130 RS Vojtěch - Enge 130 RS Vojtěch - Enge

komentáře | popis | fotky | jourin | 17.08.14 00:47 | 233x v oblíbených
29.5.2013 - Tak konečně se podařilo dolakovat skelet, kloubouk dolu pred nasim lakyrnikem Romanem.. Bude to paradni auto :-)



22.4.2013 - Komu se nelení, tomu se modrá :-)



Originální okruhové auto nejúspěšnější dvojice Vojtěch - Enge.



Auto je zcela kompletní, jediná věc která se nedochovala (a nebo jsme ji ještě nenašli, je gumová nádrž na benzín) Veškeré odlišnosti oproti "normální" 130 RS jsou dobovové úpravy.



Časem vytvoříme nejaký stručný popis jeho pozávodní historie.







Pro ty kdo to auto neznají doporučuji toto video:
Skoda film - 1981 European Touring Car Championship




A tyto články:

www.formule.cz/formule/in dex.php?obsah=zobr...



sport.idnes.cz/kdyz-walki nshaw-lakal-vojtecha-dml-/ motorsport.aspx?c=A021129_ ...



www.e-auto.cz/upload/.../ martinovsky_dopis.PDF







130 RS Vojtěch - Enge - komentáře:

02:56:07
28.07.2014
jourin
-> Jozka: Tak ono je to jeste slozitejsi, najit klempire karosare neni problem, ale najit spickoveho klempire karosare je nebetycnej problem. Musí to být klempíř co umí i něco vyrobit a ne jen vyměnit :) a navíc to udělat tak, že to od originálu nerozeznáš. Myslím, že třeba takovej -> Bedřich: by mohl povypravet co vsechno se da vydavat za dobrou klempirinu :( Dnešní směr je bohužel takový, že se vsechno schová a dohoní při přípravě pod lak a z aut vznikají sadroví trpaslíci :-)
22:29:17
27.07.2014
Jozka
-> jourin 27.07.14 13:30:27: Velice přesně vystiženo.. 52 Ono se to teda dá udělat stejně jako při stavbě baráku - udělat to, co zvládne / umí člověk sám, zbytek pořídit subdodávkama (třeba hodně lakýrníků zvládá i klempířinu, i když to dělaj neradi a nejvejš pro sebe, čalouníka si lze pozvat i domů apod.), nicméně naznačená možnost nežádoucích kompromisů při takovým způsobu renovace reálně hrozí a otázka je, jestli těch pár ušetřenejch korun za to stojí nebo jestli jde víc o lepší z tý renovace..4
21:52:44
27.07.2014
HASTRMAN-TATRMAN
Toho kretena -> mira76: vubec nereste, nic vic nez kraviny na virtu nepredvedl, je to nejaky chudak... Ma soukromou autoskolu, ktera mu za dvacet let existence nevydelala ani na novy vycvikovy auto, a tak dodnes uci jezdit s Favoritem, halt zahorkl vuci celemu svetu, debil... :)
18:51:51
27.07.2014
Burák
-> jourin: A to všech o, co tu povídáš se nedá zvládnout přečipováním? 9 já myslel, že jo 3
13:30:27
27.07.2014
jourin
-> mira76: Ono je to jeste vyrazne slozitejsi tema, takovych lidi kteri to umi udelat od A do Z v cechach moc nebude. Pokud to ma dopadnout dobre, tak musis byt spickovy mechanik s velkou trpelivosti a smyslem pro detaily, musis byt exelentni klempir a v pripade veteranu neobycejne trpelivy a poctivy lakyrnik.



Do toho musis mit technicke znalosti, abys vedel co presne na tom aute ma byt a jak, v navaznosti na rok vyroby. Do toho musis mit dost casu na to abys byl schopen sehnat patricne soucastky (coz je u tech zavodnich aut fakt problem). No a to se nebavím o tom, že u zavodaku potrebujes opdravdu dobreho motorare. Profese elektrikar a calounik jsou uz jen tresnicka na dortu.



Teprve az kdyz budes vsechno tohle umet na spickove urovni tak muzes zrenovovat auto tak jak to ma byt. Jo a k tomu samozrejme potrebujes nalezite technicke vybaveni, ktere se ti fakt nevyplati kupovat kvuli renovaci jednoho auta :-) Ale pokud jsi takovy profik a vsechno tohle zvladas, tak te hned zamestname, protoze nikoho takovyho neznam :-)



Penize jsou samozrejme dulezita vec, ale ver mi, ze ty co jsem napsal nahore je daleko dulezitejsi, protoze bez toho ty prachy budou akorat vyhozeny. Uz jsme videli hromadu aut ktery si nekdo delal sam, nektera byla udala lepe a nektera hure. Zadne ale nebylo udelane na 100% tak jak by melo byt. Pokud bylo vsechno OK, tak to stejne nedelal jedne clovek, ale podilelo se jich na tom vic v subdodavkach. Zejmena lakyrnik a klempir :-)



Jen aby to nevyznelo blbe.. nechci tim hanet lidi co si delaji auta sami od A do Z, naopak jim drzim palce. Ale jejich prace je vetsinou zastinena nejakym kompromisem. A dělat kompromisy na autech, jejich cena je z historického hlediska v zásadně nevyčíslitelná, je velmi spatny pristup.



V kazdem pripade, pokud jsi spickovy: Klempir, karosar, mechanik, elektrikar, calounik, motorar tak ti zavidim... a obratem ti nabidnu praci :-) :-) :-)
09:05:05
27.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mira76 27.07.14 08:28:59: Vsak take obdivuj, ale nemusis Tvuj prevraceny zpusob chapani tlacit tady nam vsem...
08:28:59
27.07.2014
mira76
-> m8rinek 26.07.14 16:26:53: myslel jsem že obdivuju borce co si sami opraví, zrenovují a také zaplatí!
22:30:41
26.07.2014
jourin
-> Bedřich: Ted jsi me uplne uklidnil :-)))
19:09:26
26.07.2014
MATTESS
Alespoň jsme se pobavili 1
18:30:15
26.07.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> mira76: Renovace těchto aut vyjde ještě levně.Pokud by jsi sledoval aukce ve světě za jaké peníze se prodávají některá auta stejného stáří asi nebudeš spát.

-> jourin: Je mi jasné, že kdybych to měl financovat tak to vidím asi jinak :)))
upraveno 1x, naposled 26.07.2014 18:40:22
18:19:19
26.07.2014
jourin
-> mira76: Jako ze ja se chlubim cizim perim? :-)
16:26:53
26.07.2014
m8rinek
-> mira76: Ty jsi uplně mimo...
15:56:18
26.07.2014
mira76
to máte jedno chlapy co jsem chtěl říct, někdo si to muže dovolit a někdo ne, (teda většina z nás ne.....).

Každopádně u mě jsou borci co si sami opraví -zrenovují auto z vlastního potu a dřiny!



Do opravny k zrestaurování to může dát kdokoliv kdo se uměl narodit a má love.....žádný kumšt, a pak se chválí cizím peřím.
10:47:14
26.07.2014
jourin
-> mira76: a ještě jedna zásadní věc, tato auta se rozhodne nerenovuji na normální ježdění, jsou to spíše kousky do muzea. Kdyz si koupíš novy auto tak bude za 5 let stát ani ne třetinu a budeš mít problém abys ho prodal :) Zatímco tohle auto ti za 5 let nikdo neprodá ani kdybys na kolenou klecel a kdybys ho jooo hodně chtěl, tak za nej zaplatíš asi jako za 4 novy :-)
10:18:47
26.07.2014
m8rinek
-> mira76: A co jsi tím chtěl říct? Že máš favorita a kdokoli něco má si na to musel zákonitě nakrást?
09:11:46
26.07.2014
jourin
-> mira76: si příhod hodinovou sazbu na 350 a renovace podle stavu auta sežere cca 1500 až 2000 hodin podle stavu :-) plus zloději za box, za který jen tak mimochodem musej při pořízení zaplatit 1-2 mega podle toho jak je dobrej :-)



-> havlik: 3 3 3
08:44:10
26.07.2014
havlik
-> mira76: opravdu hodnotný příspěvěk105
08:41:42
26.07.2014
Luky
-> mira76: Já bych řekl že tvůj rozpočet je ještě z levného kraje...
05:16:20
26.07.2014
mira76
Zdravím,

By mě zajímalo kolik taková renovace v profidílně vyjde.

Když se rozdělávají i nosníky, čístí, dávají nové a znovu svařují.

Musí to stát víc než nové auto.

Vždyť jenom za práci pokud by na tom dělali dva mechanici 3 měsíce v kuse a brali 250kč/hod každý tak je to 240tisíc plus materiál, a neříkám kolik si zloději řeknou za stříkací box.

Za 300tisíc už máte hezké nové auto i s doplňkama a čipnuté k tomu.

Někdo na renovaci má, jiný je rád když na chvíli opraví felícii aby mohl jezdit než mu to rez za rok, za dva zase sežere.

Hezké ale za jakou cenu............
Extreme Tyres