1000MB/tommas 1000MB/tommas

komentáře | popis | fotky | tommasAHC | 15.06.10 13:53 | 16x v oblíbených
Tak mi 11.11.2009 Martin přistál doma v garáži na trochu nezvyklém "bílém koni" a já jsem se stal majitelem vytoužené 1000 MB - kua, to už mám doma dva mladoboleslavský kusy plechu:-)



Něco informací:

- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990

- Po 1. majiteli (ročník 1935)

- Najeto 140 tis km

- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru

- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí



Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.



Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(

Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.

1000MB/tommas - komentáře:

10:48:11
24.11.2009
Jozka
-> suri: 3

Super je další autentická dobová úprava - ručka oklepaná od spon bezpečnostních pásů.. to měly taky všechny kusy, pokud se dožily pásů..4
10:40:06
24.11.2009
Jozka
-> Jakuza: 3 Co já si pamatuju od táty, tak s automatem 1000MB zejména v létě na jízdy do 3km lemtalo 10 l/100km i víc - jako nový.

Termosytič v sérii měly ještě první stovky, jak jsem si mezitím ověřil, sadu k úpravě na manuál dodával budějovickej Jikov minimálně od roku 1968. Lanko jsem myslel, že bylo tak akorát, že se jen přesměrovalo, ale jistě to nevím, vždycky už jsem přišel k hotovýmu..

-> tommasAHC: Jo jo, nátěr AL olemování jsem myslel - ale asi lepší tahle, ono býva ve spodní části skoro nevyleštitelně důlkovaný oxidací.. A ty páčky s bambulkama jsem taky myslel tyhle - měl jsem je v jarním 1966.

Teda ten sytič je tam namontovanej hóódně drsně - to bude downgrade z nějaký Octávie apod., tam někde jsem viděl stejný. To bych teda měl dilema, zda to nechat - sice je to dobová úprava, ale..
upraveno 1x, naposled 24.11.2009 10:43:01
22:10:33
23.11.2009
j_j
to je vostrý :) budeš tam dávat zpátky termosytič?
21:28:45
23.11.2009
suri
-> tommasAHC: tempomat
21:28:29
23.11.2009
tommasAHC
A můžete začít hloubat, co to je zač :-)
zvětšit 1000MB/tommas - obrázek od tommasAHC vložen 23.11.2009 21:28:29
14:16:09
23.11.2009
tommasAHC
-> Jozka: jaký nedostatek? Myslíš to poškození a nátěr alu lemovky a nebo tuším neorigo šroubky? 8



To all: sytič je předělaný asi z automatického. Je tam dodělané "dobové cosi" a pokud chcete, tak to odpolko vyfotím.

Jinak mě teda mechanický sytič nevadí, ba cítím, že to tak má být, nějak mi to k tomu MB patří 1
13:16:17
23.11.2009
Jakuza
Jozka : co vím od historiků, tak mechanický sytič se dodělával hromadně. Za prvé vedení už bylo natažené, a jen se lanko zkrátilo a připojilo na mech sytič, který byl snad ze stovek. Čímž se ušetřilo palivo a zároveň odstranila jedno z poruchových míst. Zatím jsem termosytič na žádné provozní tisicovce neviděl, vždy pouze na veteránu, kde si to majitel vychvaloval až do nebes. Což chápu, protože práci to sehnat dá, a namontovat s sprovozněním taky. A pochválit si to musíš, protože to nikdo jinej za tebe neudělá.5
11:14:43
23.11.2009
Jozka
Jinak máš na mřížkách blatníků jeden "závažný" nedostatek - ale to asi víš..5.
11:12:20
23.11.2009
Jozka
-> Jakuza: On byl podle všeho automat naprosto na všech sériích - myslel jsem, že koncový kusy měly mechaniku od výroby, ale v časosběrným katalogu, vydaným až po skončení výroby, se mechanický ovládání vůbec nevyskytuje - ale je to škodovka, takže kdo ví... Na 100% měly automat 16. a 17. série, od těch mám doma původní automatický sytiče odložený..4

Všechny MB, co jsem měl v rukou - asi 10ks, měly sytič přepojenej na ovládání klapky - asi se s tím majitelé až na vyjímky nes..., neb ta funkce sání topení z motorovýho prostoru byla dost sporná - já to používal leda tak v létě jako ne moc významnou pomoc proti přehřívání..
08:24:56
23.11.2009
Jakuza
Podle toho jak jsme sledoval to auto a mrtě dodělávek, tak to bude zachovalá původní dvojice ,a pak dodělávka na mech sytič. U většiny aut to dnes je, že ta klapka ventilátoru se zrušila a místo ní se na ni připojil sytič. Protože na "65" byl určitě termosytič. Mám Pravdu?
upraveno 1x, naposled 23.11.2009 13:09:32
08:17:14
23.11.2009
Jozka
-> tommasAHC: Tři páčky? To určitě vyfoť. Jinak jsem si ale doteď myslel, že tyhle starší ročníky měly páčky delší, v barvě kovu s bambulkou na konci a až později přišly varianty s plochým pádýlkem - nejdřív modrá-červená a nakonec bílá (šedá)-černá...
14:09:27
22.11.2009
tommasAHC
-> Jakuza: Je to tak jak říkáš...
09:01:26
22.11.2009
Jakuza
Neříkej, že další Choceňák? Jinak páčky na teplo (bílá) by měla být vytažená nahoru. Doporučení starších tisícovkářů zní: "nikdy na ni nešahej". dělám to tak, a Letadlo topí vždy a voda cirkuluje radiátorem i v létě a nezanáší se.



Jinak jestli jsme si všiml správně, tak fotky jsou focený v Zálší, nebo ne?
upraveno 3x, naposled 23.11.2009 13:10:04
22:07:30
21.11.2009
Tomaso435
nejsi z chocně? podobný embo vidim asi tejden na místě kde stává modrej forman... u odbočky před coop diskontem:) ... už sem to chtěl fotit a hodit to do foora :)
upraveno 1x, naposled 21.11.2009 22:08:45
16:42:44
19.11.2009
Krupp
Ahoj, moc pekna tisicovka, takovou zabrovitou krasavici bych chtel taky. Chromy vypadaji taky pekne. A ta klika vzadu me uplne fascinuje :)

Jinak pises upravy pro lepsi spolehlivost - ja bych tam byt tebou dal hlavne dvouokruhove brzdy (u sebe to take planuju).
15:14:21
19.11.2009
tommasAHC
Díky. Moje je nějaká speciální. 1

Mám jak pravíš jednu páku na kohout teplé vody, jednu na klapku ventilátoru.

A pak třetí, vytahovací na ovládání sytiče.

Samo pak ještě ovládání dečky6
15:13:35
18.11.2009
Jozka
-> tommasAHC: Pěknej kousek, máš KLIKU. Krátká páčka by měla zavírat "velkej chladící okruh", tzn. ventil topení, dlouhá ovládat klapku na ventilátoru - nebo taky sytič, není-li tam originální termokus. Anebo naopak, dá se to snadno prohodit. Ale taky snadno zjistit, po odklopení LZ sedáku nebo kapoty motoru3.
09:58:07
18.11.2009
tommasAHC
Diky moc... jenom tech dilu co ted musim sehnat1
Extreme Tyres