skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spojka pomoc...
10:33:37
26.05.2016
26.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> aspetras: sel tam motor pekne nasadit? Nedorvali jste ho tam pres šrouby?
06:22:57
26.05.2016
26.05.2016
Dušan
-> aspetras: motor s prevodovkou jsou dobre utazeny ?
23:18:27
25.05.2016
25.05.2016
palinator
-> aspetras:
Asi je křivá
Asi je křivá
22:52:49
25.05.2016
25.05.2016
aspetras
Chtěl bych se zeptat jestli je normální, že po výměně spojkové lamely se auto při rozjedu třese, když přidám víc plynu tak se to zmírní, ale nepřijde mi že ty otáčky jsou adekvátní k normálnímu rozjezdu. Při dalších rychlostních stupních už tento třes není. Je to jak by bylo málo plynu, ale zcela to nezmizí ani když už dle mě motor docela řve. Měnila se i převodovka.
10:15:43
19.04.2016
19.04.2016
Holda120l
-> Eidy: Jo dik, to som potreboval pocut
17:15:56
18.04.2016
18.04.2016
Eidy
-> Holda120l: Pokud spojka neprokluzovala, přítlačáku nic nebude. Jen zkontroluj packy, jestli nejsou ojetý od ložiska, ale jinak to bude dobrý. Pokud bys to přeci jen měnil, talířovka má jiný ložisko ;)
15:47:54
18.04.2016
18.04.2016
Holda120l
Pani kolko tak vydrzi ten pritlacak s vinutymi pruzinami(3 packa), ide o to, ze predosly majitel nasteloval spojku tak, ze spojkove lozisko sa stale tocilo s pritlacakom, aj ked nebol zmacknuty pedal spojky, samozrejme islo lozisko do kytek, otazne je ci to nieco mohlo spravit aj s tym pritlacakom, lebo teoreticky si myslim, ze nie, ale radsej sa na to spytam niekoho kto stym ma skusenost. Alebo je ten pritlacak zly a koli tomu to bolo tak nezmyselne vystelovane? Ak som si nieco zle vysvetlil tak ma vklude opravte. Lebo urcite budem menit to lozisko rovno aj lamelu, len neviem ci to dat na tento pritlacak, alebo zainvestovat a dat tam uz rovno novy typ s tanierovou pruzinou a samozrejme inym loziskom, ale stym istym priemerom.
Dik za kazdu radu
Dik za kazdu radu
08:56:12
13.04.2016
13.04.2016
skrec
Díky všem, nejvíce:
-> vhml: -> MVM: -> srdcar 120L:
Zatěžování motoru při sešlápnutí spojkového pedálu vyřešeno.
Velká axiální vůle kliky, vyřešeno výměnou vodícího kroužku za abnormální.
Motor zatěžovalo dření o gufero na víku motoru díky velké axiální vůli kliky. Až se gufero odřelo zatěžování motoru se zmírnilo ale neustalo.
-> vhml: -> MVM: -> srdcar 120L:
Zatěžování motoru při sešlápnutí spojkového pedálu vyřešeno.
Velká axiální vůle kliky, vyřešeno výměnou vodícího kroužku za abnormální.
Motor zatěžovalo dření o gufero na víku motoru díky velké axiální vůli kliky. Až se gufero odřelo zatěžování motoru se zmírnilo ale neustalo.
10:30:26
27.03.2016
27.03.2016
minno
-> skrec: Áno, to že presahuje, je v poriadku. Inak lepšie by bolo trojfarebné gufero (elring).
18:30:47
26.03.2016
26.03.2016
skrec
Staré a nové gufero.
Má plně naražené gufero do víka motoru přesahovat? Protože gufero má na tloušťku 13 mm a tloušťka díry ve víku motoru je pouze 12 mm. Gufero je dle označení přesně shodné s katalogem.
Má plně naražené gufero do víka motoru přesahovat? Protože gufero má na tloušťku 13 mm a tloušťka díry ve víku motoru je pouze 12 mm. Gufero je dle označení přesně shodné s katalogem.
00:41:59
26.03.2016
26.03.2016
skrec
21:53:47
25.03.2016
25.03.2016
skrec
Příčina zatěžování motoru při vypnutí spojky (sešlápnutí pedálu) odhalena.
Setrvačník šoupal o gufero ve víku motoru.
Díky za rady
Setrvačník šoupal o gufero ve víku motoru.
Díky za rady
13:46:53
25.03.2016
25.03.2016
skrec
-> srdcar 120L: Dobře vyzkouším a změřím vůli.
Setrvačník o šrouby držící víko motoru asi nešoupá. Nalepil jsem na setrvačník pásku a auto projel, řadil, vypínal a zapínal spojku. Kdyby setrvačník dřel o šrouby páska by nevydržela nebo byla potrhaná.
Setrvačník o šrouby držící víko motoru asi nešoupá. Nalepil jsem na setrvačník pásku a auto projel, řadil, vypínal a zapínal spojku. Kdyby setrvačník dřel o šrouby páska by nevydržela nebo byla potrhaná.
00:23:08
25.03.2016
25.03.2016
srdcar 120L
-> skrec: Ještě jednou, než začneš rozebírat celý motor. Sundej oba klínové řemeny, aby byla klikovka uvolněná, nic jiného nepovoluj. Vezmi za řemenici a zkus ji zastrčit dovnitř a ven, tak zjistíš vůli. A podle mě je tam vůle jak prase, možná i přes 1 mm. Otázkou je, zda ti dotyčný mechanik dal vůbec vymezovací axiál na konec klikovky u prvního lágru, u rozvodového kola. Já si myslím, že tam není a nechce si přiznat, že něco pohnojil. Protože šoupání setrváku nevzniklo samo od sebe, když to předtím na původním motoru nedělalo. Takže když sešlápneš spojku, tak se ti setrvák s celou klikovkou posune až na blok motoru. Je to logická úvaha.
08:41:15
23.03.2016
23.03.2016
skrec
-> srdcar 120L: Ano zní to to logicky. I když se mi do toho nechce tak to stejně znovu rozdělám, protože hlavně to chci mít spraveno pořádně.
Myslím si, šrouby co drží víko u setrvačníku nejsou jiné, ale rozhodně mají otřepy.
Dále je zde pak otázka axiální vůle kliky. Měřil jsem ji na řemenici kliky zvenku jak je vidět níže. To ale není správně. Mechanik co sestavoval motor to měřil spárovými měrkami na rozdělaném motoru. A když jsem mu říkal že je axiální vůle 0,030 mm tak odpověděl že to by neřešil a kdyby jsme tam daly abnormální vodící kroužek, který je větší o 0,125 mm tak už by mohlo být moc.
Myslím si, šrouby co drží víko u setrvačníku nejsou jiné, ale rozhodně mají otřepy.
Dále je zde pak otázka axiální vůle kliky. Měřil jsem ji na řemenici kliky zvenku jak je vidět níže. To ale není správně. Mechanik co sestavoval motor to měřil spárovými měrkami na rozdělaném motoru. A když jsem mu říkal že je axiální vůle 0,030 mm tak odpověděl že to by neřešil a kdyby jsme tam daly abnormální vodící kroužek, který je větší o 0,125 mm tak už by mohlo být moc.
22:14:45
22.03.2016
22.03.2016
srdcar 120L
-> skrec: Jde právě o to, že ti setrvačník o něco při vyšlápnutí spojky šoupe, proto tam máš ten světlý prach po pár km. No a je to na straně ke bloku motoru, kam pořádně nevidíš. To se neudělá při normální motáži. Něco je tam špatně, proto bys měl setrvačník sundat, než se ti něco prošoupe tak, že pak už s tím nic neuděláš. Na fotce, co jsi sem dal, je vidět znatelná drážka těsně u středu.
Lamela spojky musí chodit lehce po drážkách hřídele i bez namazání, pokud jde ztuha, jsou zubové drážky na hřídeli poškozené. ( ostré rozjezdy a pod.) Kolikrát stačí je lehounce líznout pilníkem a stačí to.
Lamela spojky musí chodit lehce po drážkách hřídele i bez namazání, pokud jde ztuha, jsou zubové drážky na hřídeli poškozené. ( ostré rozjezdy a pod.) Kolikrát stačí je lehounce líznout pilníkem a stačí to.
21:16:55
22.03.2016
22.03.2016
skrec
-> srdcar 120L:
Díky za tip. Setrvačník jsem sundaný neměl. :( Jak je podle dřívější fotky vidět, tak před druhou demontáží motoru jsem se na setrvačník díval a žádné rýhy v něm neviděl ... když je to ale složené tak tam moc vidět není.
Divné ale je, že velice výrazně se to zlepšilo jen namazáním spojovací hřídele motoru a převodovky. Výrazně zlepšilo ale neodstranilo. Proto jsem to rozdělával podruhé.
Díky za tip. Setrvačník jsem sundaný neměl. :( Jak je podle dřívější fotky vidět, tak před druhou demontáží motoru jsem se na setrvačník díval a žádné rýhy v něm neviděl ... když je to ale složené tak tam moc vidět není.
Divné ale je, že velice výrazně se to zlepšilo jen namazáním spojovací hřídele motoru a převodovky. Výrazně zlepšilo ale neodstranilo. Proto jsem to rozdělával podruhé.
23:52:30
21.03.2016
21.03.2016
srdcar 120L
-> skrec: Vůle v ložisku je v pohodě, protože je to axiální-osové ložisko a ustředí se samo při sešlápnutí spojky a opření se o přítlačák.
Ale k té první věci. Zřejmě jsi nevyřešil problém s přibržďováním motoru při sešlápnuté spojce. Když už jsi měl motor venku, sundal jsi i setrvačník, abys viděl, jak to za ním vypadá? Podle fotky mi připadá, že na víku se simeringem budou asi jiné šrouby než tam mají být a jsou zřejmě i vyšší. Při sešlápnutí spojky se ti o nějakou desetinku tedy posune klikovka a vzhledem k tomu, že mezi setrvákem a hlavami šroubů víka byla menší mezera než má být, tak setrvák šoupe o tyto hlavy a tím se přibržďuje motor. Na setrváku to musí být vidět. Nějaký ten motor jsem dal dohromady, ale nikdy se takováto závada na nich nevyskytla.
Ale k té první věci. Zřejmě jsi nevyřešil problém s přibržďováním motoru při sešlápnuté spojce. Když už jsi měl motor venku, sundal jsi i setrvačník, abys viděl, jak to za ním vypadá? Podle fotky mi připadá, že na víku se simeringem budou asi jiné šrouby než tam mají být a jsou zřejmě i vyšší. Při sešlápnutí spojky se ti o nějakou desetinku tedy posune klikovka a vzhledem k tomu, že mezi setrvákem a hlavami šroubů víka byla menší mezera než má být, tak setrvák šoupe o tyto hlavy a tím se přibržďuje motor. Na setrváku to musí být vidět. Nějaký ten motor jsem dal dohromady, ale nikdy se takováto závada na nich nevyskytla.
20:43:51
21.03.2016
21.03.2016
skrec
Jelikož mi sešlápnutí pedálu spojky (vypnutí spojky) stále zatěžovalo trochu motor a šly dolů otáčky tak jsem vydělal motor, vyměnil spojkové ložisko za nové, dal novou lamelu, novou spojovací hřídel převodovky a motoru a celé to znovu zkontroloval.
Již se to zdá být v pořádku, ALE nějak při vypnutí spojky "šustí" nové spojkové ložisko.
Chci se zeptat zda je to normální? A zda má mít takové vůle jako na přiloženém videu.
www.dropbox.com/s/.../VID _20160320_102247.mp4?dl=0
Zkoušel jsem další dvě nová ložiska, a asi pět použitých a všechny vůli měly.
Díky
Již se to zdá být v pořádku, ALE nějak při vypnutí spojky "šustí" nové spojkové ložisko.
Chci se zeptat zda je to normální? A zda má mít takové vůle jako na přiloženém videu.
www.dropbox.com/s/.../VID _20160320_102247.mp4?dl=0
Zkoušel jsem další dvě nová ložiska, a asi pět použitých a všechny vůli měly.
Díky
10:16:35
23.02.2016
23.02.2016
skrec
-> MVM: No v cajku.. To si právě nejsem pořád jist. Měřil jsem axiální vůli dle obrázku níže na řemenici a naměřil 0,30 mm.
Nejsem si ale jist zda jsem měřil správným postupem, v dílenské příručce to měří na setrvačníku a na rozdělaném motoru.
Jak by jste mi doporučili to změřit?
Nejsem si ale jist zda jsem měřil správným postupem, v dílenské příručce to měří na setrvačníku a na rozdělaném motoru.
Jak by jste mi doporučili to změřit?
12:50:02
21.02.2016
21.02.2016
MVM
-> skrec: Za málo - hlavně že to máš už v cajku. I když je mi ta závada nějaká zvláštní ..
12:18:28
21.02.2016
21.02.2016
skrec
-> vhml: -> MVM: Nedělal jsem nic jiného než namazal mírně vazelínou spojovací tyč a zdá se to být v pořádku. Motor už nejde do záběru po rozepnutí spojky (sešlápnutí pedálu spojky) a jde řadit dobře.
Ano je možné, že je mrkev poškozena nebo má natažené zuby.
Ještě jednou změřím axiální vůli kliky.
Každopádně moc díky za poznatky a rady.
Ano je možné, že je mrkev poškozena nebo má natažené zuby.
Ještě jednou změřím axiální vůli kliky.
Každopádně moc díky za poznatky a rady.
10:26:48
21.02.2016
21.02.2016
MVM
-> skrec: A to Ti řekl kdo? Drážkování teoreticky namazaný být nemusí a nebo se když už tak maže jen lehce. Navíc pedálem potažmo vypínacím ložiskem je ve hře pouze talířová pružina která svým vypružením uvolní talíř přitlačáku. Vůle "pět desetin" axiálu je moc. Minimum dvě stovky -max desetina.
10:07:37
21.02.2016
21.02.2016
vhml
-> skrec 21.02.16 09:53:40: hele to je nějaký divný. To namazaný bejt nemusí, to běhá volně. To máš spíš na lamele nebo mrkvi natažený zuby nebo zalepený bordelem. Vždy je třeba prvně zkusit jestli lamela po mrkvi běhá pěkně a případně zaměnit, nebo vyčistit. Určitě to ale není o tom, jestli je namazaná nebo není.
09:53:40
21.02.2016
21.02.2016
skrec
Takže závada způsobena nenamazanou spojovací tyčkou (mrkvi) mezi motorem a převodovkou po které se pohybuje spojková lamela.
P.S. má se kliková hřídel pohybovat dopředu dozadu v uložení? Vůle tak 0.5 mm.
P.S. má se kliková hřídel pohybovat dopředu dozadu v uložení? Vůle tak 0.5 mm.
09:14:59
16.02.2016
16.02.2016
skrec
-> MVM 16.02.16 07:17:03: Ano už to mám s mechanikem domluveno na sobotu. Doufám, že to bude něco jiného :) ale zatím mi to přijde jako nejlogictejsi vysvetleni.
Dám určité vědět jak to dopadlo.
Dám určité vědět jak to dopadlo.
07:17:03
16.02.2016
16.02.2016
MVM
-> skrec 15.02.16 23:30:02: Ok takže píšeš že spojku i celý motor skládal někdo jiný. Nebylo by tedy od věci přizvat dotyčnýho k autu ať se k tomu při své odbornosti vyjádří a závadu řeší. (předpokládám že za tu práci něco dostal) Vanu bych sundal stejně a na ty axiály si posvítil..
23:48:33
15.02.2016
15.02.2016
srdcar 120L
-> Toušík: Když by sundal z řemenice řemen a vzal za řemenici a zahýbal s ní dovnitř a ven, tak by poznal hned, jestli je tam nějaká vůle, i když by správně neměla být a v podstatě toho nemusí moc rozebrat. Jak je klikovka namazaná, tak by s tím mělo jít hnout.Jinak tak, jak jsem sdělil předtím.
23:30:02
15.02.2016
15.02.2016
skrec
-> MVM 15.02.16 21:27:11: To je pravda no.
21:39:44
15.02.2016
15.02.2016
Toušík
Ale tak to by poznal i když by změřil řemenici od nějakého bodu kastle a pak někdo sešlápnul a bylo by znatelné zda se posune nebo ne.. A nemusí se rozebírat vana. Ale tak pokud to je alespoň trochu motorář tak je to hloupost :/
21:27:11
15.02.2016
15.02.2016
MVM
-> skrec: Tady jsme Ti -> Kocvin: a já nazačovali že je něco "špatně" s axiály. Načež bylo odpovězeno něco ve smyslu : Motor skládal někdo,kdo dělá několik motorů týdně.. -> skrec 14.02.16 22:37:22: Pokud dal(nedal) axiály na OHV škodovce dobře - potom mám o výběru kvaliního mechanika nevalné mínění
21:00:31
15.02.2016
15.02.2016
Dušan
-> skrec: jak pisou nize. Vypada to na sedreny axialy na klice. To pujde rozeznat i po sundani vany. Pokud budou tak klika ven a hlavne omrknout treci plochy kliky k axialum.
20:47:40
15.02.2016
15.02.2016
skrec
-> srdcar 120L: Díky za poznatek, rozumím přesně co myslíš a bylo by to možné.
Mě napadlo něco podobného, pozoroval jsem setrvačník jestli se nehýbe když mi druhá osoba šlapala na spojku. Nehýbal se. Ale to je k ničemu, protože to musím zkusit za chodu motoru.
Znamenalo by, že kdyby chyběl opěrný a vymezovací kroužek na straně rozvodů a tudíž se celá klik. hřídel posouvala, že je třeba znovu dát ložiska klikové hřídele?
Případně co dalšího by to mohlo poškodit?
Mě napadlo něco podobného, pozoroval jsem setrvačník jestli se nehýbe když mi druhá osoba šlapala na spojku. Nehýbal se. Ale to je k ničemu, protože to musím zkusit za chodu motoru.
Znamenalo by, že kdyby chyběl opěrný a vymezovací kroužek na straně rozvodů a tudíž se celá klik. hřídel posouvala, že je třeba znovu dát ložiska klikové hřídele?
Případně co dalšího by to mohlo poškodit?
18:58:38
15.02.2016
15.02.2016
srdcar 120L
-> skrec: Několikrát jsem si přehrál video, které jsi sem dal a řekl bych, že je znatelně na něm vidět, že se setrvačník trošku posune dopředu a při uvolnění se vrátí zpět, takže předchozí příspěvek se mi potvrzuje. Setrvačník musí zůstat na svém místě, víko za ním je totiž dost natěsno.
18:52:41
15.02.2016
15.02.2016
srdcar 120L
-> skrec: No jen mě tak napadlo: když jsi dával motor dohromady, nezapomněl jsi dát opěrný a vymezovací kroužek na klikovku na straně rozvodů? Připadá mi, že při sešlápnutí spojky se ti posune celá klikovka do motoru, setrvačník se opře o blok a z toho můžou být ty stopy po otěru a proto motor má tendenci zhasínat. Poklesnou mu otáčky, protože se přibržďuje o blok. Snad jsi porozuměl, co jsem měl na mysli. Zda tomu tak je, zjistíš tak, že za běhu motoru ti druhá osoba bude šlapat na spojku a ty se budeš dívat na straně řemenice, zda se klikovka nevysouvá ven. Řekl bych, že to bude tak.
23:35:32
14.02.2016
14.02.2016
skrec
Setrvačník, to černé není stín, ale setřený nabělalý prach. Odkud se po pár nastartování a sešlápnutí spojky vzal? No asi jedině z lamely že?
22:52:06
14.02.2016
14.02.2016
vhml
Spojkový ložisko by motor nezabrzdilo. Maximálně by se z něj sypaly jiskry.
22:50:03
14.02.2016
14.02.2016
cuker
...len taký nápad:spojkové ložisko je správne?
22:37:22
14.02.2016
14.02.2016
skrec
OK. Díky za analýzu. Tedy vylučovací postup.
GO motoru dělal mechanik, dělá několik motorů týdně. Dlouho jsem ho vybíral a myslím že dělá kvalitní praci. Zítra mu volam o informace a radu. A prvně hledám chybu u sebe
Já jsem skládal motor s převodovkou dohromady. Setrvačník, lamelu a pritlacny talíř skládal mechanik.
Lamela otočená není
Spojkové ložisko tam bylo před rozdělením a fungovalo dobře. A já ko#ot jsem nedal nové.
GO motoru dělal mechanik, dělá několik motorů týdně. Dlouho jsem ho vybíral a myslím že dělá kvalitní praci. Zítra mu volam o informace a radu. A prvně hledám chybu u sebe
Já jsem skládal motor s převodovkou dohromady. Setrvačník, lamelu a pritlacny talíř skládal mechanik.
Lamela otočená není
Spojkové ložisko tam bylo před rozdělením a fungovalo dobře. A já ko#ot jsem nedal nové.
14:04:12
14.02.2016
14.02.2016
MVM
-> Kocvin 14.02.16 14:00:11: Přesně tak. I ta lamela jde při nepozornosti,v začátcích otočit. Axiál vypadený z drážky ..ale to by se ten motor nechtěl točit už při dotažení řemenice .. Chce to prostě všechno postupně vyloučit..
14:00:11
14.02.2016
14.02.2016
Kocvin
-> skrec: Logicky to musí být vinou buď vypínacího ložiskea spojky, že by bylo přidřené a nebo kombinací tuhý přítlačák vs. ko axiál na klice.. Ale pokud je motor fakt po GO se vším všudy, mohl si taky něco špatně složit že..
13:55:11
14.02.2016
14.02.2016
minno
-> skrec: Odpovedať ti neviem, ale uviedol si to nejako opačne.
sepnutá spojka = nesešlápnutý pedál, vypnutá spojka = sešlápnutý pedál.
sepnutá spojka = nesešlápnutý pedál, vypnutá spojka = sešlápnutý pedál.
12:49:10
14.02.2016
14.02.2016
skrec
V návaznosti na předchozí příspěvek přidávám video.
Proč sepnutá spojka (sešlápnutý pedál) zatěžuje motor více než vypnutá?
www.dropbox.com/s/.../VID _20160214_121441.mp4?dl=0
Proč sepnutá spojka (sešlápnutý pedál) zatěžuje motor více než vypnutá?
www.dropbox.com/s/.../VID _20160214_121441.mp4?dl=0
09:53:57
13.02.2016
13.02.2016
skrec
-> skrec 26.10.15 12:45:37:
Ahoj,
Škoda 110r po GO motoru a rozloženi a složení převodného ústrojí (motor, převodovka, poloosy, ..) GX přítlačný talíř jako nový, v jako nová spojková lamela.
Vše tam původně bylo a fungovalo dobře.
Po složení, nastartování a sešlápnutí spojky začne motor zabírat, protože sepnutí spojky ho zatěžuje. Což je přesný opak než by mělo být.
Co by to mohlo způsobovat.
Samozřejmě spojka ovzdušněna, spojková lamela by měla být umístěna správně - nebo je možné ji otočit?
Ahoj,
Škoda 110r po GO motoru a rozloženi a složení převodného ústrojí (motor, převodovka, poloosy, ..) GX přítlačný talíř jako nový, v jako nová spojková lamela.
Vše tam původně bylo a fungovalo dobře.
Po složení, nastartování a sešlápnutí spojky začne motor zabírat, protože sepnutí spojky ho zatěžuje. Což je přesný opak než by mělo být.
Co by to mohlo způsobovat.
Samozřejmě spojka ovzdušněna, spojková lamela by měla být umístěna správně - nebo je možné ji otočit?
08:41:34
29.01.2016
29.01.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: tak jak vidis tak to asi mozne je kazdopadne se to tam muselo pekelne napruzit...
08:40:11
29.01.2016
29.01.2016
minno
-> Sejki - zrušená registrace 28.01.16 17:50:49: áno a preto nechápem ani ja, ako je možné ju dať nesprávne a zmontovať to
17:50:49
28.01.2016
28.01.2016
Sejki - zrušená registrace
-> xerox422: tak vetsinou nejde otocit proto, ze se brichem dava k pritlacaku, kdyz ji otocis brichem k setrvaku tak narazis, neni tam misto...