skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovky - jak šel čas
09:37:48
07.06.2011
07.06.2011
havlik
-> Brabi1987: proč by nemohlo? si starej pán už bude hovno pamatovat.
09:35:47
07.06.2011
07.06.2011
Brabi1987
-> David.: od výrovy na to nikdo nešáh! nic měněnýho bejt nemohlo....má to ty kožený přitahovače.
09:28:38
07.06.2011
07.06.2011
Radek Retro eLeSo
-> Jozka 07.06.11 08:51:14: ty černý pokličky na 14 byli k dostání v tom roce,táta je za pár tejdnů měnil za chromy a origo schoval
09:03:56
07.06.2011
07.06.2011
David.
-> Jozka: mám dojem že ano, jestli se nepletu tak v originál knížce od Andrta jak jsou fotky škodovek vepředu tak je tam 105tka s tím focená na 14tkách
08:51:14
07.06.2011
07.06.2011
Jozka
-> David. 06.06.11 15:48:53: Nejsem si jistej, jestli ty černý plastový pukličky na 14" (na pohled skoro nerozeznatelný od pozdějších 13") byly dostupný už v roce 1979.. Nevíš bližší info?
17:55:38
06.06.2011
06.06.2011
Matsoft
-> havlik: vsak take reaguju na tuto foto, ale tento ma zadni celo uzovkove...
17:51:06
06.06.2011
06.06.2011
havlik
17:49:51
06.06.2011
06.06.2011
Matsoft
-> David. 08.01.11 18:55:58: ted to nenajdu, ale nekde mam foto zeleneho garde prototypu, ktery ma jakoby "stovkove" zadni celo.... ale je velmi podobny... jakoby erkove okapnicky jako tenhle atd.... celkem zajimave.....
17:07:02
06.06.2011
06.06.2011
Robert 106
Když už jsme tak v tom.
u modelu 77 sem měl ve dveřích napojení vodících lišt okna hranaté a čtvercovou díru.
na dveřích z M-ka co sem tam dával byla díra kulatá. tehdy to pro mě znamenalo problém
jak dostat hranatou věc do kulatý díry. myslím že stejný problém také řešil tým N.A.S.A při srážce apola 11 nebo 13 s rojem meteoritů, které poškodili kyslíkové nádrže raketoplánu.
u modelu 77 sem měl ve dveřích napojení vodících lišt okna hranaté a čtvercovou díru.
na dveřích z M-ka co sem tam dával byla díra kulatá. tehdy to pro mě znamenalo problém
jak dostat hranatou věc do kulatý díry. myslím že stejný problém také řešil tým N.A.S.A při srážce apola 11 nebo 13 s rojem meteoritů, které poškodili kyslíkové nádrže raketoplánu.
15:48:53
06.06.2011
06.06.2011
David.
-> Brabi1987: gumy oken měněný,puklice asi také vyměněný i když jako doplněk existovaly i 14tkový černý středy jako pak na 13tky a mohl si je tam majitel nechat dát. stahování zad. oken u 105S nebyl problém za příplatek(má to loketní opěrky na dveřích nebo ty klasický "eskový" přitahovače?) černá střecha buď dělaná nebo nějaká opět příplatková výbava
15:39:21
06.06.2011
06.06.2011
Brabi1987
Dotaz:pán co u mě měl auto na opravu,má užovku 79 rok výroby.když jsem si jí prohlížel,tak mě zarazily těsnící gumy oken ve dveřích,protože jsou jako u eMka široké a vylézají za hranu dveřního rámu.na autě nikdy nikdo nic neměnil,tak jak je možné že se tam objevuje tohle?pokud vím,montovalo se to až na Mkové kastle...
Další věcí bylo že i když auto má přímo ze salonu,na kolech nejsou chromové poklice,ale černé středy...je to 105 S a já měl tehdá to samý,o dvě čísla jiný vinko i ve stejný barvě a měl jsem chromy?
Navíc má stahování zadních oken a černou koženku na střeše!
napadá vás někoho jak je to možné?
Další věcí bylo že i když auto má přímo ze salonu,na kolech nejsou chromové poklice,ale černé středy...je to 105 S a já měl tehdá to samý,o dvě čísla jiný vinko i ve stejný barvě a měl jsem chromy?
Navíc má stahování zadních oken a černou koženku na střeše!
napadá vás někoho jak je to možné?
15:27:11
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> Vojta P.: Čekat, hledat, pár sad Melberů se tu vyskytuje..
14:50:25
06.06.2011
06.06.2011
Vojta P. - zrušená registrace
-> Enggik: ale ty kola jsou parádní..takový sehnat ty by tomu slušely
ale jsou tam pěkný kousky..MTX garde, nespočet 130 rs/lr, dobový blbosti na auta, testy..všecko možný
ale jsou tam pěkný kousky..MTX garde, nespočet 130 rs/lr, dobový blbosti na auta, testy..všecko možný
14:13:02
06.06.2011
06.06.2011
Enggik
-> Vojta P.: Ten samý problém mám taky
14:03:03
06.06.2011
06.06.2011
Vojta P. - zrušená registrace
-> Enggik: no takovýhle raritek mám víc..bohužel sou toho 3 bedny od banánů plný starých SM a nejsem ani v 1/4 ale tam toho je..stejně nemůžu založit nějakej článek kam bych dal to nej
14:02:42
06.06.2011
06.06.2011
havlik
-> Jindas: melber
13:53:18
06.06.2011
06.06.2011
Enggik
-> Vojta P.: LSX Ty jsou parádní, a dokonce maj tu samou otěrovou lištu co mám na autě já Jak psal -> Viliam: , myslím si že to byla záležitost jen toho Švýcarska a že to byla záležitost tamnějších dovozců. Asi něco jako v Belgii Favorit L (Š105L), Rapid L(Š120L), Golden (Š120GLS)
13:50:34
06.06.2011
06.06.2011
Vojta P. - zrušená registrace
-> Jindas: to mě taky..ale nic lepšího nemám, jen tohle ale to označení je zajímavý
13:49:13
06.06.2011
06.06.2011
Jindas
-> Viliam: škoda,že je taková nekvalitní fotka... zajímali by mě ty kola
13:44:48
06.06.2011
06.06.2011
Viliam - zrušená registrace
-> Vojta P.: Niekde som čítal, že LSX išli na vývoz do Švajčiarska. Pre zaujímavosť ešte jedna fotka.
13:38:49
06.06.2011
06.06.2011
Vojta P. - zrušená registrace
Tak trošku oživím tohle téma..narazil sem v časopisech na obálku světa motorů z prosince ´78..obrázek na výstavě v Ženevě. Úzká Škoda 120 LSX..já ani nevěděl že neco takového existovalo bohužel ani v časopise o tom víc info není..jen je vidět že má černou střechu (koženka?), litý kola a jedno chrom zrcátko
18:19:24
30.04.2011
30.04.2011
Gryzly
Jinak panty dveří, ta část co se montovala na kastli, je u úžovek taky širší.
21:15:57
25.04.2011
25.04.2011
kamikaze
Kliky dveří, to snad většina ví (model 80 - plastová krytka). Omezovače dveří byly taky jinak, měli být 3 varianty.
"První provedení omezovače otevření dveří mělo táhlo z lehkého kovu. Od března r. 1977 bylo uplatněno jiné provedení, kde široké táhlo z lehkého kovu bylo nahrazeno táhlem ocelovým. Současně musela být změněna (zúžena) upevňovací konzola na závěsu dveří, do které je táhlo omezovače ukotveno, a zkrácen dutý pružný čep. Od září r. 1978 zavedl výrobce další typ omezovače otevření dveří, který je funkčně i montážně shodný s předchozím provedením, ale byl výrobně jednodušší."
Nemáte někdo foto? Můžu vyfotit asi první a třetí variantu, ale jen mobilem
"První provedení omezovače otevření dveří mělo táhlo z lehkého kovu. Od března r. 1977 bylo uplatněno jiné provedení, kde široké táhlo z lehkého kovu bylo nahrazeno táhlem ocelovým. Současně musela být změněna (zúžena) upevňovací konzola na závěsu dveří, do které je táhlo omezovače ukotveno, a zkrácen dutý pružný čep. Od září r. 1978 zavedl výrobce další typ omezovače otevření dveří, který je funkčně i montážně shodný s předchozím provedením, ale byl výrobně jednodušší."
Nemáte někdo foto? Můžu vyfotit asi první a třetí variantu, ale jen mobilem
21:03:48
25.04.2011
25.04.2011
Nwkt
-> Enggik: Mam na půdě starý provedení s (asi) měděnou vložkou. Jeden bowden jde na pravou stranu, u novýho jsou všechny 3 na jedný straně
21:00:38
25.04.2011
25.04.2011
Enggik
-> Nwkt: Tak ona byla jiná i celá ta skříň topení, ale zatím nemám podchycený v čem přesně.
A tady provedení od 8.1980
Ovšem tohle je focený v autě z února 79. Takže buď na něm bylo něco děláno, nebo celý měněný. Nebo to tak taky někdo máte v 79ce a víte určitě že to tam tak bylo?
A tady provedení od 8.1980
Ovšem tohle je focený v autě z února 79. Takže buď na něm bylo něco děláno, nebo celý měněný. Nebo to tak taky někdo máte v 79ce a víte určitě že to tam tak bylo?
20:18:43
25.04.2011
25.04.2011
Nwkt
-> Enggik: A byla jiná vložka topení
20:17:29
25.04.2011
25.04.2011
Enggik
Další drobnej rozdíl. Ovládání klapky teplej/studenej vzduch. Tady starší provedení od začátku výroby do 7.1980
20:32:05
22.04.2011
22.04.2011
Enggik
Tak eMkovej žlábek vyfocen. Snad už je teď ten rozdíl vidět.
12:31:51
20.04.2011
20.04.2011
oppik
-> David.: pěknej prototyp Garde s chromovýma nárazníkama
23:06:05
19.04.2011
19.04.2011
Enggik
Tak podle fotky od -> myschaak AZNP K.Hora: bych si dovolil tvrdit, že ty ,,odtokový" díry tam od modelu 79" už nebyly.
-> ondie: Když se podíváš na tu fotku co dával -> maca 18.04.11 17:50:28: (díky) , tak ten žlábek je jen cca ve středu střechy, kdežto eMka ho mají podél celé té střešní lišty. Teda od předního okna až k zadnímu.
Ohledně těch prahů mne teď nic nenapadá, musel bych se podívat.
-> ondie: Když se podíváš na tu fotku co dával -> maca 18.04.11 17:50:28: (díky) , tak ten žlábek je jen cca ve středu střechy, kdežto eMka ho mají podél celé té střešní lišty. Teda od předního okna až k zadnímu.
Ohledně těch prahů mne teď nic nenapadá, musel bych se podívat.
16:45:52
19.04.2011
19.04.2011
1560 - zrušená registrace
A kdyby jen střecha... Jakže je to vlastně dlouho? Blahé paměti tak rok 2003?
12:01:56
19.04.2011
19.04.2011
minno
-> kamikaze: bola
11:46:37
19.04.2011
19.04.2011
VeTeV
-> kamikaze: jj otočeno an střechu a daná střecha z úzké
10:44:52
19.04.2011
19.04.2011
kamikaze
-> minno: Podle téhle fotky to tak vypadá, nebyla ta střecha nějak upravovaná po nehodě?
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../05.jpg
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../05.jpg
10:31:23
19.04.2011
19.04.2011
minno
-> maca: také žľaby mám aj ja na emku z roku 88 :))
15:32:55
18.04.2011
18.04.2011
myschaak AZNP K.Hora
konec roku 78(na štítkách 1978) do provozu leden 79 nemá
00:24:48
18.04.2011
18.04.2011
ondie
-> Enggik: hele tohle by mě klidně zajímalo,já sem teda sedany nikdy moc "nedělal" ,ale už sem párkrát zaslech že je tam v tom žlábku nějakej rozdíl,ale nikdy sem nic nezpozoroval...asi nevim kde hledat..tak klidně odfoť
Pak je snad prej nějakej rozdíl v tvarování prahu (jak se cvaká lišta) mezi úží a eM..taky sem nikdy nepochytil..
-> LiMaK - 742 forever: ..rozdíl v zadním blatníku myslíš lem,nebo mi ještě uniká nějakej další detail ?
Pak je snad prej nějakej rozdíl v tvarování prahu (jak se cvaká lišta) mezi úží a eM..taky sem nikdy nepochytil..
-> LiMaK - 742 forever: ..rozdíl v zadním blatníku myslíš lem,nebo mi ještě uniká nějakej další detail ?
21:12:23
17.04.2011
17.04.2011
Enggik
-> LiMaK - 742 forever: A já si toho všiml nedávno úplně omylem No tak to nic
21:05:49
17.04.2011
17.04.2011
LiMaK - 742 forever
-> Enggik: střecha je stary znamy přechod užovka na emko. podle toho spolehlive poznas uzovku prevarenou na emko, i vcetne zadnich blatniku...strechu meni při teto akci važně malokdo
19:18:29
17.04.2011
17.04.2011
Hurdis
17:27:55
17.04.2011
17.04.2011
Enggik
Ještě jsem si všiml jedný věci, ale asi se spíš týká přechodu užovek na eMka. Co jsem porovnával střešní žlábek na svých užovkách a eMkách. Zatímco užovkovej je kratší (zhruba jen v polovině střechy), tak na eMkách je podél celý tý střešní lišty. Bohužel nemám odfoceno, foto dodám nejdříve příští víkend.
17:13:29
17.04.2011
17.04.2011
Enggik
A ve třetí (79 únor) už je nemám.
17:11:56
17.04.2011
17.04.2011
Enggik
-> ondrej. 18.11.10 21:14:07: Tak ještě jeden poznatek k tomu háčku, nedávno se mi dostala do rukou 120LS model 80 ,která ho mněla. Byl v ní německej výrobní štítek, takže se možná dával i na vývoz.
A teď jeden poznatek ode mne. čtyři odtokové otvory v kufru (označeny šipkama). Mám je ve dvou autech (77 prosinec a 78 březen)
A teď jeden poznatek ode mne. čtyři odtokové otvory v kufru (označeny šipkama). Mám je ve dvou autech (77 prosinec a 78 březen)
15:09:41
22.02.2011
22.02.2011
Jozka
-> Ladasss: Tak to klame ta fotka, ve skutečnosti je to stejná barva, kolem který vrchní prchal s Velorexem. Díky.
18:08:41
21.02.2011
21.02.2011
Ladasss
Jožka:Ono to z té fotky nejde moc dobře poznat,ale to asi nebude přesně ten odstín.Ta tvá se mi zdá už moc do hněda.Je to opravdu ta 6520.Viděl si někdy film Vrchní prchni?Klakson troubí,stěrače stírají?Tak to je ona.
14:12:53
21.02.2011
21.02.2011
Jozka
-> Ladasss 18.02.11 21:57:36: To je takováhle žlutá (foto 9) skoda-virt.cz/cz/.../4323
-jozka-mbx2 ? Někde jsem číslo barvy v mezičase potratil..
21:57:36
18.02.2011
18.02.2011
Ladasss
Dík za rady.Jedná se o 6520,našel jsem to i ve starých světech motorů.