skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak sem minulé léto konačně vyzkoušel svou dlouholetou myšlenku, dát turbo do škodovky.Odstartoval to spíše fakt, že známý likvidival auto se slušným turbem, a já sem měl zrovna jednu 105 taky na rozebrání a na kros, tak sem se rychle zmocnil turba , nakoupil mteriál, udělal příruby, vedení a ninstaloval.Mazání sem natáhl ze záslepky mazacího kanálu a odtok do vytvořené dírky v bloku nad vanou.bylo to turbo z 1.9 dieslu, tak bylo na 105 trochu velké, ale když to chytlo otáčky, tak plnilo skoro 1 atm ,páč sem měl odpojenou regulaci tlaku a motor byl k nezastavení, gumoval na asfaltu na 2 a točil brutálně-neměl sem tam otáčkoměr, ale na 2 skoro 90 musely bej ohromný otáčky.takhle sem blbnul, dokud sem neurval poloosu, páč tam byla kyvka a ta nesnase větší motor, jak 120 .
Celý systém mám doma připravený k montáži do své 105 - 136, ale zatím řeším jestli tam vubec přijde, abych neodrovnal motor, uvidíme...
Celý systém mám doma připravený k montáži do své 105 - 136, ale zatím řeším jestli tam vubec přijde, abych neodrovnal motor, uvidíme...
Vojtik / 105 GT - komentáře:
netuší někdo jaký se daj použít hadice kterejma jde směs? Tvarovky od chladiče se asi naleptaj, co?
keby sal karbes vzduch cez intercooler tak to by vela nepomohlo ze?
ahoj co mas dajaco new?? ha?? zaujima ma to a i dragona tak nech sa dari a skode zdar
-> black_dragons: Jen jsi ujistil moje obavy, na turbo budu mudet postavit jinej motor, páč na tom svym mám sníženou hlavu a to by nedělalo dobrotu. Kvůli těm důvodum, co jsi psal, ho tam nechci a nebudu dávat a ideální by bylo sehnat taky nějaký menší turbo, tohle byl takovej experiment, páč mě to už strašně dlouho lákalo:))
-> Vojtik: super prace to samy sem mel ve favu i stejne zapojeny to zname nejdriv karbec pak turbo a pak sani .. ma to nekolik nevyhod ... nemuzes pouzit intercoler aby se zvysil vykon protoze cim studenejsi vzduch tim vetsi vykon a nemuzes ho pouzit prtoze by si auto startoval pul hodiny a navic by spotreba byla taky silena. ja mel velice malicke turbo z obsahu 1.0 daihatsu ktere v serii tlaci 1.5 bar !!!!!!!!! nikdy nevdrzelo tesneni pod hlavou takze pokud tam peres 1.0 bar tak taky driv nebo pozdeji odejde. a pokud nemas chladic oleje nebo tepelny vymenik tak pridres klikovku na loziscich a odrovnas turbo protoze turbo zahreje olej na teblotu 130 stupnu celsia i vice a to i sebelepsi motorovy olej ztraco mazaci schopnosti.dalsi cvec je kompres turbo motory maji kompres nekde 8:1 az 8.8:1 tedy jestli mas neco 9:1 a vis taky moc dlouho nepojezdis protoze propalis pisty ...to co vsechno pisu pisu z vlastnich zkusenosti ... tet to delam znovu spolu s celym autem .. trosku jinak aby to vydrzelo nejaky ten desettisic kilometru spolu s vetsim vykonem.. mozna sem te trosku odradil ale to sem nechtel protoze todle experimentovani se kazdy boji ale jak mi jednou rek kamos kdo jednou okusi pozitek z jizdy TURBO motoru uz nikdy nechce nic jineho !!!! tak at se dari a hlavne at co nejdyl funguje nez zavad..







spotřebu sem nezjistil a sestava je tak proto, že karbec je stavěnej ne bázi podtlaku a kdybych do něho fouknul zvrchu, tak by se vytlačilo palivo a nejelo by to, nevim, jak to maj dělaný , když tlačej přes karbec
hmm zajímavý nápad.
Sem si všiml že je to kombinace, karb-turbo-a sací potrubí, obyčelně je to turbo-karb-sací,
Ale to je asi k vůli tumu škodováckýmu karbu nemýlím-li se?
Kolik to vůbec žere?
Sem si všiml že je to kombinace, karb-turbo-a sací potrubí, obyčelně je to turbo-karb-sací,
Ale to je asi k vůli tumu škodováckýmu karbu nemýlím-li se?
Kolik to vůbec žere?
