skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia 1.3mpi vs 1.6
Jinak u 1,6 je dost podstatnej rozdíl jestli je to do 98, nebo 98 nahoru... Lišej se pouze jednotkou, ale dost podstatně. Je to znát už při prvním rozjezdu, akceleraci a hlavně na spotřebě. Nicméně novější jednotka se dá dneska sehnat cca za 1000kč.
tak vykonovo je to citit mrte si myslim, ta 1,6ka ma proste evidentne viac sily, ale to z technicaku nikdo nevycita. pre porovnanie 1,6ka prehrabne na trojke na suchom asfalte, 1,3ka hrabe len na jednotke.
co sa tyka spotreby tak to moc posudit neviem, dlhodobejsie som jazdil len s 1,3kami, ale kamarat ma 1,6 a pod 7 sa nedostane
a k vydrzi motorov - vydrzia podla mna rovnako, kludne 500 000km ked maju kvalitny servis, ale 1,6ky zacnu zrat olej.
co sa tyka spotreby tak to moc posudit neviem, dlhodobejsie som jazdil len s 1,3kami, ale kamarat ma 1,6 a pod 7 sa nedostane
a k vydrzi motorov - vydrzia podla mna rovnako, kludne 500 000km ked maju kvalitny servis, ale 1,6ky zacnu zrat olej.
-> panMilan:
přidám se k názoru některých členů ohledně toho jak budeš auto používat... já mám 1,6 kombíka a protože jezdím dálky a v plném obsazení, je to naprosto vyhovující motorizace. Ceny ND se často pohybují v podobné úrovni jako u 1,3. S pojistkou je to tak jak tu někteří píší, tzn. dá se to pojistit i za cenu velmi blízkou 1,3jce... Ale hlavně bych se k tomuto motoru přiklonil s hlediska nepsaného pravidla : "Velký" motor v malém autě bývá často lepší než motor tak akorát, či dokonce poddimenzovaný (viz např. 40kW 1,3 Mono Motronic - a to ani nevím zdali se do kombíků dávala).
přidám se k názoru některých členů ohledně toho jak budeš auto používat... já mám 1,6 kombíka a protože jezdím dálky a v plném obsazení, je to naprosto vyhovující motorizace. Ceny ND se často pohybují v podobné úrovni jako u 1,3. S pojistkou je to tak jak tu někteří píší, tzn. dá se to pojistit i za cenu velmi blízkou 1,3jce... Ale hlavně bych se k tomuto motoru přiklonil s hlediska nepsaného pravidla : "Velký" motor v malém autě bývá často lepší než motor tak akorát, či dokonce poddimenzovaný (viz např. 40kW 1,3 Mono Motronic - a to ani nevím zdali se do kombíků dávala).
Jinak jeste dodam ze by 13ka byla zas takove snek nalozenej se rict neda.Jezdim jednou za cas cca 150km s rodinou za rodicema nalozenej a ze bych nekde nekoho brdzil se taky rict neda.Jasne ze to netrha asfalt pri rozjezdu ale slusne se s tim tech 140 az 150 da jet po rovince:)Jinak kdyz sem ji pred 2 rokama kupoval tak jsem za ni dal 49 a co jsem se ptal tak kazdej rikal at jdu do 13Mpi ze vykonove je to +- stejny ale ze dily jsou levnejsi.A nestezuju si jen uz je mi to auto maly a mam moznost odporodeje sluzebaka z prace ( bohuzel receno kdyz auto bylo vyvareno
)

Taky můžu něco napsat, ale už bych nic nového nepopsal. Já mam 1,3 MPi r.v.1997(stará tvář) a co jsem byl teď na dovolený tak dálky jsem jezdil za 6,1l což je docela slušné, a po městě se to pohybuje kolem 7l. Žádné úpravy na motoru nemam.
Otec má 1,6 MPi a má tam palubní PC a spotřebu teď z hlavy nevim, ale vim, že to docela "žere". Až ho potkám, tak se schválně optám... A co se týče dílů, tak na 1,3 jsou "motorové" díly levnější docela značně.
K povinnému ručení Ti mohu poradit jen to: "Kdo hledá najde." Když si projedeš pojišťovny, tak se dostaneš třeba i na cenu 1,3
Otec má 1,6 MPi a má tam palubní PC a spotřebu teď z hlavy nevim, ale vim, že to docela "žere". Až ho potkám, tak se schválně optám... A co se týče dílů, tak na 1,3 jsou "motorové" díly levnější docela značně.
K povinnému ručení Ti mohu poradit jen to: "Kdo hledá najde." Když si projedeš pojišťovny, tak se dostaneš třeba i na cenu 1,3

-> panMilan: Tak tady je každá rada drahá... Máme doma feldy 3. Já mám 1.6 (s čipem a vačkou od Cimbu), má najeto skoro 300 tis, ale jezdí pořád bez problémů. Závady na motoru byly za celou dobu v podstatě jenom na elektronice (Klapka, váha vzduchu, lambda, zapalovací modul) a jinak zná jenom výměny oleje (a jeho dost časté dolévání, protože už při těhlech najetejch kilometrech žere 0,5l/1000km) a jednou jsem na tom dělal rozvody (interval výměny by měl bejt 60tis, kontrola 30tis, ale když jsem to auto kupoval, tak na nich bylo přes 100tis :-) ). Na dálky je spotřeba pod 6l, couračky po městě a běžný ježdění do práce s tím že se občas "svezu" je 6.3 až 6.8l na 100km. Se sériovou jednotkou a motorem co měl najeto 100tis jsem jezdil za 6.1 neustále a to jsem ji nešetřil.
O 1,3 BMM moc mluvit nebudu. Nejede to, žere to. Ale za ty 3 roky co jí děda má se dávalo akorát gufero na kliku a svíčky s kabelama.
A pak 1,3 MPi. Najeto 180 tis, původně služební auto ČOI, takže s tím jezdil kdo měl ruce a nohy. Spotřeba kolem 6 - 6,5l na 100km, pokud s tím jezdíš s prázdným, tak to i docela jede, ale jak to trošku naložíš a přijde první kopeček, tak je to mrtvý... A tuhle feldu kupovala máma před rokem za 50tis, nicméně byla po kompletní GO, v celolaku a jenom v dílech do ní bylo nacpanejch přes 60tis...
Každopádně kdybych si mohl vybrat a chtěl bych to jako auto na denní ježdění, tak jdu znova do 1,6... ;-)
O 1,3 BMM moc mluvit nebudu. Nejede to, žere to. Ale za ty 3 roky co jí děda má se dávalo akorát gufero na kliku a svíčky s kabelama.
A pak 1,3 MPi. Najeto 180 tis, původně služební auto ČOI, takže s tím jezdil kdo měl ruce a nohy. Spotřeba kolem 6 - 6,5l na 100km, pokud s tím jezdíš s prázdným, tak to i docela jede, ale jak to trošku naložíš a přijde první kopeček, tak je to mrtvý... A tuhle feldu kupovala máma před rokem za 50tis, nicméně byla po kompletní GO, v celolaku a jenom v dílech do ní bylo nacpanejch přes 60tis...
Každopádně kdybych si mohl vybrat a chtěl bych to jako auto na denní ježdění, tak jdu znova do 1,6... ;-)
Ked chces kombika,zatazovat a pouzivat ho na dlhsie trasy tak by som volil 1.6 urcite,do mesta a na kratke trasy by som bral 1.3. Vykon u 1.6 sice len o 5kw vyssi ale krutiaci moment 1.6 oproti 1.3 je citit
Na volnobeh je 1.6 kludna ``netrasie`` sa ako 1.3.Vetsina 1.6 ma posilovac riadenia...:-)
Vyhoda 1.3 je nizsie rucenie a ze nemusis ked nechces menit rozvody hned ked to kupis kdezto u 1.6 ked ju nemas zarucene servisovanu tak urcite po kupe by som menil rozvody,vod.pumpu atd. aby sa niekde necakane nedosral cely motor.
Ja som mal feldu 1.3 r.v 97 a uz tam bolo mpi.Pri kupe novej feldy 1.3 do r.v 98 si si za mpi priplacal si myslim,ale neviem to na 100%.
A ceny...znamy predal bez problemu 98 mpi nova tvar 1.3 na hlinikoch ,sem tam hrdzava ale inak dobra pred mesiacom za 35 000...kc.
Na volnobeh je 1.6 kludna ``netrasie`` sa ako 1.3.Vetsina 1.6 ma posilovac riadenia...:-)
Vyhoda 1.3 je nizsie rucenie a ze nemusis ked nechces menit rozvody hned ked to kupis kdezto u 1.6 ked ju nemas zarucene servisovanu tak urcite po kupe by som menil rozvody,vod.pumpu atd. aby sa niekde necakane nedosral cely motor.
Ja som mal feldu 1.3 r.v 97 a uz tam bolo mpi.Pri kupe novej feldy 1.3 do r.v 98 si si za mpi priplacal si myslim,ale neviem to na 100%.
A ceny...znamy predal bez problemu 98 mpi nova tvar 1.3 na hlinikoch ,sem tam hrdzava ale inak dobra pred mesiacom za 35 000...kc.
-> Tom.t: servis, údržbu nemohu posoudit, ale to pojistné bych moc netahal. Záleží kde a jak ho máš udělané já např. ted platím skoro stejně jak za favo a obsah mám 2,4 oproti 1,3 u fava
Já mám 1.6 a sem spokojen ten motor drží daleko víc než 1.3 a žere taky prd béňa a jede to znatelně lépe a máš jistotu že ujedeš Fávům

-> panMilan: z hlediska servisu, údržby i výši pojistného bych volil 1.3
Tak to ja jsem sel po 1.3tce protoze i ND jsou levnejsi a ze by to oproti 13tce byla vetsi raketa se rict neda
1.6 máš jen 5kw navíc 1.3. máš buď 40kw nebo 50kw a 1.6 máš 55kw ale krouťák je daleko větší. no já kdybych si mohl vybrat tak vemu 1.6 ale už mam doma 1.3
Jestli se nemylim je to od leta 96. Ja mam Combi 11/96 a uz je to MPi. Jinak prodavam ted po repasi kastle a co jsem se koukal ceny jsou dle stavu cca kolem 40 slusny.A jinak cena je u Skodovek vzdycky vysoka na to co to ma napr za vybav ale to je hold normalni.Jinak za 20 sezenes ale u Feld a Favoritu je vzdy problem kastle!
Zdravím všechny, chci si koupit Felicii combi s výše uvedenou motorizací, ve verzi 1.3 (MPi 50kw) bych se rád zeptal od kdy se u nás začal do felicií dávat. Jinak by mě zajímalo kolik je za takové auto úměrná cena - netrvám na TOP stavu, musí být technicky OK, nějaký šrám, či načaté páté dveře mi nevadí. Při prohlížení inzerátů jsem zůstal koukat co za to ještě lidi nechtěj, vždyť už jsou dost starý a myslím si, že 20000, pokud je v solidním stavu a výbavě je až až. Mám upřednostnit 1.3 či 1.6?
