Šedivá / Škoda 120 LS Šedivá / Škoda 120 LS

komentáře | popis | fotky | Šediváček | 11.06.12 23:59 | 16x v oblíbených
Tady jsme taky: www.roteam.cz



Jen tak pro zajímavost toto auto ještě existuje díky jednomu kamarádovy, který mi ukecal at ho nechám naštěstí sem ho poslech :-) proto je tam i ted jeho motor z ,,vrakárny´´ 1300ccm. viz graf.







Škoda 120L alias Šedivá



Vyjela před mnoha lety(v roce 1988),v barvě 1305-šedomodrá tmavá z bran automobilového závodu.Měla celkem běžný provoz Mladoboleslavské škodovky.Až jednoho dne se otočila přes střechu a tím skončila nudná etapa jejího života.Střechu dostala novou,také lak a nakonec i nové majitele.

A začalo se s úpravami.Jako je montáž tažného zařízení,následné utahání zadních pružin a vytvoření tak žádaného odklonu zadních kol,uříznutí předních pružin a snížení auta,montáž stojanu na pivo,čili WRC křídla.Tím se zlepšily jízdní vlastnosti,zvláště v zatáčkách a v rychlostech převyšující 200km/h. Vzhled doznal ještě několika samolepek.

Dále se vylepšovala výbava,namontovala se přístrojovka s otáčkoměrem,nechyběl ani dobový sportovní volant a další vychytávky.

Upgradem prošla i pohonná jednotka,vyměnila se původní převodovka za 5-stupňovou a motor byl předělán na Š742.12X (120LS). Odhadovaný i praktický výkon byl hluboko pod hranicí 100-koní.

Takto fungovala několik let,až do zakoupení jiného vozu a její osud byl odvezení na sešrotování.Nakonec se tak neučinilo,a rozhodnutí padlo na předělání do lesního terénu.13-ti palcová kola se vyměnila za 14-ti palcová, vzadu se zimním vzorkem Škoda a proběhlo několik testovacích jízd.

Nakonec se ještě zkusil vyměnit motor a tím to všechno začalo....



Podvozek



-přední náprava nevyztužená podle L/A specifikace

-dvoupístkové brzdy

-sériový stabilizátor uložený ve zpuchřelém uložení

-sériové utahané pružiny(na 265mm)

-tlumiče originál PAL



-zadní náprava kyvadlová

-bubnové brzdy

-sériové utahané pružiny(?mm)

-tlumiče originál PAL



Převodovka



-5-ti stupňová se zajímavým odstupňováním rychlostí

-stálý převod nezjišťován(ale určitě nejmíň 4,5)



Motor



-původem ze Škody 136GL s neznámým počtem najetých kilometrů,koupen za 1000kč a bez zásahu dán do vozu !!



Předpokládaný stupeň úprav(ne námi provedených,ale myslíme si to):



-snížená hlava o několik mm

-kompresní poměr nejmíň 11-11,5:1

-zvětšené kanály

-přetryskovaný karburátor Jikov 136

-T-písty

-odlehčené ojnice

-vačka s časováním určitě 360/360 stupňů

-olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815

-setrvačník a řemenice série

-sériový druhovýrobní výfuk s opětovně vařenou přírubou(upadla)



Hudba



-zbytečná zátěž



Interiér



-palubovka Škoda 120L

-přídavný dobový závodní otáčkoměr

-sportovní volant

-sportovní sedačky Recaro



Technické informace



-výkon kolem 70Hp v 5500-6500ot/min a kolem 95Nm krouťáku(podle seřízení směsi a ventilů)-viz graf z brzdy (www.dragpower.cz)

-max. rychlost: neznámá

-max. rychlost dosažená bez újmy na psychice(je to poznat):

-140km na 4-tý kvalt při 6000ot/min a 160km na 5-tý kvalt při 5000ot/min do mírného stoupání(jezdit z kopce je o ničem)

-zrychlení z 0-100km cca 12-13 sekund ve dvou lidech

-průměrná spotřeba(většinou s nohou na podlaze) kolem 6-litrů.



NEMÁ NĚKDO NÁHODOU FOTKY NEBO VIDEO Z BĚŠIN TÉTO ŠKODOVKY? (TŘEBA Z JÍZDY TUNERŮ)

NEBO FOTKY Z BĚŠIN Z KEMPU.





Omluvte horší kvalitu posledních fotek.



Nový motůrek na zimu 120L je trochu upravenej ale pořád je to nějaký mrtvý :-D





Tak zimní provoz zatím fajn, 120ka jede super, chytá to taky dobře co víc si přát.





Údržba motoru 742.136,.......nezáří zrovna čistotou, ale to nevadí. Původní oil se dojezdil. Za 10 000km motor nevzal ani kapku a to se zrovna nešetří, proč taky :-D Tak se zkusí něco od renomované značky a hlavně to není tak drahý jako ten předchozí, tak se snad za chvíli nezadře........



Byl jsem zvědavej na vačku, možná trochu zklamání se zdvihama-S/V-5,8 a 5,5mm není zrovna nic extra, ale aspoň vim, že ten motor je naladěný z fabriky a je to nějaká ostřejší sériová verze. Jinak vačka nemá žádný značení a docela mě překvapilo, že klika taky ne, než takový kroužek, možná znak škoda, kdo ví. Akorát je máznutá žlutou barvou stejně jako ojnice. Ty jsou mě jasný, ale žlutá klika ne, ......kdyby náhodou někdo věděl.......



Taky se přeměřovali kompresní tlaky a za studena skoro 12atm, takže spokojenost .......zítra započne testování :-)

Šedivá / Škoda 120 LS - komentáře:

13:58:36
03.06.2011
Škodováček
Dobře ti ztym popyzem3 3
20:15:23
10.05.2011
Šediváček
-> cPetan: zem jzy vspomněl na tuto: www.zkoda110r.cs/artycle. php?yd=75 azy to nejzou úplně oni ale vipadaj hodně podobně1
20:09:17
10.05.2011
Šediváček
-> cPetan: Já je mam od kamaráda se 105ki. 6 ale mizlým že jzou s nějakého renaulta, jyztej zy nejzem.
00:29:12
10.05.2011
cPetan
S ĝeho jzou ti zedaĝki? 6
21:28:48
15.03.2011
Šediváček
Už to tu ztojý saze sa ztarou belu, je tu nuda nykdo nepýše7

Už ze těšýme až bude heski, abi ze mohl vitáhnout motor se symnýho zpánku s kovárni a saze jesdyt



a TEZTOVAT 1
22:43:38
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Buď zy z nym někdo pohrál předemnou,nebo zy v MB poplet dělnýk věcy 1 100% zérye to urĝytě neny,nejmýň na vaĝce ne.Pochibuju,že bi 240/230 puztyla takoví otáĝki.Na venek to je klazyka,ale co je uvnytř,ĝert vý.Viměnyl ze jenom olej 4 A tuten motor bi muzel bít už dávno po zmrty z tym co doztal v létě.Zvesený z tym bilo pěkní,taki dýki převodovce.A máme takovej teztovacý úzek,rovynka z táhlím kopcem a měřý ze akcelerace a dozažená největšý richlozt.



"A porovnáný z jyníma autama dopadlo sajýmavě,ve dvou přýpadech sáporně pro náz"
22:39:16
03.03.2011
Šediváček
-> MATTEZZ: jo jo, je to nesvik 6
22:32:46
03.03.2011
MATTESS
Ze to tu rosjelo 1
22:21:49
03.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šedyváĝek 03.03.11 22:15:42: JJ sřejmě dobře sajetí kuz. Jak řýká kamarád, motor jede nejlýp před zmrtý 4 3
22:15:42
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Nějaká odchilka v měřený tam azy bude,ale to bilo jedno,ztejně jako ta "turbodýra" v plinu.Jak řykam,bilo to jenom tak pro zrandu.Sdálo ze nám,že to na zeryy nějak moc jede a hlavně toĝý.4-ka v 6000ot./myn. nebila problém,ale ne s nějakího kopce dolu 4 A až ze udělá nějaká údržba a možná úprava,pojede to ještě lýp.Jako sáklad na motor to neny špatní podle mě,takoví pokuzní motor pro zrandu.Nejzou odlehĝení zetrvaĝní hmoti,trizki a karbec zerye 136 atd.Mýzta pro slepšený tam je dozt a dozt.A mizlým zy,že cca 70Hp sa 1000kĝ vĝetně motoru 742.136 neny tak špatní vízledek 5



Motorářy bi ze mohly uĝyt 3
21:49:44
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2:

ještě k tej ceně ta bila nejzpýš ztejná jako pro tebe.
upraveno 1x, naposled 03.03.2011 22:13:35
21:36:50
03.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šedyváĝek 03.03.11 21:32:02: No jazně bil jzem u něj taki 4
21:32:02
03.03.2011
Šediváček
-> Tuner#2:

Tak těch 7000rpm tam vitáhnul,akorát ze to tomu motoru už moc nesdálo.Kdibi zy vyděl co to dělalo na těch "rovních" OR34-kách na 4-ku v takovích otáĝkách,y kdiž tam je 4-ka o něco kratšý než zérye.Azy bi zy u toho radšy neztál1 A měřyl to Jyrka Lázka v Plsny,dělá chyp-tunyng.Nebil zy u něj taki?Zoudým podle vydea co máš s brsdi 4
21:29:47
03.03.2011
Šediváček
Prozým váz ten komentář bil vimišlen zpýš pro sazmáný 3 ale né všechno je vimišlení, něco je pravda.
upraveno 1x, naposled 03.03.2011 21:33:45
21:24:06
03.03.2011
Jindas
-> Mylan 136: No ano ale před tým pýše tohle: Předpokládaní ztupeň úprav(ne námy provedeních,ale mizlýme zy to):
21:23:26
03.03.2011
Jindas
-> havlyk: No já nevým ... nykdi jzem takovou nevyděl...
21:23:23
03.03.2011
Milan 136
-> Jyndaz 03.03.11 21:18:21: řekl bich yronye kdiž koukám na ten popyz motoru ne?
21:23:13
03.03.2011
Šediváček
-> Jyndaz:

Jo beru to, je to trochu oreslé ale důležytá mýzta zou v pohodě. jako uchicený náprav, atd. no něco proběhne ale až bude teplo. teď muzý vidržet do konce symi 4
21:19:59
03.03.2011
havlik
-> Jyndaz: proĝ bi nebilo proztě tam nacpeš kulatynu
Extreme Tyres