Elektrické naklápěni světel Felicia

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [5]:

Elektrické naklápěni světel Felicia: 1.regulator fabia  2.vsazeni do puvodniho plastu  3.kit a brouseni  4. pohled zespoda Elektrické naklápěni světel Felicia: 1.slepeno  2.prestrikano cernou  3.konektor regulatoru  4.priprava pro montaz Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. sesvorkovani pod regulatorem  2. regulator bez plastu  3. finalni urovnani 4. napajeni_kostra_regulace_podsviceni Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. servo z octavie  2.rozebrani + konektor  3. vnitrnosti serva  4. bez DPS_jen kolecka Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. objimka ve svetle  2. jednotlive dily  3. bez bajonetu  4. komplet, uz jen zkratit sroub

Text:

az bude nekdo hledat inspiraci, treba ji najde prave tady.



Hydrokorektory u felicii jsou dost nespolehlive tak jsem zacal hledat na netu nejaky navod, par podrobejsich informaci a fotky, jak to vyresit spolehliveji. Pokusim se o co nejpodrobnejsi zdokumentovani, protoze na netu je fotek opravdu malo. Berte to jako inspiraci, treba se vam z toho neco hodi.



Puvodni hydrokorektory (demontaz):

nikde jsem nenasel jak to vyndat v celku a stejne to bylo nefunkcni, tak jsem na to sel po svem

* u svetel jsem vyndal zezadu z paraboly puvodni naklapeni (je to na klasicky bajonet,takze staci pootocit).

* naklapeni jsem sundal z hadicek a zaslepil aby se mi zbytek kapaliny pri protahovani nevylil po aute.

* v kabine se vynda cely regulator a protahne se na miste sundaneho plastu pod volantem.

* pri protahovani jsem si zaroven s hadickama vytahl gumovou pruchodku ktera je na stene mezi motorem a kabinou. Vratit tu pruchodku je jen pro silne povahy a lidi s tenkou rukou, protoze nista tam neni mnoho. Tak to je asi nejvetsiproblem z celeho vyndani hydrokorektoru. A pak hodit puvodni naklapeni co nejdal.



pouzil jsem regulator z fabie (lze i oct,fab,vw golf, i v kombinaci s regulaci osvitu pristroju. vsechny regulatory jsou stejne zapojenim a cislovanim konektoru)



Konektor regulátoru (zespodu)

G – signál pro serva

56b – napájení +12V

31 – kostra

58 – nezapojen (pripadne +12V pro regulaci osvitu pristroju)

58d – podsvícní regulátoru



Ceny originál konektorů Škoda jsou neuvěřitelné, proto jsem použil co jsem měl doma. Za konektor k regulátoru včetně dutinek chtěli 230Kč a k servomotorům 80Kč/kus. Určitě by se nechali sehnat na vrakovišti levněji, ale takhle to také jde. /foto 2/



kabelaz pro serva u svetel je tazena misty kudy vedly hadicky hydronaklapeni. svorkovani kabelu jsem provedl az u regulatoru. napojeni +12V a kostry primo u svetel by bylo pracnejsi a radeji jsem nechal originalni konektory u svetel bez zasahu. podsviceni a nastaveni serv bude zapnuto zapnutim parkovacek. tj.na konektor leve parkovacky BE8 (zelenocerny vodic). Samotne napajeni i podsviceni je pres pojistku v kabelovem pouzdru. to pro jistotu zkratu.



serva jsem si nechal poslat, sice to nejsou ty co jsem chtel ale budiz. Pry jsou ze starsi oktavky ale asi se to taky bude lisit podle roku vyroby. zapojeni serva jsem nejak promeril a odhadl, rozdelani trochu slozitejsi, ale uz se to HYBE:-)))) Ted jeste vymyslet pridelani a nastaveni silikonoveho spuntu tak aby se dotykal paraboly ve svetlech.



NA ZAPOJENI SERV jsem se ptal v autosalonech skoda, servisni oddeleni:



S - servisak se ptal proc to chci vedet

JA- proste potrebuju zapojeni konektoru

S - tak to privezte a my vam to udelame

JA- to je dobry zvladnu to sam, tak vite jak je to zapojeny?

S - to ja nevim, jedine nejaky autoelektrikar

JA- aha tak vite ale nepovite

S - a do ceho to vlastne mate,kdyz nechcete prijet?

JA- do feldy misto toho hydro naklapeni

S - TAK TO RADEJI VUBEC NEJEZDETE

JA- ale ja prijedu az to budu mit hotovy at se muzete inspirovat:-))



servisak prastil s telefonem a ani se nerozloucil. A to se nedela:-(((



/foto 5/

konecne vymyslene uchyceni serva do svetel.

* Z puvodniho hydrokorektoru jsem odrizl tu cast ktera je zapustena ve svetle.

* vnitrni prumer puvodniho hydra jsem zmensil asi o 1mm, aby plast s bajonetem sel nasadit na servo z

octavie. zaroven jsem orezal prebytecne vystupky na servu a zvetsil diru pro sroub na hydru

* do serva z octavie bych puvodni sroub nedostal kvuli nedostatku materialu na servu. Proto tam je mosazny

mezikus. Nejdriv jsem zkratil tycku na servu a napasoval mezikus. V mezikusu je cca 13mm mista pro

volny pohyb sroubu(pro doladeni pri serizovani svetel)

* na cele servo je nasazen plast z hydrokorektoru



zdvih serv

funkcni hydrokorektor ma zdvih 5mm



//auto nezatizene//

poloha "0" - uplne vysunute hydro: 43mm mezi hlavou sroubu a vnitrni hranou bajonet. vystupku



//auto zatizene//

poloha "3" - uplne zasunute hydro: 38mm mezi hlavou sroubu a vnitrni hranou bajonet. vystupku



servo z octavie ma kupodivu uplne stejny zdvih. nevim jestli jsem to zrovna trefil vhodnym servem nebo jestli i ostatni modely serv maji take zdvih 5mm



sroub je v hydru pomerne dlouhy a pri pouziti serv co mam ja je zapotrebi zkratit sroub na cca 30mm. Jeste sroub zajistim kontramatkou



takze serva jsou ve svetlech bez jedine upravy svetla a zdvih serv je stejny, tudiz nahrada hydrokorektoru je bez jediny odlisnosti. jen jsou uz misto hadicek draty:-)))

elektricke naklapeni jde ale opoznani pomaleji oproti hydru, ktere pretocite z "0" na "3" za 0,5vteriny. U serv to je asi 3 vteriny ale to jen tak na okraj



Nahrada hydro naklapeni dokoncena, vse je v aute a plne funkcni vcetne serizeni svetel proti stene



podrobejsi info na e-mail: ree.tom@seznam.cz nebo primo k clanku
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Nojmis
Založeno: 05.10.05 13:06   Poslední změna: 20.10.05 19:11

Elektrické naklápěni světel Felicia - komentáře:

08:20:59
07.10.2005
Fantozzi
Do skodovky tak, aby to korigovalo zatížení kufru, takže naopak :-)
08:18:19
07.10.2005
Nojmis
no tak hlavne to je vkuli nespolehlivosti hydrokorektoru ktere se montovaly do fa a fel. jako nahrada, protoze to hydronaklapeni moc dlouho nevydrzi. Elektrika z oct nebo fab. by mohla byt vecna a na STK jin to nevadi.

Do sade nevim nevim, spis kvuli tomu aby jte meli o podsviceny kolecko v interieru navic.
08:16:42
07.10.2005
Fantozzi
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
22:55:15
06.10.2005
U-Geen
k cemu by to ve skodovce bylo, kdyz ma kufr vepredu :-) jako vopacne jo?
22:02:58
06.10.2005
Bagrr
-> Veron: stačilo by udělat pohon na oba šrouby:o)) Ale kdo by se s tim babral:o))
10:09:39
06.10.2005
Veron
-> Nojmis: ono by to nebylo problém udělat i na škodovácký emkový světla. Ale musel by se do toho pustit někdo, kdo je má... Rozebrání toho ovladače je každopádně velmi zajímavé
14:59:42
05.10.2005
Nojmis
-> Veron: no zatim na to moc casu nemam,ale postupne apomaloucku to vymyslim.



jinak myslim na ten otresak a jen co se najde chvilka tak ti to poslu. jestli na to moc spechas tak prosim napis.
14:55:06
05.10.2005
Veron
-> Nojmis: no konečně po delší zase něco zajímavého z elektriky. Naklápění světel jsem řešil u světel z BMW, které hodlam zabudovat..
14:01:39
05.10.2005
Nojmis
postupne pridam fotky jak pokracuji5
Extreme Tyres