skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyčištění sacího koše 1,8t
-> vhml: Já bych na ten koš preventivně kouknul, vana je dole hned, jsou tam jen dva šroubky na hadici-odtok z turba, pak bacha u spojky jsou dva zkovaný šrouby kde se musí pootočit přítlačák a vybráním v něm je povolit imbusem, jinak žádná záludnost, časově to trvá jak u tý 120ky, LL tam v pohodě nalej, ničemu tim neuškodíš.
-> Dušan: tak to v sharanu bude na dvě hovna :-D
-> vhml: Jednoduse pres vag. Hadice zkontrolovat, ale je tam na ho... pristup.
-> Dušan: vyčistit klapku můžu. Jak se to pak resetuje? Nějakým hypersuper programem jak na MPI nebo to jde přes vag?
A ventil obnáší co? Jen kontrolu hadiček?
A ventil obnáší co? Jen kontrolu hadiček?
-> Milan 136: prave ze to neslo. Hadici jsem musel uplne vyndat, odehnout se nedala, pres poloosu jsem to vzdal protoze tam nebyla žádná cesta a radsi jsem to povolil od shora jen klíčkem a nakonec jsem asi 3 šrouby stejně ulomil.
Mám asi divnou feldu :-)
Mám asi divnou feldu :-)
Spis to chce zkontrolovat cistotu klapky, protoze byvaji zasrany jak jetel. Dale ventil v odvetravacim systemu pod sacim potrubim. Nad 200t km byvaji zterely hadice a pak to nejede jak ma. Nicmene ostatni veci vydrzi opravdu dost, ale musi se o to clovek starat.
-> Milan 136: tie prípady sú najkrajšie , spomínam si ako sme sundávali vaňu z 2002 Transportera tej 2,5 rotačky či čo to bolo , to bola krása , všetky neprístupné šrouby - imbusy boli odrbané , všetky sme narážali torxom a nakoniec to šlo , ale nádherná práca , to sa nedá ani vrtať keby niečo ...
-> suri: nebo když ještě nemůžeš tím motorem otočit a potřebujdeš tu vanu sundat
-> Milan 136: ale keď sa dobre otočí poloos :D horšie je že ten sa najradšej urve :D
ale proti kokotinám čo majú šrouby dostupné cez drážku zotrváku ktoré niekto odrbal je to labuž :D
ale proti kokotinám čo majú šrouby dostupné cez drážku zotrváku ktoré niekto odrbal je to labuž :D
-> vhml: tak to jo no. U feldy jde hůř jeden šroubek a musíš odehnout hadici.
-> Milan 136: no na 120 to jde líp :-D
Milan 136 24.07.12 21:02:19 napsal:
→ vhml: Vana na felicii problém? Tak ti nevím

→ vhml: Vana na felicii problém? Tak ti nevím


-> vhml: Vana na felicii problém? Tak ti nevím
Teď jsem koukal do faktur, tak to poslední dvě výměny taky mělo 5W30, vyměněny po 20 tisících.
-> Milan 136: uvidím, pokud na tu vanu bude rozumnej přístup. Aby to nebyl ojeb jak na felicii. Kdy z jedný strany jsou trubky na vodu a z druhý poloosa.
-> vhml: akorát ho to bude žrát. Ale zakazovat ti to nebudu, nalejt ho tam.
Vana je dole za chvíli, podíval bych se na ten koš
Vana je dole za chvíli, podíval bych se na ten koš
-> vhml: jasné , ono síce trpely na zakarbonovaný sací kôš , ale určite nie všetky , videl som aj longlifové a boli čisté , len chodili štreky a výmena bola po 30tkm nie 50 a viac
-> suri: podle servisky vzdy kolem 15-18 tisic. Kouknu na ventily, pokud to nahoře bude cisty tak to zespodu otvírat nebudu.
-> vhml: jasné že môžeš , dal by som mu kratší interval a vylial do prdele , nič sa tomu nestane , koše sa upchávajú ale vždy len na tých čo sa olej nemení alebo sa menil po 30 000km a jazdil záhul a krátke trasy
-> jarda.u1: longlife intervaly podporovat nehodlám. Šlo mi jen o to jestli ho tam můžu nalejt když tu leží :-)
-> vhml: Neublizi,je stavenej na delsi kilometrovej probeh.Spis je to skoda ho vylejt driv,ale kdyz jsi ho mel zadarmo,tak bych to neresil.
-> Milan 136: a ublíží tomu ten longlife s normálním intervalem výměny? Já ho tu mám, tak co s ním...
A normu pro tenhle motor v případě LL intervalu má.
A normu pro tenhle motor v případě LL intervalu má.
-> Dušan: taky nemam problem se spotrebou oleje u tohodle motoru.
Takovy oleje jako castrol atd jsou mozna treba zbytecne drahy. Takova Q8 Formula Excel 5W/40 za par kacek a nadela parady 

-> Kuladmin: ja to tam mam uz 3 roky a jezdi to pekne :)
-> vhml: ono to neni podminkou, ale ten motor se ti odvdeci. Mam najeto 200t a motor za 10t km sezere mozna 3dcl :)
Nicmene pozor na to co se tam da za olej. Ma to neco predepsany takze at to potom zase ten olej zbytecne nezere nebo to nekde netece.
-> vhml: ono to neni podminkou, ale ten motor se ti odvdeci. Mam najeto 200t a motor za 10t km sezere mozna 3dcl :)
Nicmene pozor na to co se tam da za olej. Ma to neco predepsany takze at to potom zase ten olej zbytecne nezere nebo to nekde netece.
-> Kuladmin: aha. to zas nemám nastudovaný já. To bych se na to z vysoka vy... a koupil bych naftu.
Hlavně tyhle tři sestry jsou dost poruchový. Stačí nahlédnout do tabulek spolehlivosti.
Vždycky hned pod sebou všechny tři úplně na konci nehledě na věkovou kategorii
Hlavně tyhle tři sestry jsou dost poruchový. Stačí nahlédnout do tabulek spolehlivosti.
Vždycky hned pod sebou všechny tři úplně na konci nehledě na věkovou kategorii
-> Milan 136: ja myslím že na "preplach" tomu neublíži
-> Milan 136: tak to pak jo myslel jsme ze jde pro tohodle skoda-virt.cz/cz/.../1627
76-vw-sharan-1-8t
a ten nema to lpg. Alespon jsme to tak pochopil mozna blbe co ja vim .
a ten nema to lpg. Alespon jsme to tak pochopil mozna blbe co ja vim .
-> Kuladmin: jde a předpokládám, že to koupí už přestavěný
-> vhml: mozna se ted zeptam blbe ale jde to lpg vubec na tenhle motor s turbem? A pokud ano nebude to tam nahodou odost drazsi instalace?
-> suri: blbost dávat long do auta, který najelo 250tkm na obyč olej
-> Dušan: budu mít LPG, takže ono to asi bude chtít 10 tisíc tak jako tak.
-> vhml: men po 10t 5W40 dle specifikace a vydrzi to vecnost. 15t km je na ten motor uz hranice.
-> vhml: neublížiš , daj to tam a hotovo , vymeň po 15 a lej čo príde ..ja to budem riešiť naopak
Ještě jeden dotaz. Ublížím motoru použitím LongLife oleje, ale s výměnou po standartních 10-15 tisích?
Někde jsem vyhrál kanystr mogulu 5W-30 a leží mi tu už rok.
Někde jsem vyhrál kanystr mogulu 5W-30 a leží mi tu už rok.
-> vhml: to koukni iba vičkom na nalivani oleje , vypláchni to a daj olej ako patrí
-> vhml: neco tam bude vzdycky, ale pokut to nebude blato tak asi neresit
-> suri: Ok, shodím víko a bude to bude vypadat rozumně tak se do toho nebudu srát.
-> vhml: jj jestli to není jak jetel a normálka to maže nerieš to
neviem , ak to má QG0 QG2 tak budú pevné , QG1 premenlivé
neviem , ak to má QG0 QG2 tak budú pevné , QG1 premenlivé
-> suri: jakože pokud to není nahoře zakarbonovaný tak to nemám řešit?
LL měla předepsaná až druhá generace. První by měla jezdit na normální. I podle štítku s kódama na na tomhle autě.
LL měla předepsaná až druhá generace. První by měla jezdit na normální. I podle štítku s kódama na na tomhle autě.
-> vhml: to koukni pod viko ventilu a tak sa rozhodni , ale ak to nemalo longlife nemal by byť problém
Dle servisky prokazatelne po celou dobu menenej v intervalu 15-18tisíc, jak se zrovna povedlo.
Ted má najeto 240.
Je to jen o sundání vany, nebo jsou tam napojení nějaký další serepetičky, odtok z turba atd?
Ted má najeto 240.
Je to jen o sundání vany, nebo jsou tam napojení nějaký další serepetičky, odtok z turba atd?
Zalezi jak casto se tam menil olej. Nicmene je to stejny jak na 120ce. Jako preventivku je to dobry udelat, ale pokud se olej menil pravidelne max po 15t tak to bude ok.
Sice to není běžný motor, který se zde řeší, ale koncern to je pořád :-) Pořídil jsem, resp v době blízké pořídím, Sharana 1,8T. Četl jsem historky jak se u takových motorů zanášeli sací koše a motor byl následně bez tlaku oleje. Zkazím něco, když při první výměně oleje schodím vanu a preventivně ho vypucuju? Je na sundání vany u takového motoru nějaká větší věda než na škodovce?
Nebo zanášení koše není natolik aktuální a bude lepší se do toho nesrat?
Nebo zanášení koše není natolik aktuální a bude lepší se do toho nesrat?