130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash








Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.



Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.



Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h



130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )



Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.



Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)



130 LR/H - komentáře:

00:43:34
01.01.2013
racz
-> jourin: spytam sa. na dobovych obrazkoch tej rapidy sa zda ako keby predna naprava bola nejak extra nizka. Zda sa mi to len? Dokonca som v poslednich 2-3 dnoch brouzdania netom narazil na pojem "zapustena predna naprava"... Viete mi to niekto objasnit?
upraveno 1x, naposled 01.01.2013 00:44:09
22:55:09
23.12.2012
jourin
-> Michal N 283: K vanocum se bude piskovat... rovnat az pristi rok :)
22:37:59
23.12.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
skelet sa ide rovnať?
21:41:12
23.12.2012
J.T.
To je ale rychlost9
17:48:53
23.12.2012
jourin
-> m8rinek: Tak koukam po fotkach a pan Daníček ji ma jen na prevozkach.. takze na velkou rallye s tim nemuze
17:28:58
23.12.2012
jourin
-> m8rinek: Jo no vidis na to jsem zapomel :-) otazka jeste je jak moc verne repliky to jsou, dneska asi nidko poradne nevi jak to ma vypadat, ja za sebe muzu muzu rict ze na LR/H je vsechno jinak
17:25:07
23.12.2012
m8rinek
-> jourin: počkej a co to teda má p. Daníček na závodních značkách? Jediní opravdu nejsou...
17:02:13
23.12.2012
jourin
-> Luky: Jo to ale to co je na prodej neni originalni auto, je to stavba.. akorat se jim to jako jedinym podarilo dostat na zavodni znacky..



co to trefilo nevim
16:57:37
23.12.2012
Luky
-> jourin 21.12.12 01:48:24: ten prototyp pro skupinu S přeci jezdí rallylegendy a je teď na prodej 4 1

www.ewrc.cz/ewrc/inzerce. php?advert=311...

Jinak nevíš co to vaše auto při nehodě trefilo? Svodidla jsou přeji jen kapku vyšší, tohle vzalo asi jen čelo a kolo...
upraveno 1x, naposled 23.12.2012 16:59:26
16:35:27
23.12.2012
jourin
-> bibendum30: nespichli... v tomhle aute byla nádrž gumova a s uplne jinym tvarem nez hliniková od Heiga :)
upraveno 1x, naposled 23.12.2012 16:37:25
22:00:08
21.12.2012
castrol
-> šrek: 41
21:33:30
21.12.2012
šrek
>-> bibendum30:Tam dělají jen ženy?



Jinak je to pecka a moc Vám fandim.
21:24:58
21.12.2012
bibendum30
-> jourin: ohledně nádrže...v Německu by vám jí nespíchly??4 Web stále mají www.heigo.de/
02:13:37
21.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 21.12.12 01:48:24: Ta poslední fotka je určitě auto stavěné pro novou skupinu, které mimo jiných testoval i Křeček a je i v jeho knize zmíněno a nafoceno. Fotek ze stavby mám víc včetně hotového auta, ale to zda z toho bylo auto na rallyecross a nebo je to to co máte jsem taky nikde vyčetl, respektive nemám tu u sebe vše kam se dá nahlédnout.
01:48:24
21.12.2012
jourin
-> OndraST: Jo jo podle toho co rikali Obermannovi tak v okruhove variante byl postaven pouze jeden sedan a jeden Rapid. To na te fotce muze byt jeste 130LR pripravovana pro skupinu S ktrera byla taky v jednom exemplari :) a nebo to klidne mohla byt ta sama co prosla upravama v prubehu zavodu. Snazim se zjistit vic, auto stavel pan Mrkvicka s panem Siberou, uz jsem za nima byl a nejak v lednu zkusime dat tu historii poradne do kupy. Jeste se pokusim dohnat pana Kotka ktery tomu v te dobe sefoval a uvidime co se posklada dohromady za udaje.



Taky to muze byt to same auto co bylo stavene pro skupinu S (130LR/Evo) a po jejim zruseni to klidne mohli prestavet na okuhovy auto :) vseobecne se rika ze to Evo skoncilo v rallyecrossu a jezdil s nim pan Šefr a dojezdil ho na kasi, nicmene Šefrova 130LR stoji v nemecku v garazi :-) ALE lidi z fabriky zase tvrdej ze si Šefr koupil obycejne uzke LR a na sirokou verzi ho predelal sam..



Na druhou stranu se rika, ze to origo 130LR Evo stoji v garazi v cechach a je dojebany z rallyecrossu

takze tezko se v tom vyznat, taky to muze byt jakykoliv jiny Mko ktery podle toho bylo postaveny na rallyecross :-(



tech pohadek o puvodnich autech a jejich konci jsem uz slysel tolik, ze by se o tom dala napsat cela kniha :) ono je to cely desne zamotany... kazdej ma zarucene originalni auta po nekom, rozhodne se jedna o puvodni sklety, nejlepe nidky nerenovovane a bla bla bla bla :-)))



ostatne kdyby me nekdo rikal ze byl v nemecku v autoservisu a videl na pude pod hromadou bordelu dve originalni 130LR ktery tam odpocivaj od roku 1992 tak mu to asi taky nebudu verit :))))



Uvidime jestli se mi v kooperaci s lidma v MB podari dat dohromady nejake souvislejsi informace.. jakmile je zjistim tak o tom neco sepisu, samotneho me to zajima
17:41:20
20.12.2012
OndraST
-> jourin: Zeptám se opravdu byl vyroben pouze jen jeden kus, prolézal jsem fotky, jednu máš pod číslem 33 v tvé galerii, ale nějak mě nesedí některé detaily, ale samozřejmě můžu se plést.1
13:40:12
20.12.2012
jourin
-> Luky: jo jo myslim ze do vanoc 2015 to bude :)
09:55:10
20.12.2012
Luky
-> jourin: už se těšíme na fotky v laku, doufám že to zvládnete ještě před vánoci 3
09:51:28
20.12.2012
minno
Teším sa na pokračovanie renovácie a fotky :)
Extreme Tyres