Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

09:53:08
20.07.2016
Labros
-> rsvancara: díky za nabídku, pokud by se nenašla náhradní, využiju ji.
16:02:47
19.07.2016
rsvancara
-> Labros: Kolejničku klidně pošli mě na adresu v kartě uživatele, svařím a pošlu zpět :-)
19:55:42
14.07.2016
Pavel P..
-> Labros: Tak to je prima že furt žije.... snad ji ještě nějakej pátek udržíš v akci ať maj potomci nějakýho veterána :-))



Jinak kolejnici na rapid sedačku tu asi mám a tu lištu okapní mám na chatě, klidně ti to věnuju.
09:45:47
14.07.2016
Labros
-> Pavel P..: no jistě, zas tak moc se na ní nezměnilo, i když to víš že trochu zase sešla věkem, spíš ji jenom udržuju v provozu, jezdí cca. jednou týdně, čemuž odpovídá i ten stav tacha. Občas si kluci vyžebrají, že chtějí svézt, tak teď naposled v neděli jsem jednoho z nich vezl z chaty domů...

Potřeboval bych svařit jednu pojezdovou kolejničku pod řidičovou sedačkou. Nebo nemáš náhodou nějakou plonkovou? Rapiďáckou. Jo a buď jsem ztratil nebo mi někdo urval jednu tu leskou lištu na střeše, to se asi blbě shání. Tloušťka laku na rámu nad dveřmi poklesla zřejmě téměř k nule, starý kyt na různých místech ještě víc popraskal, oreznul práh, ten asi ještě budu řešit, na ostatní už nebudu mít čas ani sílu. Ale po letech jsem téměř rozleštil mou věčně šmouhatou střechu, sám jsem koukal, jak se ještě leskne, i když jsem na tom nechal ruce, na druhou stranu jsem si liboval, jak je ta střecha krásně nízko 3
upraveno 2x, naposled 15.07.2016 12:52:52
08:03:51
14.07.2016
minno
-> Pavel P..: tiež čumím
21:25:24
13.07.2016
Pavel P..
Ona ještě existuje a jezdí?9
14:49:40
08.07.2011
MATTESS
-> Labros: jj, už nějaký ten pátek4
14:31:39
08.07.2011
Labros
-> MATTESS: to teda čumim 9

Větévka is back!!
14:23:30
08.07.2011
MATTESS
14:22:47
08.07.2011
Labros
-> VeTeV: založ kartu auta a můžeme se bavit 2
19:25:43
01.07.2011
VeTeV
-> Labros: jsme vylepšil kakruli heč a taky chci jít na stk 2
09:26:44
29.06.2011
minno
-> Labros: tieto konkrétne čo som sem dával odkaz ja, mám na aute a OK.
00:20:05
29.06.2011
Labros
-> minno: Já bych do toho klidně šel, akorát co lidi kupovali ještě před lety bubny v nějakém kamenném shopu v Praze anebo na Doksech, tak říkali, že je stejně museli nechat stočit (vypadaly tak jako tyto na fotce.) Říkal mi to třeba Saskyn a kupoval je myslím i Majkl. Prostě s dílama na škodovku je to těžký.
upraveno 1x, naposled 29.06.2011 00:52:46
14:02:24
28.06.2011
minno
-> Pavel P..: to je fuk. Možno to aj je vyrobené v ČR, ale teraz, tak napísali česká prvovýroba.
14:00:59
28.06.2011
samadi
-> MATTESS: pre š105 – 120 iba ako zavazie do kufra 3
14:00:54
28.06.2011
kamikaze
-> Pavel P..: A zapomněli na Gardeso
13:58:02
28.06.2011
Pavel P..
-> MATTESS: a pak si tam jako laik něco kup.. myslíš si že máš origo bubny a přijde ti sprostá druhoška a ještě na jiný auto3
13:56:27
28.06.2011
MATTESS
-> Pavel P..: a ještě vhodné pro š105 - 120
13:55:41
28.06.2011
Pavel P..
-> minno: ale píšou tam česká prvovýroba...to je docela ojebávání zákazníků8
13:53:00
28.06.2011
minno
-> Pavel P..: veď a čo som napísal3 Lepšie ako staré jazdené bubny so 100 tis. km a viac na hrbe po 5 stočeniach s priemerom 233 mm alebo zháňať nezohnateľné originály za 2000,- kus.
Extreme Tyres