Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: pravá je série FA Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: upravné ložiska Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: honované válce Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: kroužky z Buzuluku Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: vyvážení na 1g Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: kroužky pod válce 81x85

Text:

Doufám, že se nikdo nebude zlobit když tu udělám menší galerii a popíšu informace o tomto motoru.

Motor byl určený do Favorita. Jedná se o prototyp a bylo vyrobeno jen několik kusů. Celkové číslo zatím nemůžu určit. někdo říká 3ks, podle mě daleko více.

Rok výroby můžu pouze typovat, ale na pístech je 11/88.

objem 1490
Vrtání 77mm
Zdvih 80mm ( dle předběžného měření )

Blok samotný je totožný s blokem prvních favoritů až na rozdíl v počtu ložisek pro uložení kliky.
Tomu odpovídají i zaslepky z pravé strany motoru okolo nálitku na olejový filtr.

Klika vede olej pro mazání ojnic pouze přes 4 ložiska a to přes krajní. Prostřední ložisko maže pouze "samo sebe"
Ojniční a hlavní ložiska jsou totožné s motorem 120, ale jsou užší o 1mm.

Vložky jsou o 1mm větší a díky tomu vrtání 77mm nijak nesnižuje životnost motoru.

Písty 77mm, s opravdu velkým vybráním ( předpokládám již z odlitku, protože nejde vidět frézování )

Setrvačník je uchycen 5ti šrouby s jedním vyoseným, zápich na ložisko jako u 3x uložené kliky

Vačka má malé uložení a v motoru byla tovární s označením 1152 - 270/D ( bude to něco jako série )

Dle předběžných informací by měl mít motor v základní sestavě 55- 60kW ( žádný divoch, spíše jako Fábie vs. Favorit )

Informace kam na náhradní díly :)

těsnění pod hlavu - lze požít sériové, jelikož má 77mm
hlavní a ojniční ložiska - totožné se 120kou, musí se ale zúžit ze strany kde není zámek o 1mm
pístní kroužky 77mm ( 1.5m, 1.5m, 3mm ) - Buzuluk ( cca 1100 CZK )
měděné kroužky pro vymezení výšky válců - Kalina ( lidová cena 24 CZK za kus )
ostatní těsnění jsou stejné jako každý favorit

postupne pridam pokracovani
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Dušan
Založeno: 26.09.12 12:20   Poslední změna: 28.09.12 00:49

Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou - komentáře:

22:10:55
26.09.2012
Gemini
naaadhera
21:30:57
26.09.2012
WMA - navigátor :)
Kdo by se na tebe zlobil za takovyhle clanek? Ja tomu sice moc nerozumim ale je to zajimave si to precist a prohlednout. Bude nejake dalsi pokracovani? (Popis, dalsi fotky z vyvoje az do funkcniho stavu v aute)
16:27:18
26.09.2012
Dušan
to uz jsem taky slysel, ale myslim ze na moje uziti je to zbytecny
15:26:08
26.09.2012
djmaso
Dušane zavolej do MB - měl jsem hovor s jedním člověkem co ten motor tvořil a říkal , že největší problém je v mazání :( zadírají se - upravují se tam někde kanály. PS: už mam taky rozjednanej takovej to motor :D tak jsem zvědavej na cenu :D
14:52:48
26.09.2012
Dušan
-> Vrba: je to stejny jak na kazdym facku. Jen tam neni tam podlzka.
-> Ultim: EVO coural
13:50:02
26.09.2012
Vrba
Olejový filtr je tedy externí?jak to budes řešit?
13:40:20
26.09.2012
Ultim
Dalsi EVO?
13:05:56
26.09.2012
minno
na chod motoru som aj ja zvedavý, ináč dobrá galerka
13:01:57
26.09.2012
palinator
Jsem zvědavej jak se bude chovat.6
Extreme Tyres