
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hlava 136...presknuta???
-> petr s: nic se nestane ani tech 0,14-0,15, nevim jak presne to bude merit ale asi tezko a po utazeni palice si ty vlozky jeste sednou o nakou tu setinku, kazdopadne porad lepsi i tech 0,12 nez nula nula nic 

-> Spirig: max 0,12
takze 0,14 a ani 0,15 neprichadza do uvahy???
obligátní poznámka, přesah na hliníkové hlavě je 0,07-0,12, nikoliv jako na stodváce. 25kg je to samé jako 25Nm jen za předpokladu, že uvažuješ deseticentimetrovou páku.
No dobre rozhodol som sa ze zdvihnem vlozky tak teda nakolko by to bolo vhodne?? ked mam teraz 0.05 no a uz som si kupil podlozky 4x 0.10 a 4x 0.14 tak k tym co tam su mam prihodit jednu 0,10 a dosiahnem presach 0.15 alebo tie co tam su vyhodim a dam iba tie 0,14 a vlastne by mi mal ostat presach 0,14?? Co vy na to??
Zastav sa pondelok u mna kukneme na to 

Se závadou sem na tom asi podobne, ale jeste sem to nemel rozdelane, takze v pripade, ze by to byly vlozky, jak na to? Jak je dostat do spravne pozice? Tohle sem jeste nikdy nedelal, takze nevim co to obnasi. Zvladnu to aj doma bez spesl vercajku?Asi ne co?
-> Spirig: nechaj si urobit presahy vložiek válcov, ak vložky nemaju presah tak to nemá ani cenu skládat, presah 0,12-0,15mm nie je na škodu, tych 0,05mm je nič nič hovno,a hlava sa utahuje na 20Nm v určenom poradi a potom postupne v tomto poradi 2x po 90stupnov.
-> Pavel P@nkáč: hej, tak, ako to zneje, tak to aj je. Prvy pohlad, tzn. ze tesnenie je rovnomerne otlacene, nie je pod nim vidiet nikde na rozmedzi valcov presakovanie tekutiny, alebo opalene miesto a hlava na prvy pohlad vyzera (nicim som ju naozaj nemeral), ze je rovna. Teda nie, ze je uplne rovinna, ale ze nie je v strede vypukla dovnutra. Kazdopadne hlavu som zhodil dole v nedelu a dneska bolo vsade zavrete, tak som ju nemal moznost nikam odniest na zrovnanie.
-> David29: ...kulovy
-> Pavel P@nkáč: Oko vidí... 

-> ventYl: me by zajimalo jak poznas rovnou hlavu to tvoje "vyzera" neni moc duveryhodne:)
-> ventYl: co je podla teba utopene vlozky?? Mne povedali ze 0.05 je spodna hranic ale ze to musi stacit. Tak teda musim jedine to skusit viac dotiahnut...
No kym pri frezovani nebolo vidno ziadnu prasklinu, tak myslim, ze mozno spolahlivo vylucit prasknutu hlavu. Ja by so mto tiez vsadil na tie utopene vlozky. Presah by mal byt podla mojho zdroja od 0,07 do 0,14. Momentalne riesim dost podobny problem u svojho vozu, tiez mi to vyvrelo, zozrelo aj 6 litrov vody, vcera som zhodil hlavu a vyzera uplne rovna a ziadna prasklina na nej nie je. Ale zato mam utopene vlozky.
ja uhlama jednou sroub urval :( tak ted naolejuji a dotahuji jen rukou podle citu, tak jak se utahovat maji dle toho schema odvnitr ven... no a zatim ty dva motory jsou bez problemu...

-> petr s: no dobre uvidim skusim a napisem...dufam ze to bude iba tym dotahnutim
-> Spirig: Moc dobré to není protože těsnění už máš stlačené tak pozor na utrhnutí lepší je dát nové těsnění
No dobre takze skusim to povolit a dotahnut tak ako sa ma...
-> Spirig: ono těch finálních 90st může být ve výsledku mnohem víc nežli těch 60kg
Takze mam skusit 25kg a potom 2x90 a odskusat?? Ved je to datahle na 60 kg to moze robyt az take problemy??
-> petr s: Pravdu měl první mechanik tak možná je volná hlava
no presahy su vraj v poho teda 0.05 a utahnute...teras nejsem isty lebo jedn mechanyk mi povedal ze na 25kg a potom 2 krat 90 stupnou...ale ja som to robyl s drukym mechanyskom a mne sa zda ze najprv vsetky na 40kg a potom vsetky na 60kg...ako to je po spravnosti??
-> Spirig: A jak jsou na tom přesahy na vložkách a dále jak jsi to utáhl?
Termostat by nem byt spatna ten som skusal ve vrelej vode a pekne sa otvoril a mne to iste s motora mi tlaci vzduch do nadobky...
Tak pokud ti to pak vyvrelo, tak by mozna mohl byt taky spatny termostat v navaznosti na ty problemy s hlavou.... tot jen muj nazor :-). momentalne mam podobne problemy... do expanzky mi probublava z motoru vzduch a porad musim odvzdusnovat....
Nazdar mam taky problem mam 742.136 a nasiel som taku hnedu penu v expanzke.no tak som dalej jazdil a potom po jemne sportovej jazde som prisiel domou a ako som uz cuval domou mi praskla hadica do chladica tak som ju vamenil a skusil som to no a tak mi uz neprasklo nic ibaze v celej sustave nastal tlak jak prasa a ked com otvoril expanzku tak veko vyletelo az von z auta. Tak viacero automechanikou mi povedalo ze to bude urcite tesnenie ze ved to je favorit a ze ten nema urcite prasknutu hlavu lebo vraj na favo hlavy neodchadzaju iba keby som to schladil studenou vodou alebo nejaky podobny eytrem. Tak som teda vymenil tesnenie pod hlavou dal sfrezovat hlavu jemne zabrusit ventile a nove simeringy do ventylou. A frezar nezbadal ziadnu prasklinu ani nic podobne. Tak som to teda poskladal vsetko ako treba a odskusal zasa sa to natlakovalo a po dalsom odvzdusneni som sa previezol a po chvilke sa to brutalne rychlo zohrialo a vyvrel som...Co vy na to je to urcite hlava?? Vopred dik