Dragon / 136GL Dragon / 136GL

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 16.07.17 00:45 | 47x v oblíbených
Updates:

- 29.10.2013 Technická na další dva roky, ale jelikož stav kastle se čím dál tím víc ukazuje jako neslučitelný s provozem (pokud jí nechci úplně odepsat) a na autě se objevují další "náhodné" problémy (např. v den kdy prošla STK jí po cestě do Prahy odešly brzdy a dojížděl jsem na ručku), tak nejspíš přijde odstavit a začne rozborka.

- 5-6.7.2013 Pohofest 2013, další maximálně vydařená akce.

- 4.7.2013 Převrtaný Karsit namontován, nazutý nový papuče, nasazený nový volant - snad je vše na Pohofest ready.

- 3.7.2013 Bukajovo zkušené oko a ucho identifikovalo drnčení na volnoběh jako výfuk prasklý pod přírubou a taky že ano. Ráno před cestou do práce jsem ho shodil, dojel do Tyll-a omlátit jim ho o hlavu, nakoupil nějaké potřebné montážní drobnosti a zítra tam snad půjde nový Karsit.

- 30.6.2013 A zase frčí do Prahy, otestovali jsme novou dálnici Veselí-Tábor, cesta ČB->Kolovraty za hodinku a půl s přehledem :) Následně výměna kotoučů a destiček v servisní stanici Černíky, odjížděl jsem ve 4 ráno - ty divnodesky byly o milimetr tlustší než originál - svině. Z místních zásob zapůjčena sada Osinků a už to brzdí jak má a jen když má.

- 29.6.2013 Znovu pořádná koupel a tentokrát i pořádná očista vnitřku vysavačem, už to skoro vypadá jako auto. Trochu přeleštěná zadní světla, taky už to vypadá líp.

- 7.6.2013 A zpátky do ČB, vezl jsem sestru která pořád měla obavy, jestli nám to tak starým autem nebude trvat moc dlouho, tak jsem trochu provětral SEDR a dvakrát se tachometr podíval i na značku 180 km/h... Ten motor je prostě paráda.

- 3.6.2013 Povoďnová cesta z ČB do Prahy (musel jsem na zkoušku a spotřebák mi zabavila žena), dotažení svisláku do značné míry eliminovalo kopání brzd.

=== 2012 ===

- 30.9.2012 Konečně (alespoň na hrubo) umytá, po roce už bylo na čase - docela prokoukla.

- 27.7. - 29.7.2012 Vyměněné rádio za prakticky totožné ale funkční - hrajem! Následně 400 km s kamarády na rozlučku se svobodou do Orlických hor a zpět, auto slouží jak má ;)

- 31.3. - 1.4.2012 eRkařský 6. Zimní Slet, technika pracovala super.

- 27.1.2012 Zimní projíždka na chalupu a střídání stráží ve stodole se starší sestřičkou, která musí na STK.

=== 2011 ===

- 7.12.2011 Konečně přihlášeno, máme novou SPZ :)

- 7.11.2011 Nasazený karburátor po seřízení a opravě u Kratochvíla, technická na další dva roky a přesun zpátky do Prahy.

- 28.10.2011 Přesun Praha -> České Budějovice, přezuto na správný rozměr pneu (165/80 R13) na neshnilých discích, takže už to nekope ve vyšších rychlostech :).

- 9.10.2011 Odjeto cca 250km (výlet Praha -> Žatec -> Praha), takže další poznatky. Obroušené prahy (na pár místech to holt je skrz) a další kritická místa, natřeno rezistinem, vybroušené puchýřky na dvěřích atd - zatřeno základovkou.

- 7.10.2011 Uzavřená pojistka, takže konečně příležitost se alespoň trochu projet (pro pivo do Billy ;) a ozkoušet auto - udpatovány informace o stavu níže.

- 6.10.2011 Díky pomoci místního automechanika vyměněn výfuk, auto už je pojízdne bez zvukového terorismu.

- 3.10.2011 Tak dneska mi předchozí majitel před barákem složil z plaťáku tohle auto :)



Základní info:

- Model: Škoda 136GL

- Rok výroby: 1990, expedice z Kvasin 10.1.1990, zakoupena 16.1.1990 v AZNP Mariánské Lázně.

- Barva: 1305 - šedomodrá tmavá



Stav

- Stav tachometru: 91057 km

- Kastle vypadá hnusně, ale je hlavně zaprášená a "opršená", potřebuje především umejt a trochu leštěnky a myslím, že bude vypadat celkem k světu. Tedy až na ty opravy na dveřích základovkou :)

- Prahy a některá další místa vypadaly ohnile (antikorozní nátěr zničil původní lak pod ním a celé se to slouplo), po obroušení to nebylo až tak zlé, ale na pár místech šla špachtle skrz == výhledově výměna prahů a asi i zadních lemů - ale ty jsou ještě celkem OK.

- Zespodu bylo auto zjevně opakovaně nastříkané nějakou antikorozní sračkou (Konkor 500 nebo něco podobného), vypadá velmi zdravě, pokud pod tou vrstvou není nějaké hodně ošklivé překvapení, tak by to mělo být OK.

- Vršky předních blatníků klasika - výhledově bude potřeba trochu opravit vršky podběhů a blatníky asi nové.

- Interiér - původní, nepoškozený, jedna sedačka trochu špinavá, ale snad půjde vyčistit. Nefunkční pás řidiče opraven - díky Davide!

- Motor - zdá se že táhne slušně, speciálně nad 4000 otáček vyloženě letí.

- Karburátor - Seřízen a opraven u Kratochvíla (výměna osky a klapky na prvním stupní, srovnání příruby a pod., prostě klasika), dostal správné víko (SEDR 3223), už to drží volnoběh, ale trochu vysoko (až vyměním vzduchový filtr tak to nechám doseřídit).

- Převodovka - žádné pazvuky, občas jde kvalt trochu hůř - táhlo už asi není 100%.

- Nápravy - zdají se OK, i při 120km/h se auto nijak nechvěje.Tlumiče možná už nebudou nejlepší, přijde mi trochu hopsavé. Ale nic akutního.

- Řízení - nemám výhrad, jde lehce a přesně.

- Brzdy - kopaly, ale vypadá to, že už si sedly (nejspíš orezlé kotouče od delšího stání). Trochu táhnou k pravé straně - v levém brzdiči je nepohyblivý jeden pístek.

- Celkově je v prakticky původním stavu, trošičku zanedbaná (poslední rok či dva), ale bez kutilských zásahů.



Plány:

- Umýt, naleštit, navoskovat - ale po posledních opravách už to leštění asi moc nepomůže :)

- HOTOVO - Jiná kola - momentálně zimáky na strašlivě orezlých discích, nevyvážené, navíc špatný rozměr pneu takže tachometr ukazuje krutě blbě.

- HOTOVO - Nechat seřídit motor (karburátor).

- Užívat si osmikanál :)

Dragon / 136GL - komentáře:

00:48:24
16.07.2017
dragon_cb_cz
Poslední skoro 4 roky na ní jen padal prach, ale když jsem s ní dneska potřeboval hnout (focení Rapida před prodejem), tak stačilo dát nabitou baterku, načerpat benzín a chytla na škrtnutí - docela jsem čuměl 9 Snad jen jedna zatuhlá zadní brzda trochu kazila radost, ale nakonec si dala říct...
15:50:08
14.11.2013
dragon_cb_cz
-> minno: Kastle je asi hlavní důvod rozborky - minimálně vršky předních podběhů, prahy a zadní uložení ramen vím i bez oškrabání tlumexu že budou určitě na výměnu... a dost se bojím toho, co najdu až ty vrstvy tlumexu oškrabu.



Na autě je spousta zanedbané údržby a různých menších i větších vad a když se opraví jedna, dvě další se objeví - prostě nemá smysl to flekovat po kouskách, protože se to stejně bude muset nakonec udělat celé 8
07:45:42
14.11.2013
minno
-> dragon_cb_cz: aké sú plány do budúcna? prečo to chceš rozobrať? V akom stave je karoséria?
16:06:53
08.11.2013
dragon_cb_cz
-> peter l: Ale prd 1 Najdi si těch reálných cca 155 km/h v tomhle grafu a najdi si jaké otáčky tomu odpovídají: skoda.panda.cz/obrazky/24 1_3.jpg Celkem to sedí.
16:04:20
08.11.2013
peter l
-> dragon_cb_cz: Zeby 6qvalt3 3 3
16:00:13
08.11.2013
dragon_cb_cz
-> Tomáššš: V součtu značné chyby otáčkoměru a toho že nám 100% sériová kola ty otáčky cca podle grafu odpovídají té reálné rychlosti podle GPS... Však si přečti dole, já tu ani v nejmenším netvrdím, že údaj z tachometru je reálný 4
15:55:22
08.11.2013
Tomáššš
-> minno 05.08.13 12:49:48: akurat som sa chcel pridat ... :D ale troska inak ze 180km/hod a len 4000 otacok ? :D
17:44:47
31.10.2013
DEKODOVAC
-> Majki: nech je to kolko chce ale na škodovku to je rýchlost ako svina besná aj tak je to ako ked na Ferari človek ide 290 Km/h 6
11:15:47
11.08.2013
škodec
veru, reálnych 170 na sérii ešte k tomu s 3.9, to by trvalo asi 5kalendárnych rokov kým by som to na takú hodnotu roztiahol. Nehovoriac, že by tá dráha musela byť veľmi dlhá.
11:04:48
11.08.2013
Majki
-> dragon_cb_cz: Nemužu souhlasit, po rovince a motor měl jen sniženou hlavu o 0,4. Ručička na budíku ukazovala do míst kde je m (km/h, hrubý odhad je 200?) a podle GPS to bylo 167,3 podle tachometru z kola 169,9 musel jsem pustit plyn ale dala by ještě víc, né o moc ale dala.
00:03:55
06.08.2013
dragon_cb_cz
-> minno: 52 52 52
12:49:48
05.08.2013
minno
reálnych 170 na sériovom 136 motore pri prevodovke 3,9 a +/- sériových kolesách je viac menej nereálne, iba ak dole kopcom s vetrom, to sú už otáčky okolo 5000. Motor by to možno pri ideálnej konštalácii hviezd vytiahol, ale neriskoval by som ísť takto dlhšie ako pár sekúnd, kto má rád svoje piesty1
20:32:05
04.08.2013
škoda caddy
-> castrol: 200 ale v roce 1999 když jsem s ní jel z autosalonu :D
14:07:41
04.08.2013
dragon_cb_cz
-> kraska98: Těch 170km/h je v sérii spíš utopie bych řekl, motor je myslím seřízený docela dobře a jestli bych to na rovině bez větru v zádech na GPSkových 170km/h dostal si rozhodně jistý nejsem.
10:10:44
04.08.2013
castrol
-> škoda caddy: 200 tachometrovych a naozaj ?
00:15:13
04.08.2013
kraska98
-> Robert 106: -Ano,máš pravdu,to by tam fakt měl 6tku 3 Ale dobře udržovana 136 ti dá i 170km/h
23:58:13
03.08.2013
škoda caddy
-> Robert 106 03.08.13 23:23:44: jo já taky jednou na D1 rozjel z kopce feldu na 2009
23:28:46
03.08.2013
dragon_cb_cz
-> Robert 106: Samozřejmě, že kecá 4 Reál je někde lehce přes 155km/h... ale umí to i na rovince a bez rozrážeče 5
23:23:44
03.08.2013
Robert 106
K té fotce tachometru taky sem takové fotil nicméně jaksi rychlost a otáčky si odporují leda že bys tam měl 6ku.



Každopádně věřím, že si jel rychle jednou na D1 sem se z kopce ku Praze chytnul za BMW co mi rozráželo vzduch a rozjel svoji š 120 tak rychle, že mi z toho nebylo až dobře.
14:40:04
05.10.2012
dragon_cb_cz
-> Domajz2: Jj, mě u 136 taky jde spíš o zastavení koroze a funkčnost techniky než o vzhled, i když ve výsledku bych taky rád tomu vzhledu taky trochu pomohl...
Extreme Tyres