Felicia el. otevírání 5. dveří

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [9]:

Felicia el. otevírání 5. dveří: Felicia el. otevírání 5. dveří: Felicia el. otevírání 5. dveří: Felicia el. otevírání 5. dveří: původní stav Felicia el. otevírání 5. dveří: Felicia el. otevírání 5. dveří: TORX 45 Felicia el. otevírání 5. dveří: spínač Felicia el. otevírání 5. dveří: spínač umístěný v plastu podél dveří Felicia el. otevírání 5. dveří: připojení spínače

Text:

Chvilka času se naskytla, takže slibovaný text. Instalace je ve voze Škoda Felicia, rok výroby 99. Mechanizmus zámku je použit původní, určený pro ovládání na táhlo od řidičových dveří. Bohužel když jsem auto koupil, tak bylo jak bez otvírání kufru od řidiče, tak bez mechanizmu u pátých dveří určeného pro ovládání lankem. Původní západka zámku dveří je vidět na fotce. Chybí zde pohyblivá součást s pružinou. Problém vyřešilo aukro.cz , kde se opatřil za celých 50 Kč :) mechanizmus pro ovládání lankem. První problém vyřešen, vyvstal však druhý při výměně zakoupeného mechanizmu. Nevím koho ze soudruhů při výrobě napadlo přišroubovat mechanizmus ke karoserii pomocí torxů, ale stalo se. Musel jsem tedy opatřit ještě torx 25 na golu. Při výměně je dobré si označit polohu původního mechanizmu a nový namontovat přesně tak jak byl starý. Odpadne tak potřeba štelování a dveře půjdou zabouchnout na první pokus.
Místo lanka je pro ovládání použit motorek z centrálního zamykání. Stačí dvoudrátová verze. Pro otevření je síla kterou motorek schopný vyvinout naprosto dostačující a délka posuvu je potřebná naprosto minimální. Motorek je přišroubován vlevo od mechanizmu (myšleno při pohledu z kufru ven), nad kapsou v karoserii. Pro uchycení jsou použity dva delší šrouby M4, které jsou na druhé straně opařeny matkami. Pokud nemáte ruce jak lopaty, dá se tam dostat ruka s klíčem a matky bez problémů utáhnout. Nemusím snad připomínat, že je dobré mechanizmus západky dveří promazat, aby měl motorek co nejmenší práci.
Přesnou polohu motorku nejde moc přesně odměřit. Je lépe to odzkoušet. Já jsem postupoval tak, že jsem ho nejprve přidělal pomocí jednoho šroubu. Odzkoušel zda nikde nic nedrhne a až po té přidělal pomocí šroubu druhého. Návrat táhla motorku do původní vytažené polohy zajistí pružina v západce dveří. Klidová poloha motorku je tedy ta, když je táhlo úplně vytažené.
Elektrická stránka věci není nijak složitá. Jeden vodič od motorku na kostru, druhý přes tlačítko na plus. Umístění tlačítka je čistě na vaší fantazii. Jak jsem psal již v začátku neměl jsem původně otvírání na kufr žádné, (pouze klíčem) takže jsem tlačítko umístil do plastu podél dveří. Viz. fotodokumentace. Připojení na vodiče přes konektor ulehčí případnou budoucí demontáž plastu. Vodič od spínače k motorku je pak veden spolu s kabelovým svazkem podél levého prahu směrem zadnímu levému světlu a dále pak k motorku.
Z hlediska bezpečnosti je lepší ovládat motorek spínaným plusem. Nehrozí nechtěnému otevření kufru. Při porušení izolace to odnese pojistka. V případě druhém, kdy by byl motorek ovládán mínusem, tedy stále připojen na plus by při porušení izolace a „ukostření“ došlo k otevření kufru bez použití tlačítka.






hodnocení článku:

info:

Správce článku: vedec
Založeno: 11.05.08 20:56   Poslední změna: 20.11.08 20:21

Felicia el. otevírání 5. dveří - komentáře:

13:19:21
02.09.2012
Pavell
Já bych potřeboval spíš doplnit páté dveře o centrál na dálku. Už jsem se pokoušel něco vymyslet, ale zkončil jsem u problému jak pootočit s plastovym zobáčkem bez použití klíče v zámku. Neřešil tohle už někdo?
12:16:15
25.08.2009
Jan Podborský
U favorita sem to dělal už asi před 3 roky. Je to trochu jiné. Máme starší model, u kterého se jen otáčí klíčem v zámku a kufr odskočí. Ve vnitř se odpojí táhlo a přidá se tam motorek. Ale musí to být ten na větší zátěž nebo odskok. Obyč to neutáhne. Ale odpojením táhla přestane jít otvírat kufr zvenku klíčem. Dá se to vyřešit tak ,že to táhlo které se vydělá se nakradí lankem.
12:14:41
25.08.2009
Jan Podborský
Tak dneska jsem si to ve feldě taky udělal. Ale použil jsem motorek pro větší zatížení, protože normální mu se moc nechtělo. A mám to napojené jen na Do, páč mám páčku vedle sedadla.
09:13:12
22.07.2008
belcanto
-> vedec: Tak dík,už jsem sehnal servo a jedu skoušet 4
16:32:23
20.07.2008
vedec
-> belcanto: u favorita by to melo bejt jeste jednoduzssi. protoze vim ze kdyz mel tata formana a nejaka dobra duse mu tam podivala zadnima dverma a vylomila mu zamek tak mu to u klokocky (prodej a servis skodovek praha ted uz i jiny znacky) predelali normalne na elekricky otevirani..tzn zadni kryt pod znackou vymenili za takovej bez zamku a na palubce vedle spimani svetel (myslim ze to vrazili sem tam je snad jedno misto volny) pribylo jeste jedno tlacitko na otevirani kufru..proste klasicky favoritacky tlacitko akorat se znakem otevrenejch dveri od kufru...mozna ze to tu nekdo bude v aute mit:) dalo se to tam teda necham namontovat jako treba mlhovky za priplatek :)
10:10:19
19.07.2008
belcanto
a jak na to u Favorita? 4
23:11:45
05.07.2008
vedec
-> Mexikan: no zpet je to reseno tak ze to servo vytahne ta pruzina co je u toho mechanizmu zamku v aute..
17:23:57
04.07.2008
Mexikan
A jak máš vlastně řešené to spínání?
Počítam, že ten spínač je tlačítko a tím to otevřeš.
Ale jak z5? to tam máš vratnou pružinu co ti to servo natáhne zpátky?
09:16:28
09.06.2008
vedec
-> tomapa: no rek bych ze jo :) ale jistej si taky nejsem3
11:24:29
07.06.2008
tomapa
-> Gryzly: ale normální levá felda má plošku i v pravo ne? Nebo sem se blbě díval?
09:24:34
07.06.2008
Gryzly
-> tomapa: Felda z anglie těžko. Ta má to otevírání vpravo takže v levo nebude ani ta ploška na to táhlo.
12:25:22
03.06.2008
vedec
-> Mexikan: jo opravdu jsem tam to tahlo nemel:) tudiz plast bez diry :)
22:10:22
02.06.2008
Max
-> tomapa: dost možná...ale shánět se to bude blbě 1
18:20:17
02.06.2008
tomapa
-> Max: -> Mexikan: a co filca z anglie? Ten by nepasoval?
21:36:45
29.05.2008
Max
-> Mexikan: no nespíš ho tam měl... 4 všechny feldy to neměly
18:02:04
29.05.2008
Mexikan
Mě by zajímalo, kde autor sehnal ten plast bez díry na táhlo?
23:48:02
24.05.2008
tashi
ja so mal niečo podobné ale bolo tam aj originálne lankové otváranie a motorček som ovládal diaľkovým z centrálu.
15:39:24
19.05.2008
vedec
-> M-Viper: se asi budu cervenat3 text dodam co nejdrive ale neni cas bohuzel
10:39:21
17.05.2008
M-Viper
Vypadá to naprosto geniálně... V jednoduchosti je síla...52
18:08:37
12.05.2008
Mexikan
No už se těším 2
Extreme Tyres