Škoda 105L Škoda 105L

komentáře | popis | fotky | vlada201 | 25.03.19 16:49 | 27x v oblíbených
V létě 2015 jsem zdědil dědovu Škodovku. Děda byl první majitel. Jedná se o verzi 105L (M) z roku 1985. V posledních deseti letech toho auto moc nenajezdilo. Převážně stálo v garáži (2 roky) a předtím ve stodole (asi 8 let). Díky tomu má auto na budících něco kolem 35 tisíc najetých kilometrů.



Okamžitě když jsem se k autu dostal chtěl jsem dát do kupy vše co bude v mých silách. Motor byl nedávno dělaný, tak tam mám snad po starostech, ale zespodu auto už nevypadá jako za mlada.



Nápravy po kompletní repasi. Nové silentbloky, šrouby, matice, nalakované díly po pískování, nové čepy, brzdy a tak dále. Co šlo vyměnit, se vyměnilo. Zespodu kde byla vidět rez nebo podezřelé místo tak jsem zbrousil a následně nalakoval. Dále je nový výfuk s těsněním a přetěsněné víko ventilů s novou barvou.

Vepředu jsou snížené pružiny 220 mm, zadek zůstal původní. Jako třešničku na dortu jsem autu koupil anglická kola Apollo.



Auto má nyní rozleštěný lak a aplikovaný anglický vosk Auto finesse.



Typ: Škoda 105L

Rok výroby: 1985

Do provozu: 7. 5. 1986

Barva dle TP: oranžová tmavá 2301 neboli hněď skořicová (původní lak)

Převodovka : 4Q

Příplatková výbava: hřebenové řízení, opěrky hlavy, bezpečnostní pásy vpředu

Kola: Apollo po renovaci, nová lůžka, pneumatiky Toyo 175/60



Sháním:

Ideálně kompletní koberec interiéru

Dobovou dečku na zadní plato

Přední blatníky a čelo

Škoda 105L - komentáře:

10:57:47
30.12.2016
minno
-> vlada201: Podľa množstva nánosu mastnoty na prevodovke / šusplechoch to aj podľa mňa nevyzerá na nájazd odpovedajúci stavu km na tachometri. Ale u škodovky ktovie.
10:54:11
30.12.2016
minno
-> michael 30.12.16 09:57:29: Nič zvláštne to nie je. V období 83-84 sa hrebeň priplácal u 120L (M-I), kde bola štandardne ešte matica. Hrebeň bol u týchto modelov len u 120LS-GLS. Od M-II (od 8/84) hrebeň štandardne už aj u 120L. U 105S/L sa však hrebeň štandardne začal montovať až od roku asi 1986/1987, čiže ročník 85 úplne bežne len za príplatok.
09:57:29
30.12.2016
michael
Příplatek za hřebenovové řízení je zvláštní.Myslel jsem,že se připlácelo pouze u 105S/L pouze v roce 83 a kraj 84.
04:37:49
30.12.2016
gred
tachometr je stopro měněnej,má jinou obroučku než zbytek a je lehce pootočenej4 nicméně je možný že ho pak nastavili na původní hodnotu,ale kdoví...
01:56:00
30.12.2016
RadovanSkodovkar
Parádna 4 Túto farbu som mal na 120Lke, veľmi sa mi páči 6 Asi si raz takú zase kúpim 3
00:39:27
30.12.2016
vlada201
Jinak ano, zespodu je to orezlé dost. Ale první pohled klame. Po sundání náprav je karoserie téměř netknutá. Pouze zadní lemy jsou trochu problém ;) Nápravy nechám opískovat a nalakovat a bude to dobré :)
00:34:20
30.12.2016
vlada201
Nájezd je zaručeně reálný :) K autu mám komplet dokumentaci se všemi servisními zásahy. Nevidím důvod proč by tachometr nebyl původní
upraveno 4x, naposled 30.12.2016 00:36:35
00:23:12
30.12.2016
miguelias
Nevypadá špatně. Jen škoda tak orezlého spodku.

A ty kilometry nejsou původní ani náhodou. 1 Tachometr nepůvodní, a stav spodku tomu taky moc nenasvědčuje. 8 Ovšem ta hnědá je super 4
Extreme Tyres