skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní info
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
GIM / 105S - komentáře:
Minulý týden jsem se byl podívat v Rejšicích na "staré technice". Aspoň se podívala po letech mezi kamarádky.
Doplnil jsem lízátko pod nárazník (zatím na prasáka černou folií) a vyrazili jsme na Velikonoce do jizerek. Najeto skoro 400km kotárama, paráda. Ale 3 h v kuse jsou na moje zhejčkaný uši asi moc
takže nakoupeno odhlučnění a až bude chvilka budu lepit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> gim: předek půjde malinko dolů?jinak parádně sedí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: to jsem zkoušel, po překročení určitých otáček se srovnají rezonance. Ale nějak jsem na to už neměl koule a nervy ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> gim: Ak to pri 100 kmh moc hučí, tak pridaj na 120![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Kola už jsou na autě. Vypadá to super, lépe sedí a taky víc tahá za volant. Kola jsou citelně menší než klasické 165/80, takže se i posunuly komfortní cestovní otáčky. Do kila se dá a pak je to na špunty do uší :-D
Tie kolá sú pecka!
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Krása ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ZdrubT: to já taky, začínám mít roupy je aspoň zkusmo nahodit, ale u nás v garážích dost prudí, když se dělá něco na autě. Přímo nad autem mám kameru.
oooo tak kolieska su poriadné maškrtky! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![105](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/105.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![136](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
![105](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/105.gif)
Také se těšim, jak budou kola vypadat na autě.
STK na hnědé úspěšně absolvována. Snad do konce týdne vyzvednu značky z depozitu a v dohledné době i proběhne převoz do nového stanoviště. Tam si s ní začnu pomaličku víc hrát. Práce je na ní ještě víc než dost.
Dostal jsem se i ke druhé, škodovce. Výměna palivového vedení, koleno od nádrže bylo úplně durch, preventivně jsem vyměnil i spojovačku a ostatní. Dal jsem dohromady zadní brzdy a rozhýbal přední. Zítra ještě olej a zkusíme technickou ať je zpátky na značkách.
Po hodně dlouhé době jsem se dostal k nějaké práci na autě. Repasovaná přední náprava a s tím i nějaké ošetření, alespoň přední části auta.
-> krtik: bohužel. Každý rok to plánuju a vždycky tam něco padne :-/ letos služebka...