Nahon tachometru S100

prohledat
104 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 30.04.2020 do 27.05.2021, založil/a Boco
řadit dle data
22:48:30
03.06.2020
darklord
-> minno: trochu ma prekvapuje ze mas s tym nahonom taky problem, mne budik neskakal pokial si dobre pamatam nikdy, dokonca ani teraz ked nemam namazany nahon neskace. Nemoze byt fakt problem v budiku?
22:44:34
03.06.2020
minno
Ej, memám rád takéto riešenia fungujúce na náhodnom princípe, kedy ani u nového komponentu nie je istota, že to bude fungovať správne 10
22:26:50
03.06.2020
Bukaj
-> darklord: Ano.
22:18:29
03.06.2020
darklord
-> Bukaj: ale ty mas vsetky nahony originalne, preto idu roozbrat
22:14:23
03.06.2020
Bukaj
-> minno 03.06.20 09:53:48: v provozu se převodovým olejem maže tak leda soukolí náhonu v převodovce - ven z převodovky do náhonu se olej tlačit nemá...
... oblouky nevadí, jen nesmí být příliš malého poloměru nebo dokonce zalomený bowden. Vyhnutí u převodovky je dost blbé, to uznávám, stejně, jako pod deklem pedálovky.
Jinak náhon rozebiratelný je - schválně jsem to zkoušel u funglovek a lano jde vytáhnout u všech...4
11:11:33
03.06.2020
Jozka
-> minno: Což je možná "zbytkovej" vliv uložení/hladkosti chodu náhonu, kterej tu rozebíráte.
Když jsem měl na podobný voloviny ještě chuť a čas, nutil jsem do náhonu směs PP 80/90 s rozmixovnou grafitkou + nahřátej (což mi kdosi kdysi nakukal) a dobrý..
09:53:48
03.06.2020
minno
-> Jozka 02.06.20 22:35:11: No to aj u mňa je teraz tá ručička taká nervózna (chveje sa) do 40 kmh.

-> Bukaj 02.06.20 23:33:27: To aby z toho človek zložil maturitu :/ Andrt píše, že sa to má mazať motorovým olejom (nižšej, či vyššej viskozity?) A že počas prevádzky sa to domazáva prevodovým olejom z prevodovky.

Motorový olej do náhonu sa mi zdal blbosť. Tak som dal prevodový. Nemyslel som, že to má až taký vplyv.

To aby som kúpil druhý nový "suchý" náhon a dal tam iný typ maziva. Ale otázka je: 1. Aké mazivo je ideálne? 2. Ako ho tam dostať, keď náhon je nerozoberateľný?

-> Bukaj 02.06.20 23:39:01: "Náhon nesmí být nikde příliš ohnut, vzpříčen apod a do budíku musí jít přímo v ose.". To sa ale prieči s fabrickým vedením náhonu. Od prevodovky do tunela musí byť trochu ohnutý (prichytený k hadiciam, aby nezavadzal kosti radenia). Potom ako vychádza náhon z tunela na podlahu, tak je tam zas nepekný uhol. Vpredu náhon vchádza do kufra nad plyn. pedálom (po pravej strane podlahy) a do budíku smeruje po ľavej strane, takže ani náhodou nie je v ose.
Inak ak je správna dĺžka náhonu, on ani nemá byť v podstate kde príliš ohnutý a vzpriečený, lebo jeho dĺžka to nedovoľuje.
Potom si ale protirečí aj fakt, že sa stále píše, že 4q náhon je použiteľný aj k 5q prevodovke, pretože pri takejto kombinácii zákonite buď vznikne navyše oblúk na podlahe, alebo sa musí zväčšiť oblúk v kufri a potom sa tam ale nedá dať kryt hlavných valcov.
Som z toho jeleň :/
upraveno 1x, naposled 03.06.2020 09:54:36
23:39:01
02.06.2020
Bukaj
-> minno 02.06.20 11:16:51: Není to budíkem, ale právě tím náhonem, respektive špatným sesazením těchto dílů. Náhon nesmí být nikde příliš ohnut, vzpříčen apod a do budíku musí jít přímo v ose.
U 130LPG mám původní náhon (najeto 310 tisíc) a z nějakého důvodu nejde do kabiny skrz plechy přesně v ose budíku, takže (hlavně za studena) trochu klape a v nízkých rychlostech (Do 30 km/h) skáče ručička tachometru. Když sáhn pod palubku a bowden zatlačím lehce doleva, je ticho. Nicméně gumová průchodka jej vrátí hned do původní pozice...8
23:33:27
02.06.2020
Bukaj
-> minno 01.06.20 12:03:49: Asi chyba bude v příliš řídkém mazivu náhonu. Aby se necukal, tak to originální mazivo je takové vláčné - něco, jako A00 (ale co přesně, to netuším). Převodovým olejem prodloužíš životnost starých vyschlých náhonů, ale v nižších rychlostech se bude ručka třást...
22:35:11
02.06.2020
Jozka
-> minno 02.06.20 15:31:13: Předtím byla ručka neklidná do 70 km/h.. ale ne zas že by nějak lítala sem tam, jednalo se vždy jen o mírnou "nervozitu" - před i po.
19:36:59
02.06.2020
minno
-> astero: Tak to potom treba dať po prstoch konštruktérom, ktorí tam vymysleli ohyby10
15:52:36
02.06.2020
astero
-> minno: Myslím že to závisí hlavne na ohybe lanovodu, musí byť ieálne žiadny 1
15:31:13
02.06.2020
minno
-> Jozka: a predtým to bolo nad 35 kmh horšie?
14:04:08
02.06.2020
Jozka
-> minno: Když jsem tohle posledně udělal (v rámci opravy, resp. spíš skoro výměny - tacho ale 110R/613), tak ručka nad cca 35 km/h paráda, ale pod limitem amplituda kmitů buď stejná, nebo i horší.. Takže nějakej vliv to má..3
11:16:51
02.06.2020
minno
Nemáte niekto vyskúšanú nejakú overenú fintu na tie tachometre, aby ručičky nekmitali?
Má význam budík rozobrať, vyčistiť, niečim špeciálnym namazať? Alebo škoda roboty?
13:17:43
01.06.2020
minno
-> suri: ty tiež vieš vždy človeka potešiť :))
-> Tom Troll: kvapol som do budíku trochu oleja, možno sa to rozjazdí.
-> Eidy: dnes som si našiel pod autom asi 5 cm "loužičku" oleja, rozmýšľam som, odkiaľ to zas tečie a potom mi došlo, že to vytiekol prebytok z náhona1
12:56:46
01.06.2020
Eidy
-> minno: Nalil jsi do náhonu moc oleje a on se tam vzpříčil. 3
12:18:53
01.06.2020
Tom Troll
-> minno: Tak zkus promazat budík, nalejt olej do náhonu, to tření už může bejt v samotnym budíku.

Já náhon měnil cca před měsícem a ručička je od tý doby sice naprosto klidná, ale náhon v budíku rachtá, a když se náhon v budíku nacpe vazelínou tak se protáčí kompletně , chrastí, a ručička stojí. 8
12:10:58
01.06.2020
suri
-> minno: elektrické tacho , ale aj tie kmitajú , aj na Felicii okolo 30 kmitá , bol nový náhon aj na diferáku aj v prevodovke , aj nové lanko - to jediné chvíľu pomohlo ale aj tak to po čase začne ... a tu sa to mení a laboruje ľahko
12:03:49
01.06.2020
minno
Výmenou náhonu som si moc nepomohol teda8 Predtým ručička kmitala ("plávala" - cca 2-5 kmh rozptyl) v celom rozsahu rýchlostí rovnako. Po výmene náhonu 0-40 kmh kmitá-trasie sa intenzívne (2-3 kmh prekmit), nad 40 kmh už super, ručička stabilná.

Skúšal som dať aj dole kryt v kufri (kryt ten náhon vždy trochu stlačí) a aj povytiahnuť náhon viac do kufra tak, aby sa oblúk pod kobercom stratil - bez zmeny.
Skúšal som aj iný tacho (po repase) - rovnaké správanie.

Čo s tým?
11:55:40
01.06.2020
minno
-> Bukaj: Fajn. By ma potom zaujímalo, čo za náhon potom predáva "AMD-Autodíly" v dĺžke 296 cm -> minno 26.05.20 11:35:54: 3
upraveno 1x, naposled 01.06.2020 11:55:48
22:48:11
31.05.2020
Bukaj
-> minno: Dneska jsem naskladnil originály 4q pro 742 a poměřil je se skladovým 4Q pro kilo/MB a 5q a zde je výsledek (měřen pouze bowden s koncovkami - od koncovky ke koncovce, bez plochého výstupku zapadajícího do převodovky a čnějícího čtyřhranu lanka):
4Q kilo/MB - cca 261cm
4Q 742 - cca 286 cm
5Q - cca 281 cm
11:53:12
31.05.2020
minno
-> darklord: Tak to bude 4q, ale schválne ho pomeraj.
11:32:03
31.05.2020
darklord
-> minno: osobne si myslim ze to bude 4q tiez, lebo zatacka pod sedackou ostala ako aj u predosleho. 5q som podla mna v rukach este nemal 3
08:56:40
31.05.2020
minno
-> Bukaj 31.05.20 08:26:59: Tak potom fajn. Vďaka za info.
08:29:44
31.05.2020
Bukaj
-> Eidy 30.05.20 21:12:31: MBčkové náhony a možná i stovkové byly nerozebiratelné. Ale v době Mček bylo i několik různých typů (a výrobců - když nestačily tuzemské kapacity, montovaly se Jäger tuším)4
08:26:59
31.05.2020
Bukaj
-> minno 30.05.20 20:38:46: Ano, je to vlastnost. Náhon je dvoudílný, konec u převodovky je nalisován a z vnitřní strany má čtyřhran, do kterého je zasunut čtyřhranný konec lana4
23:33:26
30.05.2020
Eidy
-> Boco: Já šel tady u nás do autodílů na škodovky.

-> minno: Jo a naopak moje druhoška šla vytáhnout od převodovky. 3
23:07:31
30.05.2020
minno
-> darklord 30.05.20 21:52:30: Možno to už bolo rozbité, že to šlo rozobrať1 Ja som tam dal nakoniec 4q náhon, čo som mal kúpený už dávno. Má 286 cm, rovnako ako pôvodný. Ale zmeraj ten tvoj. Ak sa ti nikde nerobili záhyby, tak to bude 5q.

-> Boco: U mňa stará zásoba.
22:50:01
30.05.2020
Boco
Kde ste kupovali tie nove nahony?
22:24:41
30.05.2020
Jozka
Originály od MB až po užovku minimálně byly nerozebíratelný.. možnost vytažení u nich víceméně signalizovala začátek konce..3
21:52:30
30.05.2020
darklord
-> minno 30.05.20 20:33:04: original sa prave dala struna vybrat od tachometra a mala oba konce rovnake. Druhoska je kazda inak. Zatial som nebol v garazi aby som zmeral ten moj nahon...
21:12:31
30.05.2020
Eidy
-> minno: No vidíš. Já rozebíral původní náhon předevčírem a taky nešel rozebrat.
20:52:37
30.05.2020
k.jarek
-> minno: Díky za info, Minno4 Já používám 75W-90, takže to by problém být neměl.
20:45:36
30.05.2020
minno
-> k.jarek: prevodovým olejom (konkrétne castrol 80W90 čo bol po ruke)
20:39:22
30.05.2020
k.jarek
-> minno: Pěkně 4 Enem sa zeptám, čím si to prolil?
20:38:46
30.05.2020
minno
Inak zaujímalo by ma, či u originál náhonu sa malo dať vytiahnuť strunu z bowdenu, alebo či je to fail... Lebo mne to šlo - stranou od tachometra. A plochá koncovka na strane pri prevodovke ostala na bowdene. Struna sa do tej plochej koncovky zasúva z vnútornej strany štvorcovým profilom.
20:33:04
30.05.2020
minno
Som ten náhon dnes vymenil. Nie je to zas až tak strašná robota, celkom sa dalo. Najdlhšie trvalo naplniť to novým olejom :) Vytiahnuť strunu na novom nejde ani z jednej strany, takže jedine striekačkou tam ten olej postupne tlačiť...vošlo sa tam toho cca 35 ml, kým začalo vytekať z opačného konca a naplniť to trvalo možno hodinu3

Tak snáď to bude fungovať a koniec kmitania ručičky... Už len počkať na normálne počasie.

Vyťahovanie starého:
zvětšit Nahon tachometru S100 - obrázek od minno vložen 30.05.2020 20:33:04
upraveno 1x, naposled 30.05.2020 20:34:04
12:59:50
27.05.2020
minno
-> darklord: skús zmerať ak sa dá.
12:43:31
27.05.2020
darklord
-> minno: www.twincar.sk/oscom/inde x.php?Products&SKU1104 8
Dlzku som nemeral, mozem zmerat v garazi kedze mam este jeden navyse. A mazem to cim pride, ci uz daka vazelina, alebo svojho casu som tam daval zmes prevodaku s vazelinou co pouzivam do riadenia.
12:13:55
27.05.2020
minno
-> darklord: A máš 5q náhon, či 4q? 4Q má 287cm, 5Q má 281cm. Ak 5q s naozaj správnou dĺžkou, kde si kupoval? Neviem to už nikde nájsť.

Ja mám nový 4q náhon, kupovaný už dávno a tam sa nedá struna vytiahnuť zo žiadnej strany...
Ale najradšej by som tam pri výmene dal už 5q... ten zbytočný záhyb pod kobercom sa mi nepáči.

A čím to mažeš?
20:04:33
26.05.2020
darklord
-> minno: ja som teraz kupoval dva nahony (jeden do zalohy) a je to taka "sikovna" druhoska, ze sa da struna vytiahnut len z konca od prevodovky kedze ma na tej strane lisovanu koncovku. Takze som vsetko poskladal, vybral budiky ze idem namazat nahon a picu. Takze budem muset zase do jamy, demontovat nahon z prevodovky, vytiahnut von strunu a namazat to odspoda... 41
19:40:50
26.05.2020
minno
-> isti: tak potom asi kašlem na to3
19:20:34
26.05.2020
isti
-> minno: Buď si istý3
19:13:36
26.05.2020
minno
Čakajú ma nejaké anomálie, pri ktorých budem nadávať ako chorá vrana, že som sa do toho pustil? (výmena náhonu)
18:45:14
26.05.2020
minno
-> Polyš: tak potom asi hej no.
15:42:29
26.05.2020
Polyš
-> minno: Cituji Cedrycha. jo AMD neber vážně.Když jsem tam byl , měl asi pět kusu,a ani jeden nebyl stejně dlouhej.Rozdíl 3cm. Nevím co to má za výrobu.
08:58:38
26.05.2020
Polyš
4Q má 287cm, 5Q má 281cm.
22:46:30
25.05.2020
minno
286 cm dlhý náhon (bowden) je 5q?
Extreme Tyres