odmontovat, tak jsem přišel na tohle
Pěkně se to tam svařovalo, tím jak to nemělo kostru. naštěstí to nepropálilo kabel od rozdělovače k ETZ, byl jen očouzený - neporušená izolace.
Tak si říkám altík a relé v něv v pr... a chtěl jsem ho odvést strejdovi na stolici a případně opravu. No a když jsem ho chtěl odmontovat, tak jsem přišel na tohle

Pěkně se to tam svařovalo, tím jak to nemělo kostru. naštěstí to nepropálilo kabel od rozdělovače k ETZ, byl jen očouzený - neporušená izolace.
12:10:26
25.05.2009
25.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Takže v něděli jsem napřed povolil prostříknul a utáhnul všechny kostry jak pod palubkou, tak u cívky u motoru, jel to project a pořád stejný. Pak jsem vyzkoušel jiný otáčkoměr PAL, ručička byla klidnější, ale vylítávání nad 3000 a 4000 nezmizelo a s Merou už jde ručička úplně dokonale (koupil jsem jednu na Doksech a druhou mám od Hanuše), ale lítání pořád...
10:45:19
24.05.2009
24.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šemik : Za chvíli odjíždím domů, to je taky to co mě napadlo, zda to nebude dělat altík. Snad tomu příjdu na klob.
-> Gryzly: Díky za popis, zkusím napřed jiný rozdělovač, než budu kuchat ten nový.
-> Gryzly: Díky za popis, zkusím napřed jiný rozdělovač, než budu kuchat ten nový.

10:33:22
24.05.2009
24.05.2009

Šemik
Ty blikače mi přijdou docela divné.. Dobíjí to správně ve vyšších otáčkách?
09:34:53
24.05.2009
24.05.2009

Gryzly
-> Tuner#2: Hmm, tu cívečku v rozdělovači jsem vyndal i bez vyndávání rozdělovače z auta. Záleží jak je zrovna natočenej. Sundej víčko, palec, tu plastovou krytku, pak vyndej tu segerovku na hřídelce co drží ružici, vytáhni ružici nahoru (bacha je to magnet položto na normální místo) a ted šroubovákem budeš povolovat šroubky po obvodu rozdělovače. Každej ten šroubek je zašroubenej do plíšku vevnitř rozdělovače, povolíš šroubek, vyndáš plíšek, zapamatuješ si kde byl. a deš na další. ty šroubky který vevnitř nejsou zašroubený do plíšku a mají závit v hliníku rozdělovače nemusíš vyšroubit pokud potom pujde cívka ven. nakonec cívku vyndáš dáš novou a jedeš zase zpět. Už jsem to asi dva roky neměnil, ale takhle nějak to je.
23:31:53
23.05.2009
23.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Tak se potvrzujou slova ŠEmíka, ten měl stejný problém jako já, bylo to cívkou v rozdělovači a prý mu to nahoře pak i nechtělo jezdit. Dnešní cesta z Doks byla utrpení, nejen že mě dojížděl Saskyn s 1000MB, ale sotva jsem se udržel za sériovou Feldou MPI naloženou pěti lidma. Vůbec to nejede a ke všemu když jsou vyšší otáčky a lítá ta ručička, tak blinky skoro neblikají, ale svítí (strašně dlouhý interval) a přitom ve městě na malé otáčky kdy ručička nelítá to bliká normálně. Zítra na to vlítku a to by byla abych ty kostry z auta nedostal ven :-)
13:44:56
22.05.2009
22.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> werty: I to se cení. Díky za info.

13:27:04
22.05.2009
22.05.2009

werty
-> Tuner#2: Jasně, já si taky říkal že za tak krátkou dobu co ho máš tady asi problém nebude. Ale tak aspoň snaha byla... 

13:21:52
22.05.2009
22.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> werty: Nevím jaká mezera tam má být, ale rozdělovač je v podstatě nový, najeto kolem 15tkm a mezera tam je, to jsem nedávno koukal jen tak co dělá palec a hvězdice pro vizuální kontrolu.
13:15:05
22.05.2009
22.05.2009

werty
-> petr s: Však ano o něm píšu... Je to dílenská příručka pro Fav.
13:13:58
22.05.2009
22.05.2009

petr s
-> werty: Ale má tam favo rozdělovač
13:12:04
22.05.2009
22.05.2009

werty
-> Tuner#2: Teď jsem se dočetl v dílenské příručce že kolísání otáčkoměru při konstantních otáčkách způsobuje dotyk mezi nástavci rotoru a statoru v rozdělovači (ta hvězdice a kolíky po stranách těla rozdělovače) že tam není dostatečná vůle/mezera. Ale jak čtu ty máš trochu jiný problém...
01:14:40
22.05.2009
22.05.2009

vhml
-> Tuner#2: Nám to taky závodilo léta a před měsícem si to vzpomělo že půjde jenom na dva až tři válce. A bylo to kostrou cívky....
16:42:29
21.05.2009
21.05.2009

Mr.Lumpy
mimochodem před chvílí jsem zjistil že se liší vnitřnosti otáčkoměru ve sdružených budících a to novější provedení ma patrně těžší protizávaží, sice je to ot ale snad to nebude vadit...
14:22:08
21.05.2009
21.05.2009

Pedros
-> Tuner#2: zkus ty kostry a možná i jinej budík,pokud máš
11:50:23
21.05.2009
21.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Tak 3 roky to jezdilo bez problému, ještě na Běšinách nic... ale mrknu na všechny kostry.