Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

22:01:43
23.05.2009
Hurdis
Podlaha je ligová, vše zdravý plech, zatím objevena jedna dírka cca 1 cm2 za sedačkou spolujezdce a horší "odvodňovací prostup" za sedačkou řidiče. Jen škrábání dvou vrstev plastizolu a gumoasfaltu je mazec, ze slabé půku vnitřní podlahy zatím oškrábáno přes 4 kg.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 22:01:43
21:57:17
23.05.2009
Hurdis
..stejně jako všechny ostatní dutiny, všude kde je na tomhle autě nějaká dírka, je v ní rezistin nebo olej
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 21:57:17
21:55:15
23.05.2009
Hurdis
prahy - jen špinavé (wapka odešla do věčných lovišť), jinak zdravé a kompletně vystříkané rezistinem
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 21:55:15
21:40:55
17.05.2009
Hurdis
Interier light 1
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 17.05.2009 21:40:55
20:36:54
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis: no já doufám že mi to vyjde, i když sem pozvanej i na Moravu na pouť a oslavy Rožnova pod Radhoštěm
20:27:49
10.05.2009
Hurdis
-> pyroman: S Hrochfestem počítám, to už musí klapnou, i kdyby jen jako návštěva, ale raději bych se zúčastnil aktivně, i když jen s neustrojeným "holoautem". No uvidíme, je to ve hvězdách.
20:20:52
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis: škoda pane, ale snad stihneš aspoň hrocháč 4
20:17:22
10.05.2009
Hurdis
-> pyroman: Doksy určitě ne, to časově nezvládám, zase..
19:42:46
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis: tak teď budou Doksy a pak hrocháč 4
19:39:20
10.05.2009
Hurdis
-> pyroman: a skoro jo 1, kdyby to klaplo, tak se možná na nějakém svezu, před renovační rozborkou
19:33:15
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis 10.05.09 15:39:27: koukám vylehčuješ na sprinty 3 3



10.05.09 15:41:24 3
15:41:24
10.05.2009
Hurdis
nainstalováno poplašné zařízení 1
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 10.05.2009 15:41:24
15:39:27
10.05.2009
Hurdis
Odlehčená verze po testovací jízdě. LPG soustava, izolační a odhlučňovací hmoty, tažné, nárazníky všechno fuč.

Poznatky z prohlídky - kastle nikdy nebyla vařená, zatím jsme neobjevily místo které by potřebovalo rande s COčkem, ale taky jsem se zatím zdaleka ke všem dutinám nedostal.

Poznatky z jízdy - motor táhne výborně a půjde ještě lépe. Brzdí to. 1 . Spojka stojí za prd, bude výměna. Na provizorním obutí - každé kolo jiný vzorek, stáří, rozměr, letní, zimní 1 - to od 100 km/h začíná házet.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 10.05.2009 15:39:27
20:35:13
09.05.2009
pyroman
-> Hurdis: pokud je v dobrém stavu a konstelace hvězd, financí a přítelkyně stojí při tobě, tak bych neváhal 4
16:26:34
09.05.2009
Hurdis
-> iDawe: tamto jo, ale to druhé ještě ne, váhám...1
16:18:48
09.05.2009
iDawe
-> Hurdis: gratulace :-) takze si tamto ero taky vzdal... 4
20:19:23
18.03.2007
Hurdis
-> michalik: díky, je to mazel jen na víkendy a volný čas, tenhle týden po výměně filtrů, svíček, všech náplní, destiček a manžet, po rozebrání čepů a poloos nebyly zjištěny po necelých 40 tkm absolutně žádné vůle, jen smůla že je to jedna z posledních s předními rameny bez přípravy na stabilizátor, lákalo by mě to vyzkoušet
16:54:45
18.03.2007
michalik-ten sedmý
pěkná felcka
20:17:50
24.02.2007
Hurdis
Trochu jsem pozměnil kartu.

Nechci kvůli maličkostem zakládat na virtu další, takže většinu svých zanedbatelných projektů budu prezentovat na stávajícím 1MB prostoru. Protože se většina záležitostí týká pořád škodovek, které používám, snad to nebude nikomu proti mysli.
Extreme Tyres