Lpg pro lpgisty

prohledat
2776 příspěvků (zobrazeno 1534 až 1583) od 09.05.2007 do 31.10.2025, založil/a spartra
řadit dle data
17:16:56
01.12.2014
Winged_Arrow
-> dragon_cb_cz: a kto bol ten úpravca?
23:27:35
30.11.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Těch 3500 je docela dost, já za hlavu s tvrdými sedly, novými vodítky, gufery, sníženou a navíc LSovou s probraným bombírem dal necelé tři tisíce - a to kus který jsem dodal na úpravu byl prasklý, takže jsem nafasoval kousek z úpravcovo zásob... nebeht toho, bylo by to ještě asi o 300 méně.
22:46:10
30.11.2014
King
-> Winged_Arrow: Na 105ce jsem to resil tak, ze jsem ventily steloval asi kazdej mesic (cca 2500km) a pri litani po dalnici castejc. Kazdej den jsem na chvilku na zahratym motoru prepnul na benzin kvuli, spis kvuli karbu. Hlava vydrzela asi 30tkm, kdyz odchazela druha (zadarmo), upgednul jsem na favomotor. U 105/120 je problem malej kompresni pomer a v kombinaci s klasicky lehce chudou smesi to sedla "uzira", 120LS je na tom lip a skods ze jsem nezkusil snizeni hlavy. Na tvrzeny sedla bych se vybodnul.
22:19:57
30.11.2014
srdcar 120L
-> Winged_Arrow: Na bezolovnatý benzín nebo LPG max 45.000 km, to už se ventily přestanou dát seřizovat a jsou zaklepaný v hlavě. Kdybys to chtěl dělat, jak říkáš, vyšel by tě provoz dráž a užitek žádný. Levnější varianta je buď zmíněné měnění hlav nebo jinej motor na bezolovnatý benzin. Jinak úprava sedel na 105-120-kové hlavě vycházela asi na 3.500, Kč. Za tu cenu seženeš slušný celý motor Fávo či Felda.
22:19:44
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: mozes skusit .... ja som mal cervenu plynifku a v nej 120 motor. ventily som ladil raz tyzdenne (cca 400 - 500km a boli uz vzdy natvrdo). mal som ju asi pol roka ? cca. potom prisla hneda a odkedy je tam favomotor tak ventily ladim sporadicky .... da sa povedat ze ich iba kontrolujem.

startom na benzin sa pripravujes o 50% vyhod LPG prevadzky .... ale je to na tebe. Neviem ci to pomoze, nemam skusenost
22:12:37
30.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO: -> dragon_cb_cz:
kolko km. zvykne vydržať normálna hlava kým odíde?
Čo keby do jednej nádrže benzínu nalejem dajme tomu 20 násobné množstvo
toho prípravku na ochranu ventilov a napr. kým sa motor zohreje budem 5 minút jazdiť na takýto benzín
a potom prepnem LPG.. snáď by to trochu pomohlo nie? :))
upraveno 1x, naposled 30.11.2014 22:13:35
21:34:58
30.11.2014
ochoda
-> Winged_Arrow: Sehnat si hlavu do zásoby a jezdit s touhle jak je, pokud se pokašle tak hodíš jinou, a nebo tam dát fáčko. Asi dvě nejjednoduší a nejlevnější variany ... ne?
21:31:27
30.11.2014
dragon_cb_cz
-> Winged_Arrow: Tvrdý sedla jako samostatnej díl nikde nekoupíš, ty si musíš nechat udělat někde, kde hlavy repasujou.... počítej, že za repasi hlavy + tvrdá sedla dáš cca 100 EUR (pokud ceny na slovensku nejsou moc odlišný od českejch).
21:21:14
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: na 120 nedas inu hlavu ako 105 / 120. fav / fel hlavu mozes pouzit na motory od rapida 135 po fabiu 1.4 8v

ohladne sediel a ventilov je mozne cokolvek, aj ponechat seriove ventily aj urobit velke ventily a sedla napr z felicie ... treba najst cloveka co to robi a ten ti povie. Kazdopadne sa to dosť neoplatí, za úpravu hlavy dáš tolko čo za feldí motor
21:01:52
30.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO: Pre mna asi najlepsia varianta - upravit tu hlavu.
Tie tvrde sedla su, ktore by tam sli, su z nejakeho konkretneho motoru?
Ventily ostanu povodne? A viete mi poradit niekoho, co by tuto upravu spravil?
A ked si spominal že použiť hlavu z FA alebo FE - však nepasuje ani jedna na 125L blok či ako? už z toho mám guláš :)
20:53:28
30.11.2014
ochoda
-> Winged_Arrow: Tam je hliníkova hlava amožná i nějak upravená nevim teď, ale na bezolovnatej benzin se ti ventili jako na litine nezaklepou. (doufam že nekecám) ...tu úpravu na tvrdené sedla, prostě vyfrézuješ starý sedlo a vlisuje se nový který se nezaklepe (dělaj to úpravci, doma asi ne e). Nebyla by blbost to tam nacpat, pár lidí tu MPi ve škodovce má, ale musíš tam narvat komplet elektriku, nejen lambdu a pak si tam hodíš klidně podtlakove LPG.
20:52:21
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: zrovna rapid 136 nema tvrde sedla. motor pouzit mozes ale hlava favo / felda

ked sa sedla zaklepu dost hlboko hlava medzi ventilmi spravidla praskne

myslel so mto tak ze hlava sa upne do masiny vydrezuje sa diera a nalisuje sa tam tvrde sedlo.

fel motor s elektronikou .... ak sa ti s tym chce babrat tak mozes .... ale sekvencny plyn sa moc casto nepouzival ani vo feldach.
20:49:17
30.11.2014
Winged_Arrow
-> francomk: -> MOLSO: 781.136 to je favorit
resp. rapid 136? tam sú už tvrdé sedlá?
Prečo by hlava praskala? Snáď len sedlá sa vyklepú a prestanú tesniť ventily nie?
Ako si myslel tú úpravu na tvrdé sedlá?
Bola by blbosť tam napchať komplet Feliciovy motor s elektronikou? A k tomu sekvencny Plyn?
Čo by tam bolo treba, snáď len lambdu či? :)
20:27:46
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: upravit hlavu na tvrde sedla / urobit z hlavy spotrebny material (nakupit na vrakovisku zopar hlav a prehadzovat vzdy ked praskne)

idealne motor z fa/fe/fa 1
20:18:28
30.11.2014
francomk
-> Winged_Arrow: Prdni tam 781.136 a máš pokoj 4
19:48:57
30.11.2014
isti
-> Winged_Arrow: Osemkanálová hlava na blok 120 nepasuje,v ostatných veciach nech ti poradia skúsenejší.
19:42:57
30.11.2014
Winged_Arrow
Nazdar, prosím vás, tí čo tu máte LPG-čka, ako riešite sedlá ventilov?
Či kašlete na to?
aká je prosím najjednoduchšia varianta prestavby bloku 120L na LPG
Resp. z čoho sa dá použiť hlava? aby tam boli tvrdé sedlá.. Favorit? felicia?
Diks za vysvetlenie :)-> MOLSO:
22:00:06
29.11.2014
King
Jenom bych to s tou termostatickou klapkou malinko upresnil - teoreticky by pro stabilitu lpg volnobehu bylo idealni nasavat vzduch o konstantni teplote, ale regulace klapkou bohuzel citelne ovlivnuje podtlak v oblasti lpg mixeru, coz nedela davkovs i lpg dobre. Vzhledem k tomu, ze lpg smes je i v hlubokych mrazech smesi plynu, ktery na stenach sani nekondenzujou, neni duvod nasavanej vzduch ohrivat nebo smes obohacovat.
16:37:51
29.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj: Při montáži termoklapku nechávali, ale po zkušenostech v provozu ji doporučovali vymontovat a sací otvor z boku laufu zaslepit. Bylo to proto, že když termostat v sání hýbal s klapkou, měnila se teplota, objem i víření nasávaného vzduchu ve filtrboxu. Můžu potvrdit, že když jsem termoklapku vyndal, tak se motor zklidnil a dle mého subjektivního pocitu šel i líp do otáček. Provozuju to tak i v zimě. Mám přehozený filtrbox s nasáváním nad výfuk těsně pod kapotou a jinak se dá na zimu mírně upravit tak, že na sací lauf se nasadí husí krk a zavede se do prostoru nad svíčky. Odsud bere jen menší odpadní teplo z motoru a ne rozpálený vzduch ze sběrače výfuku.5
12:07:04
29.11.2014
Bukaj
A já se ještě zeptám na 742 - jak to bylo od montáže LPG? Při montáži vykuchali termoklapku, nebo jsou to až úpravy majitelů z pozdější doby? Zajímalo by mne, jak to má být v "originále" 4
11:13:56
29.11.2014
Tomaso435
... přifařím se s termostatem nasávaýho vzduchu. ale na fávu... já osobně mámuž asi tejden vyndanou hadici nasávání studenýho z venku a termostat je nechanej. čiliže od začatáku to bere z vejfukovýho potrubí teplej a když se termostat zavře nebo přivře, bere to teplej z motorovýho prostoru... pocity sou takový že to lepší jezdí... ale nevim co na to spotřeba... :D
upraveno 1x, naposled 29.11.2014 11:14:54
10:12:18
29.11.2014
MOLSO
-> Bukaj: vela ludi s tym malo problem a demontaz tej hadice pomohla. Neviem co by to robilo keby sa to nastavilo s hadicou za tepla - ale asi by zase boli problemy za studena.

LPG tam same o sebe ide zohriate na 80 - 90°C a nepotrebujes vyhrievat este aj vzduch .... tam je dobre aby bol vzduch co najstabilnejsej teploty aby sa miesal v stale rovnakom objemovom pomere
10:00:29
29.11.2014
Bukaj
-> MOLSO: No, mám vyndanej termoregulátors klapkou, a záslepku, plech an výfuku nemám (stejně hned zrezne) a hadice je pak zbytečná.

Chápu to tedy dobře, že s termoregulací nasávaného vzduchu to fungovat nemůže, nebo je jen blbý nastavení?
09:54:07
29.11.2014
MOLSO
-> Bukaj: nasavanie tepleho vzduchu rozhadzuje bohatost a robi problemy. preto sa vymontuvava.

mozes to ale zakamuflovat tym ze vhyodis klapku a zalepis "teplu" dieru, nasadis hadicu a vyzera to normalne 47
08:42:58
29.11.2014
Bukaj
-> srdcar 120L 28.11.14 19:23:26: Tak přesně nad tímhle jsem přemýšlel a chtěl jsem to slyšet...4
Jinak tady to LPG je montováno roku 2006 ve Strakonicích (AutoGasCentum).
Ještě se zeptám na jednu věc - je normální, že LPG nefunguje na škodováckém motoru se zapojeným předehřevem nasávaného vzduchu? Kdysi jsem u tohoto auta vyměnil torzo "banja" za zánovní komplet banjo a na LPG to stávkovalo, když to začalo nasávat teplý vzduch.
Tak jsem z banja demontoval klapku a Ok, ale trochu mne štve, že auto nemám kompletní... 3
19:23:26
28.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj 25.11.14 22:40:13: Tak reduktor napoj na ten okruh, co máš u 4. válce k vodní pumpě a topení napoj zpět jak bylo původně. Bude to to dobře topit, teplo do topení ti nebude odebírat reduktor, bude vyhřívaný druhým malým okruhem.4
18:54:15
28.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj: Tak to je úplně špatně, protože tak to být nemá, při zavřeném topení ti dost podstatně klesne při větším odběru plynu teplota v reduktoru a pak můžeš mít v zimě problém. Já to tak mám montované od dubna 1996, kdy se schválily montáže do 120-tek a i v manuálu k tomu to bylo tak nakresleno. A asi můžeš mít i problém s ohřevem malého okruhu. Problémy s topením nemám, topí to v pohodě.
23:42:49
27.11.2014
Bukaj
23:38:11
27.11.2014
Bukaj
-> srdcar 120L:
Já tam právě žádná Tčka nemám - reduktor je vřazen do série topného okruhu mezi domek termostatu a odvodní hadici z topení...8
22:23:11
27.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj 25.11.14 21:59:45: Nevím, jak máš zapojen reduktor přesně ty, ale já ho mám takto. Pokud máš T-rozbočky na hadici pod termostatem i na hadici od topení, tak ti i při zavřeném topení jde voda malého okruhu plným průřezem přes reduktor a ne přes 6 mm spojovací hadičku. Tu můžeš klidně zaslepit, s reduktorem je už nanic.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 27.11.2014 22:23:11
upraveno 1x, naposled 27.11.2014 22:27:33
17:52:58
27.11.2014
Bukaj
-> Jarda: Jo, na bloku místo zátky mám nátrubek pro hadici posilovače ze sacího potrubí se zvětšenou dírou. Nevím, jak dalece to pomůže, nicméně kde proudí kapalina, tam se neusazuje bordel. A rozhdně to neuškodí, to mám vyzkoušeno1 Na chladicí systém a topení to nemá vliv4
A i u naprosto čisťounkého motoru (myšleno vnitřek bloku kolem vložek) jsem po odšroubování zátky musel použít šroubovák na prošťouchnutí rzivé úsady, než začala téci kapalina 8
11:10:04
27.11.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: a na bloku to mas napojene na tu vypousteci zatku? (dle katalogu) mysliš, ze to hodne pomuze?
22:40:13
25.11.2014
Bukaj
Takhle vypadala první varianta z února 2008, dnes je hadice vedená podél trubky k topení (docela tam pasovala jedna tvarovaná hadice z Octavie)...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 25.11.2014 22:40:13
22:36:03
25.11.2014
Bukaj
-> Jarda:
U jednoho auta mám 136kovou pumpu a u druhého rozdvojku na hadici, ale taky to předělám na 136kové těleso pumpy. V bloku namísto záslepky průtočný šroub (buď použiješ origo z 1000MB, nebo z prvních stovek, nebo, jako já, nátrubek pro hadici posilovače ze sacího potrubí. závit je stejný, jako v bloku, vnější průměr cca jako vývod 136 čerpadla a vnitřní průměr provrtat na větší - tuším 7 mm).
22:23:58
25.11.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: jj, nemas fotku, jak mas ten bypass udelanej? to by me zajimalo...
22:14:58
25.11.2014
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 25.11.14 22:11:50: Jo, to mám na všech (obou) škodovkách proti usazování bordelu mezi blokem a 4. vložkou - škodovky na to dost trpí a 4. válec se přehřívá a více opotřebovává.
Nojo, ale Ty máš 136ku, tam je vícero možností 4
22:12:34
25.11.2014
Bukaj
-> Tomaso435: No, to bych právě nechtěl - už takhle to auto moc netopilo, budík ukazoval 70°, tak nevím, jestli kecal budík, čidlo, nebo byl vadný termostat.
Teď jsem nandal novou hlavu s novým prčidlem a novým termostatem, ale zase nemohu nalít chladivo, než vyměním děravou trubku, nicméně jsem zvědav na výsledek.
Asi nejlepší by bylo mít reduktor vyhřívaný nezávislým okruhem, což by neměl být problém, když mám udělaný obtok. Jen přemýšlím, jestli reduktoru bude proti zamrznutí stačit relativně tenká hadice. Ale pokud mu dodnes stačila ta 5 mm, tak snad ok...
22:11:50
25.11.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: bypass 4. válce je co? to by sis vytvoril? ja ho mam v malem okruhu v serii s vyhrivanym sacim
22:05:13
25.11.2014
Tomaso435
-> Bukaj: ve fávu to mám nejdřív z motoru do reduktoru pak z reduktoru do topení.. v zimním období je to pech.. bylo ani né -17 a za 60km v autě sotva 12 stupňů... všechno vzal reduktor :D
21:59:45
25.11.2014
Bukaj
Mám dotaz k zapojení vyhřívání reduktoru v 742.
Dělal jsem kontrolu chladicího systému a zjistil jsem, že reduktor je zapojen do okruhu topení mezi vratku z radiátoru a termostat. Je to tak správně? Vždyť při zavřeném ventilu topení okruh reduktoru běží pouze přes tenouknou propojovací hadičku topení...
Nebylo by lepší reduktor napojit nezávisle (třeba přes bypass vložky čtvrtého válce)?
Jak to máte ve LPG škodovkách zapojené vy?
19:18:41
24.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: cievka sa obvykle umiestnuje za pumpu. bypass mozes spravit, ale nemusis.
17:18:49
24.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO:

Nazdar hoši, potrebujem poradiť, čo je lepšie, umiestniť benzínovú cievku (el. ventil)
pred alebo za AC pumpu? Je to motor Lada niva 1.6
Keď ju dám pred pumpu, bude pumpa po zavretí cievky vytláčať zvyšný benzín stále do karbecu až kým ho neminie, alebo to hneď odstaví ?
Bude jej vadiť, že pojde na sucho?

Druhá možnosť - ventil za pumpu - bude jej vadiť, že bude tlačiť do zavretej cievky? nezničí sa membrána? Napadlo ma také riešenie - spraviť "bajpas" prepojiť začiatok a koniec pumpy
hadičkou so zátkou vrtanou na 0,5mm aby sa ten benzín stále aspoň trochu točil dokola cez AC pumpu aby netlačila doblba?
Prípadne miesto tej vrtanej hadičky normálne ventil a pri dlhšej jazde na LPG ho otvoriť a nech si pumpa cirkuluje donekonečna?

Ďakujem za rady! :)))
06:38:44
24.11.2014
francomk
-> MOLSO: 40

Cicicici cuk hááááaaa 47
06:36:11
24.11.2014
MOLSO
-> francomk: priapdne ak sa da vyv olat nudzovy LPG start mohlo by ot tiež bafnúť na drc 1
06:31:58
24.11.2014
francomk
-> MOLSO: ámen more 52

-> mirco: Mne BMM aj po chvilke naštartuje na benzín na prvú šupu. Schválne skús pri parkovaní prepnúť na benzín a až po pár sekundách zhasni motor. Keď prídeš k autu, naskočí na brnk 40
21:44:08
23.11.2014
Dušan
-> MisakusX: co bys chtel vedet ? Motor na to bude normalne jezdit. Jen sani by nemelo byt plastovy coz snad Octavia nema.
19:58:45
23.11.2014
MisakusX
__________________________ _________________________
NOVÝ DOTAZ
_________________________ __________________________
Pánové, máte někdo nějaké poznatky a zkušenosti ohledně LPG v 1,6 55 kW?
Pročítal jsem pár diskusí, ale nic moc konkrétního jsem se nedozvěděl.
My to máme do jedničkové Octavie 1999, kompresní tlaky už druhým rokem v pořádku (jeden válec v toleranci 8% oproti ostatním), a mám to převážně na delší trasy...
23:23:02
20.11.2014
MOLSO
-> mirco: nebude to tým že zhasneš motor ktorý išiel na plyn a pri opätovnom štartovaní to prepne na benzin ? pritom prisáva zvyšky LPG z reduktora a do toho ešte vstrekuje benzín - bohatá zmes za hranicou zápalnosti. chytí to až vtedy, keď sa zvyšky plynu v reduktore minú a bohatosť sa dostane do normálnejj hodnoty
23:04:09
20.11.2014
mirco
Mám taký menší problém - Felicia 1.3 Mpi - 50kW r.v. 98, najazdené cca 160tis., auto ide pekne má slušný ťah,v pohode spotreba, ale problém je v štartovaní teplého motora, studený chytí pekne hneď na prvý krát na benzín potom to prepne na plyn - splynovač Lovato podtlakový. Problém je pri teplom motore, akonáhle idem štartovať teplý motor po dlhšom točení to naskočí a strašne sa to prevaľuje tak 400-500 ot/min a niekedy má tendenciu až zdochnúť, ale keď pridám plyn tak sa to dostane už do normálnych otáčok. Neviete čím to môže byť?
Nastavil som vôle ventilov, klapka čistá + zakl. nastavenie, pretesnená, nové filtre, nové sviečky - skúšané dvoje Champion aj Brisk na LPG s odtrhom 0,6mm a aj viac a stále to isté, pomenené hadičky na benzín, prečistené všetky kontakty, nová lambda sonda hoc nie najlepšia Bosch, aj so starou to robilo, nový katalyzátor a oba výfuky, na VAGu to písalo chybu 00537 - spodná meze regulace, ale vymazal som to odvtedy nič, ešte som rozmýšlal o výmene regulátora paliva na vstrekovacej rampe, či nemôže byť zlý alebo čerpadlo paliva, alebo som aj na fóre čítal či to nemôže robiť nejaký prepínač medzi plynom a benzín. Ak by niekto mal nejaký podobný problém tak budem len rád ak mi s tým pomôže. Vďaka.
20:23:36
14.11.2014
Tomaso435
sice se to hodí asi už celý do jinýho tématu ale napadlo mě vyměnit středovej vejfuk, jelikož zadek je pruchozí ten ucpanej není, ale střeďák by moh bejt přicpanej..

tak sem našel povolení 4 matice na hlavě pod svíčkama.. :D by mě zajimalo jak na tom sou šrouby :-/
upraveno 1x, naposled 14.11.2014 21:55:58
Extreme Tyres