Tyrkys Tyrkys

komentáře | popis | fotky | Václav Kršek | 29.06.15 21:36 | 21x v oblíbených
Škoda 1100 mb de luxe,r.v.1969

Tak tohoto auta se zbavil předchozí majtel kůli koupi nového auta.Vůz je v zachovalém stavu,jediná větší koroze je na předních blatnících.Podlaha a podběhy jsou pečlivě natřeny Tlumexem a nějakou šedou barvou,ale rohy už jsou trošku načatý.Lak je původní,trošku zašlý,má pár šktábanců,ale dá se to v pohodě opravit,promáčkliny se vykytují.Motor je původní,má najeto 45 000 km po GO.Víko ventilů je lité z hliníku.



Interiér je docela zachovalý,ale sedačky už nesou stopy opotřebení.

Do elektroinstalace byly udělány drobné zásahy,přibudou přední mlhovky plus zadní mlhovka,stávající klakson FANFAR a elektrický odstřikovač zanechám.

Na voze jsou namontovány přední halogenové světlomety H4.





28.7. 2011 - Podařilo se mi najít minulého majitele tohoto vozu, od kterého jsem zjistil, že je třetím majitelem, který auto vlastnil 30 let. Auto jako nově vyrobené bylo prý na nějaké výstavě v rakousku jakošto první představitel modelu 1100 MB '69 (taky je vidět lepší technické zpracování). Vůz nebyl nikdy havarovan, akorát když parkoval tak do něho vlítlo jiné auto (proto pravý bok přelakovaný), plechařina původní, motor při 70 000 km generálkovaný, takže má najeto asi 42 000 km :)

Majitel ještě říkal, že asi rok než dal vůz do šrotu, odkud jsem ho sehnal já, tak proběhla GO náprav v hodnotě 6000 kč ! ( co jsem zjistil tak nápravy tedy aspoň zadní, jsou poskládány z nových dílů a pravděpodobně proběhla i GO brzd) takže paráda :)

K vozu jsem získal ještě kompletní sadu brzdového obložení, nové (asi přední) štíty bubnových brzd plus obložení, dobré originální relé dobíjení a origo palivovou pumpu ( na voze jsou tyto díly namontovány z typu š 120), hromadu pryžových dílů nových i použitých a všemožná těsnění motoru.

Provedl jsem také výměnu oleje v motoru, a skutečně jak říkal majitel tak motor jezdil na kvalitní oleje takže žádné karbonové úsazeniny :)

Vůz je momentálně uložen v suché stodole, ale připravuje se jeho opětovné uvedení do provozu (bohužel původní papíry sice mám, ale jsou zrušené).





13.2.2014 - Aktualizace po trochu delší době :) Letos jsem se rozhodl, že bych škůdku rád přihlásil do provozu. Technický stav vozu je relaitvně dobrý a po menší opravě brzd si myslím že by technická neměla být problémem. Kdyby jste náhodou někdo měl papíry nejlépe na 1100 MB klidně i s ekodaní, tak mi klidně můžete dát vědět :) děkuji



28.6.2015 - Tak letos je Tyrkys konečně legálně v provozu, děkuji hlavně pánovi od kterého jsou doklady :) Po technické stránce byla udělaná repase přední nápravy, repase brzd ( pro nedostatek válečků 25.5 mm jsou vepředu prasátka z BMW E 36 o průměru 23,8 mm :-D ) a plno dalších drobností jako chromové zrcátko z žigulíka a podobně :-)

Bohužel jsem nedávno zjistil, že minulý majitel tohoto vozu je již 2 roky po smrti :-( Zkusím ale navštívil jeho manželku a pokusím se sehnat nějaké dobové fotky.

Tyrkys - komentáře:

09:21:25
29.06.2015
mirecek.666
-> Václav Kršek: vypadá stejně jak ta moje:-)
17:12:55
13.02.2014
Václav Kršek
-> ivansm 13.02.14 15:47:36: Děkuji za nabídku, ještě chvíli počkám jestli se mi nepodaří sehnat papíry 1100, a kdyžtak bych se ozval :)
15:47:36
13.02.2014
ivansm
Doklady na 1000 Mb 1967 daruji. Bohužel s ekodaní.606110079
16:09:27
29.07.2011
j_j
-> Fifa: máš pravdu - ale ještě prvních pár serií širokousloupku se dávaly smaltované znaky. Tyhle škodovácké plasty byly vůbec chujovina - nějaká látka do laku se musela dovážet z Itálie - proto bylo už tehdá tak málo lišt,céček,zadních štítků, blinkrů...6
14:40:48
29.07.2011
Václav Kršek
ty červený znaky to je moje vlastní výroba, původně tam byly ty plastový, ale už byly tak zežloutlý že sem tam dal tahle :) co se týče odlišností, kromě těchto úchytů je na autě bílý filtrbox(bílá kladívková barva), hliníkové víko ventilů, pod zadnímy sedačky je místo koženky nalepený koberec (vypadá že bude asi původní) a čalounění střechy mi příde lépe zpracované.....jinak výrobní čísla začínají číslem 398 XXX (myslím nějaký únor až duben 1969) a auto má ještě starý typ ruční brzdy
14:29:01
29.07.2011
Fifa
Pěkná 1100 MB, mě spíš udivujou červený znaky na deluxe se širokým sloupkem. Já mám delxe ale už se znakama zalitýma v plastu. Jedině ž by je někdo u mýho vyměnil. K držákům lišty: pánové mají pravdu, ale pokud je to jeden z prvních kousků na výstavu, tak můžou být i originál mosazný. Třeba jde o prototyp nebo nějaké první série. Tady těžko říct.. Možná je to podobné i s těmi znaky.
12:46:17
29.07.2011
VeTeV
-> Václav Kršek: hezky rozlestena 4 asi bych nasetril na novou a ma tam bejt nerez
12:44:03
29.07.2011
havlik
-> Václav Kršek: no to asi nebudou kdyz origo jsou nerezovy
12:43:29
29.07.2011
Václav Kršek
já bych řekl že budou původní4
12:37:45
29.07.2011
Pavel P..
-> Václav Kršek: ty ůchyty mám doma nový a jsou z nerezu....třeba si to někdo vyrobil 4
12:30:56
29.07.2011
Václav Kršek
Po liště jsem se už v inzercích koukal, ale když jsem viděl tu cenu tak mě to hrr schánění přešlo 1 tak jsem zkoušel obrousit a přeleštit tu původní a myslím že to nedopadlo nejhůř(nato že je původní) ale docela mě překvapilo, že ty 2 patky který překrývaj spoje lišty nejsou chromovaný ale MOSAZNÝ (zatím jsem na fotkách viděl jen chromový)
12:22:35
29.07.2011
havlik
no a ted už jen tu lištu s nápisem sehnat:)47
12:20:21
29.07.2011
Václav Kršek
Ohledně té výdrže motoru, můj táta měl škodovku 100vku (ne 110 ale obyč 100) která měla najeto prej něco před 100 000 km ale ta prý jezdila jak ďábel 140 na rovině pro ni nebyl problém...otec se zná s panem Hrdličkou tak se ho na to ptal a továrna prý neustále zlepšovala motory že ke konci výroby to nebylo nic neobvyklého že motory vydržely mnohem více km a dosahovaly lepších výkonů 6
11:46:32
29.07.2011
Václav Kršek
Ahoj jo na motoru je origo hliníková vana se čtyřhranným výpustným šroubem 6 . Generálka při 70 000 km byla z důvodu, že majiteli při jízdě začalo cosi klepat v motoru, tak to dal do servisu a tam zjistili že to jsou povolený pánve u ojnic na klikovce, tak jim rovnou řekl když už to mají rozdělaný ať to generálkujou 6
08:05:49
29.07.2011
j_j
nádhernej kousek - GO motoru už při 70 000 ke zdá se mi docela brzy,ale ted máš najeto na MB stejně jako já na kile a to je dobrej věk motoru :) V SM 1971 je v devátém čísle článek o taxikářské 1100 MB jak najela za chvíli 180 000 a v podstatě nic důležitého neměnil (akorát kroužky, seřizoval ventily atd.) 6 Zase když tohle napsal,tak v dalším čísle se na něj slétli jiní majitelé MBček,že mu nevěří,že tohle najel beu GO :) Máš hliníkovou vanu, že ano ?
14:31:18
21.07.2008
Jozka
-> Václav Kršek: Hele to, silnější sestra mojí provozky... ta taky vypadala takhle slibně, než se provevila péče původního majitele a začla se pomalu rozpadat..

Jinak víčko nádrže je téměř 100% spolehlivý, pokud ho někdo násilně neotvíral například šroubovákem. Stačí pořádně namazat, vymezit vůli v pantu a případně přihnout plechový zobáček (ten na odklápěcí části).
11:09:01
20.07.2008
Danster
Nějaká práce na ní je ale dobrej základ 4 hlavně taky 1100 kterejch moc neni 6
21:20:14
19.07.2008
Václav Kršek
něřím,že nějaká stovka může vypadat pěkně,ale musí se furt udržovat,já osobně si myslím,že stovka měla bejt záplata na tehdejší nedostatek aut v čssr
Extreme Tyres