Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 02.12.16 16:54 | 983x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcma s kterýma začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče HP sporting, dodatečně upravené průtoky na vyšší tuhost přímo p. Huškem
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky tloušťky 4mm
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a rozbíhavost 0,3mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče HP sporting
- náprava přikurtovaná ke kasli dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky tloušťky 8mm
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 0,9mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 medium semi slick - novinka pro rok 2016

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888 195/50 R15 medium semi slick (starší, prakticky bez vzorku jen na slalom)

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- trysky 120/145, vzdušníky 200/140, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvačník
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3mm
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14°
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový OMV Carrera/Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru 92HP
- točivý moment 122Nm viz. fotka grafu z brzdy
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 180km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)
- nejrychlejší čas na autodromu Most
- 2:16,08 (sucho, 10°C, semislicky Toyo Proxes R888R střední směs)

Videa:

- zde je odkaz na video z autodromu Most
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube

Žlutka 2016 autodrom Most 1. jízda


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. Používám zrcadlovku Nikon D90 s objektivy Nikkor 18-70mm/f3,5-4,5 a Nikkor 35mm/f1,8. Fotím čistě pro zábavu a radost.

Zde je odkaz na mou práci: www.flickr.com/photos/101 666151@N06

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

20:45:47
30.10.2016
Tuner#2

Tak já myslím, že dobrý 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 30.10.2016 20:45:47
20:44:48
30.10.2016
Tuner#2

-> Nwkt 30.10.16 19:17:59: NJ energeťák co jsme dostali ve vjezdu. A to jsem z auta vyndal vše co by mohlo lítat a na tohle pod sedačkou zapomněl. 8
19:22:19
30.10.2016
Milan 136

-> Nwkt: plechovka s limčou. Se podívej na duhou jízdu4
19:17:59
30.10.2016
Nwkt

-> Tuner#2: -> Milan 136: Nějakej spolujezdec to nevydržel? 3 3 3
17:35:33
30.10.2016
Tuner#2

-> el.tomas 30.10.16 17:11:26: Díky. Dá se to sledovat na FB ve skupině TMRL32, ale je to akce primárně pro japonské auta. Já se tam dostal tak nějak náhodou a díky Milanovi 136 4

-> Milan 136 30.10.16 17:13:08: Na hrubo vyčištěno, nejvíc sebral spodek sedačky (ještě že je laminátová) a taky koberec pod sedačkou. Stejně jsem je chtěl přeprat, tak mám alespoň důvod 8 1
upraveno 2x, naposled 30.10.2016 17:37:25
17:13:08
30.10.2016
Milan 136

17:11:26
30.10.2016
el.tomas

-> Tuner#2 29.10.16 22:43:56: Pěkná jízda! Co je to za akce? Dá se to někde sledovat, případně zúčastnit? 6
23:15:04
29.10.2016
Tuner#2

-> Milan 136 29.10.16 23:11:15: To jo zasranej energeťák 3

Jinak první jízdu jsem byl nějak rozhozenej z toho jak to auto nefunguje, pak mě kopla trojka a nacpal jsem tam na druhý pokus v tom kvaltu pětku no a branka byla to poslední. taky jsem se pak ptal zda to vadí a prý ne, protože se počítal jen lepší čas a ten jsem měl v druhé jízdě. 4
23:11:15
29.10.2016
Milan 136

-> Tuner#2 29.10.16 22:43:56: pěkně ti to ochlístlo to okno3
V tý první jízdě jsi tam nějak i minul jednu branku ne?
Jinak pěkná jízda 4
22:43:56
29.10.2016
Tuner#2

A tady už dvě ostré jízdy:

Žlutka 2016 slalom TMRL32 Lnáře ostrá jízda
22:41:19
29.10.2016
Tuner#2

Dneska jsem byl na slamolu TMRL 32.

Takhle má vypadat slalom! Parádní trať, škoda že už byla zima a auto začalo fungovat až tak v pátém kole, kdy se gumy trochu ohřáli, takže na ostrých to bylo jedno velké klouzání a opatrnost. I tak jsem zvědaný na výsledky mezi japonskou elitou 5

Tady je trénink kde naháním Minika

Žlutka 2016 slalom TMRL32 Lnáře trénink
upraveno 2x, naposled 30.10.2016 09:01:18
20:37:43
24.10.2016
kraska98

-> Tuner#2: Tolik zas podle mě ne,stačí jen ještě pořádně potrénovat jezdecký styl.Nějaký profesionální pilot by se žlutkou i v této konfiguraci pod 2:10 šel.
00:10:32
24.10.2016
Tuner#2

-> kraska98 23.10.16 23:43:16: Když někde nasbírám alespoň 30 koní, tak tomu věřím 4
23:43:16
23.10.2016
kraska98

-> Tuner#2: S takovou to brzo spadne pod 2:10 1
21:34:48
22.10.2016
Tuner#2

Asi budu muset zase přepsat popis auta 1
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 22.10.2016 21:34:48
19:55:10
09.10.2016
Mates

-> Tuner#2: díval jsem, že řada lidí dává hevery s edicema 3. Ten můj už je odřený, musel bych ho nastříkat, ale dlouho by v tom stavu nezůstal. Ten tvůj i kluků jsou výstavní.
19:28:44
09.10.2016
Tuner#2

-> Mates 09.10.16 19:23:13: Díky pane 4 a hever byl prostě NEJ dar a koukám, že to tady řada lidí nemůže vydejchat 5
19:23:13
09.10.2016
Mates

-> Tuner#2: Gratuluji k sňatku, sluší Vám to. Hevery se klukům povedly2
10:30:06
08.10.2016
MATTESS

-> Pavell: Já bych mu to samozřejmě přenechal 1
23:08:00
07.10.2016
Pavell

-> MATTESS: ty jsi blázen, ještě by jsi mu ho ušpinil a nedejbože odřel.3
Extreme Tyres