Pneu na Š1000mb poraďte

prohledat
75 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.03.2014 do 22.05.2021, založil/a franta100l
řadit dle data
23:01:02
22.05.2021
Bukaj
-> minno 21.05.21 09:01:53: Předek 1,7-1,9 a zadek 2,1-2,3
09:01:53
21.05.2021
minno
-> Bukaj: Na koľko fúkaš predok? Ja na 175/70 R13 Yokohama dávam 1,7-1,8, keď som skúsil dať viac, tak to už citeľne mlátilo :-/ Zadok dávam roky 2,1 a OK.
12:19:54
13.05.2021
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Tuším, že obojí je Romania...
11:27:53
13.05.2021
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Je i stejná země výroby ? Klidně se muže i lišit směs podle roku výroby…
10:23:03
13.05.2021
Bukaj
-> palinator 08.05.21 09:04:48: Jo, ale nejsou to moje první Brillantis2 (pneu mi vydrží 2 sezony - jak zimáky, tak letní) - ty dvouleté mi ale tohle nedělaly (i když je to stejná guma - výrobce i typ) a vyřadil jsem je pouze z důvodu blížícího se kritického opotřebení (už jen 2-3 mm vzorku) a s tím souvisejícím zhoršeným chováním za mokra...
Jinak ty zimáky už také mají dvě sezony a kvůli mé oblibě ve zdejších serpentinách všechny gumy sjíždím "dokulata" (to na foto je guma ze zadku, kde je o něco více sjetý vnitřek, přední jsou sjeté do obloučku rovnoměrně...
-> castrol 08.05.21 20:39:59: Jistě, ale to se týče přilnavosti a chování na různých površích a ne "amarounovitosti&quo t; pneumatiky...8
Nicméně uvidím, jak se to bude vyvíjet, ale pravděpodobně si na to zvyknu...
...zajímavé je, že když jsem pak ještě přezul i předek, tak navzdory tomu, že jsem to dělal ve spěchu a ty přední gumy jsem nedohustil (mají jen 1,7), tak chování vozu jako celku se nezhoršilo. Zkusím ještě ty zadky upustit, jestli to nějak nepomůže (přihustit už asi nepůjde, tuším, že max. tlak mají 2,5 a když mám 2,4, tak přihuštěním o desetinu nic nevyřeším), ale na 2,3 - 2,4 jsem zadek provozoval posledních X let bez problémů...7
20:39:59
08.05.2021
castrol
-> Bukaj: vies o tom ze aj pneu treba zabehnut ?
09:04:48
08.05.2021
palinator
-> Bukaj:
Tak za prvý se sjetím běhounu jeho šíře zvětšuje.

Za druhý zužovat běhoun je trend napříč všema značkama - ekologie.

Za třetí to tvé chování podle mě nebude způsobeno běhounem, ale měkkými bočnicemi - ekologie, komfort, hmotnost, cena. Nafoukal bych to víc a zkusil znovu.

E: i ty zimáky mě přijdou sjetý víc v bocích
upraveno 1x, naposled 08.05.2021 09:05:34
08:21:35
08.05.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Že pro informaci o rozměru pneu platí stará poučka "papír snese vše", to zas taková novinka není 8
08:19:13
08.05.2021
Bukaj
Jeden aktuální poznatek - po přezutí (zatím jen zadku - předek s revizí brzd snad dneska) ze zimních Polaris3 (dva roky staré, sjeté téměř na hranici tolerance) na funglnové Brillantis2 ve stejném rozměru a se stejným huštěním se auto chová o hodně hůř - mám dojem, že jej musím furt honit po silnici sem a tam, zvláště v těch uplynulých větrných dnech...8
Nevím, jestli to dělá guma jako taková nebo třeba to, že ty nové ještě nejsou sjeté "do správně přilnavého tvaru"...3
Na fotce to moc vidět není, ale styčná plochy běhounu je u těch starších Polarisek cca o 3 - 4 cm širší, než u nových Brillantisek...
zvětšit Pneu na Š1000mb poraďte - obrázek od Bukaj vložen 08.05.2021 08:19:13
23:06:18
11.04.2021
Duri
dal som nakoniec predok 2,0 a zadok 2,2 a som spokojný. oproti tým spuchralým a starým OR6 je to neskutočná zmena. Ďakujem všetkým ešte raz
18:05:17
10.04.2021
King
-> Duri: U tech Nankangu je to "prefouknuti " vic nez zadouci. Co neni v materialu, musi se dohnat tlakem :-) Ale zimaky 225/55R16 uz makaji asi 3. zimu (s vyssim tlakem pochopitelne) a spokojenost.
23:44:33
08.04.2021
Jozka
-> Skili 08.04.21 15:03:35: Nedalo mi to a jukl jsem teď do prvního vydání tovární MB příručky (1964).. předek 1.3, vzadu 1,5 at (resp. "atp") - za studena..3
22:09:37
08.04.2021
Duri
-> All: Ďakujem za podnetnú diskusiu 3 Trochu to tu ožilo 3
Nankangy sú doma, obujeme a vyskušame tých 1,9 a 2,1. Ďakujem 4
PS: Keď som tie gumy zbadal, skoro som sa rozosmial (rozplakal). Vyzera to skôr ako 90/80 R14 namiesto 155/80 R14. Dufam, že to tak nebude 3 Proste žiletka, hmotnosť 0,nič oproti OR6 protektoru
15:03:35
08.04.2021
Skili
-> Jozka: u Octavii píše chytrá kniha 1.4 -1.5 předek a 1.7 zadek (pneu 5.90-15)
12:27:11
08.04.2021
Jozka
-> StepaNoFUN 07.04.21 23:32:16: Jak psal -> Bukaj: , nízký hodnoty pro původní konstrukce, i při naloženým autě s károu ne víc, jak 2 vzadu. Až koncem 90. jsem začal foukat víc, aktuálně pro 165/80-13 ale stejně jen na 1.9 a 2.1.
Diagonály moc nevím, nějaký jsem sice kdysi sjížděl, neb mi bylo líto je vyhodit prakticky nový, ale je to tak dávno, že si nepamatuju, jestli na nějaký jiný tlaky - spíš ne..
10:59:57
08.04.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: 47
10:14:46
08.04.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
Protože sice jsou moderní gumy lehčí, přilnavější a s nižším valivým odporem, teda mají oproti starým poctivým skoro samý výhody, ale stejně jsou výrobci dementi. 3
10:09:55
08.04.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 08.04.21 09:58:10: Nevím proč ten neveselý 7 emotikon.
09:58:10
08.04.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz 08.04.21 09:13:22: (Nějak jsem nepochopil,) Co nevíš proč? Proč jsme kdysi dodržovali předpis výrobce nebo proč u novodobých gum foukám tak moc?
09:40:00
08.04.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Jo, poté co mne prdel na OR 06 předběhla na suchém asfaltu, sem je okamžitě demontoval. 3 Jinak s Bukajem sem to pochopil trochu jinak...
09:24:13
08.04.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: No právě proto volíš optimální tlak, aby k podobným jevům nedocházelo, ne? 4 Jako moje zkušenost s OR6 je hlavně ta, že se nesjíždějí, protože jsou tvrdý jak puk 3 Ale jasně, nový kus jsem nikdy neměl.
upraveno 1x, naposled 08.04.2021 09:24:40
09:20:25
08.04.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Dle Bukajova jízdního stylu to spíš tipuju na to, že se pak bočnice sjížděla rychleji než vzorek běhounu. 3
09:13:22
08.04.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Nevím proč to 7 To je ti jako líto toho vzduchu nebo co? 3
00:21:33
08.04.2021
Bukaj
-> StepaNoFUN: Tak on taky byl rozdíl tehdejší radiálky (OR6 apod) a současné (Brillantis2 apod) - tehdejší gumy měly pořádně tuhé bočnice, dneska jsou to takové amarouny...
Na OR 6 na 120L jsme foukali 16 předek a 1,9 zadek, pak OR 34 na 130L jsem hustil na 1,7/2,0 a dnešní gumy na stejném voze tlakuji 2,1/2,4...7
23:32:16
07.04.2021
StepaNoFUN
-> Jozka 16.03.21 21:45:01: Nebyly to tlaky pro diagonálky? Co si pamatuju tak radiáky jsme vždycky foukali (Š100) na 1,9 a 2,1...
23:27:29
07.04.2021
dragon_cb_cz
-> Duri: Tuším že na Vraníkách foukám vepředu tak 2.0, vzadu 2.2 ? Plus mínus... možná ještě trochu víc. Ale žádnou vědu za tím nemám, jen mi to na origo tlaku přišlo hrozně rozpláclé a divně se chovající, tohle mi přijde celkem OK.
23:18:41
07.04.2021
Duri
-> All: Dakujem este raz vsetkym. Objednal som nakoniec tie Nankangy.
A este jedna otazka ohladom tlakov na bezne jazdenie. Na kolko to nafukat vpredu a vzadu?
18:29:00
17.03.2021
Skili
-> Duri: Protektorů se fakt nemusíš bát, já jsem měl na tisícovce vraníky a celkem pohoda, odjel jsem na nich i nějaky slalomy a i normálně jezdím jako prase a když jsem auto prodával tak byly zadní kola krásně ohoblovany dokulata40
Pokud jak říkáš najedeš jen pár set km ročně tak podle mě není co řešit.
22:33:32
16.03.2021
dragon_cb_cz
-> Duri: Protektoru obecně se až tak bát netřeba, na Vraníkách (na 110L) i na Protektory Praha (na litru, ale ty už dneska asi koupit nejdou) jsem něco málo odjel i v rychlostech blízkých papírové maximálce těch aut a neměl jsem pocit, že by v tu chvíli zrovna pneu byly to co by mě mělo trápit 1 Spíš mít trochu štěstí na OK kus no...
upraveno 1x, naposled 16.03.2021 22:33:44
22:25:36
16.03.2021
Duri
-> All: Dakujem velmi pekne za skusenosti. No tak teraz nie som mudrejsi 3
Ale aspon viem, ze sa na tom protektore nezabijem, ked by som sa pren rozhodol...
Najazdim asi 500km za rok, takze zivotnost protektoru je mi sumak. To skor stvrdnu na kamen ako ich stihnem zjazdit. Nie som ani pretekar, nad 100km/h som na litri ani nikdy nesiel. Bezne 70-80km/h.
Keby bolo TOYO opat pod 40e/ks tak nie je o com, ale takto stale neviem...3
Tie protektory z Obnovy su bezdusaky?
21:45:01
16.03.2021
Jozka
-> hans1 16.03.21 15:59:52: Jo, jako myší bříško - na 1.6 a 1.8 originálního tlaku to nebude..
20:24:04
16.03.2021
SO545
-> Duri 14.03.21 23:25:11: preco mimo kupoval som ich tesne pod 40euro pred mesiacom.
A fakt su super...na bezne jazdenie...

Skusil som protektory a TOYO ...jasne ze tam som to musel postrehnut.3

Bral som ich v Kosiciach...ale ako som teraz pozeral uz len nankang a za draho...mal som stastie.
Cena na heureke je fakt trosku drahsia
upraveno 1x, naposled 16.03.2021 20:26:39
15:59:52
16.03.2021
hans1
-> Jozka: jo,jsou dobrý ale měký- jedinej problém bych viděl v nízký životnosti ale v mém případě jedna sada na 15let3
21:12:28
15.03.2021
moucan - zrušená registrace
-> 71skoda100: Taky je mám na 100vce a spokojenost. Pro tyhle auta až přehršelo luxusu. 1
20:42:02
15.03.2021
71skoda100
Ja mam na svojej 110L Vraniky Eco Touring v rovnakom rozmere, uz asi 2 roky a nejakych 12,000km a zatial su uplne v pohode. Myslim ze ta sada ma stala nejakych 95 EUR cca.
16:02:03
15.03.2021
Jozka
-> Duri: Jsem si ty protektory vloni ohmatal - vypadaly dobře a při tý váze a dosahovanejch rychlostech bych se jich na MB vůbec nebál..4
23:25:11
14.03.2021
Duri
-> King: -> 136rapid: Dakujem za info. Na origo vzore si nepotrpim, radsej lepsie jazdne vlastnosti a vyssiu bezpecnost. Skusim tie Nankangy.
Na druhom litri mam Toyo 310, tie su super, ale cena je uz dnes mimo...
21:11:23
14.03.2021
136rapid
-> Duri: určite by som skôr išiel do nových pneumatík.... Protektory OR-6 obnova sa vyrábajú u nás na kostrach 165/70 r14 ale starou technológiou za tepla ako sa robili pred 20-30 rokmi takže žiadne zázraky nečakaj ak tak len originál vzor
21:09:23
14.03.2021
King
-> Duri: Nemam s Nankangem zkusenost v tomhle rozmeru, ale mam je na bavoraku jako zimaky (225/55) a za ty prachy spokojenost. Neni to vylozene "cina " . Rozhodne lepsi volba, nez riskovat pochybny protektory.
20:26:47
14.03.2021
Duri
Potrebujem prezut liter zo starych spuchrelych OR6.
Povodne som planoval protektory OR6 od Obnovy (600kc/ks), ale Nankang je tiez za akceptovatelnu cenu (34€):
Nankang NA-1 155/80 R14 81T
Mate skusenosti s protektorom OR6 od obnovy alebo s Nankangom v tomto rozmere?
Co vybrat?
00:39:02
19.05.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Takže kusy, který se jim povedly, prodali v okolí, zbytek do ČR..? To mě nějak uniklo..3
00:15:41
19.05.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Matador, to je pomsta slovenských bratří... boule na boku je snad jejich kmenový poznávací znamení nebo co 8
23:36:47
18.05.2014
Jozka
-> Mil@n: Já s Matadorama moc zkušeností nemám.. fakt je, že jsem kdysi jednu sadu dostal ještě v OR36 a jedna guma se (na předku) sjela takovým fofrem, že teď mám trojici, kterou porůznu kombinuju do páru raděj jen na ten předek. Ale v zájmu objektivity se mi kdysi sjela jiná (nová) OR36 od Barum tak divně, že jsem to předtím ani potom neviděl - pás na kraji jak od blbýho odklonu, ale jen na 1/3 obvodu kola..9
23:09:32
18.05.2014
Mil@n
-> Jozka: No fakt OR6 byli různě z aut,rezervních kol a vydrželi můj agresivnější styl jízdy4 Matador MP4 jezdím také a už jsem 4 gumy vyhodil i když vzorku měli dostatek8 3x povolil kord uprostřed vzorku a hrozně to skakalo 1x to nevydržel bok gumy udělal vlnky a pak začala uchazet(bezdušak)9
22:54:18
18.05.2014
Jozka
-> Mil@n: 3
22:47:05
18.05.2014
Mil@n
-> Jozka: Aha tak to je možné6 Ale i tak je kvalita protektoru OR6 lepší jak Matador MP44
19:45:16
18.05.2014
Jozka
-> Mil@n: Taky mohli spěchat a třeba je "nedopekli".. U protektorů jeden nikdy neví - dobově se jedinci znalí poměrů některejm protektorovnám vyhýbali. Třeba tady v jedný malý u nás, kdyžs podmázl nebo měl známý, nechali ti tvoje kusy vždycky na konci směny pomalu dozrát ve formě a pak najely víc nežli nový gumy. No a když jsi známý neměl nebo nechtěl mazat, bylo lepší gumy odeslat někam do prověřený provozovny..
16:01:21
18.05.2014
Mil@n
Je fakt že tyto hvízdaly už při docela malých rychlostech a hrozně to smrdělo.Ale tento nájezd mě taky překvapil.Minule jsem dával nejeté OR6 protektory a na těch jsem mohl najet tak do minima cca těch 30000km.Tenkrát jsem to neměřil ale jezdil jsem na nich 2 roky.Jestli je pravda to co tu bylo psáno ve foru tak by to sedělo,vše byli protektory ne original OR64
09:42:57
18.05.2014
Jozka
-> Mil@n: Asi omylem použili nějakou závodní směs.. 3 3 Těmahle počtama bys na novejch neujel ani 15 tisíc... Jsem teď naposled přehodil taky nějaký takový, jen mnohem víc ojetý, tak taky sleduju - dám vědět.4
08:27:21
18.05.2014
Mil@n
-> Jozka: Tak už můžu napsat že tvoje měřítko bylo moc optimistické3Podle těchto protektoru to vychází 1mm/2000km6Když šli na auto měli 5mm ted jsem na 1,8mm ale na par místech probrždené takže pod hranicí 1,6mm 4Za sucha není poznat rozdíl v chovaní ale za mokra už se musí davat pozor47Většina jízd byla ve 4 osobách a na přední napravě byli nasazené.Jinak strašák že se odlepí vzorek se nekonal ale průběžně jsem hlídal stav pneumatik.
Extreme Tyres