MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

23:51:31
13.12.2009
j_j
tatraplan - hele já jsem ze spořilova, můžem dát řeč,ale auto mám na chatě. žlutá 69 byla kámoše, vystavil jsem mu jí na aukri a šla za astronomických 4 900,- :) chlapi si to odvezli na platáku a prej to budou dávat dohromady - což už skoro nejde protože je to totál...já sem to mohl mít na díly za 2 000,- . Šedý kilo bylo bratra toho kámoše, věkam s tim odjel a tam mu ho ukradli.

Odkud jsi ty? nehceš někdy pokecat?
11:46:57
13.12.2009
tatraplan
Jé ta žlutá 69ka to je tady u nás na roztylech, chodil jsem okolo ní docela často a bylo mi jí docela líto chuděrky. Stál tu taky šedej hundrt první model ale ten zmizel. Taky mi teklo topení, furt jsem myslel že je to kohout ale nebyl, prosakovala stará původní gumotextilní hadice. Jinač tedy velmi pěkný embo...
upraveno 1x, naposled 13.12.2009 11:54:01
09:50:37
01.11.2009
Danster
j_j 31.10.09 18:43:05 napsal:

má to cenu vůbec dávat dohromady? :) přecijenom je to jenom ´67

standard :(




Určitě to má cenu dávat dohromady a je podle mě fuk jestli to je standart nebo deluxe 4
23:25:27
31.10.2009
j_j
tj,tak hlavně je dobrá motoricky,převodovka taky v pohodě,přední kapota ok,skla,pěkná rezerva,+ k tomu jsou prej jetý docela pěkný poklice-a za dvojku,co bych chtěl..je docela nebastlená,což mám rád...ikdyž je to v podstatě šrot :) ikdyž uvidíme,třeba skelet překvapí...ale spíš ne 5
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.10.2009 23:25:27
23:18:04
31.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> j_j: dyt nevypada tak šileně:-) prvniho(67) naši prodali kdysi druhyho 68-širokej byl schnilej moc kdyby podlaha tak pohoda ale měla ko zadni nosnik u tlumiču...
23:13:42
31.10.2009
j_j
ona bude dost hrozná,ale mrknu se,nevim jeslti vůbec zvládne těch 80km na chatu :) taky se mí líběj víc 68 a 69 než žábrovky,nevim čim to je…

hele proč ses vůbec zbavoval svýho litru?
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.10.2009 23:13:42
23:13:38
31.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> j_j: 4 u me asi že sem v nežabrovce projezdil ranne mladi a loni jednu vlastnil6
23:07:44
31.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> j_j: jj kdyby nebyla tak hrozna tak beru blatniky atd sou mi jedno1
23:03:07
31.10.2009
j_j
to je totál šrot,myslim že ani skelet by nešel :( za dvojku je moje,tak se ti pak podivám,jak vypadá 1
22:59:50
31.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> j_j: chci od 67 vejš4 ta na fotce by mi stačila neni k mani?3
21:17:55
31.10.2009
j_j
četl jsem,že budeš shánět nějaký embo...jaký by se ti líbilo?

Holt to budu muset udělat pořádně tu renovaci,pěkně termosytič,kterej moc embéček už nemá,aby aspon něco bylo :)

1969 na ND.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.10.2009 21:17:55
19:51:28
31.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> j_j: co ja bych za ni dal4
19:49:52
31.10.2009
j_j
tak cítím se méněcenně mezi MBX,MBG,de Luxama :( proto to asi budu muset udělat hodně dobře tu renovaci a narvat tam třeba ten termosytič a tak...když mě se prostě tahle kombinace modrozelený a světlýho interiéru líbila nejvíc a nemohl jsem odolat...5
18:48:40
31.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> j_j: Ale prd 4
18:43:05
31.10.2009
j_j
má to cenu vůbec dávat dohromady? :) přecijenom je to jenom ´67 standard :(
15:28:43
07.09.2009
j_j
jasný,hodˇ to pak na email,taky ti vyfotim nějaký věci na směnu.22
14:52:06
07.09.2009
Jozka
-> j_j: standartní topný tělesa MB a kila se velikostí neliší, myslím, že mají i stejný katalogový číslo - s tím laminátem pořád nevím, kam - ale kdysi jsem slyšel fámu, že se sháněl, neb do něj šly po úpravě naprat tělesa ze 105/120. Ale nevím jak, když z nich trčí trubky jinak.

Gumky prahový i podlahový -asi potřebuješ hlavně k řidiči- bych nějaký zánovní i měl mít, podívám se, jak jsem na tom a dám vědět.. Asi už do zprávy, nebo na mail.
13:36:02
07.09.2009
j_j
S tím topením máš pravdu, jinak ten kohout už mám nový a v dílech bylo dokonce jedno topení s laminátovým obalem(má větší topné těleso-je asi na Š 100),ale zůstame tam původní.



Vždycky když koupím takto výhodně díly,tak mám radost,že nepadly do rukou překupníků.V dílech byly třeba 2 zbrusu nové karburátory na MBčko-jeden s termosytičem, překupníci chtějí 2 000,- za jeden(já je prodávat nebudu). Inzeráty typu " koupím díly na škodu 1000-110R" nesnášim.



Koupil bych od tebe nádrž,céčko ti vyfotím i s dalšími věcmi a můžem měnit díly :), něco mi nabídni co máš navíc, tu nádrž asi mít nebudeš,ale ted mě třeba napadlo jestli nemáš navíc třeba gumy na vnitřní prahy do interiéru(nebo kterýkoliv jiný gumy do interiéru).



PS: topení půjde za 14 dní pryč a už to konečně pod nim vysušim.



j_j
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.09.2009 13:36:02
Extreme Tyres