Brzdové čelisti nesedí

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 22.08.2021 do 17.10.2021, založil/a IJK
řadit dle data
14:44:08
17.10.2021
Bukaj
-> IJK: Pokud to škrtá jen lehce a buben se provozem nezahřívá, tak je to v pohodě a mělo by si to provozem sednout - jak psal Eidy4

Ručka se neseřizuje dle toho, které kolo začne zabírat dřív, ale při plném zatažení ručky musí být "kolébka" rovně (kolmo na táhlo).
To, které kolo začne brzdit dřív při postupném zatahování ručky, neovlivňují pouze samostavy, ale třeba také stav lanovodů ručky.
Pokud po zatažení ručky je kolébka seřízena do roviny a po uvolnění ručky je výrazně šikmo, může to být znak poškozeného (zatuhlého, zarezlého) bowdenu na jedné straně, takže zkontroluj i to...6
19:41:54
16.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Matsoft 29.08.21 09:12:43: -> IJK 22.08.21 18:41:14: ferodo brzdi dobre, ale premier, SL je mizerne jako AQ(vika), TRW by melo byt dobre, ted jsem kupoval desticky na doporuceni minno , mam ted na rapidu icer a uz se nezapre, ze ta firma dela prvovyrobu na vlaky :)
autodilos.cz/autodily/... /sada-brzdovych-desticek-k otoucova-brzda-66157635
13:53:29
16.10.2021
Eidy
-> IJK: Pokud to škrtá jen lehce a nehřeje se to, tak to neřeš. Jinak pokud necháváš starý samostav, je dobrý zkontrolovat funkční plochu pro ty dva čepy. Může tam být vymačkaná poloha a pak se nevrací. Dá se to srovnat jemným pilníkem a bude to jako nový.
09:56:18
16.10.2021
IJK
Tak jsem to v tom termínu stihl a STK jsem prošel. Tímto bych chtěl ocenit kolegu Bukaje, problém byl v tom, že jsem nepovolil lana od ruční brzdy, po povolení tam ty bubny nasadit šly.

Ještě bych se zeptal na toto. Na pravém kole se buben i kolo pohybuje lehko i po natažení samostavu. Na levém kole se buben po nasazení pohybuje také lehko, ale po sešlápnutí brzdy (natažení samostavu) začne jít ztuha, po uvolnění samostavu jde zase lehce po natažení opět ztuha. Není to tak moc rukou se kolem točit dá, auto jde tlačit a po jízdě jsou oba bubny studené.

Nevím jestli je to normální nebo špatně ani, která strana by byla špatně.

Při seřizování ruční brzdy pak ta tužší strana zabírala brzo takže matice na lanech je zašroubovaná málo na té volnější straně hodně, vahadlo je tudíž hodně šikmo.

IJK
12:25:27
29.08.2021
minno
V minulosti som natrafil aj na krivo zvarené Ferodo, aj plno iných shitov, jediná istota bola originál, tam zas občas nakrivo nalepené obloženie.
09:12:43
29.08.2021
Matsoft
-> IJK: TRW je novodoby original. Ferodo je OK... na skodovce jsem mel i polsky TOMEX a OK.... ABS jsem zkousel na octavii a taky OK... myslim, ze neco delas spatne... mel jsem uz vicero skodovackych paken a vsechny sly dat na auto v pohode....
19:24:14
22.08.2021
Bukaj
-> IJK: Nějak bude fungovat asi všechno, ale na originální rakoviňáčky (Osinek) nedám dopustit a na své vozy dávám pouze ty.4
Jinak ručku seřídím po složení tak, jak bylo popsáno (kolébka při zatažené ručce kolmo na táhlo) a po testovací jízdě s častějším brzděním, než mám ve zvyku, zkontroluji, jestli se nějaké kolo nepřehřívá a vůli páky ruční brzdy (ten "osudový" devátý zub při plném zatažení) kontroluji a seřizuji průběžně - kdykoli mám dojem, že při plném zatažení ručky si vykloubím rameno, je čas doladit vůle lan3

Ještě jeden tip na usnadnění práce při seřizování lan ručky:
Když si při zatažené ruční brzdě chytíš seřizované lano kleštěmi (u hrany nalisované závitové koncovky), opřeš o hranu díry v tunelu a pak povolíš ručku, tak seřizovací maticí jde krásně točit rukou a netřeba překonávat odpor pružiny lanovodu - viz foto5
zvětšit Brzdové čelisti nesedí - obrázek od Bukaj vložen 22.08.2021 19:24:14
18:41:14
22.08.2021
IJK
Ještě bych se zeptal na výrobce čelistí kromě AQ jsem našel A.B.S., Ferodo, Tomex a TRW.
18:14:26
22.08.2021
MVM
-> IJK: Sedat si to bude podle počtu a intenzity zabržděni. To nejde určit ani časově ani kilometrově. Záleží na stylu jizdy. Ale radim nejet s tim rovnou na stk a myslet ze si to sedne. Ja to ve vzduchu neserizuju, radeji necham o par zoubků větší chod, a později doseřidim. Na střídačku by to asi šlo.
Při zkušební jízdě právě pribržďuju tou na hrubo serizenou rucni brzdou.. Ale i tak jsem vždycky techniky na novy čelisti upozorňoval. No zalezi jakym IQ bude disponovat...
18:06:33
22.08.2021
IJK
-> MVM 22.08.21 17:03:47: Myslel jsem, že si to bude sedat dlouho třeba měsíc, takhle by to šlo. Jak se ptám jestli by to šlo seřídit střídavě po té jízdě jestli mohu zvednout jednu stranu, točit kolem, seřídit jednu matici a pak zase zvednout druhou stranu ?
17:03:47
22.08.2021
MVM
-> IJK: Dyť říkám. Nechat seřizovací matky ruční/parkovací brzdy volny ( to znamená že nesmíš zapomenout že tim padem ručka nefunguje) Jet se projet a často intenzivně brzdit, a po návratu seřídit stejnoměrně ty lana ruční brzdy na vahadle. Pokud NEbude ručka mít dostatečný ucinek- tak nepomůže pritahivat tyto matičky. Lepší znova uvolnit, nechat sednout a znova dotahovat.
Znam techniky STK, kteří jsou na těchto autech schopni při zkoušce na válcich tu páku rucni brzdy urvat,pokud nevidi to co chteji vidět. Coz je nesmysl.
16:45:46
22.08.2021
IJK
-> MVM 22.08.21 16:01:14: Jenže mně se zamastily čelisti od brzdovky a vyhodily mi auto z STK a teď to musím opravit a znova tam do konce měsíce.

Šlo by to seřídit střídavě ?
16:01:14
22.08.2021
MVM
-> IJK: V první řadě si pakny (čelisti) musi sednout a přizpůsobit se průměru a nerovnostem bubnu.A to u zadnich kol může i chvílí trvat. Jednak si prvně sedaji samostavy, a potom teprve až to najede (nabrzdí) nějaký kilometry... tak se teprv vyplati něco seřizovat nahotovo. Stejně tak jako jet s tim ihned rovnou na válce. Takže se vyplatí nechat matičky volný, našlapat usadit samostavy a teprve potom seřizovat parkovací brzdu.
15:20:00
22.08.2021
IJK
Četl jsem postup, že mají být obě kola ve vzduchu při povolené se musí točit volně, plný záběr mají mít 7 až 9 zub přesně jak píšeš, začít zabírat to má asi na 3 zubu (jedna knížka) 1 až 2 zubu (druhá knížka).

Ale dá se to udělat střídavě pro obě kola ? Nemohu je zvednout obě.
Je nějaký problém se šroubováním maticemi ?
14:52:26
22.08.2021
Bukaj
-> IJK: Ruční brzdu seřizuješ tak, že při uvolněné páce nesmí žádné kolo přibrzďovat a plné zatažení páky je na cca 8. - 9. zubu aretace, přičemž kolébka lanovodů je při plném zatažení přesně kolmo na táhlo páky...
14:30:44
22.08.2021
IJK
Nepovolil. Možná by to šlo zkusit obkrelsením (změřením) délky čelistí v místě rozpěrací lišty, když jsou vyjmuté pak je ruční brzda neovlivňuje a když jsou nasazené na ve štítu.

Dá se seřídit ruční brzda pokud je zvednuté jen jedno kolo ?
13:54:47
22.08.2021
COL
-> Bukaj: pravděpodobně ne...
13:51:34
22.08.2021
Bukaj
-> IJK 22.08.21 09:22:55: A povolil jsi po montáži nových paken i lanovody ruční brzdy? Pokud ne, tak buben nenasadíš...
12:24:23
22.08.2021
IJK
-> MVM 22.08.21 11:08:38: To jsem neudělal, možná by to mohlo být ono, ale necítil jsem, že by se páka na čelisti pohnula co jsem to držel v ruce až co jsem to dal na štít. Zkontroluji to.
11:23:41
22.08.2021
Vojťas
-> IJK: ja si pamatuju ze sem brousil hranu oblozeni na spodku pakny.
11:08:38
22.08.2021
MVM
-> IJK: Tak ještě povolit seřizovací matky v tunelu.. To se dělá hned na začátku..
upraveno 1x, naposled 22.08.2021 11:09:32
10:46:39
22.08.2021
IJK
V autě byla ruční brzda odbržděná, páka na čelisti se snad pohnout nemohla. Ve spodním držáku i v tlačítkách válečku byly čelisti stejně jako ty staré. Zkusím to obkreslením na tvrdý papír a vystřižením a vložením do bubnu.
10:27:20
22.08.2021
COL
A drží to fakt na rozperce, neroztahuje to třeba ručka? A koliduje to po celem obvodě, není to jen vyoseny, že by stačilo čelisti jen lehce sklepnout dolu, nebo naopak nahoru??
upraveno 1x, naposled 22.08.2021 11:28:48
09:57:19
22.08.2021
IJK
Dík za odpovědi!
To jsem porovnal není vidět že by byl nějaký rozdíl, ale buben nasadit nešel a i kdybych ho tam nějak narval tak by se netočilo kolo nebyla by tam vůle.
Šroubováky jsem zkoušel tři tenký se prohne po silnějším to nesklouzne.
Co je to za firmy A.B.S. TRW Tomex ?
upraveno 1x, naposled 22.08.2021 10:20:58
09:37:24
22.08.2021
MVM
-> IJK: 1) Pokud si nejsi jistej, tak přiložit starou a novou paknu na sebe a porovnat tvar. 2) Můžeš lehce srazit pilnikem/smirkem hranu na "obloukové " části obložení- udělat si náběh pro lepší nasazení bubnu. Buben to samý- osmirkovat okraj třeci činné plochy. 3) Pokud ti to nejde šroubovakem, ( ono to nejde jakémkoliv ale chce to najit ten správný, nebo si nabrousit do špicky ulomený starý šroubovák..
X) obecně,pokud uděláš na brzdach něco zásadního nesymetricky- nemusíš se vejit do rozdílu účinnosti na P/L straně...tudíž TK riziková
09:29:16
22.08.2021
darklord
AQ zahodit, ci obuchat o hlavu predavacke.
Spodnu pruzinu tam das presne podla knizky, staci srobovak.
09:22:55
22.08.2021
IJK
Koupil jsem čínské brzdové čelisti (AQ AutoQality) pro Škoda 105 L (původně jsem chtěl koupit Fomar Roulunds, ale prodavačka je nenašla) namontoval jsem je a nejde nasadit buben naráží do nich.

1. Jsou špatně vyrobené nebo jsem je dal blbě ? Dole jsem je dal do držáku přesně jak byly staré nahoře do tlačítek válečku a uvolnil jsem samostav tak drží na rozpěrné liště.

2. Kdo jste je měnil a šlo to od jaké byly firmy ?

3. Jak tam dát spodní pružinu ? Postup v knížce se šroubovákem nefunguje, jakmile se jen trochu napne nesklouzne, ale vystřelí. Neprodávají se na to nějaké napínací kleště nebo nějaký přípravek ?

4. Pokud by se daly (z nedostatku času) jen z jedné strany prošlo by to STK ?

Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres