Bohyn/Rapid 136 Bohyn/Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Bohyn | 30.06.23 17:33 | 335x v oblíbených
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rok 2015 a auto konečně bez LPG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!



Foto z lakování: bohyn.rajce.idnes.cz/Lako vani_20.10.-22.12.2009



Nějaké moje fotky z vyvařování: bohyn.rajce.idnes.cz/Vyva rovani_a_nastrojovani_Rapi da





Škoda Rapid 136L



Koupě tohodle auta byla celkem velká náhoda a vůbec to nebylo plánované.Vše začalo když mi kamarád ze školy vyprávěl jak v jedné vedlejší vesnici stojí na zahradě už přes půl roku krásnej Rapid a nikdo s nim nejezdí.Pořád jsem tomu nevěnoval pozornost až jednou jsme se s kamarádem u této vesnice potkali a jeli se na něj podívat-vypadal opravdu zajímavě-žlutej Rapid s motorem favorit 135 na mangelesech a s příčnákem.Stačilo si už jen domluvit prohlídku s majitelem, která byla tuším do týdne.

Při bližším ohledání už auto nevypadalo tak krásně.....mělo děravé prahy, přední podběhy dva odstíny laku, jeden disk bez chromu, děravej tlumič výfuku, vybledlé zadní světla, rejpanec u spolujezdcových dveří, utrženou příčku předního nárazníku od malé nehody, hučela převodovka, sedadla z Golfa IV nebyla přidělána, ale přesto jsme s autem odjížděli domů.



Jediné co vím o minulosti auta je to, že je to stavba v roce 2000 v Mladé Boleslavi, lak v roce 2001 Praha a místní virták Kapr ho pamatuje ještě s modrýma skořepina když ho vezl do školy.Víc jsem nezjistil.



Auto se snažím upravovat a předělávat podle mých představ.Nemám ho jako jediné auto na ježdění, ale je to můj koníček takže mi nevadí když je pár dní rozebraný.Stačí když se můžu občas povozit na nějaký ten sraz nebo výlet.



Motor: 781.136L nyní kompletně po GO nové uvnitř co šlo

- snížená hlava o 0,8mm

-karburátor SEDR ze 742.136

-Zapalování bezkontakt Favorit

-Startér z Felicie s pastorkem a prirubou na skodovackou prevodovku

-Sportovní vzduchový filtr K&N

-Zvětšené kanály v sání, slícované s hlavou

-Použity nerez šrouby

-Leštěné sání, rozdělovač, cívka, alternátor, víko ventilů



Karoserie:

- 2009 kompletně vyvařeno (prahy,výztuhy prahů,vršky podběhů,brejle a různé drobnosti)

-přední vytažené lemy

- zámky Felicia včetně spínačky-dálkový centrál

- folie na sklech

- zrcátka Seat Leon

- hladké kliky z FA93+

-Bixenony Citroen s čirou optikou se zrcadlovým podkladem-občas měním za origo světla

-zadní bíločervená světla OBautodíly

-matně černé rámy dveří a B sloupek



Interiér:

- strop a sloupky potaženy černou koženkou

-kožená přední výškově stavitelná sedadla Fiat Croma přidělána přímo na podlaze

- nově vyrobené tapecírunky, potaženy koženkou

-sportovní volant Victor 32cm s leštěnou nábou

- plech v palubce potažen koženkou s vyšitým monogramem

- na podlaze již originál tmavý koberec



Audio:

-radio Alpine CDE 9880R

- subwoofer MAGNAT AD 300 500/1200W RMS/Max ve 48L bassreflexové ozvučnici , pásmově ořezán od 40 do cca 60Hz

- zesilovač Magnat Phantom Monoblock 675W RMS do 2 ohmů

- napájecí kabely Zealum o průřezu 50mm2 přes pojistkové pozdro s pojistkou 50A

- pozlacené dva distribučkní bloky tzv. téčko

- vytlumené boky, dveře a podlaha

- melodické vzduchové famfáry







Podvozek

- kola mangeless TRIANGULAR CHROM 15/7 ET 0 s pneu 195/45

- otočené přední dorazy

- převařné držáky na příčce převodovky kvůli zmenšení odklonů kol

- celkově sníženo o cca 10cm-zatím na origo tlumičích

- vrtané kotouče

- Podběhy a podlaha v barvě karoserie

- Vpředu zvětšené odklony kol

-vyztužená zadní náprava dle L/A celá po GO





Deník auta:



9.5.2008 jsem přivezl převodovku, snad nebude hučet



24.5.2008 vyndána původní převodovka



26.5.2008 rozdělány poloosy a natřeny základem



28.5.2008 koupeny manžety,sponky,čidlo zpátečky,držáky motoru a poloosy nastříkány na zeleno



6.6.2008 zadní náprava obroušena a v základu,pružiny na zeleno,objednané radio s DVD a 7'' dotykovým displejem



12.6.2008 jsem vyvařil kapsu zadního blatníku,motorový prostor natřen na žluto



19.6.2008 převodovka v autě+poloosy (ale tekla takže všechno znovu)



20.6.2008 dotaženy šrouby na poloosách, nandané pružiny, přeházený pastorek startéru z Felicie



22.6.2008 nasazen motor a kompletně zapojen



23.6.2008 první testovací jízda-dojmy nic moc je potřeba hodně ladit,převodovka trošku teče :-(



24.8.2008 jsem byl v Jihlavě pro Bi-xenony už zakomponované do Mkových světel



24.11.2008 jsem konecne ziskal TP od byvaleho majitele



11.12.2008 přetěsněna převodovka



14.12.2008 nasazen 120tkový věnec na Fa setrvačník



8.1.-11.1.2009 jsem navařil kompletně nové prahy a 3 místečka v podlaze



14.1.2009 auto přepsáno na mou osobu



19.1.2009 vyvařeno všechno na předku co bylo třeba



25.1.2009 Nastrojeny blatníky, čelo a kapota



29.1.2009 zadělán kompletně motor, dveře, snížení předku o 1,75 otočky



2.2.2009 přidělána zadní kapota, jela se zkušení jízda-vůbec to netáhne asi předstih



9.2.2009 nasazeny a zapojeny xenony, seřizování a projíždka



11.2.2009 nasazeny nová zadní světla, po druhé snížen předek



19.2.2009 přehozená nová převodovka



4.5.2009 přední náprava v zelenožlutých barvách,snížené pružiny a nasazena 16'' kola



26.7.2009 koupen další už snad schopnej motor 136 Favorit a po dovolené se vymění



6.9.2009 Motor vyměněn a snad OK



7.9.2009 Výměna oleje- Castrol 10W40



18.10.2009 auto odvezeno Apllovi na lak



30.10.2009 vybrán a namíchán odstín



1.10.2009 auto v laku



2.10.2009 objednán strop u čalouníka



22.12.2009 auto přivezeno z lakovny



6.1.2010 papíry v depozitu



15.4.2010 papíry vyzvednuty a uzavřeno povinné ručení



15.4.2010 nasazeny nové zadní tlumiče, dány nové hadice a spony na vodu



30.4.2010 vyrobeny a potažemy tapecírunky, začalo se pracovat na doorboardech



8.6.2010 nastříkán blok motoru+osazení motoru nastříkanými dílami



25.6.2010 vyrobena ozvučnice na SW, plato



30.6.2010 bedna a plato potaženo koženkou



23.7.2010 Vyměněny ,,buchty'' na ramenou a výrazně se zmenšily Áčka a zlepšilo se ovládání vozu



24.7.2010 nalepeny a zapojeny LED pásky do blinkrů jako parkovačky



1.9.2010 dodělány Apolla a obuty pneumatiky



21.10.2010 STK a emise



25.10.2010 nalití nemrznoucí směsy do chladiče



9.4.2011 Vyndání motoru



10.-25.4.2011 Snížení hlavy, zabroušené ventily,výměna spojky,lakování motoru,leštění sání,víka ventilů,altíku a rozdělovače



10-11.5.2011 nalepeny folie na zadní trojúhelníky 75% a 60% u řidiče a spolujezdce



20.7.2011 vyměněno těsnění pod hlavou



3.8.2011 Pročištění trubek pod autem plus nové propojovací hadice se sponami



15.8.2011 Zabudování kulatých budíků



19.-22.8.2011 Úspěšné absolvování cesty Kolín->Budapešť->Ba laton->Kolín ( cca 1500km za 1800Kč v plynu)



6.11.2011 Výměna těsnění v hlavním spojkovém válci+odvzdušnění+rozebrá ní půl interiéru kvůli tomu



13.11.2011 zazimováno



1.5.2012 vyrobena rozpra předních tlumičů s držákem baterie



30.5.2015 absobvonán první sraz po delší pauze a najeto 250km s novým motorem



5/2022 absolovaná TK



23.6.2022 sražena srnka na LP roh



17.7.2022 dokončena oprava a první projížďka kod barvy 21-11700



Investice:





2008



Těsnění v karburátoru: 30,-

Převodovka 5q 1000,-

Čidlo zpátečky 40Kč

Manžety,sponky 230Kč

Barvy zatím 810Kč

Pastorek a příruba na FEL startér 545,-

Bi-xenony 3500,-

Kompletní přední blinkry bílé 200,-

Zadni bíločervené lampy 690,-

Tmel na těsnění motorů/převodovek 105,-



2009



Pár prahů na eMko 416,-

Výztuhy prahů 170,-

Výztuhy předních sloupků 158,-

Vršky podběhů 168,-

Nová dvoudílná maska 178,-

Držáky světel 690,-

Přepis+depozit 900,-

Samojistící matky+šrouby na blatníky 160,-

Šrouby na poloosy a dveře 64,-

Gumové průchodky do dveří 38,-

Boční blinkry 60,-

Těsnící guma okolo dveří 6m 300,-

Těsnící guma víka kufru 140,-

5 kusů hadiček na brzdy 400,-

Spojkový válec pomocný 150,-

Levá půlka zadního nárazníku 50,-

Hlavní brzdový válec 200,-

Kulové čepy 2x 200,-

Pryžové díly na řízení 50,-

Silentbloky na motor 40,-

Elektroventil na karbec 50,-

Melodické vzduchové famfáry 350,-

Druhý pětiqalt 1000,-

Barvy na přední nápravu 419,-

Výfukové a sací těsnění 95,-

Benzinová hadička 90,-

Motor 781/136B od Memfise 1000,-

Gufera na ventily 80,-

Těsnění pod dekl ventilů 20,-

Bezramínkové stěrače 500Kč

Guma na čelní okno 400Kč

Celolak 23 000,-

Depozit 100Kč



2010



Hadice chladič/trubky 215Kč

El. stahovačky oken 1800Kč

Pozlacené konektory k baterii 250Kč

Antivibrační hmota na dveře a bočnice 8kg 800Kč

Pojištení na 2010 1950Kč

Spony na hadice + 1m nové hadice 140Kč

Hliníková vana+oil čerpadlo 400Kč

Kožený převlek kapoty 1600kč

Laminovací sada na doorboardy 176Kč

Plachta na celé auto 695Kč

Nové šrouby na šikmá ramena 64Kč

Tmel na těsnění motorů 95Kč

Barva na vysokoké teploty 250Kč

Klínový řemen 165Kč

Těsnění, víka ventilů a zdvihátek 40kč

Pneumatiky na Apolla Dunlop SP Sport 175/50R13 4200Kč

Koženka na zástavbu 700Kč

Antivibrační hmota na vytlumení podlahy 400Kč

Koberec na podlahu 990Kč

Chemoprén na koberec 1,5Kg 765Kč

Relé na spínaní sahary z kabiny 80Kč

Silentbloky na podélná ramena pár 550Kč

2 pásky z LED 80kč

Vyvážení a montáž pneu na Apolla 685kč

STK + emise 1300Kč

2011



Dodělání chromu na 4. Mangelesu 2400Kč

Pravá půlka předního nárazníku 100Kč

Lišty pod okna, zadní skla a vrtané kotouče 800Kč

Srovnání hlavy 600Kč

Lamela spojky ECCB 245Kč

Těsnění pod hlavu 90Kč

Tmel na přetěsnení vany 150Kč

Barvy do motorového prostoru 650Kč

Nerezové šrouby na složení motoru 250Kč

Folie na skla 310Kč

Těsnění pod hlavu a sání/výfuk 195Kč

Těsnění do hlavního spojkového válce 20Kč

Radio Alpine CDE 9880R 2500Kč

Komponentní reproduktory Hifonics 1500,-



2012



Pneumatiky Continental 195/45R15 3600,-

Nazutí a vyvážení kol 600,-

Těsnění pod hlavu 90,-



Bohyn/Rapid 136 - komentáře:

17:31:22
19.07.2022
onda
Kolego, moc pěkný Rápo4
14:13:22
19.07.2022
Bohyn
-> minno: Lakoval se celý. Byl lehce zlomený i nad lemem
zvětšit Bohyn/Rapid 136 - obrázek od Bohyn vložen 19.07.2022 14:13:22
upraveno 1x, naposled 19.07.2022 14:34:21
08:09:56
19.07.2022
minno
-> Bohyn: Paráda, opravené. Lakoval sa celý blatník, alebo len ten predný roh?
12:35:01
06.06.2016
-> Bery: Ano, to sice beru, ale ten 4píst, byť hliníkovej se netočí... Dobře, finanční stránku nechme tedy stranou... Ale pořád tady vídám, zcela zbytečné a kontraproduktivní úpravy. Zvlášť, když předek u rapida je lehkej. Jedinné, čeho touto úpravou Bohyn dosáhne, tak bude dřívější a větší blokování předních kol. Nehledě na to, že když nevymění HBV odpovídajícím průměrem, tak se mu značně prodlouží chod pedálu.

Beru v potaz, že to dělá kvůli estetice, aby neměl tak prázdná kola. Ale... další 4pístky dělá např Brembo do Peugeotu 406 3,0 coupe...

Nevím, no... já v pohodě s jednopístkem a 247mm kotoučem ubrzdím P205 1,9GTI se 130HP kde veškerá váha je na předku a ani v Mostě z rovinky, kde brdím, cca ze 160km/h na 50? Nemám problém...
12:14:20
06.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> U-Geen: lancer evo IX ma na predku 4 pistky a vzadu dvoupistky jako v predu na skudce...
09:48:15
06.06.2016
U-Geen
-> Bohyn: pak treba foukana impreza :) tech aut bude dost, akoras se po tom asi hur patra
09:25:41
06.06.2016
Bohyn
-> Sejki: nevím jak e46 M3 ale jinak mají všechny e46 jednopíst. Co jsem zatím vypátral, tak aut se čtyřpístkama není moc. Ještě snad Fiat Coupé a Alfa Romeo Spider kam by se měli vejít 15'' kola4
08:46:59
06.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Bery: a to mas z jakyho typu? po 46kach jsem koukal a vetsinou tam je jednopistek..
08:45:11
06.06.2016
Bery
-> TC: 4 píst z bmw je lehčí,takže přínos,a setrvačný moment chlazenýho kotouče a velkýho jednoduchýho - to je taky na zvážení...

cenu bych neřešil,pro to aby se ušetřilo to tu moc lidí nedělá.
17:18:13
05.06.2016
Bohyn
Ano tyto brzdy jsou čistě na vyplnění kola vím, že není moc co brzdit s mým motorem. Původně jsem chtěl dát brzdiče také z e46, ale řikám si proč přejít ze čtyřpístků na jednopístek ikdyž ten by se do kol vešel4
14:18:54
05.06.2016
castrol
-> Bohyn: dufam ze nove kola budu v podobnej rezii ako mangels lebo na tvojom aute krasne ulazu
13:38:42
05.06.2016
Aha... z estetického hlediska možná, ale proč ne? Protože to nemá žádný význam. Víc hmoty, které je potřeba rozjet a to samé při zastavení. Origo brzdy bohatě stačí, pochopil bych to, kdyby tam měl Bohyn motor se 150HP... Nehledě na to, že ty kotouče a desky z Bawora jsou dražší, než původní.
12:01:39
05.06.2016
Milan 136
-> TC: proč ne, alespoň to pěkně vyplní kola4
11:45:26
05.06.2016
Proč tam proboha chceš cpát ty setrvačníky? Stačilo by dát chlazené kotouče na origo třmeny...
09:48:25
05.06.2016
-> Bohyn: dost dobrý 40
01:11:50
05.06.2016
Michal N 283 - zrušená registrace
fakt pecka tento voz...smékám,hlavne tie celočervené zadné svetlá156 156 156 157 157 157
23:50:50
04.06.2016
Milan 136
-> Bohyn: pěkný a změnu kol schvaluju 6
22:36:06
04.06.2016
Bohyn
A zde již na autě, kotouč jen s mírnou úpravou na soustruhu šel bez problémů na náboj. Brzdič by se také vešel i při plném rejdu jen 15'' Mengeles tam nedostanu. Do průměru disku by se mělo vejít, ale kvůli pozvolna se rozšiřujícím paprskům od středu to chytá o brzdič. Vidím to na přechod na 4x100 a jiná kola1 Dozadu samozřejmě také kotouče4
zvětšit Bohyn/Rapid 136 - obrázek od Bohyn vložen 04.06.2016 22:36:06
22:32:35
04.06.2016
Bohyn
Zde s kotoučem originál Rapid vs. BMW e46 300mm
zvětšit Bohyn/Rapid 136 - obrázek od Bohyn vložen 04.06.2016 22:32:35
22:31:08
04.06.2016
Bohyn
Začínám vymýšlet větší brzdy, zde pro porovnání 4 pístek Škoda vs. 4pístek BWM e38. Kupodivu váhově je na tom líp BMW i přes ty rozměry9
zvětšit Bohyn/Rapid 136 - obrázek od Bohyn vložen 04.06.2016 22:31:08
Extreme Tyres