Zkušenosti s Tommütuning.cz

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz:

Text:

Rád bych se s Vámi podělil o naše zkušenosti s firmou TOMMUTUNING.CZ



S ohledem na dobré reference a geograficky výhodnou polohu k naší dílně, jsme si s nimi domluvili GO originálního motoru ze 130LR do tohoto auta: skoda-virt.cz/cz/.../9329 -130-lr-prototyp Po kratší debatě jsme se domluvili, že zakoupíme H-čkové ojnice a kované písty od pana Albrechta, s tím že to prospěje životnosti motoru a že když už to děláme tak ať je tam to nejlepší co může být a že pro nás postaví opravdu hezký motor který pojede. Domluvili jsme se tedy že nebudeme šetřit na ničem a necháme jim volné ruce k tomu aby to byl opravdu parádní motor.



Uběhla poměrně dlouhá doba a na motor nikdo ani nesáhnul, před koncem renovace auta jsme se začali pravidelně hlásit a urgovat termín s tím že bysme rádi byli u brždění. Jednoho dne nám zavolali, že je motor odbržděný ať si pro něj přijedeme. Vyrazili jsme tedy pro toužebně očekávanou hračku, lehce rozladěni, že nás k brždění nikdo nepozval. Majitel firmy mě osobně telefonoval, s tím že je motor odbržděný a jak super funguje super. Údajně měl mít 134 hp a krouťák 148Nm.. Jediný problém o kterém mě informoval, byl nízky tlak olejového čerpadla pri brždění s tím že to je celkem v pohodě, ale pokud bysme měli čerpadlo jiné, tak by bylo lepší ho vyměnit..



Mezi tím proběhla telefonická výměna názoru mezi Petrem Molčanem a panem Mückem, kvůli zarezlým šteftům vodní pumpy se kterou nešlo skoro pootočit, který mi obratem volal, že tomu vůbec nerozumíme, že jsou kluci zaujatý a hážou na něj jen špínu, jeho motory jsou špička a Molčan "idiot" který nepozná dobrý motor. Okamžitě tak stoupla přátelská nálada na obou stránach...



Po demontáži ventilového víka byly v oleji vidět šupinky kompozitu ložisek... Volal jsem to osobně do Tommutuningu, kde mi řekli: Tak to je teda v prdeli, tak mi to přivezte a já se na to podívám, ale ať sem nejezdí ten Molčan, s tím já se bavit odmítám. Přivezte mi to vy osobně, nebo si zařiďte, aby to privezl někdo jiný. To mě naštvalo a domluvil jsem s klukama aby to vyřešili sami. Tím pádem jsme vypustili olej, sundali vanu a zjitili, že je motor přidřený na hlavních ložiscích. Vyměnili jsme olejové čerpadlo a ložiska za nové a vyrazili na další testovací jízdu. Fungovalo to o něco málo lépe, ale pouze od cca 4000 do 5500 min.. Pod 4000 to nejelo a nad 5500 to začalo tlakovat do vody.



Sundali jsme tedy hlavu a objevilo se vyfouknuté těsnění... Motor šel ven z auta a pokračovalo jeho rozebírání. Blok byl naprosto nevyčištěný, mazací kanály ucpané a všude byla hromada bordelu a mazutu. Vložky pístů byly křivě usazené, kompresní poměr malý. Vodní pumpa vyžraná, ložiskem nešlo skoro otočit a závity zarezlé tak, že bylo zřejmé, že jí ani nesundali. Hlava zůstala v sériovém provedení, neměla ani zvětšené ventily ani upravené kanály. Domluvil jsem se s Mückem na tom, že jim to tam přivezeme ukázat, po telefonu mi vysvětlil, že on narozdíl od nás nerenovuje vetrerány, ale staví špičkové motory. Takže nechápe proč byl měl čistit něco tak, aby se to blýskalo, když to má především fungovat. Na můj dotaz proč tedy nesundali a nevyměnili vodní pumpu, jsem se dozvěděl, že to je přece zbytečné, protože by se porucha pumpy ukázala při brždění a tam přece bylo vše v pořádku (tedy až na to, že motor nemazal a zadřel se). Při našem příjezdu tam majitel firmy "čistě náhodou nebyl" a jeho dcera nám alespoň vrátila peníze za práci a brždění.



Nechali jsme si tedy blok vyčistit a srovnat, správně usadit vložky a písty s ojnicemi. Na větší úpravy hlavy už bohužel nebyl čas a tak zůstala tak jak byla, pouze došlo k začištění přechodů mezi svody a sáním, které byly naprosto nevyhovující.



Ani po této opravě však motor nefungoval tak ja měl. Naštěstí zmizel problém s mazáním a tlakováním do vody. Chování motoru bylo následujíci. I na neutrál byl problém dostat otáčky nad 4000 ot/min potom to celkem jelo, ale pouze do 7000 ot/min. Při těchto otáčkách se začal motor dusit stejně jako kdyby zasáhl omezovač. Pod 3500 ot/min se tím nedalo vůbec rozjet protože motor ihned chcípnul.



Domluvil jsem se tedy s panem Čepkem na diagnostice problému a následném seřízení a odbrždění. Diagnóza byla naprosto nevyhovující osazení karburátorů Weber. Karburátory byly osazeny a nastaveny pro motor o obsahu cca 2000ccm. Po jejich přeskládání na správné vnitřnosti se motor začal chovat výrazně lépe, ale občas se z ničehož nic začal dusit a nejel. Další ladění tak probíhalo už na brzdě, která pří prvním měření ukázala cca 110 hp a při druhém cca 85 hp.. přišla tedy řada na "SPECIÁLNĚ UPRAVÝ ROZDĚLOVAČ" od Tommütuning. Po jeho výměně za jiný, který ležel v regálu u pana Čepka stoupl výkon okamžitě o cca 6 hp na 116 hp a podstatně se uklidnil chod motoru.



Ve finále se z toho podařilo dostat 118 hp a 130 Nm. Zajímalo by mě, jaké hodnoty to reálně ukázalo na brzdě v Tommutuningu. Skoro bych řekl, že k žádnému brždění z jejich strany ani nedošlo, ale to by nebyl ten motor zadřený aniž bysme ho vůbec dali do auta :-( V žádném případě ten motor nemohl mít 134 hp. Zajímalo by mě, jestli si to vycucali z prstu nebo jak to tam vlastně dělaj.. Já osobně to považuju za prasárnu a podvod. Takhle by snad neodfláknul motor ani kluk v prváku na učňáku :-( Ostatně si můžete udělat názor sami podle fotek, všechny fotky jsou po GO... nikoliv před.. i když to tak bohužel vypadá.. Píšu to především proto, abyste si dali pozor, protože čistý blok z venku ještě neznamená šikovného motoráře. Pro nás tahle akce znamená vyhozených cca 50.000,- Kč plus 9 měsíců nervů a totálního znechucení z jinak hezkého auta :-(
hodnocení článku:

info:

Správce článku: jourin
Založeno: 22.10.13 00:44   Poslední změna: 22.10.13 09:06

Zkušenosti s Tommütuning.cz - komentáře:

22:27:57
22.10.2013
jourin
-> Šediváček:

No ono neni za co se jich zastavat.. To vypada jak kdybys to necetl, vzdyt co celkem vse popisuju :)

Hlava tam byla ze seriove verze 130LR a nijak upravovana

Ojnice i pisty dal do starych vlozek i presto ze jsem se domluvili na jejich vymene, podle me je ani nehonoval :-/

Spodek motoru se proste udelal cely znovu a na hlavu nebyl cas.. to s karburatorama jsem myslim popsal celkem jasne.. nastavovat karburatory bez brzdy je na hovno a brzda by se pred besinama nestihla.. v karburatorech bylo vsechno spatne, cele se to vcera predelalo a funguje to... na nazory lidi na valcovou brzdu kaslu :) nebu kvuli nim jeste vyndavat a zandavat motor do auta :)
22:10:31
22.10.2013
m8rinek
-> Šediváček: Minimálně by kamarád mohl začím méně vařit z vody a lépe koukat. Např. spodní víka ojnice na fotkách rozhodně nejsou nic standardního...
22:01:27
22.10.2013
Šediváček
Od Vény: -> jourin: Četl jsem článek a měl bych nějaký ten dotaz, pokud to není tajný 4 a dovolil bych si něco nestraně napsat. V článku je řeč o kovaných pístech a H-ojnicích, nevím, jestli to tam nakonec bylo? Ale ty vložky předpokládám nikdo nevyndaval, tak to byly nový písty hozený do vyběhaných vložek? Ani na fotkách podle lesku nevypadá, že by byly aspoň honovaný. Klika se měřila, jestli byla broušená, nová, šišatá? Nechci se tu zastávat Tommu, ale třeba výfukový kanály s hlavou a pístama černýma jako bota odpovídaj nesmyslnému nastavení karbecu (osobní zkušenost) a pokud na Běšinách nebylo s karburací nic děláno, tak to bylo i dost dobře slyšet podle chodu motoru 4 Takže třeba byly před nastartováním a bržděním čistý, blbě nastavená karburace je zas další věc ale. Za ostatní věci může ten, komu byl motor svěřen, o tom žádná 10 A k hlavě, to je ta původní a nebo jiná? Ono pokud to není (nebyl) závoďák, tak nebude extra upravená, ale sériová taky ne. Osobně bych do toho motoru nezasahoval víc, než byl (měl být) původně, ale to je jen můj názor. Nevařím jak se říká "z vody", ale z těch pár fotek 5 Takže výsledný obrázek může být zkreslený. A nakonec by mě zajímalo, co všechno se s tím motorem nakonec dělalo, to nemyslím úpravy, ale v rámci GO. Nechci tu vyzvídat nebo tak nějak, ale výsledek je celkem pěkný a prostě mě zajímá, jak moc velká oprava tomu předcházela. Protože čim lepší a větší oprava, tím lepší výsledek 4 (nemusí platit na 100% ). Pokud to nechcete řešit veřejně, tak pošlete po kamarádovi třeba nějaký kontakt, o tyhle věci se v celku zajímám a rád bych věděl třeba víc 6 Ale osobně bych to nikdy takhle nezprasil.



Děkuji a zdraví Véna.



PS: Moc bych tady tu válcovku neukazoval, podle některých nejmenovaných to měří blbosti 1
21:05:49
22.10.2013
jourin
-> Petr98: Vis ono kdyby to nezadrel, tak by to jelo taky.. ozvalo se mi uz par lidi co s nim resili podobny problem s merenim vykonu na brzde :-( Nechali si motor odbrzdit jinde a vykazoval o dost mensi hodnoty nez deklarovali v Tommu :-( Tak si ho nechali prebrzdit znova v Tommü a oni jim dali protokol z brzdy, ktery mel veskery hodnoty naprosto identicky jako pri prvnim mereni na desetinu presne, jen s novejsim datumem. To je pochopitelne uplny nesmysl a kravina.. volne prelozeno podvod. To proste neni realne, pokazde ma motor mirne jinou teplotu oleje, vody, okolniho nasavaneho vzduchu... dale je odlisna vlhkost vzduchu.. proste dva identicke grafy neudelas i kdyz provedes dve mereni za sebou. Vcera jsem to videl na vlastni oci u Cepka.. ty hodnoty budou hodne podobne, ale ne stejne.



EDIT: jo a bavim se ted o motoru do strikacky :-(
upraveno 1x, naposled 22.10.2013 21:25:43
20:57:58
22.10.2013
jourin
-> Šediváček: Kdyz byl v Besinach tak byl cerstve poskladanej po opravdove renovaci. Nebyl cas na brzdeni, jinak bysme nestihli Besiny. Na brzde byl az vcera.
20:41:14
22.10.2013
TTomas
-> Šediváček: Brzdilo se minuly tyden. Na Besiny byl certve poskladany.
20:36:16
22.10.2013
Šediváček
-> jourin: Když jste byl s autem v Běšinách, tak už bylo po odbrždění a "poladění"? A nebo se to dělalo společně s převodovkou? Nevím, jestli se zeptat tady a nebo u auta....
19:19:23
22.10.2013
milano
a ja som mu chcel nechať robiť môj motor. mohol si spraviť na krásnom motoríku super reklamu, ale spravil si iba hanbu. u nás sa hovorí, že takému os.ať ruky a dva týždne nepustiť k vode.

neviem, ako často mal na ponku ing. muck motor 752, ale že toto bol posledný je asi isté.
18:37:06
22.10.2013
bibendum30
Velebnosti a jdu blejt
18:07:41
22.10.2013
Petr98
V žádném případě se ho nezastávám, ale mašiny na požární sport mu jedou hodně dobře....
17:37:16
22.10.2013
ochoda
To sou šmejdi tyjo. Fakt zlatě si to posrat sám...
17:27:40
22.10.2013
castrol
-> Nwkt 22.10.13 16:37:14: u tomasa by som sa necudoval keby to tak aj bolo 1
16:37:14
22.10.2013
Nwkt
-> Tomaso435: A podle těch novejch zákonů by mohl vysoudit i mastný prachy ne? 3
16:30:59
22.10.2013
Tomaso435
-> jourin: tohle je ale na ohlášení na živnostenský uřad s návrhem na odebrání živnostenského listu.. následně na policii, že zničil historicky významnej motor.
15:18:55
22.10.2013
czechino
To je hnus velebnosti! Dobře že jsi si udělal práci s tím to napsat a poučit potencionální zákazníky.

Je to smutný jaký jsme tady v česku svině 8
09:24:07
22.10.2013
MajoLR
Ja by som mu tú prašivú "firmu" po takejto skúsenosti a toľkých vyhodených peniazoch51 išiel s chalanmi podpáliť!!!166 Šmejd jeden zsraný...161 121
09:11:41
22.10.2013
jourin
-> radekp: Protoze uz mel Dusan doma tou doboou 3 jine motory



-> havlik: No alespon to!
upraveno 1x, naposled 22.10.2013 20:59:41
09:09:00
22.10.2013
jourin
Tak jsem udelal malou editaci textu. Zapomel jsem na to, ze jsme ten motor vubec nedali do auta a nenastartovali jej.. Zacali jsme s nim hadat uz kvuli vodni pumpe ktera byla po smrti a oni ji na tom motoru nechali.
08:41:44
22.10.2013
Vici
Už se moc nepamatuju, je to delší dobu( 10? let) , ale co jsem kdy měl od Mucka stálo za úplné hovno. Mohli jste se mě zeptat, ušetřili by jste a rovnou by jste jeli za čepkem.... :-)



Mimo jiné - těch aut bylo víc - dělal jsem MPI 1,4 do favorita, už nevím proč, vzal jsem vačku a jednotku od Mucka, total propadák, vůbec to nejelo jak mělo - nějak to jelo tuším do 3000 a pak nic, ale on má všecko super od všeho se distancoval... Pak se někdo díval co je za soft v jednotce a byl to asi ze 74kW Oktávky (má taky Simos) a celý domrvený = naprosto k ničemu. Se softem a vačkou od ME, které jsem pak koupil to bylo super, Favorit jezdí tuším někde do dneška.

Jeho vačky jsou taky na nic, nikdy nic s nima pořádně nejelo, to asi radši nechat serii (zkusil jsem 2 tuším dvě jeho vačky. Vlastně měl jsme i komplet výfuk se svody na Favorita od Tommu, taky na hovno jak provedením tak tím že to byly trubky jako kráva..... Na co ten člověk sáhne to zkurví, prodával i šmejdy písty - praskaly, atd atd.... ale on má vše super, vždy je chyba jinde. Pak jsem si koupil celý výfuk i se svody od Motor-Excelu, to byla paráda! Skvost a jak to fungovalo!

Čili pokud se něco ladí a má to fungovat tak asi jen Motor-Excel......



Tak a teď jsem se nasral, kolik jsem tehdá vyhodil peněz (při výplatě kolem 7-9000 čistého..) ... na druhou stranu, z toho pohledu zas plyne, že ladění TDI je levná sranda... a výsledek vždy jistý a zřejmý (teda pokud člověk zná správného odborníka na soft, jinak dopadne stejně blbě jako by šel za Muckem..)... 200PS na ASZ mě stálo asi stejně jako výfuk od M-E na Favorita a to je v ceně i funglovka origo VB turbo a letí to jako kráva za 6... TDIFUN.CZ :-)



MUCKOVI ZMAR!
upraveno 3x, naposled 22.10.2013 08:51:58
07:18:37
22.10.2013
radekp
Proč i tenhle motor nestavěl / nerenovoval Fišer?
06:00:37
22.10.2013
havlik
A byly tam aspon ty písty a ojnice od Albrechta?
05:24:00
22.10.2013
Vlado105L
To je teda riadna fušerina...alebo po našom riadne odjebana robota a zhrabnuta kopa peňazí za nič. 8 Ale keď si chce takýmto spôsobom tá firma robiť meno, tak nech sa páči. Rozšír svoje skúsenosti všade kde sa dá a firma má po kšefte. 1
Extreme Tyres