Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 24.05.16 21:21 | 973x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcma s kterýma začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče HP sporting, dodatečně upravené průtoky na vyšší tuhost přímo p. Huškem
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky tloušťky 4mm
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a rozbíhavost 0,3mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče HP sporting
- náprava přikurtovaná ke kasli dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky tloušťky 8mm
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 0,9mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 medium semi slick - novinka pro rok 2016

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888 195/50 R15 medium semi slick (starší, prakticky bez vzorku jen na slalom)

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- trysky 120/145, vzdušníky 200/140, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvačník
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3mm
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14°
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový OMV Carrera/Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru 92HP
- točivý moment 122Nm viz. fotka grafu z brzdy
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 180km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)
- nejrychlejší čas na autodromu Most
- 2:16,08 (sucho, 10°C, semislicky Toyo Proxes R888R střední směs)

Videa:

- zde je odkaz na video z autodromu Most
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube

Žlutka 2016 autodrom Most 1. jízda


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. Používám zrcadlovku Nikon D90 s objektivy Nikkor 18-70mm/f3,5-4,5 a Nikkor 35mm/f1,8. Fotím čistě pro zábavu a radost.

Zde je odkaz na mou práci: www.flickr.com/photos/101 666151@N06

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

19:33:05
25.05.2016
Tuner#2

-> vhml 25.05.16 19:27:23: Video teda nic moc, ale stejně je to prohoupnutí vidět, přitom když si dáš všechny DE videa, tak to tam nikomu nedělá a nebo v menší míře. 4
19:27:23
25.05.2016
vhml

-> Tuner#2 25.05.16 16:07:14: moje chyba, zkopíroval jsem jinej odkaz :-) www.facebook.com/jakub.vo ldrich.5/.../1185052798180 747

Včerejší testování na Krumlov
upraveno 1x, naposled 25.05.2016 19:28:20
16:07:14
25.05.2016
Tuner#2

-> vhml 25.05.16 12:32:50: Komu bych měl poradit? Nějak koment nechápu...
12:32:50
25.05.2016
vhml

-> Tuner#2: hele měl bys jim fakt poradit, pořád to ještě chodí na dorazy 3 www.facebook.com/jakub.vo ldrich.5/.../1185052798180 747
upraveno 1x, naposled 25.05.2016 19:27:56
21:45:05
24.05.2016
vhml

-> Tuner#2 24.05.16 21:19:05: to nevím co blázníte, takovýhle blbiny nejsou žádný velký umění :-)
MX-5 Koráb 2016


Každopádně mi to celkem zajímá a pokud ten člověk má co říct ( a právě věřím že 80% takových instruktorů nemá ), tak se rád nechám přiučit.
upraveno 1x, naposled 24.05.2016 21:46:32
21:19:05
24.05.2016
Tuner#2

-> castrol 24.05.16 20:22:01: To jsem mu taky psal 3
20:22:01
24.05.2016
castrol

-> vhml 24.05.16 16:02:18: ty by si mohol ucit ostatrnych a nie oni teba
19:02:46
24.05.2016
Tuner#2

-> TTomas 24.05.16 18:54:42: Hezky překroucená pravda: skoda-virt.cz/cz/.../1819 91-koupim-1ks-arc-mtx-deli tka-2?gotopost=3507633#p35 07633

-> TTomas 24.05.16 18:57:43: Jako první jsi začal ty, ale já nejsem z těch co si mají potřebu pro druhé vytvářet báchorky a tvé osočení, že jsem si to vymyslel vyplívající z tvých postů mě poměrně uráží - takže přišla adekvátní reakce - aneb jak se do lesa volá, tak se ozývá...
upraveno 1x, naposled 24.05.2016 19:12:05
18:59:47
24.05.2016
TTomas

-> Tuner#2: A nejde o to čí to bylo vlasně přání, ale spíš tvůj úhel pohledu a ten ti bohužel neodpáře nikdo. FB nastěstí nemám...bych si tě teď musel vymazat z přátel3
18:57:43
24.05.2016
TTomas

-> Tuner#2: Dosly ti argumenty? Jen pokračuj urážej a hlavně pořádně ať to má smysl...
18:54:42
24.05.2016
TTomas

Ach jo, tak jestě jednou. Když se budeš hodně snažit, tak to třeba pochopíš. Kola i límce tu furt jsou. Nikomu je nevnucuju. To ty jsi kňučel, že nemáš na co namotat hadici:) a já ti opakovaně řekl ať si přijedeš vybrat. Ceny za nové originál límce lepší než Nestrojil a nový střed za méně než surový odlitek v HK. Co chceš víc? Ah já už vím....všechno to nafotit a pak dovést... jo a dáme to za 2...jů? Kvůli ceně jsem ti nabídl zevnitr poskrábaný límec a byl myšlený jako zadní ke stěně, kde stejně není nic vidět...teď už mě můžes poplivat jak chceš. Vše jsem řekl a nebudu to dál komentovat. 4
18:52:04
24.05.2016
Tuner#2

-> TTomas 24.05.16 18:32:16: Chceš tím snad naznačit, že jsem si to přání Honzy vymyslel?

Ty seš ještě větší chudák než jsem si myslel... Já mu snad napíšu, aby na FB napsal, že mě to bylo jeho přání pro méně chápavé...
upraveno 1x, naposled 24.05.2016 18:52:23
18:32:16
24.05.2016
TTomas

-> Tuner#2: Z mého pohledu to změnilo dost a koukám, že jsem nejspíš četl správně a s osobou pana Červenky to nemá mnoho polečného3
18:27:19
24.05.2016
Tuner#2

-> TTomas 24.05.16 18:12:54: Nikdo nebyl línej ty demagogu... Spíš někdo mlžil na fotkách co chce a co nechce prodat a pak ještě nevěděl co si za to říct. Nové kolo vyšlo lépe jak starej podřenej shit co by ani nešel rozleštit...

Co se týče druhé půlky i kdyby to bylo moje rozhodnutí, nějak nechápu co by to na tom měnilo? Já si to zaplatil a nějak nechápu, proč bych se měl zadarmo o tom s někým dělit?
upraveno 1x, naposled 24.05.2016 18:28:43
18:12:54
24.05.2016
TTomas

-> Tuner#2: K tomu se nehodlám vracet...nemá to smysl...když byl pán línej, tak nic nemá, ale je spokojenej, takže je vše ok a dál jen šoupe nohama a dokud může, tak drží svá krásná usta zavřená...

Pokud je to přání instruktora, tak je to naprosto pochopitlné. Z komentářů mi to přišlo spíš jako tvé rozhodnutí a to jsem nechápal.
17:28:49
24.05.2016
Tuner#2

-> TTomas 24.05.16 17:05:12: Já zas nechápu víc věcí u tebe včetně pošlu foto a ve finále to ani nechci prodat, ale o tom už bylo napsáno dost...

Jinak to, že si můžu udělat záznam, ale nepublikovat ho bylo přáním Honzy a má to právě logiku věci v tom, že já jsem si za to zaplatil, v mnoha věcech mě to otevřelo oči a přišla řada dobrých rad a ti ostatní by k tomu přišli "zadarmo". Vím, je taková doba, dnešní mládež za to není zvyklá platit (vše se přece dá zadarmo stáhnout p*čo), ale já to tak nemám...
17:05:12
24.05.2016
TTomas

-> Tuner#2: No a půjčil jsi mu to taky? Máš novej lepší čas? Popravdě tu logiku proč né video ani víc info protože to stálo nějakou korunu fakt nechápu...
16:59:09
24.05.2016
Tuner#2

-> Nwkt 24.05.16 08:17:26: Kdes to četl? 1

-> vhml 24.05.16 08:40:12: Oproti Fulínovi je to zásadně někde jinde, ale je to o úhlu pohledu: www.autodrom-most.cz/cz/. ../kurz-sportovni-jizdy-s- petrem-fulinem pošlu SZ 4
16:02:18
24.05.2016
vhml

-> castrol 24.05.16 15:39:38: trénink dělá mistra... 4

-> Luky 24.05.16 15:45:52: tam asi jo, ale kdo říká, že to pak budu dodržovat 3
upraveno 1x, naposled 24.05.2016 16:02:35
15:45:52
24.05.2016
Luky

-> vhml: neblázni, co když Tě tam budou nutit jezdit čistou stopu? He?3