skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skáče to jak koza
19:54:53
17.01.2006
17.01.2006
gim
kdyz sme kupovali auto tak asi po tejdnu jezdeni nam prislo ze to nejak moc kope... no a kdyz sme sundali kolo koukame a tam fikly pruziny a ty zbytky tam taky ten debil nechal!!!!!
06:19:31
15.01.2006
15.01.2006
Jarda - zrušená registrace
-> honzam:
-> Jirik:
myslim, ze to bude vypadat nejak takto: skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
tato je samozrejme uz sesrotovana a tusim, ze ta sykyho.ja: dopadne podobne...
-> Jirik:
myslim, ze to bude vypadat nejak takto: skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
tato je samozrejme uz sesrotovana a tusim, ze ta sykyho.ja: dopadne podobne...
20:56:29
14.01.2006
14.01.2006
Esso
no predek se mne rozdelavat nechce abych vyzkousel jak to vypada po radikalnim rezu ale uvazuju o tom ze bych vyzkousel zadni mam tady stary pruziny co sem z auta vyndal tem ten rez vadit nebude
20:44:47
14.01.2006
14.01.2006
Honza M
jj, taky jsem tě už prosil o fotky...
19:56:14
14.01.2006
14.01.2006
Jirik - zrušená registrace
Ňáký fota před úpravou a po ní by nebyly ?
Hlavně by nás zajímalo, jak to vypadá teď se vzdáleností kola od lemu blatníku..
Hlavně by nás zajímalo, jak to vypadá teď se vzdáleností kola od lemu blatníku..
19:54:14
14.01.2006
14.01.2006
Jirik - zrušená registrace
Jak se jmenoval ten českej film ? "Radikální řez" ? Myslím, že kdyby tam nebyl tlumič, tak ta pružina vypadne, pokud by nebyla přilepená nebo aspoň přivázaná .
Kucí, mladí kucí, mějte rozuma, takhle ty Škodovky vymítí za pomoci STK a nařízení úplně....
Kucí, mladí kucí, mějte rozuma, takhle ty Škodovky vymítí za pomoci STK a nařízení úplně....
16:18:23
14.01.2006
14.01.2006
Esso
-> syky.ja: to bych moc netvrdil kdyz ses schopny uriznout pruzinu o 4 zavity
15:59:04
14.01.2006
14.01.2006
syky.ja
ne ne ty pružiny sem měl z auta venku.Na to řezat to přomontovany na aute se mam moc rad.
23:37:28
13.01.2006
13.01.2006
Honza M
Koukám že jsem přišel o jedno super téma Jako 4 závity to je ještě takový rozumný zkrácení. Dej sem prosím foto... Všichni by jsme to chtěli vidět
22:55:17
13.01.2006
13.01.2006
XFunny
4 zavity - to ji tam vubec nemusis davat......chudak dorazy.... jinak ja mam 1,65 snizene a je to akurat !! Jeden blazen urezal 2,5 a vyndal spodni misky.....jo jenze jak bylo receno uz dole tak to schytal stabilizator, vyrvany z mostu..... a ohybani konce bych nedoporucoval...kdyz tam ten konec nechate tak pri prejizdeni mensich nerovnosti to tak netriska....
20:42:50
13.01.2006
13.01.2006
Štěpán
4 zavity,to je mazec,jeste ze tam mas tlumic aby ti nevilitla :-)
20:38:09
13.01.2006
13.01.2006
kirri
-> strucy: myslím, že dělal sklizeň z jižních svahů:))))
joke
joke
20:05:57
13.01.2006
13.01.2006
strucy
proč to skáče jak koza? chalan doma všetci zdraví , jesť chutí?
11:47:47
13.01.2006
13.01.2006
Jarda - zrušená registrace
-> DOOlittle: myslim mistni, jako kde bydlim, ne z techto stranek.......
07:02:45
13.01.2006
13.01.2006
DOOlittle
-> Jarda: schvalne by som rad vedel koho myslis
22:49:54
12.01.2006
12.01.2006
Jarda - zrušená registrace
-> syky.ja: pokud chces extremni snizeni, tak jedine zapustit napravu a 250ky
nerezal jsi ty pruziny namontovyne jako jeden mistni tuzer?, dokonce mu to rozlomilo kotoucek u flexy a ted s tim jezdi tak....... no proste des
nerezal jsi ty pruziny namontovyne jako jeden mistni tuzer?, dokonce mu to rozlomilo kotoucek u flexy a ted s tim jezdi tak....... no proste des
22:10:09
12.01.2006
12.01.2006
syky.ja
jj taky cejtim kazdou malou dirku.Je to jruza.Je mi 18 takze penez moc nemam.Az neco usetrim tak neco splasim.diky chlapy
21:25:03
12.01.2006
12.01.2006
Martin
-> syky.ja: Fakt to nemá smysl přehánět, podívej se hlavně na ten stabilizátor, aby ti to nemlátilo. Když jsem chvilku zkoušel jezdit s tím podloženým stabilizátorem a seřezanejma pružinama na max (podotýkám na kyvce, kde nebyl zadek tolik zvednutý, u vlečky je pak takové snížení předku ještě markantnější), tak při jízdě jsem cítil každej přejetej vajgl na silnici.
Sice předek držel jako přibitý, ale zadek lítal zcela nekontrolovatelně, takže nakonec tato úprava ztratila smysl...
Sice předek držel jako přibitý, ale zadek lítal zcela nekontrolovatelně, takže nakonec tato úprava ztratila smysl...
21:19:11
12.01.2006
12.01.2006
minno
-> syky.ja 12.01.06 12:57:44: "V tech miskach to sedi pekne". To bude asi ten problem, preco ti to skace Pruzina zrezana o 4 zavity = tuha naprava bez pruzenia, chapes???? A mam pocit, ze ak sa ti to aj takto zdalo este dost vysoko, mohol si vyskusat zrezat to o 5 alebo 6 zavitov myslim ze by to nepomohlo :-)))
21:05:58
12.01.2006
12.01.2006
Pavel P@nkáč
-> PeterP136: jo počítají to i s tím mrtvím závitem
21:05:27
12.01.2006
12.01.2006
syky.ja
jeden zavit je ten počatečni.Tedka sem prisel z dilny a jsou tam pruziny .snizene o 3 zavity.Jeden zavit je počatecní a 2 pracovni.ALe stejne to jeste trochu skace.Neco s tim udelam. vase rady sou v poho dikas
19:52:16
12.01.2006
12.01.2006
PeterP136
Neviem co povazujete za zavity ked tu hadzete cisla 4 a 1,5, ci aj zakoncovacie alebo len pracovne, ale predne pruziny (aspon tie zo 130 co mam doma) maju 7 pracovnych zavitov, takze ak ide o 4 pracovne zavity, tak z tej pruzinky neostala ani polovicka :).
K tomu vytvaraniu dosadacieho zavitu. Ak ho nevytvorim tak na ramene by to dobrotu asi nerobilo ale napravnica by to snad mohla vydrzat.
K tomu vytvaraniu dosadacieho zavitu. Ak ho nevytvorim tak na ramene by to dobrotu asi nerobilo ale napravnica by to snad mohla vydrzat.
18:56:57
12.01.2006
12.01.2006
vhml
-> syky.ja: a urizli si ty gumovy dorazy?kdyz vemes pruzinu o 4 zavity tak sedi na ty gume a pruzi to jenom v ni=nepruzi=skace
18:46:49
12.01.2006
12.01.2006
Mr.Din
ty kjávo vo 4 závity to se musí po zemi plazit tak že to sebou vezme i ležící list papíru
taky bych dal jiná a seříznul je max. o 1,5 závitu.
taky bych dal jiná a seříznul je max. o 1,5 závitu.
18:39:49
12.01.2006
12.01.2006
Mishoooo
-> Martin: si predstav tie drziaky este podlozit... hardcore ohniva gula
18:36:20
12.01.2006
12.01.2006
Pavel P@nkáč
-> Mishoooo: podle mě to sedí na silnici, dej fotkyprosím!
18:32:52
12.01.2006
12.01.2006
Mishoooo
-> syky.ja: -> syky.ja: inak zo zaujimavosti... kolko cm od zeme mas drziaky stabilizaora? alebo teda mm?
18:28:58
12.01.2006
12.01.2006
Martin
Nevím, zda má cenu ještě reagovat, ale protože jsem kdysi taky trošku s tímto experimentoval...
Takže ty rány, co se ozývají při propružení, bych si tipnul, že se ozývají vlivem nárazu torzního stabilizátoru o "most" (nápravnici). To se dá ještě do jisté míry napravit podložením úchytu toho stabilizátoru v kastli. Myslím, že tyhle rány ti oznamují extrémnost úpravy. Pokud pomůže podložení (o cca 5mm) toho úchytu, jseš asi na maximu snížení, kam se dá dostat úpravou pružin.
Pokud by ani toto nestačilo, nezbylo by, než předělat uchycení celé přední nápravy, tzn. převaření úchytů výše do kastle.
ALE další nedílnou úpravou musejí projít také dorazy př. ramen, což se nechá udělat také více způsoby. A to bůď pouhým upilováním toho dorazu či převařením úchytu.
Ale ani tak to nebude furt ono, pokud nepoužiješ vhodně upravené tlumiče. A i tak bude auto děsně nevyrovnané, pokud neupravíš charakteristiku i zadní nápravy.
Jak už tu bylo řečeno, optimální snížení na vzhled i na dejme tomu příznivější jízdní vlastnosti je těch 1,5otáčky. Takové maximum, kdy už naráží stabilizátor bych viděl tak 2-2,5závitu (tuším volná délka pružiny 220mm). Samozřejmě vždy je třeba zkrátit dorazy. Protože když auto pruží pouze na těchto dorazech či v tvém případě rovnou kov na kov, tak akorát někde ohneš nápravu a rozbiješ si kokos.
Nicméně pokud si neděláš srandu s tím snížením, tak tě poprosím o fotku, jak vypadá namontovaná pružina, seřízlá o 4 závity a poprosil bych tě i o fotku celého auta.
Takže ty rány, co se ozývají při propružení, bych si tipnul, že se ozývají vlivem nárazu torzního stabilizátoru o "most" (nápravnici). To se dá ještě do jisté míry napravit podložením úchytu toho stabilizátoru v kastli. Myslím, že tyhle rány ti oznamují extrémnost úpravy. Pokud pomůže podložení (o cca 5mm) toho úchytu, jseš asi na maximu snížení, kam se dá dostat úpravou pružin.
Pokud by ani toto nestačilo, nezbylo by, než předělat uchycení celé přední nápravy, tzn. převaření úchytů výše do kastle.
ALE další nedílnou úpravou musejí projít také dorazy př. ramen, což se nechá udělat také více způsoby. A to bůď pouhým upilováním toho dorazu či převařením úchytu.
Ale ani tak to nebude furt ono, pokud nepoužiješ vhodně upravené tlumiče. A i tak bude auto děsně nevyrovnané, pokud neupravíš charakteristiku i zadní nápravy.
Jak už tu bylo řečeno, optimální snížení na vzhled i na dejme tomu příznivější jízdní vlastnosti je těch 1,5otáčky. Takové maximum, kdy už naráží stabilizátor bych viděl tak 2-2,5závitu (tuším volná délka pružiny 220mm). Samozřejmě vždy je třeba zkrátit dorazy. Protože když auto pruží pouze na těchto dorazech či v tvém případě rovnou kov na kov, tak akorát někde ohneš nápravu a rozbiješ si kokos.
Nicméně pokud si neděláš srandu s tím snížením, tak tě poprosím o fotku, jak vypadá namontovaná pružina, seřízlá o 4 závity a poprosil bych tě i o fotku celého auta.
17:23:53
12.01.2006
12.01.2006
kirri
-> Labros: pích, pích do vosího hnízda
17:22:54
12.01.2006
12.01.2006
Labros
-> syky.ja: ono se totiž s autem bez pružin už fakt nic udělat nedá ;-) taková rada neexistuje
17:22:50
12.01.2006
12.01.2006
petr s
-> syky.ja: Co chceš poradit?Ti poradily dej tam kratší pružiny nebo uříznout maximálně o závit a půl
17:22:13
12.01.2006
12.01.2006
kirri
jakto?
rady:
BOBESH: Tebe nebaví dejchat,jinak si to přemrštěný zkrácení nedokážu vysvětlit. Dobrá rada:když nebudeš vědět,zabrus do starších témat,probralo se tu snad všechno,co šlo. Nebo se zeptej,nikdo tě nebude mít za neschopu,každej nějak začínal. Upřímně se děsím myšlenky,že by se terčem tvého zájmu místo pružin staly brzdy. Radši se třeba zeptej,i když to tu třeba bylo,buď Ti někdo poradí či hodí odkaz. Ale udělej to před zásahem do původního stavu vozu,nerad bych viděl další rozmázlou šáde v novinách.
TUNER Jen by mě zajímalo jak jsi přišel na to,že zrovna skrácení o 4 závity bude to pravý ořechový.....Jinak nestačí jen flexa,ale měli by se ty pružiny (poslední závit) po odříznutí závitu nahřát a zaklepat ten poslední aby to nějak sedělo v tej misce...A ne stylem vyndam pružinu vemu flexou v půlce a hurá s tim zpátky,timhle stylem nebudeš dlouho mezi živejma..
atd........... 4 závity, to je jako moc, se pak nediv
rady:
BOBESH: Tebe nebaví dejchat,jinak si to přemrštěný zkrácení nedokážu vysvětlit. Dobrá rada:když nebudeš vědět,zabrus do starších témat,probralo se tu snad všechno,co šlo. Nebo se zeptej,nikdo tě nebude mít za neschopu,každej nějak začínal. Upřímně se děsím myšlenky,že by se terčem tvého zájmu místo pružin staly brzdy. Radši se třeba zeptej,i když to tu třeba bylo,buď Ti někdo poradí či hodí odkaz. Ale udělej to před zásahem do původního stavu vozu,nerad bych viděl další rozmázlou šáde v novinách.
TUNER Jen by mě zajímalo jak jsi přišel na to,že zrovna skrácení o 4 závity bude to pravý ořechový.....Jinak nestačí jen flexa,ale měli by se ty pružiny (poslední závit) po odříznutí závitu nahřát a zaklepat ten poslední aby to nějak sedělo v tej misce...A ne stylem vyndam pružinu vemu flexou v půlce a hurá s tim zpátky,timhle stylem nebudeš dlouho mezi živejma..
atd........... 4 závity, to je jako moc, se pak nediv
17:17:36
12.01.2006
12.01.2006
syky.ja
hmm chtel sem radu a ta se mi asi nedostane.no jo .ale urazet to by vam slo
16:35:33
12.01.2006
12.01.2006
COL
syky: ja by na tvem miste misto tlumeni tlumicu, dal misto nich zavitovy tyce z matkama a podlozkama a budes to mit i vejskove stavitelny.....
16:32:22
12.01.2006
12.01.2006
COKAPIK
Nerezat....radeji koupit u sakyho nebo treba u féna ....
16:30:48
12.01.2006
12.01.2006
Gryzly
-> syky.ja: a jestli s autem nechceš bláznit, tak proč zlepšuješ jízdní vlastnosti?
16:28:50
12.01.2006
12.01.2006
Gryzly
-> syky.ja: hele než budeš řezat další pružiny, vymontuj ty poloviční co tam máš a zkus se projet bez pružin. myslím že jízdní vlastnosti budou stejný jako s pružinou kratší o 4 závity.
Pokud to chceš skracovat tak maximálně o 1,5 závitu, pak už se ty jízdní vlastnosti zase zhoršujou.
Pokud to chceš skracovat tak maximálně o 1,5 závitu, pak už se ty jízdní vlastnosti zase zhoršujou.
16:19:55
12.01.2006
12.01.2006
Borin - Král tuzerů
-> syky.ja: Tam ty pružiny nedávej vůbec....doufám že tě nikde nepotkám a zabiješ se sám...jinak že neblízníš ??? a co to plácáš tady za kraviny ??? skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=7&i...
Vypadá to že 19tejch narozenin se nedožiješ...
Vypadá to že 19tejch narozenin se nedožiješ...
14:24:13
12.01.2006
12.01.2006
Vojta - zrušená registrace
-> Saky: Chtel jsi rict paru ;)
13:37:36
12.01.2006
12.01.2006
Saky
chtelo by to tlumeni na tlumice to je taky perla-)
mimochodem tech pruzin sezen jeste tak 4 nebo 6 az pak budes zase ubirat at mas z ceho-)
mimochodem tech pruzin sezen jeste tak 4 nebo 6 az pak budes zase ubirat at mas z ceho-)
13:08:05
12.01.2006
12.01.2006
TUNER
-> Saky: Samozřejmě že se nenahřívá celá,ale tak 3/4 - 1 závit s kterym se pak hejbe...Ten závit co sedí v misce nepracuje,tak nemůže ani prasknout...-> Majkl: Seriovy pružiny nejsou broušený vůbec,proto je v rameni to vybrání a proto se nahřívají ty zkrácený aby se srovnali a měli stejnou dosedací plochu jako ty originální...
12:57:44
12.01.2006
12.01.2006
syky.ja
misto wrc sem chtel napsat of rodad.Neni to zas tak nizko.Serizl sem to skoro o pulku pruziny.V tech miskach to sedi pekne.Ja myslim ze by to chtelo nejaky tlumeni na tlumice protoze to je hrozny.Ja s tim autem neblaznim tolik.Ale asi si sezenu novy pruziny a skratim to jemo o 3 zavity :-)
12:42:52
12.01.2006
12.01.2006
Majkl
-> Saky: o tom už ale nemluvil
12:39:55
12.01.2006
12.01.2006
Saky
no jenze pokud teplota nepresahne 300stupnu tak to neohnes-)
12:39:19
12.01.2006
12.01.2006
Pavel P..
já ani snižovat nemusim , mám furt plnej kufr krámů, dohromady aspoň 30-40kg, a mám sníženo. ZADARMO.
12:35:58
12.01.2006
12.01.2006
Majkl
-> petřík: 1,5 zavitu sou vlasttnosti lepsi..
-> TUNER: rekl bych ze seriova pruzina taky neni zarovnana uplne so roviny kuli tomu je preci ve spodnim ramenu to vybrání na nebrousenou przinu..
a uz to nereste, nerikejte mi ze nemate 1300,- za sportovni pruziny!!! je to tak mala polozka, ze ji musi mit kazdej a tahle investice se vyplatí ne jako tuzingovy dily
-> TUNER: rekl bych ze seriova pruzina taky neni zarovnana uplne so roviny kuli tomu je preci ve spodnim ramenu to vybrání na nebrousenou przinu..
a uz to nereste, nerikejte mi ze nemate 1300,- za sportovni pruziny!!! je to tak mala polozka, ze ji musi mit kazdej a tahle investice se vyplatí ne jako tuzingovy dily
12:20:50
12.01.2006
12.01.2006
Fén
Nahřít se může, ale teplota nesmí překročit 300° C pokud se jedná o ocel 14 260. :o)
12:08:09
12.01.2006
12.01.2006
Saky
beztak to je nejaka prvokace-) zase kdyz ji nahrejes tak ji popustis a mas po vlastnostech pruziny, kdyz ji schladis jak jeden umelec tady tak se muzes divit proc ti praskne jako on-) ono v podstate na tom rezani pruzin neni nic spatnyho pokud se zachova celej vyrobni proces pruziny.. proste kdyz ji riznu nahreju ohnu a narovnam do pozadovany delky a znovu zakalim tak je to v podstate stejna pruzina jakou si necha nekdo navrhnout ale tenhle proces uz stoji penize narzdil od felxkotucku za 3,8 -)
12:06:38
12.01.2006
12.01.2006
petřík
-> TUNER: no to je logický ale mě zajímá čemu to vadí že to sedí jen na kousku. já bych to chtěl jako seříznout do plošky takže by to sedělo třeba na 3cm. ale spíš mě zajímaj ty vlastnosti jaký to pak má díky
11:54:54
12.01.2006
12.01.2006
TUNER
-> petřík: Jde o to,že když jí jen ufikneš,tak ti sedí na kousku,kdežto když jí ještě nahřeješ a srovnáš,tak ti sedí po celym obvodu toho spodního závitu....