Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 14.06.17 21:39 | 1005x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky tloušťky 4mm
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke kasli dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky tloušťky 8mm
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 medium semi slick - novinka pro rok 2016

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888 195/50 R15 medium semi slick (starší, prakticky bez vzorku jen na slalom)

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- trysky 120/145, vzdušníky 200/140, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvačník
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3mm
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14°
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový OMV Carrera/Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru 92HP
- točivý moment 122Nm viz. fotka grafu z brzdy
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 180km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most
- 2:13,30 (sucho, 6°C, semislicky Toyo Proxes R888R střední směs)

Videa:

- zde je odkaz na video z autodromu Most
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube

Žlutka 2016 autodrom Most 3. jízda (spolujezdec Karel)


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. Používám zrcadlovku Nikon D90 s objektivy Nikkor 18-70mm/f3,5-4,5 a nebo Nikkor 35mm/f1,8. Fotím čistě pro zábavu a radost.

Zde je odkaz na mou práci: www.flickr.com/photos/101 666151@N06

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

23:18:37
19.06.2017
Eidy

-> Tuner#2: Do pr****. O tý zručnosti jsi mi to neměl ani říkat. Ale to nic nemění na Tvým výkonu ;)
20:20:16
19.06.2017
Tuner#2

-> Mates 19.06.17 16:20:29: Díky bylo to našlapané a pro mě nečekaná odměna za třídenní leštění 4

-> Pavell 19.06.17 16:53:25: 100vka jela parádně, jen to červený eMko nějak nestíhalo a to jsme jeli jak pro rohlíky 3

-> Eidy 19.06.17 19:59:31: Díky. Slalom se hodnotil samostatně, zručnost byla tentokrát mimo a byla součástí BOASky. Takže se hodnotily jen dva průjezdy přičemž v druhém jsem dojel Octavii a ke konci mě to spíše znervóznilo a asi jsem tam nějakou vteřinu nechal abych mu neskončil v kufru. Navíc jsem jel na sériových gumách a to moc nefunguje. Ale i tak mě Motomaniak nadělil (přece jen jezdí to pravidelně), ale hlavně překvapil s časem o třídu jinde šikula, který se stal jasným vítězem.
upraveno 4x, naposled 19.06.2017 20:24:19
19:59:31
19.06.2017
Eidy

-> Tuner#2: Ještě jednou gratuluju. Jak jsi dopadl na slalomu? Předpokládám, že jsi ztratil ve zručnosti (kvůli sedačkám a tak) a naopak ve slalomu jsi byl možná rychlejší než 3.
16:53:25
19.06.2017
Pavell

-> Mates: stovky lítaj, bacha na to.3 4 Švárovo ta modrá 110 jede jak utržená ze řetězu5 Na slalomu zlomil sedačku.
upraveno 1x, naposled 19.06.2017 16:54:03
16:20:29
19.06.2017
Mates

-> Tuner#2: Gratulace k pohárům, v naší kategorii bylo opravdu letos hodně pěkných aut. Ani jsem nevěděl, že mohu taky hlasovat, dozvěděl jsem se to až večer od táty, škoda snad příště. Jen jsem si říkal, proč je tolik porotců 3
01:20:24
18.06.2017
Tuner#2

A nakonec jsme stihli i Šumava ring výletním tempem 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 18.06.2017 01:20:24
01:19:40
18.06.2017
Tuner#2

Letošní Běšiny opět luxusní záležitost. Tak kvalitní účast a plný kemp ještě nepamatuju, prima program a soutěže. Letos se i zadařilo a odvezl jsem si 3. místo ze sprintu, 3. místo ze slalomu a 1. místo za auto. Z toho mám velkou radost, protože konkurence byla v eMkách obrovská a hlasovali diváci.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 18.06.2017 01:19:40
23:11:10
12.06.2017
Tuner#2

-> Eidy 12.06.17 23:02:44: Super, těším se a držím palce.
23:02:44
12.06.2017
Eidy

-> Tuner#2: Tak to bude fajn, když se ukážeš se Žlutkou ;) Já to před chvíli prvně navrčel :)
20:41:24
12.06.2017
Tuner#2

20:37:15
12.06.2017
Pavell

-> Tuner#2: tak to máš vyhráno, to jsou detaily. 4
20:01:45
12.06.2017
Tuner#2

-> Pavell 12.06.17 18:13:50: Snad ano, dneska jsem dal čelo a plechy k motoru, zítra nasadil tyžinu, zatřít povolená matky v interiéru a ve středu to vyzkouším. Už to jednou vrčelo na špalkách v garáži a zatím nikde nic neteče.
18:13:50
12.06.2017
Pavell

-> Tuner#2: Ahoj, jak to vypadá se žlutkou? Stihneš to složit do Běšin?
12:31:55
07.06.2017
vhml

-> Nwkt 05.06.17 08:42:30: reverzní kladivo se to jmenuje

-> Tuner#2 05.06.17 19:34:08: na to už jsem kdysi koukal. Ale včera jsem lezl pod autem a asi dám něco zevnitř, protože dostat to kolem výfuku by byl oser. Je asi 2cm od podlahy. Kdo ví jak by to pak i lepilo.
06:32:37
06.06.2017
Pavell

06:24:21
06.06.2017
Tuner#2

-> Bedřich 05.06.17 19:41:51: To je pekny, tohle na tom bude podobne, mel jsem 2m a nic to nevazilo.

-> Pavell 05.06.17 21:58:00: Udelej si to rozpojovaci, nekdy se hodi jen samotny motor. 4
21:58:00
05.06.2017
Pavell

-> Tuner#2: fajnovej vozík, musím ten svůj taky prodloužit aby to šlo i s převodovkou
21:49:04
05.06.2017
Tuner#2

-> Čokin 05.06.17 20:48:19: Nádobka v barvě jen s okénkem to je fakt tuzing, to raději zažloutlou. 4

Funkci to má obojí. Když jsem motorák oškrábal a natřel na černo, tak se pocitově v motoráku zvýšil hic hned když otevřeš kapotu, tak to sálalo jako blázen oproti stavu s origo mikrou. Druhá věc je ta, že to topí do kabiny, takže by to mělo pomoct na obojí. V plánu jsem to měl právě až někdy půjde motor ven. 4
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 21:49:43
20:48:19
05.06.2017
Čokin

-> Tuner#2: Ale jako funguje to i když to není úplně ono 1 Už jsem i přemýšlel jakou barvu na tu starou zvolit, ale on by se určitě pak našel někdo kdo by to ohodnotil tuzingem 8

To tepelné odstínění má jaký úkol? Odrážet to dál od mezi stěny, tak aby se to tam zbytečně nedrželo nebo odstínit ,,kabinu" ?
19:41:51
05.06.2017
Bedřich

-> Tuner#2: Moje váží 580g na m2 při 3mm síle je to to nejlehčí co jsem sehnal.
Extreme Tyres
pá 21. - ne 23.07. Hundertgang 2017 | pá 28. - ne 30.07. Celorepublikový sraz favorit.. | další akce...