jak začít s autodopravou?

prohledat
68 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.05.2008 do 10.09.2015, založil/a Martin/125/
řadit dle data
21:22:07
10.09.2015
Pivodak
-> Rapid135 - doktor: Přesně tak,napsal si to v podstatě za mě4 jde o to se nebát buď a nebo,jenže já jsem jeden s těch co se bojí3
22:40:44
09.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 09.09.15 22:28:18: Já bych chtěl být bohatým rentiérem na plný úvazek, zatím jsem však na podobnou pozici v inzerci nenarazil. 3
22:28:18
09.09.2015
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: U nás jeden kluk rozjel stěhování a hodinový manžely, kupodivu se z jedný dodváky a 2kamarádů za rok vyšplhal na 5 dodávek, prostě tu v okolí chyběla stěhovací firma, a ty hodinyvý manželé, 300kč za výměnu žárovky, mít jistotu že za den budu mít tak 5 kšeftů, tak dám výpoveď a začnu podnikat
22:21:34
09.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 09.09.15 22:10:10: Taky nás s mojí paní hrozně lákalo něco vlastního rozjet, ale co....

To chtělo chytit nějakou libofku lehce po plyšáku, ale to jsme byli ještě moc mladí a moje paní měla ještě pleny. 3 Teď už je to o štěstí, opravdu velmi dobrém nápadu a nebo vykrytí něčeho hodně poptávaného s prachama do startu. 8 Nakonec tě stejně rozválcují jiné giganty, které to udělají levněji a ještě mají daňové úlevy.
22:20:21
09.09.2015
palinator
-> haso:

No horší je podle mě ten práskač kterej posílá na dispečink vyhodnocení jízdy jestli brzdíš brzdama, jestlis nespálil panáka nafty zbytečně a podobný rozmary.
22:18:06
09.09.2015
haso
-> palinator: daf ma v sebe taku ficuru s nazvom eco mode a strasne to hanili v magazine trucker, ze sice to zere menej ale znatelne poklesne vykon a ledva do ide 3
22:14:23
09.09.2015
palinator
-> Mr._Nosferatu:

Dneska jsme cukali v koloně na D11 a Euro 6 DAF mě zaujal jak každejch 10 vteřin startoval. To se asi vyplatí.6 Ale údajně si vezme znatelně míň než Euro 5, ale na to určitě S&S vliv nemá.
22:10:10
09.09.2015
Mr._Nosferatu
-> Stepan FUN: ALe tak seriózní firmy se dávají tachografy do dodávek dobrovolně ...



-> Jirik_Tuňák1983: To je jeden z důvodů, proč jsem se na kariéru kamionáka vybodnul, radši budu ve fabrice s pravidelným režimem, než jednou nohou v kriminále. Přeložený, když se Ti to nelíbí, tak můžeš odejít, když odejde měch na nápravě tak je běžný tu nápravu podvázat kurtama, takže ještě větší přeložení ... Upřímně, ani ty nový auta nejsou, hlavně kůly nizkým emisím nějak extra spolehlivé .....
22:07:21
09.09.2015
palinator
-> Mr._Nosferatu:

Kaučuk ze Španělska by se hlavně měl vozit vlakem, to je zásadní problém.
22:03:15
09.09.2015
StepaNoFUN
-> vhml: No právě... A myslíš že řidič avie po 5ti hodinách jízdy je víc nebezpečnej než řidič dodávky po 20ti a více hodinách nonstop?

Rozdíl je ten, že řidiče avie za to můžou pokutovat až rok zpětně (28dní zpětně přímo na silnici) a u řidiče dodávky je to naprosto v pořádku (legislativně)...
22:01:07
09.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 09.09.15 21:29:17: O to mi šlo, zda jsou to výkřiky do tmy, z doslechu apod. a nebo podněty z praxe.



Obecně:

Já když to vidím, tak bych do dopravcořidiče v jedné osobě s jedním autem nešel ani omylem.

Jak tady někdo zmínil, už je na to pozdě a dnes jsou relativně v pohodě dopravci, kteří sice začali s jedním autem, ale už před XY lety a měli čas se vypracovat. Teď vlastní dejme tomu několik aut (nebo kamionů) a za volantem už třeba nesedí, max. když zaskakují. Teď mají ale jiný problém, mohou mít auta, ale jsou jim k prdu, pokud na ně nebudou mít řidiče, kterých je konkrétně na kamiony teď akutní nedostatek. 1 Počet log. firem, včetně výrobních závodů roste, což je sice plus pro kšeft (dá se chytit dobře i stabilní), ale pokud to má kdo vozit, že.

Je to v podstatě dvousečná zbraň. Díky boomu výroby v ČR je hodně zakázek k přepravě, ale zároveň to způsobilo onen nedostatek rukou na volantu.

Ti co mají koule ještě s kamionem jezdit jako zaměstnanci (za těch podmínek a při skladbě platů - pro mladé zájemce o řidiče opravdu bomba, mizernej základ a zbytek v dietách, pak si zažádejte třeba o hypotéku), tak taky žádná růžovice, ale taky jak u koho. Ti méně šťastní doplácejí na nedostatek řidičů honěním od čerta k ďáblu a manželku pak zdraví dobrý den, protože ji skoro nepoznávají.

Rozhnojenou životosprávu, protože na rozdíl od běžného zaměstnance se nenajíš ničeho normálního. Rozprcasený spánkový cyklus....



Jezdit s dodávkou je na hovno (plocha, kg, hodně příjemců chce třeba čelo). Pokud člověk nemá něco konkrétního co bude dlouhodobě vozit, tak se na to v podstatě nedá sehnat kšeft. Jediné co pak zbývá, je jezdit pro balíkovky. Po vidině snadného výdělku a ve tři doma přijde nepříjemné prozření. Vstávat v pět, aby byl člověk na nakládce aspoň v šest, tam mu nacpou balíkama auto po střechu, vrací se se svozama v podstatě večer. Aby byl do práce pozitivněji naladěn, tak jeho spolupráci s balíkovkou provází řada sympatických sankcí za nerozvezené / nesvezené balíky apod. Někdy může být podmínkou spolupráce i vozidlo do určitého stáří, uniforma řidiče za vlastní, či reklama na vozu. Pak samozřejmě mohou být pokuty za špinavé auto, nevhodné ošacení (reklama) bla bla bla.



A víc se mi ani psát už nechce, jdu něco sežrat...
upraveno 2x, naposled 09.09.2015 22:04:07
21:59:00
09.09.2015
vhml
-> StepaNoFUN 09.09.15 21:46:54: jo, to jsou blazni a třeba jedou na otočku Bolognu.
21:56:29
09.09.2015
Mr._Nosferatu
-> Čokin: Tak kamarád dělá mechanika u dopravy, občas mu pomáhám, a mít asi 40 kamionů, co jezdí jen čr-španělsko, a buď vezou kaučuk, nebo ovoce, nic jinýho nevozej, padne jeden zákazník a půlka kamionů nebude mít náklady ...
21:54:04
09.09.2015
Čokin
-> Mr._Nosferatu: Nebo jít opačnou cestou a specializovat se jen na určitý druh zboží. Většinou se cena zakázky odvíjí od ceny přepravovaného zboží. Ideální je něco malého a cenného 1 Ale vše má své uskalí a v dnešní době je konkurence teměř ve všem. Chce to prvně nápad ten se cenní o kapitálu nemluvě.
upraveno 1x, naposled 09.09.2015 21:54:31
21:46:54
09.09.2015
StepaNoFUN
-> vhml: Už aby 561 zavedli i na dodávky... ;-)

Stějně je to nepoměr... Kluci u nás v práci musej 561ku dodržovat, i když maj denně minimálně 12 hodin pauzy a za den najedou třeba 30km (i míň)... A na dodávkách, kde za den otočíš třeba 1000km se to na Tebe nevzahuje...
upraveno 1x, naposled 09.09.2015 21:52:40
21:34:25
09.09.2015
vhml
-> Pavel P.. 09.09.15 21:29:38: nase firma celkem slusne zivi jednu mistni autodopravu s dodavkama. Vyuzivame je na reseni pruseru s materiálem, takze to vypada ve stylu: Vem tuhle paletu a hod ji do Svédska a cestou zpátky se zastav pro dvě jiný v Itálii. U dodávek je fajn, že to s nim můžeš po dálnici praskat a nejsi omezenej kotoučkama ( což ale pro řidiče není úplně super, když musí lítat o evropě )
21:29:38
09.09.2015
Pavel P..
Co vim tak známej který dělá autodopravu s dodávkou do 3,5t tak se brání těžšímu autu, kvůli mýtnému a dalším poplatkům a vysokým pokutám při přeloženém autě... pokud pak nejsou pravidelný kšefty tak se tim moc uživit nedá, konkurence je dost početná a konkurovat třeba o 1-2kč za km nižší cenou moc nejde. Co jsme se bavili třeba ohledně přepravy odpadů, tak je dobrý mít možnosti a známosti kam to zadarmo uložit nebo nejlíp prodat... skládkování se platí ale plno materiálu má kladnou hodnotu. A hlavně to chce mít schopný auto, ne vylítanou avii nebo podobnej střep, aby pak byl člověk operativní a neodkládal kšefty protože se na tom zrovna něco opravuje nebo se něco vysralo, to hodně zákazníků odradí.4



U nás z pohledu zákazníka, když potřebujeme autodopravu, tak pokud zavoláme a operátor nebo řidič nám řekne že se mu to nevyplatí a odveze nebo přiveze nám to až bude mít cestu kolem a že se ozve tak takový rovnou odmítáme a sháníme jinýho, i když to zrovna nespěchá.
21:29:17
09.09.2015
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: Já mám zkušenosti z kamionový dopravy, jenže to je asi jiná liga, zvít si na leasing třeba 20 souprav ...
21:11:22
09.09.2015
Jirik_Tuňák1983
Radíte jen na základě věcí z doslechu a nebo máte s problematikou dopravy i nějaké praktické zkušenosti?
20:55:38
09.09.2015
haso
-> Pivodak: kamionaci.com/?clanek=riz ...

odporucam precitat 4
20:50:08
09.09.2015
Mr._Nosferatu
-> tunerlada: Tak když chceš začít, musíš mít buď jistou práci do předu, nebo prostě brát to co velký firmy odmítaj... Nejhorší jsou firmy, co se specializují (mají třeba jen 5 zákazníků), potom jim jeden uteče a firma padne ...



Nejlepší je si sehnat kontrakt s nadnárodní firmou, třeba jezdit pro DPD nebo jiný kurýrní služby, tam je jistej kšeft, jenže takový firmy si najímaj velký dopravce, pro svoje služby ...
20:48:10
09.09.2015
castrol
-> tunerlada: ak ho dlhodobo neuvidis tak bude jasne 1
20:47:10
09.09.2015
suri
-> tunerlada 09.09.15 20:43:46: takýchto bielych koníkov som sledoval v okolí viac , po niektorých sa už zľahla zem ...
20:43:46
09.09.2015
tunerlada
ideální doba na založení skoro všeho už je dávno pryč.. spolužák ze střední (aktuálně 24let) si před rokem taky založil autodopravu..kde na to vzal a kde bere kšefty do teď nechápu ale má pár dodávek, 2x Iveco a teď koupil fungl novou soupravu tahač/návěs od Mercedesu.. buď se mu daří a je fakt bedna a nebo někomu pere prachy 3
20:19:31
09.09.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Rapid135 - doktor: Jestli nemas do zacatku tak 350 000kc na provoz tak o tom ani neuvazuj...
18:50:15
09.09.2015
Rapid135
-> Pivodak: taky sem o tom uvažoval,nicméně je tady taky ta možnost že to nepude a zadlužíš se až hrůza.Říká se že kdo se nebojí tak se má dobře,ale já se toho bojím tak sem do toho nešel.podle mě ideální doba na začátek podnikání v autodopravě už dávno proběhla
17:54:04
09.09.2015
Pivodak
Jak to tak vidím a čtu tak myšlenku nechám nadále jen v hlavě......8
21:20:17
05.09.2015
Přema
klasická autodoprava se dělá přes raaltrans... zadáš poptávku na auto nebo hledáš přepravy, pro začátek je dobrá dodávka(menší prachy než velké ale lepší novější dodávka než staré velké, pokud teda dotyčný není vyučený automechanik a nepočítá s tím že to bude každý výkend lepit auto ze všech stran) samozřejmě rozpočet pro začátek není jen cena auta ale zároveň počáteční náklady (benzín, založení S.R.O nebo fyzická osoba, koncese, všemožné papíry. a když už se všechno zařídí musí člověk počítat s tím že splatnost faktur je nejdříve 30-60 dnů...
09:34:17
05.09.2015
Hřib
-> Pivodak: hmm, a co budeš dělat přes zimu, kdy jak víš se moc nestaví, budeš si platit sociální, zdravotní, silniční daň a kdoví co ještě proto, aby jsi odjel dva kšefty za měsíc třeba? Nebo půjděš na pracák? Tu avku a kontejnery budeš muset splácet i když nebude kšeft...
09:08:00
05.09.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Pivodak: no, je dobré si položit otázku zda chceš jen makat, nebo i slušně vydelávat .. jako nápad to není špatný ale jak už bylo psáno je toho relativně všude dost .. vím že se to možná říká snadno, ale měl bys přijít na něco originálnějšího. Koupit auto a jezdit je dnes relativně snadné a dostupné, takže co uděláš když v tvém okolí to začnou dělat další 3-4 lidi ? budete se prát o zakázky snižováním ceny?

Máš hotovost nebo nákup auta a kontejneru chceš financovat úvěrem?
08:23:03
05.09.2015
Rapid135
-> Pivodak: povětšinou stačí mít auto viditelně s telefonem a lidi si telefon opíšou.ten poradí tomu,ten zas tomu a pokud máš dobrý kamoše co dělají zednickou nebo podobně ve stavebnictví tak tě můžou doporučovat a pak už to pude samo
21:21:44
04.09.2015
ZZ__Top
Já si myslím, že je ideální doba založit autodopravu kombinovanou s přepravou osob v nákladním prostoru 1
20:48:04
04.09.2015
Luky
Sice to není klasická autodoprava, ale před pár lety jsem slyšel jednoho maníka rozplývat se nad tím, jaký rito je s Avií se zdvihací montážní plošinou. Že se to postaví někam pod sloup pár kilometrů v sousedství a pak už se jen kasíruje za hodiny práce.

Ale teď sedí, protože vykradl svého zaměstnavatele/kamaráda, tak těžko říct 47
19:32:14
04.09.2015
Pivodak
-> Rapid135 - doktor: Na Ostravsku je toho dost ale myslím si že po takových kontejnerech je pořád hlad,Avii jsem uvažoval A75 nebo A80 kolem roku 2000.Otázkou je jak o sobě dát vědět aby se to rozjelo.
18:10:20
04.09.2015
Rapid135
-> Pivodak: představa by byla.s avii novou moderní D90-160 sem jezdil asi 6 let než sem zdědil po kolegovi 815ku.jezdím s avií chvilkama i teď protože u podniku stále zůstala a šofér se na to brat nebude.praxe je taková že po kontejnerech je poptávka velká,chce to mít tak aspoň 5 kontejnerů a pořizovací cena novýho je někde mezi 20-30000,- starý se dají sehnat taky ale kolikrát ve stavu strašným(ovšem né vždy).jeden kluk od nás z dědiny si koupil starou avii mám dojem A75 s turbem a kontejnerama.práce má dost a lidi volají pořád.cenově vychází daleko líp jako kdybych to vezl já s tou našou kontejnerovkou.otázka je jakou bys měl v okolí konkurenci
17:09:36
04.09.2015
Pivodak
Ahoj,vidím že toto téma už je nějaký ten rok mrtvé,mám podobnou otázku a nápad a nechci zakládat nové téma.Uvažuji o ježdění sám na sebe ale nic velkého představa?Pořídit Avii nosič kontejnerů několik konťáků k tomu......Má někdo přehled jak to chodí v této branži Kontejnerová doprava??
08:41:09
08.05.2008
Kalibán123 - zrušená registrace
-> Slavek: -> Slavek: To je v prdeli ale taky bych se držel takového fleku 3
07:51:09
08.05.2008
Slavek
-> Kalibán123 07.05.08 22:58:06: -> Syny 07.05.08 23:18:42: Neberou,ty co tam seděj se tam držej jak klíště3
01:10:50
08.05.2008
pinokio110
-> Martin/125/: Ještě jsem zapoměl maličkost-Autodopravu nemáš na živnosták,ale na koncesi
01:06:19
08.05.2008
V.Z.B
No, ono to není tak jednoduchý jak to vypadá. Základ je, že máš sehnanou práci. U valníku určitě. Zařídíš si živnosták, koncesní listinu, pokud máš auto nad 3,5t tak zaběhneš na obec, aby jsi mohl parkovat na svým pozemku, uděláš si odbornou způsobilost a pomalu jdeš kupovat auto. Potom zaplatíš silničku,povinný ručení a začínáš jezdit. Protože jedeš na fakturu s dvouměsíční splatností, tak si připrav další peníze na provoz, než ti příjde něco na učet. A každej rok musíš prokazovat finanční způsobilost. Lítáš od rána do večera, opravuješ, děláš papíry a pořád se s někým dohaduješ. A jezdit na koridoru s jedním autem taky není žádnej extra vejvar.
00:58:21
08.05.2008
pinokio110
-> Slavek: A takhle tady žijem

-> Martin/125/: Když začínáš jezdit,nehrn se do podnikání v dopravě

Čím menší auto,tím menší fakturace.Brát auto napujčku,jak píšeš je blbost,musíš mít pod zadkem aspon pul mega do začátku,protože splatnost faktur je dnes v pruměru měsíc,některý spedice i 3.Spočítej povinné ručení,silniční dan,mýto-bez dálnice to dnes nejde,a bez pojištění nákladu to dnes nejde.A s Liazkou nejsi spolehlivej partner-nic proti Liánám,dnes nejde říct-týden budu stát,musím opravovat.Radši jezdi u někoho,máš klid a bez starostí,ono stačí,když Ti spedice pod kterou jezdíš podrží prachy na kontě,nic s tím nenaděláš,DPH zaplatit musíš,a už se vezeš...
23:18:42
07.05.2008
Syny
-> Slavek: Berou na ty mista? 3
22:58:06
07.05.2008
Kalibán123 - zrušená registrace
-> Slavek: ty vole tak takovou práci bych chtěl 3
22:39:58
07.05.2008
Slavek
Jsem si vzpoměl na jednu příhodu jednoho mýho kamaráda.Před asi 4-5 lety se také rozhodl opatřit si živnosťák na autodopravu a tak zašel podat žádost na příslušný úřad.Úřednice která tam seděla s kafíčkem tu jeho žádost založila do štosu dalších žádostí a povídala že ze zákona má na vyřízení žádosti 30 dní..Tak ať se prý zkusí stavit za týden..Kamarád za týden tedy přišel a úřednice mu oznámila že to ještě není,že ať tedy zkusí zase za týden a ať se nezlobí-ona na to má přece 30 dní..Tedy za týden zase přišel na úřad a úřednice to pochopitelně opět neměla.Jen seděla s tim kafíčkem,lakovala si nehty a povídala že na to má přece těch 30 dní.."ale měla bych pro vás pane Válek takový návrh-když mi tady položíte 1000 korun,tak to vyřídíme na počkání.." No kámoš už potřeboval jezdit,tak tam ten litr položil na stůl.Úřednice litr stopila do šuplíku k ostatnim litrum,vzala ze štosu žádostí tu jeho,bouchla na to berana,autogram a bylo to..Trvalo to 10 vteřin..8 V takové zemi to žijeme..78 69 46 176
22:25:30
07.05.2008
Slavek
-> Kuladmin 06.05.08 22:21:08: -> Martin/125/: ..a taky na takovou Liánu obutí..Počítej obout takový auto cca 60 tis.CZK10
22:22:27
07.05.2008
Slavek
-> Martin/125/: No teď se staví železniční koridor napríč republikou no a jelikož je to státní zakázka tak se o to dopravci rvou-je to totiž dobře placený a stačí na to nějaká polorozsypaná T 148.Jenže je běžná praxe aby se na akci "koridor" dopravce uchytil a byl úspěšný ve výběrovém řízení tak musí úředníkům dávat..Prý až 20% ze zisku..Jsme holt v Česku,no..9 78
09:36:43
07.05.2008
Luky
-> Kuladmin: A silniční daň 4
22:21:08
06.05.2008
Kuladmin
Jen se podivej kolik stoji zakony pojisteni a dalnicni znamka na ni a mozna upadnes pod stul.
20:38:29
06.05.2008
Rapid135
-> Martin/125/: dive se,autodopravy je dneska na kazdym rohu dost.je sice krasny ze autodoprava cinila v lonskym roce cca 25procent HDP jenze aby ses uzivil tak se musis nechat najimat od ruznych spedici kteri ti budou primo za tabulkovy ceny davat ksefty.na autodprave shorel i muj byvalej sef. odpichnout se by nebyl zas az takovej problem jenze otazka je co dal. a lizinku za 100 000 pocitej ze taky jeji udrzba a provoz neco bude stat
13:12:28
06.05.2008
Luky
-> Majkl: Záleží na regionu, bratranec měl dost různých menších bagrů (takzvané Jahodníčky 1 ) a celkem mu to jelo. Pak se ale u Plzně dostavěla dálnice a velké firmy, co ji stavěly, se začaly vrhat na menší zakázky. Ceny mají takové, že jim malá firma nemůže konkurovat. Takže teď má jen jeden malý bagřík a místo toho spíš autodopravuje...
Extreme Tyres