Užovky - jak šel čas

prohledat
347 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 26.10.2010 do 26.01.2020, založil/a kamikaze
řadit dle data
13:10:35
08.01.2011
ondie
Tak a tady rozdíl těch 2 širších - tvar výkroje moc nesedí..
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 08.01.2011 13:10:35
13:07:04
08.01.2011
ondie
Tady rozdíl v šířce dvou hladkých-tvar výkroje sedí..
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 08.01.2011 13:07:04
13:02:31
08.01.2011
ondie
A tady ta širší - 23cm
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 08.01.2011 13:02:31
12:59:03
08.01.2011
ondie
Pak sem myslel,že všechny zástěrky bez vroubků byly na úžovky,jenže se vyzjistil dva druhy..

Užší verze š. 20.6cm
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 08.01.2011 12:59:03
upraveno 1x, naposled 08.01.2011 13:16:43
12:54:15
08.01.2011
ondie
Ještě bych si chtěl udělat jasno,pokud někdo poradí,v zadních zástěrkách na 742..



Nejdříve tu mám zástěrku z eMka (prvovýroba+moje barvičkování) - šířka 22.5cm
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 08.01.2011 12:54:15
00:13:19
08.01.2011
ondie
-> myschaak AZNP K.Hora: ok.dík..já pořídil právě "cosi na přelomu" a nebyl sem si právě jist..pak sem prošel propagandu nového eM z 83-84´ a bylo jasno 4
21:11:07
07.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> ondie: jj,emko s chromem nebylo
20:18:47
07.01.2011
ondie
Tak co sem hledal ze starejch fotek,tak je to asi kravina a sou jen dva druhy..úžovka (chrom) a eMko (černá)..
19:52:45
07.01.2011
ondie
anebo eM s chromem nebylo a píšu blbosti ?
19:51:57
07.01.2011
ondie
Otázka se týká spíše modelu eM...ale neví někdo ve kterém modelovém roce se změnila krytka FABky na víčku od nádrže z chromované na černý plast ??



Byly přece 3druhy ne ?

-úžovka (chrom krytka)

-eMko (chrom krytka)

-eMko (černej plast krytka
18:41:23
22.11.2010
ondie
-> rapida: jo pohoda,já hned nepochopil spodné víko..
18:34:58
22.11.2010
rapida
-> ondie: hej tak som to myslel model 82 čiže august 81 menšia olejová vana o 30 mm na hĺbku vtedy sa pripravovala do výroby Gardečka
11:58:10
22.11.2010
Luboš
dědova škoda 120 L ´88 měla černý klínek, moje 105 L ´87 a 125 L ´89 taky klínek

můžu doložit fotkama
upraveno 1x, naposled 22.11.2010 11:58:53
11:35:42
22.11.2010
ondie
rapida 09.11.10 22:34:58 napsal:



model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm





Tohle si nějak nedokážu vybavit,co tím myslíš?

Jako nižší vanu ?
upraveno 1x, naposled 22.11.2010 11:36:52
11:32:14
22.11.2010
ondie
-> Matsoft: jj,koukám na to..že to nebude tak jednoduchý jak sem si myslel..

Mám totiž za to,že ta těsnění byla právě i podle tloušťky skel jak píše -> rapida: že klínkové byly na ty tlustší a bezklínkové na ty tenčí a to právě hlavně i tak,že v tom těsnění byla ta drážka pro sklo jinak silná dle toho skla..kdysi sem to takhle nějak měřil u Garde versus Rapid...ale koukám,že to tak jednoduchý opravdu nebude.
09:31:14
22.11.2010
Matsoft
-> ondie 19.11.10 09:55:00: ono v tom klinek/bezklinek je bordel... mel jsem rapida 86 a mel klinkovy s tmavym klinkem.
09:09:36
22.11.2010
Jozka
-> petr s 15.11.10 17:05:27: A pak že se neinovovalo.. mě se na tý 77ce ten svazek fláká jen tak na volno pod sedáky..

-> Gryzly: A v těch šachtách v platu, kde jsou dolní kotvy zadních pásů byly kusy molitanu originál, nebo je tam nacpal můj strýko jako první majitel?
16:38:06
19.11.2010
rapida
od augusta 84 zmenili hrúbku čelného skla / 6,6 na 5,2 mm/ a tím sa zmenilo aj tesnenie ale neviem či na bezklinové alebo len to klinové sa upravilo
15:48:26
19.11.2010
ondrej.
Čierne klinky sa dávali zo začiatku iba na 105S, tie šedivé boli L-kové a lesklé LS-kové, neskôr aj GLS a Garde. Bol to jeden z rozlišovacích znakov modelovej výbavy, podobne, ako napr. obvodová lišta predného čela, ktorá sa u 105S nemontovala, u výbavy L bola bledosivá a zase LS-ky to mali lesklé, akoby chromované.

Tesnenie skiel také nízke bez klinku sa začalo montovať tuším nejako okolo roku 88/89, treba to ale brať s rezervou, musel by som ale pohľadať v mojich archívoch. Je to ale tiež dobový originál.
upraveno 2x, naposled 19.11.2010 20:59:08
12:09:27
19.11.2010
kamikaze
Na 82ce mám šedej klínek, vpředu i vzadu, už má povtch značně rozrušenej, tak předpokládám, že je origo4
09:55:00
19.11.2010
ondie
-> VeTeV: hmm,divný no,ale když už bezklínkový znali z kupé,kde se objevilo defakto od r.84/85 nevidim důvod proč by ho necpali i na sedany.. (to by museli mít leda mega zásoby,které chtěli dodělat..)
09:54:37
19.11.2010
MOLSO
-> ondie: mal som doma 125L rok 89 na diely a mala klínky ...



105ka z 1987 a má klínky ... skoda-virt.cz/cz/.../6389 -742-team-project-m-87
upraveno 1x, naposled 19.11.2010 09:54:48
09:52:51
19.11.2010
ondie
-> MOLSO: uvidíme snad nám k tomu ještě něco někdo napíše..
09:52:49
19.11.2010
VeTeV
-> ondie: tak já měl X/88 a mohu zodpobvědně prohlásit, že tam klínek byl - vepředu i vzadu.... a pochybuju, že se to do konce výroby změnilo - jinak byl černej klínek
upraveno 1x, naposled 19.11.2010 09:53:44
09:51:51
19.11.2010
ondie
-> VeTeV:

-> MOLSO:



Tak určitě se bezklínek dával,kdy toť otázka...ale 83/84´ měly určitě klínky..

Klínek na rokách 87-89 se mi teda moc nezdá..hodně aut taky lidi překopávali z úžovek na eMka a tahle věc zůstávala..
09:50:09
19.11.2010
MOLSO
-> VeTeV: tiež si myslím že bezklinok je len ako aftermarket
09:47:21
19.11.2010
VeTeV
-> MOLSO: s Fakanem a Feldou asi 3 dle mě se na Šádes bezklínek nedával..
upraveno 1x, naposled 19.11.2010 09:47:36
09:41:39
19.11.2010
MOLSO
-> ondie: a kedy nastupili bezklinkove ? lebo som videl veela vela emiek s klinkovymi tesneniami dokonca aj ročníky 87 - 89
09:40:03
19.11.2010
ondie
Kluci,máte někdo vypozoravenj nějakej klíč,podle kterýho se dávali klínky těsnění do čelního a zadního okna ?

Že byl ten lesklej v modelech LS/GLS/Garde asi každej ví,ale ještě sem se setkal s šedivým a černým..

Ty černý bych tipoval ke sklonku přelomu na bezklínkové,aby se to tvářilo jednolitě..

Klínková těsnění měly i první eMka.
01:09:03
19.11.2010
Karlos (WIO46)
Teď tak koukám, nikde zde nejsou zmíněny dva druhy "madélka" (či jak to popsat) popelníku v palubní desce. Starší modely (poslední myslím m.r. 79) měly vyloženě zobáček, zatímco novší měly pak stejný jako měly pak i eMka. A pak takové kraviny jako upevnění vypínačů na středu palubky (staré modely napevno skrz plast, u novších to po ráně do spínače zajelo do palubky). Pak mne ještě napadá s tím středem palubky... první modely měly dráhy topení vcelku s tím plastem. Pak taky starší modely bez otáčkoměru měly v plastíku záslepky, oproti novějšímu rovnému provedení, ale to asi každý ví. Pak se ale také měnila struktura plastů jak na plastu kolem budíků tak na středu palubky.

Ať přemýšlím jak přemýšlím, nic více než toto a to co tu bylo řečeno nevymyslím. Omlouvám se za docela neučesaný příspěvek, ale psal jsem to, jak mi to vyplynulo na mysli.36

EDIT: Plastové kryty B sloupků, první modely měly dvě díry pro možnost nastavení výšky pásu a druhá byla zaslepena. Novější modely měly tento kryt jen s jednou dírou.

EDIT2: C sloupky. Podle toho co jsem vypozoroval u jedné ´79, u mé ´80 a mé bývalé ´81 by se 80/81 měl lámat styl C sloupků. Do 80 takové měkké, strukturované pěkné, poté ze stejného potahového matroše jako stropnice. Je to tak, nebo to v té 81 někdo přebastlil?
upraveno 2x, naposled 19.11.2010 01:28:47
21:14:07
18.11.2010
ondrej.
Tá poistná pružinka držiaka rezervy sa montovala ako zvláštna výbava, spravidla na LS a GLS, neskôr aj na Garde, ale tiež nie na každé. Bolo to uchytené cez tvarovú plechovú podložku jednou skrutkou. Do zvyšných dvoch dierok v držiaku rezervy zapadli zahnuté konce tej pružinky. Pôvodne boli tie diely pozinkované.
upraveno 3x, naposled 18.11.2010 21:15:34
19:25:45
17.11.2010
Gryzly
Brácha má tu pružinku z Garde doma pochromovanou. Sundal ji a už ji nevrátil.
15:17:32
17.11.2010
vlasmi
-> ondie: Já jsem ten háčkek zatím viděl jen na Garde. Myslím že v mém návodu k obsluze je uvedený že ve zvláštní výbavě je držák rezervy proti přímému pádu na zem zajištěný odtlačovací drátěnou pojistkou. Čímž je myšlený ten háček a na sedany se tudíž asi dával jen jako zvláštní výbava.
12:29:17
17.11.2010
ondie
-> peter13789: to garde zní logicky,protože obyč.ouža má dole na padáku opěrnou gumu,aby se neryl lak...která se lízátkem bohužel zakreje..
12:06:42
17.11.2010
peter13789
-> ondie: no na žiadnej užovke som ten háčik nemal, a to som mal 77, 78 a 83 ... na garde 83 bol ... .ale brácho na garde 82 tuším nemá ..



- s tým odisťovaním kufra - ja som zatlačil dopredu, tam ostal a pri dotlačený kapoty sa normálne zaistila kapota ... môže to byť aj tým že ten ovládač mal v interiéri odtrhnutý držiak, preto to tak lahko šlo ...
11:47:45
17.11.2010
ondie
peter13789 17.11.10 10:06:49 napsal:

→ maca: neviem ako je to možné, ale na predchádzajúcej

kasni s tým starším typom zámku ako máš ty, som nikdy nemusel zvnútra

ťahať pre zamknutie, vždy som zaistil pekne zvonka ako novší model




To je dle mě jen o tom,do jaké polohy si to táhlo dáš ne ?

Když ho necháš vysunuté,tak to zvenku zaklapnout nepůjde,ale když ho vysuneš,aby sis otevřel kapotu a zpět ho vrátíš do pozice,tak ti kapota otevřením odskočí a zvenku ji můžeš klidně zaklapnout ne?
11:43:11
17.11.2010
ondie
Ten háček u padáku mě zajímá,jak to s ním bylo..myslel sem si,že to měly všechny ouži,i když teorie s Garde mi přijde taky logická..

Za celou eru schánění dílů sem sehnal jen jeden...nikdy jindy sem ho na ničem neviděl/nenašel...jakoby tedy ne na každém autě vůbec byl,teď jen jestli šlo jen o Garde,nebo o třeba jen první úžovky ?



Ty mřížky v přední kapotě sem kdysi taky studoval,teď už nevim jestli je odlišný jen počet,ale dle mě i délka těch štěrbin..
10:30:35
17.11.2010
maca
-> peter13789: já musim zatáhnout,aby kapota zacvakla4
10:06:49
17.11.2010
peter13789
-> kamikaze: ak sa nemýlim, tak tento háčik mali iba garde, aby nepadol po odistený padák na zem a nerozbil lízatko ...



-> maca: neviem ako je to možné, ale na predchádzajúcej kasni s tým starším typom zámku ako máš ty, som nikdy nemusel zvnútra ťahať pre zamknutie, vždy som zaistil pekne zvonka ako novší model
09:57:50
17.11.2010
vaclav3
-> Martin/125/: Vnější tvar kapoty se za celou dobu výtoby neměnil, ročníky se lišily tvarem vnitřní výztuhy (pavouk) a počtem otvorů v mřížce větrání.

-> kamikaze: Nedám za to krk, ale mám dojem, že od modelu 80 byl jiný zajišťovací mechanismus padáku a díry ve výlisku zůstaly jako památka na starší provedení.
20:29:28
16.11.2010
MOLSO
-> kamikaze: tuto je to troška vidiet --- img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4888_2008-07-06_ 20-56-45_70.jpg



v prednom čele je na to vylisovana ta obdlžnikova diera a ten háčik je tam malilinko vidieť
20:27:43
16.11.2010
kamikaze
-> MOLSO: Aha, dík4
20:10:04
16.11.2010
MOLSO
-> kamikaze: tam býval taký srandovný háčik aby ti padák nepadol na zem po vytiahnutí tiahla rezervy
20:07:41
16.11.2010
kamikaze
-> Nwkt:
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od kamikaze vložen 16.11.2010 20:07:41
16:04:12
16.11.2010
Nwkt
-> kamikaze: Jaký?
15:07:39
16.11.2010
kamikaze
Neví náhodou na co jsou tři dirky na padáku rezervy?
14:35:43
16.11.2010
Martin/125/
1.užovky měli taky jinou kapotu...bych řekl...vpředu víc zahnutou dolů...
17:05:27
15.11.2010
petr s
-> Jozka: To bylo první provedení elektriky potom se udělal prolis a šel svazek bokem
16:56:04
15.11.2010
Gryzly
-> Jozka: Ručit za to nemůžu, ale todle auto bylo po prvním majiteli libovka Š120 soc edition. Ted jsem se díval a faktura je z 23.7.1979
15:23:33
15.11.2010
Jozka
-> Gryzly 11.11.10 18:50:14: Tý jo, kreganit.. kryptonit.. to v 77 taky nemám - ani takový to cosi přes kabelovej svazek.. ale žádná stopa po lepidle v těch místech není..
Extreme Tyres