skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
provoz na Ethanol E85
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [4]:
Text:
fotky článku z časopisu Svět motorů 33/2010v plném rozlišení na: ulozto.cz/5762554/ethanol .zip
info:
Správce článku: Klubko_Založeno: 05.09.10 13:51 Poslední změna: 05.09.10 14:10
provoz na Ethanol E85 - komentáře:
-> Gryzly: Po vyjetí nádrže a natankování čistého naturalu 95 vše naprosto OK. Motor si jen přede, žádné cukání, takže E85 do neupraveného auta už nikdy.
Mám motor 50kW Felicie v škodovce, karburátor a zapalování už naladěné, ale nevěděl by někdo jaké vhodné svíčky použít k palivu ethnalol na tento motor, jaký typ ???
-> alesek - 105 S: Vypadá to jako by za studena řídící jednotka nastavila jinak motor než když nastartuješ za tepla. Taky to může být uplně jiná vada která se bude projevovat i při provozu jen na benzín.
Moje zkušenost ve Felicii 1,3 MPi 50kW je taková, že po natankování E85 v poměru 1:1 s benzínem okt.č. 95 to jelo normálně, žádný pozorovatelný nárůst ale ani pokles výkonu se nekonal, spotřeba odhadnutá z té jedné nádrže přibližně stejná, možná nepatrně větší. Po vyjetí nádrže jsem v pondělí 4.10. natankoval 5 litrů benzínu a dolil z kanystru 20 litrů špiritusu, tzn. poměr nějakých 4:1, tak se zpočátku nedělo nic, jelo to jako před tím, ujel jsem cca 12 km, v Jablonci auto předal manželce a šel do práce, ona pokračovala dalších cca 13 km do Liberce, přičemž dle jejího tvrzení se stále nic moc nedělo. Odpoledne vyrazila z Liberce a to už auto začalo stávkovat, nešlo se pořádně rozjet ani na rovině, na semaforech nedržel volnoběh, tak tak se dokodrcala do Jablonce, kde jsem řízení převzal a opravdu hrůza, připadal jsem si jak začátečník. Doskákali jsme k pumpě, kde jsem dotankoval cca 15 litrů benzínu, abych ten šílenej poměr srovnal (takže nyní zase cca 1:1) a světe div se, auto jelo zase úplně normálně. Druhý den ráno (tj. dnes) auto opět začalo cukat a cukalo až do Liberce (25 km), i když teda mnohem méně, než včera, přesto výkon byl mizerný, šlo to špatně do otáček, na semaforech motor opět chcípnul. Nastartoval jsem a auto jako vyměněné, jelo zase úplně normálně. Netuším kde je chyba, jestli se řídicí jednotka tím opětovným nastartováním nějak restartovala, v tom se fakt nevyznám, jen doufám, že dneska odpoledne to zase nezačne stávkovat. Závěr je takovej, že jsem to vyzkoušel, žádný velký přínos jsem nezaznamenal, tak zase přejdu na benzín, maximálně před STK to zase trochu namíchám, páč katalyzátor už je dle posledního měření emisí téměř bez funkce, tak aby to prošlo.
-> afro100: Jj, to máš pravdu. Ale pro průměrně zručnou vycvičenou opičku je to práce na 2 hodiny i s testováním...

felda 1.3 monobod jezdí normálně dokud nezačalo být ráno chladno - to pak nechce nastartovat, ale 1:1 to jede normálně i ranní starty
-> George_S: Taky sis všiml toho černýho auta co tě už měsíc stále sleduje? ;-)
-> Trax: nj, lenze "akurat ... " takze bez toho aby to prenastavil (a ze to niektori stale nevedia, ze to treba) to nepojde jak ma :)
-> afro100: POjede to jak ma. Akorat musí dát vědší předstih a asi i trysky.
Jinak moje zkušenost v BMW e36 čtyřválec 16V. Poměr přibližně 1:1 a žádnej rozdíl jsem nespozoroval. Auto jede pořád stejně.
Jinak moje zkušenost v BMW e36 čtyřválec 16V. Poměr přibližně 1:1 a žádnej rozdíl jsem nespozoroval. Auto jede pořád stejně.
-> Toňas: mozes ale nepojede to jak ma, podobne ako stodvaca
a hoši, vy co se vyznáte, můžu to lejt do stovky?
-> George_S: Nasrat, za 100 let tu nebudu tak je mi to fuk
No a votom to je. PENÍZE. Peníze jsou zhouba lidstva. Pro peníze se s člověka stává zrůda. Všechno co člověk dělá pro peníze. Pro peníze člověk zabije, i blízké. Víte proč už 140let používá člověk spalovací motor, ač skoro polovinu teto doby ví že výfukové zplodiny jsou jedovaté? Protože vtu dobu začli světu vládnout ropní magnáti. A těm se výplatilo pro miliardové zisky, vyplatit, nebo dát zlikvidovat vynálezce alternativních pohonů. Až teď když jim to černé zlato dochází tak polevily. A mě zelenému blbovi jde o to aby za sto let nemuseli naši potomci chodit ve skafandrech.
-> George_S: Na ekologičnost hledí jenom zelenej blb, ostatní normální lidi jdou po ceně
Nechápu proč se tady hádáte jako malé děti. Můj názor je ten že se už taky začlo brát ohled na životní prostředí. Nehledě na to že obojí má klady a zápory, hlavní problém u LPG vidím v jeho neskladnosti. Vyděl jsem Fávo na LPG a vtom kufru místo tak na kufřík, a u kombika ztrácíte tu výhodu celistvého nákladového prostoru při sklopených sedačkách. Jako nejidealnějším autem pro LPG je 120ka. Je pravda že LPG pomohla ta nová novela zákona co zrušila povinost mít rezervu. A nevýhoda E85ky je že lze provozovat na vozech jen se stříkačkou, a nutností ředit 1:1. U toho ředění myslím to jak poznáte kolik máte místa v nádrži, nebo si to naředit v prázdném kanystru a přelít do auta. A pak je tu otázka dlouhodobého vlivu na motor, např. jestli po 10.000cích km neodejdou pístní kroůžky, co na to ventyli a tak.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: přesně tak

No .. tak původně to tady bylo o ethanolu .. předností ethanolu pro mě je, že ho naleju do auta a ono to jede .. nemusím někomu někde platit za zástavbu něčeho .. to se hodí lidem, kteří najedou hodně km .. takže pánové zpět k tomu, o čem se tady bavit má ..
-> Čokin: Mimochodem LPg má taky víc jak 100 oktanů. A na benzín startuju až když je venku kolem -15°C, jak to chytne hned přepínám na LPG, protože na rozdíl od benzínu, pak můžu hned stáhnout sytič a jedu bez sytiče, bez přískoků a bez hulákajícího motoru na volnoběh.
-> Karel.: to nevysvětlíš - nemyslíš ? zaplatíš ! tady to platí do slova a do písmene 

-> Čokin: 8000?
mě to stálo 3X tolik, hold 1.6 a vstřiky, výkonově to nikam nejde, to kecá jen ten kdo to nikdy neměl a neví o co jde
Jako já to na 1.6 nepoznal, jede fakt parádně, někteří ti to potvrdí, třeba Michal jak jsem ho vezl! Navíc x lidí to má a nikdo si zatím na výkoín nestěžoval. A než šetřit halíře, tak radši zainvestuju a šetřím nesrovnatelně víc 


