Palubní počítač pro karburátor

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [17]:

Palubní počítač pro karburátor: Palubní počítač pro karburátor: jak rozebrat a dostat se k servisním tlačítkům Palubní počítač pro karburátor: v krabiče, obpojené kabely Palubní počítač pro karburátor: v krabočce, připojené kabely Palubní počítač pro karburátor: v krabičce s připojenýma kabelama Palubní počítač pro karburátor: v krabičce, jeden šroub na rozebrání Palubní počítač pro karburátor: v krabičce, vravo dole napetí Palubní počítač pro karburátor: v krabičce, vpravo dole ujeta vzdalenost Palubní počítač pro karburátor: v krabičce Palubní počítač pro karburátor: ve favoritu Palubní počítač pro karburátor: Palubní počítač pro karburátor: průtokoměr Palubní počítač pro karburátor: popoosa, čidlo rychlosti Palubní počítač pro karburátor: čidlo rychlosti Palubní počítač pro karburátor: čidlo teploměru Palubní počítač pro karburátor: průtokoměr Palubní počítač pro karburátor: ve favoritu, servisní tlačítka

Text:

Palubní počítač pro karburátor - pro vozy škoda favorit, 120, atd...



Obsahuje řídící jednotku s lcd displejem, barvy: modrá nebo červená, zelená.



čidlo rychlosti, přizpůsobené na montáž do škoda favorit, přišroubuje se na převodovku a na poloosu se přilepí magnet.



čidlo průtoku benzínu - včetně držáku na převodovku, připojuje se mezi pumpu a karbrátor



čidlo teploty



napájecí kabeláž - připojení na stálých +12V a na klíček +12V, a kostru. Celkem tedy potřebujete připojit 3 dráty.







Na řídící jednotce jsou 3 tlačítka k seřízení palubního počítače, 4-té tlačítko je vyvedené na kabel, které si dle libosti někam umístíte a slouží k nulování dlouhodobé spotřeby.



Zobrazuje, aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu, venkovní teplotu a napětí baterie.



Při rychlosti menší než 25km/h, ukazuje displej spotřebu v L/h, jinak v L/100km.



Na volnobeh ukazuje někdy 0.00L a pak zase načerpá palivo tak něco ukáže. Máme karburátor a ten tak funguje, takže to není závada. Neplést si to s palubním počítačem na vstřikování!!! Až po rozjetí spotřeba vzroste, tak se údaj zobrazí.



V menu je nutné nastavit kalibraci rychlosti, podle obvodu kola a zobrazuje rychlost. Odvod kola tlačítky + a -



V dalším menu je konstanta pro výpočet spotřeby, a napětí. Napětí zkalibruji a spotřeba je proto že by se dal použít jiný průtokoměr paliva.







Více na www.sweb.cz/johny.hhh
hodnocení článku:

info:

Správce článku: JohnyTuner
Založeno: 27.11.11 23:25   Poslední změna: 10.12.11 13:31

Palubní počítač pro karburátor - komentáře:

18:37:58
12.12.2011
Kapřík
paráda!!! kdybych chtěl ještě cpát peníze do škodovky, vůbec bych neváhal..něco takového jsem vždycky chtěl..fakt super věc4 dobrá machrovinka
11:05:15
12.12.2011
MiroJ
-> Discovera: mam lekra a tiez ma napadlo, ze to bude problem. Nakoniec ma napadlo, to cidlo dat medzi odbublinkovac a vstup do karbecu ...
18:46:24
11.12.2011
Patrik145
zvazujem si od teba objednat ten palubny pocitac. No bohuzial na stranke mas len 2 varianty displeja. Mne sa paci ta tretia - modra...
22:36:06
10.12.2011
Discovera
A já jsem si to chtěl objednat:-( No přepad z Pirburgu mi to nedovolí.
21:27:05
07.12.2011
minno
-> JohnyTuner: tak ešte to dolaď, podorábaj ďalšie funkcie, povylepšuj ako sa len dá a potom si to u teba objednám :)
21:10:55
07.12.2011
JohnyTuner
eepromku pouzivam jen pro ukladani konstant, obvod kola, adc ref, atd, jinak je vse v ramce, a kdyz se vypne zapalovani tak se procesor uspi. A jinak mam nejnovejsi verzi s pocitadlem km a je moznost to nulovat. Jinak mechanicky bych nechal, na stk by to chteli. A ne nejaky jiny nez to ma origo mit.



Risan 05.12.11 13:35:51 napsal:

→ Nwkt: Do tachometru – to by znamenalo zrušit

mechanická počitadla kilometrů. A to je zase možná i zbytečné. Byla by

spousta práce s implementací elektronického počitadla, které by si muselo

pamatovat kilometry i při náhlé ztrátě napájení (tj. velmi často

přepisovat do nějaké EEPROM paměti). A jaký by byl výsledek? Za spoustu

práce, peněz a úsilí by bylo zařízení, které by možná nebylo ani tak

dobré jako klasické mechanické počitadlo.
14:33:27
05.12.2011
minno
14:26:47
05.12.2011
Nwkt
-> Risan: užovky neměly denní počítadlo, tam by se to vejít mohlo
13:35:51
05.12.2011
Risan
-> Nwkt: Do tachometru - to by znamenalo zrušit mechanická počitadla kilometrů. A to je zase možná i zbytečné. Byla by spousta práce s implementací elektronického počitadla, které by si muselo pamatovat kilometry i při náhlé ztrátě napájení (tj. velmi často přepisovat do nějaké EEPROM paměti). A jaký by byl výsledek? Za spoustu práce, peněz a úsilí by bylo zařízení, které by možná nebylo ani tak dobré jako klasické mechanické počitadlo.
11:12:44
05.12.2011
Nwkt
Risan 05.12.11 10:00:44 napsal:

→ JohnyTuner: Jinak moc by se mi líbila varianta s malým

displejem, který by šel snadno vestavět třeba do otáčkoměru, a ukazoval

by jen jeden z údajů, přepínalo by se tlačítkem, který zrovna chci. Jako

to je dneska běžné. Třeba tento displej:



www.eba­y.co.uk/itm/ART-N ew-LCD-2×8-LED-b-l-

G-KK-HD44780-standard-CBC 008002E09-DIG-R-/32080570 242­9?pt=LH_Defau­ltDomai n212&hash=i­tem4ab1828 b1d

Jo, klidně dva, jeden do otáčkoměru, druhej do tachometru
10:00:44
05.12.2011
Risan
-> JohnyTuner: Jinak moc by se mi líbila varianta s malým displejem, který by šel snadno vestavět třeba do otáčkoměru, a ukazoval by jen jeden z údajů, přepínalo by se tlačítkem, který zrovna chci. Jako to je dneska běžné. Třeba tento displej:



www.ebay.co.uk/itm/.../32 0805702429?pt=LH_Defa...



Mám s ním velmi dobrou zkušenost. Hodí se do auta, protože má rozšířený teplotní rozsah (klasickým LCD pro pokojové teploty se za mrazu moc nechce) a navíc je za velmi dobrou cenu. Kontrast je uspokojivý, zelené podsvícení dobře zapadne do zeleně podsvícené palubní desky Favorita nebo 742ky.



Podobná věc v klasickém formátu 16x2, jako tam máš: www.ebay.co.uk/itm/.../32 0805714730?pt=LH_Defa...
09:50:52
05.12.2011
Risan
-> Falcon: Ale jo, palubní počítače pro karburátorové motory se bastlí už dlouho. Třeba kdysi v Amatérském rádiu vyšel pěkný článek, který využíval "našeho" mikrokontroléru MHB 8748 a průtokoměr z Wartburga. Taky jsem si to svého času bastlil, jako takový milý dobový doplněk do stopětky.
14:11:07
04.12.2011
Petr Urban
-> JohnyTuner: Velice pěkná práce 171 Dávám zprávu do id.
22:48:49
03.12.2011
JohnyTuner
Tomaso435 02.12.11 21:58:31 napsal:

→ JohnyTuner: sehnat to jde … teda šlo :-D



mimochodem co čidlo to kalibrace s přístorojem? nebo to je tak nějak jedno

jaky tam dáš?




Čidlo dava 10500impulzů na 1L, tak se to nastaví v servisním menu. Jestli použiješ jiné tak nastavíš jinou konstantu. Na webery davam jinej průtokomněr aby měl dostatečný průtok a má jiný počet půlzů na 1L. Tak z toho důvodu to tam je.
21:58:31
02.12.2011
Tomaso435
-> JohnyTuner: sehnat to jde ... teda šlo :-D



mimochodem co čidlo to kalibrace s přístorojem? nebo to je tak nějak jedno jaky tam dáš?
21:56:37
02.12.2011
JohnyTuner
Zeke-ten šestý 28.11.11 18:12:17 napsal:

A nebude se to delat nakou nahodou i na strikacku? (BMM)1




Budu, ale práce mám dost. A tohle je moje hobby. Až bude na stříkačku tak to sem dám.1
21:54:52
02.12.2011
JohnyTuner
Tomaso435 30.11.11 15:14:01 napsal:

→ Risan: apri je zapojeno hýr img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_6745__2010 -06-07_15-33-26_57.jpg a nic víc tam nejní




Kdybych věděl kde to čidlo sehnat a bylo levnější tak proč je nepoužít.
21:53:41
02.12.2011
JohnyTuner
Risan 30.11.11 14:52:57 napsal:

Hele, a u karburátoru na Favoritu je ještě vratná hadice z odlučovače

bublin. Jaká je zkušenost? Co se tudy případně vrátí je zanedbatelné?

Protože vidím, že to měří jen průtok z nádrže.



Jinak je to moc pěkné!


Moje zkušenost je taková, že na škoda 100-130 odlučovač nemá, nebo jsem ani neviděl. Tam to funguje bez problemu.



Ale u favorita to dělá trochu problémy a neměří to dobře. Odlučovač doporučuji vyřadit a dát to z AC pumpy do průtokomněru a do karburátoru. AC pumpě to nevadí ta je na to konstrukčně stavěná, jen je třeba mít v karburátoru vpořádku ventil na přívodu paliva.
21:48:11
02.12.2011
JohnyTuner
Falcon 02.12.11 12:30:25 napsal:

Pěkný, něco podobnýho jsem si nechal postavit na Forda (stříkačku) :)

Zrealizovat to na karburátor, to ještě snad nikdo nezkusil, klobouk dolů.

Taky to běhá přes Atmel?


Taky tam je Atmel.
21:47:58
02.12.2011
minno
-> JohnyTuner: a máš to už dlhodobšie odskúšané v praxi? Všetko funguje bez problémov?
21:45:58
02.12.2011
JohnyTuner
Nwkt 02.12.11 13:41:41 napsal:

Nebylo by lepší ještě měřit otáčky a když padnou pod nějakou

hranici, cca 1200 tak přepínat na l/hod ? Přijde mi to logičtější než

podle rychlosti


Vždycky jsem to viděl v autě podle rychlosti. Jak klesne rychlost pod 25km tak se to přepíná na L/h. Zatím to tak nechám.
13:41:41
02.12.2011
Nwkt
Nebylo by lepší ještě měřit otáčky a když padnou pod nějakou hranici, cca 1200 tak přepínat na l/hod ? Přijde mi to logičtější než podle rychlosti
12:30:25
02.12.2011
Falcon
Pěkný, něco podobnýho jsem si nechal postavit na Forda (stříkačku) :) Zrealizovat to na karburátor, to ještě snad nikdo nezkusil, klobouk dolů.

Taky to běhá přes Atmel?
08:43:56
01.12.2011
Risan
-> Tomaso435: Jo aha, to už je za odlučovačem bublin, tj. za přepadem? Tak to jo.
upraveno 1x, naposled 01.12.2011 08:44:27
15:14:01
30.11.2011
Tomaso435
-> Risan: apri je zapojeno hýr img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_6745__2010 -06-07_15-33-26_57.jpg a nic víc tam nejní
14:52:57
30.11.2011
Risan
Hele, a u karburátoru na Favoritu je ještě vratná hadice z odlučovače bublin. Jaká je zkušenost? Co se tudy případně vrátí je zanedbatelné? Protože vidím, že to měří jen průtok z nádrže.



Jinak je to moc pěkné!
17:52:31
29.11.2011
cPetan
To vypadá hodně zajímavě, na jaře se asi ozvu 6
17:46:04
29.11.2011
Jiří Kmoťa
Vytunit dizajn a je to luxus věcička 1 1 1
20:22:59
28.11.2011
Vojtisek
-> Gryzly: jo3 jako mně3
18:12:17
28.11.2011
Zeke-ten šestý
A nebude se to delat nakou nahodou i na strikacku? (BMM)1
18:09:33
28.11.2011
Jarda - zrušená registrace
jako Gryzly ...
upraveno 1x, naposled 28.11.2011 18:09:57
17:44:26
28.11.2011
Marecek-16
super vec bude sa to dať poslať aj na slovensko ?
16:52:38
28.11.2011
castrol
-> GRED-Činpokomon :D: v com bude ten palubak
13:25:55
28.11.2011
Nepér
Máš v háji manžetu na řízení 4

Ale jinak konečně někdo sestrojil funkční věc ze současných komponentů.
11:36:02
28.11.2011
Jarinko
To by sa mi v aute pacilo 4
08:59:16
28.11.2011
MiroJ
Je to zaujimave. Predbezne, mam zaujem ...

A poprosim, vypln si ID kartu... dakujem...
upraveno 3x, naposled 28.11.2011 09:15:41
07:34:25
28.11.2011
Gryzly
Když mánm auto na LPG tak je mi to k ničemu, že ?
06:37:34
28.11.2011
jarmil014
Kdybych si to chtěl dát na Škodu 110 tak by to asi fungovalo ne?
00:31:40
28.11.2011
gred
zajmavý,ale na tom tvym webu píšeš 1900kč bez krabičky a 2000 s krabičkou...co je myšleno tou krabičkou?
Extreme Tyres