
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přídavný dálkový(favorit)
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 18.02.2009 do 23.02.2009, založil/a 2222Johny2222
-> 2222Johny2222: jasný,, ale je to krapet složitější,,, než nechat relátko u motoru,,, ale řeči typu prasárny a co si člověk neudělá to nemá si moh odpustit,,, 

-> Tomaso435_Žák 3.Bé: podle birnyho je to dobře zapojeny...je to akorat na pojistkovnici...že není relátko vzlašt....chápeš?je to dělaný na ten samý způsob jak mi radil spartra... a ty 100W žárovky sou pěkná věc...ale zbytečně to zníčí paraboly...a když sem to byl se včera projet(v noci)s žárovkama 55W,tak to bohatě stačí...svítí to jak drak..
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: jen pro úplnost...ze 100W sešlo;-)
-> birny: řeší se tu zapojení přez pojistovku,,, na stávající kabeláž,, a johnny tam chce mít 1OOWky a vymejšlí to složitě no a ty taky,,, protože to jde zapojit uplně jednoduše za 15minut,, a ne za 4 dny nebo jak dlouho se to tu řeší,, no a řeči že tu děláme prasárny a co si člověk neudělá to nemá,, to svědčí dost o charakteru, namyšlenosti a vubec tvojí povaze se kterou bych se nerad někdy v životě setkal,,pa
-> Tomaso435_Žák 3.Bé:
řešení je jen jedno a snad jinak už to zapojit nejde...všichni co se týče zapojení maj pravdu....řeší se tu úplně něco jinýho...

-> birny: no ještě bys moh říct že vlastně to tvoje zapojení je nejlepší a že vlastně všichni co to maj jinak tak sou totální břídilové,,, vlastně to už si nepřímo řekl v minulých příspěvcích, tak už mlč kingu bude to lepší
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: jo jinak to nejsou větší nesmyly,jak nakreslil spartra...takhle se zapojujou běžně relátka,má to dobře a i tak to je zapojený u Johnyho...ono v podstatě je na tomhle principu zapojený celý fávo,ae ty vůbec netušíš o čem se tu bavíme,tak radši už nic nepiš

-> birny: to říkám king...
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: nesmysli to je pro ty,co to nechápou



-> Tomaso435_Žák 3.Bé: frajere,že ty se vždycky musíš do všeho s*át...nemáš o ničem páru a budeš tady vykřikovat...radši si dávej pozor,ať tobě neshoří ten tvůj pelech...svítí Ti to tam jak v bordelu

birny 21.02.09 23:12:05 napsal: všichni píšete takový nesmyslný nápady, ae nějakej pořádnej,aby to plnilo to co má a nebyla to prasárna to nikdo…co si člověk neudělá sám to nemá
birny 20.02.09 23:57:15 napsal: Chlapy, kdo se vyzná,tak ví,že patice na relátko E je na na AKIN, ae jelikož jsem se nesetkal s fávem u kterýho by to fungovalo..je to akorát píovina navíc,která akorát zabírá místo v pojistkovnici …všech 5 vývodů z patice vede do konektoru E, jelikož todle fávo je z roku 92,tak tu kravinu nemělo ani zapojenou,takže v konektoru nejsou plně obsazen dráty samozřejmě,takže stačilo popřemejšlet a pomocí takzvaných propojek dostat do relátka dostat vše potřebné…pojistka 1 je volná,takže stačilo z E pak vytáhnout 87 a píchnout do 1H…no a pak to jde přes pojistku a zase z 3H vytáhnout už lajnu na dálkový,spínací + relátka je spínán tlačítkem,který je umístěné u budíku na levo a + plus do tlačítka je přiváděn z lukasů…to je celá věda,jedinej problém je ten,že když sepne relátko,tak se rozsvítí kontrolky..nebyl čas,takže už se nekoumalo,kde je chyba..je pravda,že jsem tam nedal diodu k tomu ralátku místo toho odporu,takže to bude ta chyba a nebo ještě jedna možnost,že jsem konektory napíchal špatně…jak říkám,bylo potřeba odjet,tak nebyl čas to zkontrolovat…takže to jde a není to žádnej zásah do pojistkovnice, natož nějaký zkomplikovaní,spíš naopak,takový ty názory typu…tahat + od alternátoru a relátko někde u baterky a já nevím co všechno…jo funkční to bude taky,ae je to prasárna a amatérský, přestanou mi svítit světla a budu lízt po celým autě a hledat kde se co posralo…pojistky a relátka maj bejt na jednom místě a ne po celým autě
tak tohle mi příde jako ještě věčí nemysl než to jak to nakreslil spartra,,, ale někdo je tu dnes za kinga a johny je rád že mu to vubec svítí no tak to tak dopadá když má někdo svuj názor kterej je podle něho nejlepší a ostatní ještě pohaní jaký soiu prasata že maj relátko pod kapotou a že tahaj plus od baterky,,,, no prostě škoda virt cézet no
birny 20.02.09 23:57:15 napsal: Chlapy, kdo se vyzná,tak ví,že patice na relátko E je na na AKIN, ae jelikož jsem se nesetkal s fávem u kterýho by to fungovalo..je to akorát píovina navíc,která akorát zabírá místo v pojistkovnici …všech 5 vývodů z patice vede do konektoru E, jelikož todle fávo je z roku 92,tak tu kravinu nemělo ani zapojenou,takže v konektoru nejsou plně obsazen dráty samozřejmě,takže stačilo popřemejšlet a pomocí takzvaných propojek dostat do relátka dostat vše potřebné…pojistka 1 je volná,takže stačilo z E pak vytáhnout 87 a píchnout do 1H…no a pak to jde přes pojistku a zase z 3H vytáhnout už lajnu na dálkový,spínací + relátka je spínán tlačítkem,který je umístěné u budíku na levo a + plus do tlačítka je přiváděn z lukasů…to je celá věda,jedinej problém je ten,že když sepne relátko,tak se rozsvítí kontrolky..nebyl čas,takže už se nekoumalo,kde je chyba..je pravda,že jsem tam nedal diodu k tomu ralátku místo toho odporu,takže to bude ta chyba a nebo ještě jedna možnost,že jsem konektory napíchal špatně…jak říkám,bylo potřeba odjet,tak nebyl čas to zkontrolovat…takže to jde a není to žádnej zásah do pojistkovnice, natož nějaký zkomplikovaní,spíš naopak,takový ty názory typu…tahat + od alternátoru a relátko někde u baterky a já nevím co všechno…jo funkční to bude taky,ae je to prasárna a amatérský, přestanou mi svítit světla a budu lízt po celým autě a hledat kde se co posralo…pojistky a relátka maj bejt na jednom místě a ne po celým autě

tak tohle mi příde jako ještě věčí nemysl než to jak to nakreslil spartra,,, ale někdo je tu dnes za kinga a johny je rád že mu to vubec svítí no tak to tak dopadá když má někdo svuj názor kterej je podle něho nejlepší a ostatní ještě pohaní jaký soiu prasata že maj relátko pod kapotou a že tahaj plus od baterky,,,, no prostě škoda virt cézet no
žeto plošňák nesnese je pěkná hovadina....co 1mm,to 1A:)...a cesty jsou dost tlustý a fakt bych se moc divil,kdyby se přepálila. Nechci se vás nějak dotknout,ae všichni píšete takový nesmyslný nápady, ae nějakej pořádnej,aby to plnilo to co má a nebyla to prasárna to nikdo....co si člověk neudělá sám to nemá
tak jsem to napojil s birnym a funguje to jak ma.
-> RON: já mu to říkal nechce se mu,,, tak to píchne na ke světlum no a pak mu to třeba i shoří no,
-> 2222Johny2222: nez najdes cokoli v pojistkovce a nez najdes nahodou draty, ktery tam soudruzi natahli a zapomeli navic, tak uz mas ctyrikrat protazeny draty do interieru na palubku a od baterky k prednimu celu....
Normalne proud z baterky pres pojistku, draty protahnes za topenim a pak je tahnes spolu se svazkem dopredu... u levyho svetla si vytahnes proud na dalovy svetla, pripojis na rele, rele chytnes na sroub ktery drzi svetlo, ukostris a protahnes do interieru dva draty na vypinac... zadnej problem, prace na hodinku
Normalne proud z baterky pres pojistku, draty protahnes za topenim a pak je tahnes spolu se svazkem dopredu... u levyho svetla si vytahnes proud na dalovy svetla, pripojis na rele, rele chytnes na sroub ktery drzi svetlo, ukostris a protahnes do interieru dva draty na vypinac... zadnej problem, prace na hodinku

2222Johny2222 18.02.09 23:03:19 napsal:
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : a
kam to relé mám dat…když v pojistkovnici není místo?co třeba někde pod kapotou?
jinak místo na další tlačítka je třeba pod ovládáním hydroštelu světel... tam se dobrý tři tlačítka vejdou jestli tam máš tolik věcí na který je potřebuješ
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : a
kam to relé mám dat…když v pojistkovnici není místo?co třeba někde pod kapotou?
jinak místo na další tlačítka je třeba pod ovládáním hydroštelu světel... tam se dobrý tři tlačítka vejdou jestli tam máš tolik věcí na který je potřebuješ

-> michalkatka: dutinkyy se dali sehnat jen do 0,5/1/1,5 drátu to je málo, je to v prdeli už to izí

-> birny: pekne si to napísal...
áno, dá sa to aj tak ako si napísal, ale musíš s poistkovky ťahať ďaľšie silové vodiče dopredu, nehovoriac aj tom že neviem či sú tam voľné piny v niektorom konektore, ak áno, dutinky nezoženieš, a plošák poistkovky je tak poddimenzovaný že ak cez neho budeš ťahať ďaľších 100W (nebodaj 200W s tuzing žiarovkami) tak sa ti začnú prepalovať cestičky na plošáku...
ak to sparavíš samostatne bez zásahu do poistkovky, ak sa na tom niečo poserie, nepôjdu akurát prídavné svetlá, to nieje taký problém, ak to spravíš do poistkovky môže sa stať že sa tam niečo poserie a nepôjde nič...
pokiaľ je príprava ako na hmlovky, že zapichneš relátko, vypínač, a v motorovom priestore máš hotové konektory na hmlovky kde ich napichneš, je to iné ako prerábať poistkovku.
ak nemá hmlovky a má na ne prípravu tak by som si vedel predstaviť to nejako prepojiť, tam je silová aj ovládacia časť už pripravená, ale bez zásahu do poistkovky...
mimochodom AKIN mi funguje, ale mám to s fabriky model 94...
áno, dá sa to aj tak ako si napísal, ale musíš s poistkovky ťahať ďaľšie silové vodiče dopredu, nehovoriac aj tom že neviem či sú tam voľné piny v niektorom konektore, ak áno, dutinky nezoženieš, a plošák poistkovky je tak poddimenzovaný že ak cez neho budeš ťahať ďaľších 100W (nebodaj 200W s tuzing žiarovkami) tak sa ti začnú prepalovať cestičky na plošáku...
ak to sparavíš samostatne bez zásahu do poistkovky, ak sa na tom niečo poserie, nepôjdu akurát prídavné svetlá, to nieje taký problém, ak to spravíš do poistkovky môže sa stať že sa tam niečo poserie a nepôjde nič...
pokiaľ je príprava ako na hmlovky, že zapichneš relátko, vypínač, a v motorovom priestore máš hotové konektory na hmlovky kde ich napichneš, je to iné ako prerábať poistkovku.
ak nemá hmlovky a má na ne prípravu tak by som si vedel predstaviť to nejako prepojiť, tam je silová aj ovládacia časť už pripravená, ale bez zásahu do poistkovky...
mimochodom AKIN mi funguje, ale mám to s fabriky model 94...
Chlapy, kdo se vyzná,tak ví,že patice na relátko E je na na AKIN, ae jelikož jsem se nesetkal s fávem u kterýho by to fungovalo..je to akorát pí*ovina navíc,která akorát zabírá místo v pojistkovnici...všech 5 vývodů z patice vede do konektoru E, jelikož todle fávo je z roku 92,tak tu kravinu nemělo ani zapojenou,takže v konektoru nejsou plně obsazen dráty samozřejmě,takže stačilo popřemejšlet a pomocí takzvaných propojek dostat do relátka dostat vše potřebné...pojistka 1 je volná,takže stačilo z E pak vytáhnout 87 a píchnout do 1H...no a pak to jde přes pojistku a zase z 3H vytáhnout už lajnu na dálkový,spínací + relátka je spínán tlačítkem,který je umístěné u budíku na levo a + plus do tlačítka je přiváděn z lukasů...to je celá věda,jedinej problém je ten,že když sepne relátko,tak se rozsvítí kontrolky..nebyl čas,takže už se nekoumalo,kde je chyba..je pravda,že jsem tam nedal diodu k tomu ralátku místo toho odporu,takže to bude ta chyba a nebo ještě jedna možnost,že jsem konektory napíchal špatně...jak říkám,bylo potřeba odjet,tak nebyl čas to zkontrolovat...takže to jde a není to žádnej zásah do pojistkovnice, natož nějaký zkomplikovaní,spíš naopak,takový ty názory typu...tahat + od alternátoru a relátko někde u baterky a já nevím co všechno....jo funkční to bude taky,ae je to prasárna a amatérský, přestanou mi svítit světla a budu lízt po celým autě a hledat kde se co pos*ralo...pojistky a relátka maj bejt na jednom místě a ne po celým autě

-> spartra: díky,zkusím to podle toho zapojit
už tu jedne obrázek je, stačí bez kontrolky a dalšího vypínačea
30 stálej plus, baterie, alternátor
87 výstup přes pojsitky do příd. dálkovejch
86 kostra
85 vstup, já to řešil rozdojením vývodu z relé k dálkám ve světlometu
30 stálej plus, baterie, alternátor
87 výstup přes pojsitky do příd. dálkovejch
86 kostra
85 vstup, já to řešil rozdojením vývodu z relé k dálkám ve světlometu
samotná realizácia je na tebe, ale vypínanie prídavných je nielen norma, ale aj praktické, nie vždy potrebuješ svietiť všetkým.
stále nechápem ako to máš v úmysle napojiť na pôvodné, jedna vec je silová časť, a druhá je ovládacia...
silová časť musí ísť s miesta kde to odber utiahne, ja by som radil priamo s alternátora, poistku a relátko, z neho môžeš ísť na tie prídavné diaľky...
ovládacia časť môže ísť kľudne aj zo silovej pôvodných, ale odporúčam cez vypínač, ale najjednoduchšie to je zobrať s ovládacieho obvodu v páčke - vývod čo ovláda relé diaľkových, ten prehnať cez vypínač dopredu na cievku toho relé.... nič zložité.
väčšinou k diaľkovým býva aj samotné relé kabeláž a schéma zapojenia...
tie relé 30A ber s rezorvou, reálne relátko znesie dlhodobejšie bez poškodenia 150W čo je cca 12A, najviac im robí oblúk pri vypínaní.
stále nechápem ako to máš v úmysle napojiť na pôvodné, jedna vec je silová časť, a druhá je ovládacia...
silová časť musí ísť s miesta kde to odber utiahne, ja by som radil priamo s alternátora, poistku a relátko, z neho môžeš ísť na tie prídavné diaľky...
ovládacia časť môže ísť kľudne aj zo silovej pôvodných, ale odporúčam cez vypínač, ale najjednoduchšie to je zobrať s ovládacieho obvodu v páčke - vývod čo ovláda relé diaľkových, ten prehnať cez vypínač dopredu na cievku toho relé.... nič zložité.
väčšinou k diaľkovým býva aj samotné relé kabeláž a schéma zapojenia...
tie relé 30A ber s rezorvou, reálne relátko znesie dlhodobejšie bez poškodenia 150W čo je cca 12A, najviac im robí oblúk pri vypínaní.
-> michalkatka: a co když se na to vykašlu a napojím ty přídavný dalkovy přes normalní dalkovy...že tam nebude ten přepínač...relátko je na 30A a co jsem počítal tak by tam maximálně teklo do 25A,kabeláž už jsem dal silnější.co mysliš?já sem se do toho relátka moc nechtěl pouštět...pomáhal mi s tím kámoš...jako vymyslel to dobře...ale netuším proč to ted blbne...
to si teda skomplikoval poriadne...
máš pravdu každé relátko má ochrannú diódu na cievku v závernom smere (opačne proti polarite diódy) kôli indukčnému výboju do siete pri rozopnutí relátka...
ako si upravil poistkovku neviem, podľa mňa si to len skomplikoval, (akoby sa to dalo očakávať)... zrejme sa ti nejako zaniesol + pre pípak zabudnutých svetiel...
daj to do pôvodného stavu a zapoj to samostatne, relátko s uškom na uchytenie stojí 50czk, fastrony 1czk/ks....
máš pravdu každé relátko má ochrannú diódu na cievku v závernom smere (opačne proti polarite diódy) kôli indukčnému výboju do siete pri rozopnutí relátka...
ako si upravil poistkovku neviem, podľa mňa si to len skomplikoval, (akoby sa to dalo očakávať)... zrejme sa ti nejako zaniesol + pre pípak zabudnutých svetiel...
daj to do pôvodného stavu a zapoj to samostatne, relátko s uškom na uchytenie stojí 50czk, fastrony 1czk/ks....
-> michalkatka: no já to zkusil zapojit přes tu pojistkovnici...akorát jsem zjistil,že už mám pojistkovnici r.v.93 takže jak tam je ta ptakovina na upozornení že jsem nezhasl světla,tak to jsem vyhodil...torchu to tam upravil a musel jsem vyndat odpor...ale ted mi to děla ptakovinu,že když zapnu dálkovy,ted to tlačítko na další přídavny dalkovy....tak se mi rozsvítí dobíjení a olej:-D i když tam nemám klíček...takže to musím nějak ošetřit eště...tak přemýšlím,jestli nepatří místo toho odporu dioda...protože káždé relátko má diodu...
skoda.panda.cz/obrazky/16
9_4.jpg
nezdá sa mi sa montovať do poistkovky....
jednoduchšie sa mi zdá napájanie vyviesť priamo s alternátora cez poistku a relé, a ovládanie s pôvodných diaľkových cez vypínač v kokpite...
nezdá sa mi sa montovať do poistkovky....
jednoduchšie sa mi zdá napájanie vyviesť priamo s alternátora cez poistku a relé, a ovládanie s pôvodných diaľkových cez vypínač v kokpite...
v pojistkovnici u favorita je jedno relátko volné,šlo by to přepojit přes něj?má s tím někdo zkušenosti?měl by někdo schéma pojistkovnice?Je to to zakroužkované...
-> Mefistofeles147: a ten řidící signál půjde na to další relátko?a to relátko bude napájeno přes pojistku z baterky tedy?jestli to dobře chápu jo?
zkus ho pro mě byl nejjednodušší a fungoval jediné co musíš najít u pojistek drát či kontakt, který je pod proudem až ve chvíli kdy přepneš na dálky což chvilka s měřákem spraví
-> Mefistofeles147: dík za radu...tvůj nápad se mi zamlouva ;-)
Já když měl favorita tak jsem si od relé které spíná dálky vzal jen kabel jako signální pro relé přídavných a napájení samotné jsem řešil přímo z baterky samozřejmě přes pojistku. Relé jsem hodil vedle baterky místa tam je dost jen je potřeba dát ho do nějaké krabičky. A zvláštní vypínač jsem nikdy neřešil
ani už nemám místo na tlačítka...

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : a kam to relé mám dat...když v pojistkovnici není místo?
-> 2222Johny2222 18.02.09 21:30:34: to by oboje světla neutáhlo...
jak už bylo řečeno, je potřeba je spínat přes vlastní relé
jak už bylo řečeno, je potřeba je spínat přes vlastní relé
2222Johny2222 18.02.09 15:10:32 napsal:
→ RON: jaký to má důvod?velkej odběr?legislativa
takhle zapojený to je povině, jinak u technický pápá 
→ RON: jaký to má důvod?velkej odběr?legislativa


a nejde to napojit od káblů u světel?pač přes relátko a zvlášt přes přepínač mi to přijde složitý...
poiskovka Favorit je nachystaná akurát na hmlovky, na prídavné diaľky sa pridáva relé...
prídavné diaľky môžu svietiť jedine s hlavnými diaľkami a musia byť vypínateľné...
ak máš tie malé hranaté, tam 100W žiarovky nedávaj, tepelne to neznesie, jedine do veľkých guľatýh, ale tie moc na Favo nejdú designovo... a radím zrepasovať aj alternátor...
prídavné diaľky môžu svietiť jedine s hlavnými diaľkami a musia byť vypínateľné...
ak máš tie malé hranaté, tam 100W žiarovky nedávaj, tepelne to neznesie, jedine do veľkých guľatýh, ale tie moc na Favo nejdú designovo... a radím zrepasovať aj alternátor...
-> Nwkt: můžu vědět něco bližšího?nenají pojistkovnice tohle už nachystany u těch favoritů?
-> RON: jaký to má důvod?velkej odběr?
+ bys je mel mit zvlast vypinatelny, mely by jit zapnout zvlast obyc dalkovy a tyhle k tomu zapnout vypinacem...
Relé a zapojit zvlášť
Koupil jsem masku s dálkovými světly a chci se zeptat,jak to mám zapojit?jestli už je tam někde nachystaný konektor?(mám fáčko r.v.92)Jinak chci tam dát 100W žárovky a nevím jestli to ty stávající kábliky vydrží,měl bych to taky vyměnit?děkuji za pomoc.