skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozborka vlecka
18:40:41
10.08.2014
10.08.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Moje příčka má uši z 3mm plechu, tak můžeš měřit.
18:36:04
10.08.2014
10.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: Okometricky je tohle abnormalne tenky a vysoky.
16:56:34
10.08.2014
10.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a nebude mít stejně hubené uši?
11:45:24
10.08.2014
10.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: Bych mozna vymenil pricku...
10:20:34
10.08.2014
10.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
takže krom výměny kapes vyrobím silnější uši, je tak?
10:17:55
10.08.2014
10.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: Ne, to chapu, ze to neni tvoje prace...
08:54:39
10.08.2014
10.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: já podľžnemu ramenu říkám dlouhý rameno a čekám že se to ode mě všichni naučí a především ta zlá geometria je spíš důsledek
-> Matthes, záchodník z TechWebu: se tváříš jako bych to já vymyslel ,, já byl v '09 akorát rád že jsem sehnal šikmý ramena a můžu si nechat opravit ulomený bebi
-> Matthes, záchodník z TechWebu: se tváříš jako bych to já vymyslel ,, já byl v '09 akorát rád že jsem sehnal šikmý ramena a můžu si nechat opravit ulomený bebi
02:25:02
10.08.2014
10.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Me podelny taky skrtalo, tak jsem do karoserie LEHCE klepnul kladivem... Jinak je usnevny davat nejaky opancerovany ramena na usi z alobalu...
22:50:47
09.08.2014
09.08.2014
minno
-> Peťa Klíč: "dlouhý" rameno sa inak nazýva pozdĺžne rameno.... A tie šikmé ramená vyzerá fakt desne. Inak to, že ti šúcha pozdĺžne rameno o karosériu môže byť aj zlou geometriou.
21:15:06
09.08.2014
09.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
teď si sakra nevzpomínám, když jsem tu nápravu měl naposled dole kvuli vysranýmu ložisku tak vim že na jedný straně (asi na tý pravý) se opravdu kurevsky dementně chytal ten spoj šikmý-dlouhý
21:13:18
09.08.2014
09.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
čoveče ale nevim, taky sem si řikal že ty uši na to rameno se dělaly nějak tenký a říkal sem si esi bych je nenakroutil z něčeho silnějšího
21:10:18
09.08.2014
09.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: silentbloky opravdu opačně nejsou
-> Tuner#2: to zvěrstvo sou výztuhy, koupil jsem ty ramena už tak kdysi dávno,, a ikdyž vypadaj jako zvěrstvo, řek bych že fungovat to bude,, to ucho je na 98% origo a ta fotka asi fakt klame , ale když se podíváš pořádně na tu první tak je tam jasně vidět že rameno hobluje kapsu zevnitř a ne šroubama od buchty ale samo tak jak je vybočený je vůbec zázrak že to rameno tam zajede , i teď když je tam o 200 kilo míň tak je to o to opřený
-> Tuner#2: to zvěrstvo sou výztuhy, koupil jsem ty ramena už tak kdysi dávno,, a ikdyž vypadaj jako zvěrstvo, řek bych že fungovat to bude,, to ucho je na 98% origo a ta fotka asi fakt klame , ale když se podíváš pořádně na tu první tak je tam jasně vidět že rameno hobluje kapsu zevnitř a ne šroubama od buchty ale samo tak jak je vybočený je vůbec zázrak že to rameno tam zajede , i teď když je tam o 200 kilo míň tak je to o to opřený
21:04:11
09.08.2014
09.08.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peťa Klíč: Ty woe, co je to za zvěrstvo na těch šikmých ramenech? Ucho na příčce taky nevypadá jako origo a je divná i síla plechu na něj použitá. Možná jen klame fotka, ale je to divné. Šoupání o kasli může být normal, mě šoupou šrouby co drží buchtu (vím mají tam být nejty).
21:00:53
09.08.2014
09.08.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Nejsou opačně silentbloky na podelných ramenech (buchty)?
20:59:14
09.08.2014
09.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
ale jakoby trochu bylo pokroucený i úchyt pravýho šikmýho ramene
20:57:41
09.08.2014
09.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
pravý dlouhý rameno hobluje kysňu, levý je ok (asi)
20:56:42
09.08.2014
09.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
mládeži, o tomdel problému vím a chystám se ho řešit, jen mi někdo řekněte ,, je to prostě jen kapsa, kterou vyměňoval nějakej absolutní retard, nebo v tom bude ještě jiná zrada ??
15:50:48
25.07.2014
25.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tvl to se vyrábí od roku 54 furt stejně já umřu
15:40:47
25.07.2014
25.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
15:38:58
25.07.2014
25.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
mimochodem, po židenicích teď jezdí úklidová četa v takový legrační tříkolce (vepředu kabina pro dva na jednom kolečku, vzadu korbička na lopaty) a teď jsem se za tím otočil a zadní náprava kyvadlová, véčka jako hovado ,, a to je moderní stroj, ne nějaká vykopávka
09:03:38
22.07.2014
22.07.2014
m8rinek
-> vhml: Netřeba být vůči kyvadlu tak kritický. Oni tam hlavně amíci měli přeplňovanej motor za zadní nápravou, což vůbec neznali... Klasická americká lobby a antireklama, stejně jako ,,Jak může být to auto bezpečné, když je vybavené bezpečnostními pásy,,.
08:59:38
22.07.2014
22.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> vhml: tu knížku chci, ikdybych nerozuměl ani slovo
08:10:11
22.07.2014
22.07.2014
vhml
A to já zase od jednoho slyšel, že už dvě auta hodil na boudu protože tam byla vlečka
Každopadáně pořád lepší než kyvka, kterou ne nadarmo v americe už v 60 letech zakázali vyrábět...
en.wikipedia.org/wiki/Uns afe_at_Any_Speed
Každopadáně pořád lepší než kyvka, kterou ne nadarmo v americe už v 60 letech zakázali vyrábět...
en.wikipedia.org/wiki/Uns afe_at_Any_Speed
08:05:36
22.07.2014
22.07.2014
minno
-> Bororo: sériová vlečka je 30 rokov stará minulosť... a dnes kto chce jazdiť vlečku, ten si ju upraví a potom je to všetko bezproblémové.....
22:11:39
21.07.2014
21.07.2014
Bororo
Ano, do skeletu se nemělo zasahovat a kotevní místa jsou celkem v pořádku, ale měl to být svařenec ( jako třeba LR nebo Molčanovka ) který by se nekroutil. Hřídele a ložiska jsou také poddimenzované, v Anglii prvním Garde upadávala pravá zadní kola ( kruhové objezdy). V půlce osmdesátých let měly soutěžní vozy 130 L pro domácí soutěže vyjimku a mohly jezdit s kyvkou protože vlečky nebyly a když ji někdo sehnal a namontoval (seriové) tak po první soutěži byly KO. Mnoho jezdců využívalo výjimku dokud to šlo,tuším že dokonce roku 86. Jsem a budu fanda vozů Škoda ale sériová vlečka je paskvil. Toto obsáhlé téma je toho důkazem. Děkuji za rozměr o kterém jsem žádal.
21:32:19
21.07.2014
21.07.2014
Antony - zrušená registrace
-> Bororo: Tak já bych o jednom řešení věděl
když se ti normální vlečka nezdá . .
když se ti normální vlečka nezdá . .
21:16:17
21.07.2014
21.07.2014
peti
-> Bororo: asi by si nemal jazdit na skodovke vobec ak sa ti nezda riesenie tej napravy
21:13:31
21.07.2014
21.07.2014
MOLSO
-> MajoLR: ked ti dakde upadne kolo tak sa ti budem smiať ja ok ?
21:11:49
21.07.2014
21.07.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bororo: Ja to mam origo (nezvedle, jen vyztuzene) a ta vzdalenost osy kola a spodku lemu blatniku je 37 cm :)
21:01:56
21.07.2014
21.07.2014
MajoLR
Nechcel som no... Ale bolo to prvé čo ma po Molsovom príspevku napadlo...
20:59:52
21.07.2014
21.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MajoLR 21.07.14 20:59:27: Auuu to byla podpásovka
20:59:31
21.07.2014
21.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bororo 21.07.14 20:13:51: Já si myslím opak a to, že s podmínkou stejných kotevních míst a kasle bez změn udělali slušnou a funkční nápravu narozdíl od kyvky... Vzdálenost může změřit třeba MATTESS, ale tak vysoko bych to teda nedával pokud se chcete drobet sportovněji svést, bude to ustřelovat. Pružiny jsou malinko do A s origo dokonce vyboulené a prohnuté což s kyvkovou už moc nedělá.
20:59:27
21.07.2014
21.07.2014
MajoLR
To že vytrháva poloosy...
20:53:56
21.07.2014
21.07.2014
MOLSO
-> Bororo: a co ta na tej naprave tak strasne ohrozuje ?
20:13:51
21.07.2014
21.07.2014
Bororo
Ahoj kolegové, děkuji všem za zajímavé příspěvky. Já jsem také měnil zadní nápravu a čerpal jsem zkušenosti. Pana konstruktéra této nápravy bych nechal zavřít nejmémě za obecné ohrožení. Snaha ušetřit za každou cenu znamenalo spíš ohrožení posádky než zlepšení jízdních vlastností. Mám jedno přání, potřebuji znát vzdálenost středu zadního náboje k spodní části lemu zadního blatníku. Nejlépe u sériového podvozku. Jde mi o to jak mám zadek zdvihnout. Tak mi to prosím někdo změřte. Pak mě udivilo že zadní pružiny nejsou kolmo dolů k nápravě, ale směrem dolů se rozšiřujou ,svírají jakési A. Není to o mnoho , ale je to poznat. Zatím mám domky a pružiny s kyvky. Pružiny zústanou. ale domky budu předělávat. Díky Honza
20:33:10
16.06.2014
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: a nebo pavým klik uložit ,,
20:30:41
16.06.2014
16.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě?
20:19:17
16.06.2014
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> maco: PrintScreen tě doma neučili ??
19:50:18
16.06.2014
16.06.2014
maco
-> Antony: tak to skusim....diki
19:29:07
16.06.2014
16.06.2014
Antony - zrušená registrace
-> maco: vezmeš kyvkovej, oddělíš vnitřní klobouk od venkovního. Tu gumu co je mezi oběma kloboukama odřežeš (pilka na železo, pak copánkový kotouč do flexy- bacha, je z toho dost velkej bordel) Venkovní klobouk otočíš, popř. zkrátíš dle potřeby, a zavaříš. . .
edit: pravopis
edit: pravopis
18:39:24
16.06.2014
16.06.2014
maco
-> Antony: vy pada to good len je problem ze neviem ako kedze neviem presne ky je mezi nimi rozdiel.teda na obrazku videm ale realita je asi ina....daj tip ako a idem do toho... :-)
17:30:40
16.06.2014
16.06.2014
Antony - zrušená registrace
-> maco 16.06.14 13:09:24: nemusíš nic shánět, stačí si upravit kyvkový
a při tom si udělat snížení dle libosti. . .
a při tom si udělat snížení dle libosti. . .
15:10:52
16.06.2014
16.06.2014
maco
-> MOLSO: v ba a okoli do 30 km nist...takmer vsade nemali embecku tak 2 roky....a na bazosi tiez nic......
13:13:00
16.06.2014
16.06.2014
MOLSO
-> maco: na vrakáči?
13:09:24
16.06.2014
16.06.2014
maco
Vedel by mi niekto poradit kde zizeniem tu "srandu"na lavo?diki za tip.
22:11:07
08.06.2014
08.06.2014
Antony - zrušená registrace
-> TAZ1500: pokud dědkovskej styl, tak nech klidně 0 stupňů, aspoň se ti nebudou sjíždět gumy k jedný straně. Ikdyž ti gumy dřív spuchří, jež je sjedeš
22:06:39
08.06.2014
08.06.2014
TAZ1500
-> Antony - zrušená registrace 08.06.14 22:02:50: auto mam v podstate na nic řekněme 500km ročně stylem důchodce
22:02:50
08.06.2014
08.06.2014
Antony - zrušená registrace
-> TAZ1500: Asi takhle. Dřív každej řešil "velký Áčka" protože byly nápravy v hrozným stavu. Ohnutý, unavený sériový ramena. Pak se začalo vystužovat a kdo neměl vystuženou vlečku, jako by nebyl No a pak kluci začali řešit odklony na "weekend cars" v rámci lepších jízdních vlastností, třeba na okruhu v Mostě.
Takže záleží na co auto máš
Takže záleží na co auto máš
21:24:12
08.06.2014
08.06.2014
TAZ1500
ja mam jenom otazku zase o tech odklonech muže bejt 0 stupnů?? už mam udelanou komplet geometrii a 0 to drží pořad ale když koukam tady na virtu tak všichni ty vlečky máte rozcapeny docela dost tak nevim ale když vlečku vymyslely tak museli mít k tomu nejaky udaje ne?? nejakou osu kývaní s odklonama. sory že pořád otravuju ale když mam docela jednoduchou možnost stelovat odklony tak mě zajíma jak by to mělo bejt