Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

13:49:58
07.02.2015
Jozka
-> Koblet: 47 47 Je to výzva !
06:57:26
07.02.2015
Koblet
-> Jozka: No také už mě napadlo při pohledu do motoru, že vůbec netuším co je karbec a co cívka a že za ty peníze jsem mohl v pohodě udělat MBX a vědět co je co.3 Ale když já vždycky toužil po bezpečném sportovním kabriu a tenhle dřevěný kousek s maximálkou cca 60km/h a brzdou jen na levém zadním kole to dokonale splňuje.1
00:15:18
07.02.2015
Jozka
-> Koblet: Kloubou dolů předem.. cca před 20ti lety jsem v širším příbuzenstvu narazil na Alfu tuším 1928, ještě navíc nějakou raritu (dle počtu válců) a po pár dní přemejšlení jsem se podělal preventivně a vůbec do ní nešel..
21:12:39
06.02.2015
Koblet
-> Danster: Díky6
17:59:07
06.02.2015
Danster
-> Koblet: Tak to je slušnej základ tak ať se daří ve shánění a v renovaci 4
17:51:51
06.02.2015
Koblet
-> Danster: Je to rok 1925. Výdřeva byla dělána asi před 15 lety, kdy původní majitel rozjel renovaci. Až na drobnosti co zvládnu sám je v super stavu. Plechy komplet nové, protože pán je klempíř.6 Kompletní není, chybí pár věcí co se budou složitě shánět nebo dělat, ale je to akce na delší dobu a větší investici. Ale určitě stojí za to. 4
17:43:06
06.02.2015
Danster
-> Koblet: Ty kráso 9 Co je to za rok?, jak je na tom výdřeva ?, máš k tomu i všechny díly ?

Obdivuju kohokoliv kdo se pouští do takových předválečných strojů 4

I když u mě vede nejvíc období šedesatých až osmdesátých let 6
16:48:52
06.02.2015
Koblet
Tak dnes dostala Šmoulinka novou kamarádku. Je sice kapku starší, ale snad holky tu věkovou bariéru nějak překonají a vytvoří spolu s motorkami dobrý kolektiv.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 06.02.2015 16:48:52
05:56:10
03.12.2014
Koblet
-> schmiedy1000: Celé ještě není, je tam kopa věcí co potřebuje ještě doladit. Ale jezdí a dělá radost a to je hlavní. Díky za pochvalu.4
21:39:28
02.12.2014
schmiedy1000
Jak tak koukám na ty tvoje fotky,tak jsi to auto udělal celé,jel si pro hotovku a pak jsi to musel uďelat! Máš to pěkné!
20:31:41
01.11.2014
Jozka
-> Koblet: 3 3 3



E: .. no, já to blbý černý auto letos myl snad 3x.. to byl tenkrát nápad ! :-(
upraveno 1x, naposled 01.11.2014 20:32:32
20:26:58
01.11.2014
Koblet
-> Jozka: Take se mi zda ze mam vic nachozeno kolem auta s hadrem nez najezdeno v nem. Holt kdyz je milujes, neni co resit.3
20:24:58
01.11.2014
Jozka
-> Koblet: Pěkné.. jsem mytí odložil na jaro. A najel jsem letos odhadem tak asi do 2000 km odhadem (se dvěma autama). Divnej koníček, když se to tak vezme.3 5
17:16:49
01.11.2014
Koblet
Umyto k zimnímu spánku a už odpočívá na špalkách. Letos máme najeto 1200 km.
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 01.11.2014 17:16:49
19:00:56
03.10.2014
Koblet
-> Tabi: Fotka je parádní, práce naší hlavní klubové fotografky. Na facebookovém profilu VCC Kaplice jich má více. Holt umělecké ženské oko, kam se já hrabu.3
11:41:17
03.10.2014
Jozka
-> TT_daniel: Šelma v ohradě, nekrmit ! 3
11:38:51
03.10.2014
Tabi
-> TT_daniel: Určitě myslíš tu poslední jak tam smoulinka nakukuje skz nějaký plot,či co to je.Ta je fakt luxusní.157
08:39:42
02.10.2014
TT_daniel
02.10.2014 07:49:14 prekrasna fotecka
22:27:10
28.09.2014
Jozka
-> Koblet: 3 3

I když.. včera jsem taky tvrdě jel v matkách - nízkých stěračovejch, který jsem šmidlal v rámci příprav na poniklování..
22:24:49
28.09.2014
Koblet
-> Jozka: Pečlivou renovací proti přemnožení lidstva. Dnes jsem pomalu a precizně 5 hodin černil šrouby na motorku, hotové renovační orgie. Já a desítky matek.2
Extreme Tyres