Vyčištění sacího koše 1,8t

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 23.07.2012 do 25.07.2012, založil/a vhml
řadit dle data
12:50:00
25.07.2012
saskyn2
-> vhml: Já bych na ten koš preventivně kouknul, vana je dole hned, jsou tam jen dva šroubky na hadici-odtok z turba, pak bacha u spojky jsou dva zkovaný šrouby kde se musí pootočit přítlačák a vybráním v něm je povolit imbusem, jinak žádná záludnost, časově to trvá jak u tý 120ky, LL tam v pohodě nalej, ničemu tim neuškodíš.
09:09:33
25.07.2012
vhml
-> Dušan: tak to v sharanu bude na dvě hovna :-D
09:04:37
25.07.2012
Dušan
-> vhml: Jednoduse pres vag. Hadice zkontrolovat, ale je tam na ho... pristup.
08:06:08
25.07.2012
vhml
-> Dušan: vyčistit klapku můžu. Jak se to pak resetuje? Nějakým hypersuper programem jak na MPI nebo to jde přes vag?



A ventil obnáší co? Jen kontrolu hadiček?
08:00:16
25.07.2012
vhml
-> Milan 136: prave ze to neslo. Hadici jsem musel uplne vyndat, odehnout se nedala, pres poloosu jsem to vzdal protoze tam nebyla žádná cesta a radsi jsem to povolil od shora jen klíčkem a nakonec jsem asi 3 šrouby stejně ulomil.



Mám asi divnou feldu :-)
21:29:19
24.07.2012
Dušan
Spis to chce zkontrolovat cistotu klapky, protoze byvaji zasrany jak jetel. Dale ventil v odvetravacim systemu pod sacim potrubim. Nad 200t km byvaji zterely hadice a pak to nejede jak ma. Nicmene ostatni veci vydrzi opravdu dost, ale musi se o to clovek starat.
21:26:11
24.07.2012
suri
-> Milan 136: tie prípady sú najkrajšie , spomínam si ako sme sundávali vaňu z 2002 Transportera tej 2,5 rotačky či čo to bolo , to bola krása , všetky neprístupné šrouby - imbusy boli odrbané , všetky sme narážali torxom a nakoniec to šlo , ale nádherná práca , to sa nedá ani vrtať keby niečo ...
21:22:34
24.07.2012
Milan 136
-> suri: nebo když ještě nemůžeš tím motorem otočit a potřebujdeš tu vanu sundat
21:21:34
24.07.2012
suri
-> Milan 136: ale keď sa dobre otočí poloos :D horšie je že ten sa najradšej urve :D





ale proti kokotinám čo majú šrouby dostupné cez drážku zotrváku ktoré niekto odrbal je to labuž :D
21:20:39
24.07.2012
Milan 136
-> vhml: tak to jo no. U feldy jde hůř jeden šroubek a musíš odehnout hadici.
21:18:40
24.07.2012
vhml
-> Milan 136: no na 120 to jde líp :-D
21:08:31
24.07.2012
suri
Milan 136 24.07.12 21:02:19 napsal:

→ vhml: Vana na felicii problém? Tak ti nevím
3 4
21:02:19
24.07.2012
Milan 136
-> vhml: Vana na felicii problém? Tak ti nevím
21:00:48
24.07.2012
vhml
Teď jsem koukal do faktur, tak to poslední dvě výměny taky mělo 5W30, vyměněny po 20 tisících.
20:58:53
24.07.2012
vhml
-> Milan 136: uvidím, pokud na tu vanu bude rozumnej přístup. Aby to nebyl ojeb jak na felicii. Kdy z jedný strany jsou trubky na vodu a z druhý poloosa.
20:56:50
24.07.2012
Milan 136
-> vhml: akorát ho to bude žrát. Ale zakazovat ti to nebudu, nalejt ho tam.

Vana je dole za chvíli, podíval bych se na ten koš
10:39:06
24.07.2012
suri
-> vhml: jasné , ono síce trpely na zakarbonovaný sací kôš , ale určite nie všetky , videl som aj longlifové a boli čisté , len chodili štreky a výmena bola po 30tkm nie 50 a viac
10:36:08
24.07.2012
vhml
-> suri: podle servisky vzdy kolem 15-18 tisic. Kouknu na ventily, pokud to nahoře bude cisty tak to zespodu otvírat nebudu.
10:27:50
24.07.2012
suri
-> vhml: jasné že môžeš , dal by som mu kratší interval a vylial do prdele , nič sa tomu nestane , koše sa upchávajú ale vždy len na tých čo sa olej nemení alebo sa menil po 30 000km a jazdil záhul a krátke trasy
10:23:17
24.07.2012
vhml
-> jarda.u1: longlife intervaly podporovat nehodlám. Šlo mi jen o to jestli ho tam můžu nalejt když tu leží :-)
10:16:07
24.07.2012
jarda.u1
-> vhml: Neublizi,je stavenej na delsi kilometrovej probeh.Spis je to skoda ho vylejt driv,ale kdyz jsi ho mel zadarmo,tak bych to neresil.
07:39:33
24.07.2012
vhml
-> Milan 136: a ublíží tomu ten longlife s normálním intervalem výměny? Já ho tu mám, tak co s ním...



A normu pro tenhle motor v případě LL intervalu má.
22:17:53
23.07.2012
jarda.u1
-> Dušan: taky nemam problem se spotrebou oleje u tohodle motoru.
22:17:22
23.07.2012
Dušan
Takovy oleje jako castrol atd jsou mozna treba zbytecne drahy. Takova Q8 Formula Excel 5W/40 za par kacek a nadela parady 1
22:15:44
23.07.2012
Dušan
-> Kuladmin: ja to tam mam uz 3 roky a jezdi to pekne :)

-> vhml: ono to neni podminkou, ale ten motor se ti odvdeci. Mam najeto 200t a motor za 10t km sezere mozna 3dcl :)



Nicmene pozor na to co se tam da za olej. Ma to neco predepsany takze at to potom zase ten olej zbytecne nezere nebo to nekde netece.
21:40:56
23.07.2012
Milan 136
-> Kuladmin: aha. to zas nemám nastudovaný já. To bych se na to z vysoka vy... a koupil bych naftu.



Hlavně tyhle tři sestry jsou dost poruchový. Stačí nahlédnout do tabulek spolehlivosti.

Vždycky hned pod sebou všechny tři úplně na konci nehledě na věkovou kategorii
21:35:31
23.07.2012
suri
-> Milan 136: ja myslím že na "preplach" tomu neublíži
21:34:49
23.07.2012
Kuladmin
-> Milan 136: tak to pak jo myslel jsme ze jde pro tohodle skoda-virt.cz/cz/.../1627 76-vw-sharan-1-8t

a ten nema to lpg. Alespon jsme to tak pochopil mozna blbe co ja vim .
21:32:55
23.07.2012
Milan 136
-> Kuladmin: jde a předpokládám, že to koupí už přestavěný
21:32:19
23.07.2012
Kuladmin
-> vhml: mozna se ted zeptam blbe ale jde to lpg vubec na tenhle motor s turbem? A pokud ano nebude to tam nahodou odost drazsi instalace?
21:28:50
23.07.2012
Milan 136
-> suri: blbost dávat long do auta, který najelo 250tkm na obyč olej
21:20:04
23.07.2012
vhml
-> Dušan: budu mít LPG, takže ono to asi bude chtít 10 tisíc tak jako tak.
20:22:25
23.07.2012
Dušan
-> vhml: men po 10t 5W40 dle specifikace a vydrzi to vecnost. 15t km je na ten motor uz hranice.
13:19:57
23.07.2012
suri
-> vhml: neublížiš , daj to tam a hotovo , vymeň po 15 a lej čo príde ..ja to budem riešiť naopak
13:19:02
23.07.2012
vhml
Ještě jeden dotaz. Ublížím motoru použitím LongLife oleje, ale s výměnou po standartních 10-15 tisích?



Někde jsem vyhrál kanystr mogulu 5W-30 a leží mi tu už rok.
11:55:33
23.07.2012
suri
-> vhml: to koukni iba vičkom na nalivani oleje , vypláchni to a daj olej ako patrí
11:45:03
23.07.2012
Dušan
-> vhml: neco tam bude vzdycky, ale pokut to nebude blato tak asi neresit
11:39:43
23.07.2012
vhml
-> suri: Ok, shodím víko a bude to bude vypadat rozumně tak se do toho nebudu srát.
11:33:53
23.07.2012
suri
-> vhml: jj jestli to není jak jetel a normálka to maže nerieš to



neviem , ak to má QG0 QG2 tak budú pevné , QG1 premenlivé
11:26:29
23.07.2012
vhml
-> suri: jakože pokud to není nahoře zakarbonovaný tak to nemám řešit?



LL měla předepsaná až druhá generace. První by měla jezdit na normální. I podle štítku s kódama na na tomhle autě.
11:19:06
23.07.2012
suri
-> vhml: to koukni pod viko ventilu a tak sa rozhodni , ale ak to nemalo longlife nemal by byť problém
10:11:42
23.07.2012
vhml
Dle servisky prokazatelne po celou dobu menenej v intervalu 15-18tisíc, jak se zrovna povedlo.



Ted má najeto 240.



Je to jen o sundání vany, nebo jsou tam napojení nějaký další serepetičky, odtok z turba atd?
09:55:30
23.07.2012
Dušan
Zalezi jak casto se tam menil olej. Nicmene je to stejny jak na 120ce. Jako preventivku je to dobry udelat, ale pokud se olej menil pravidelne max po 15t tak to bude ok.
09:49:16
23.07.2012
vhml
Sice to není běžný motor, který se zde řeší, ale koncern to je pořád :-) Pořídil jsem, resp v době blízké pořídím, Sharana 1,8T. Četl jsem historky jak se u takových motorů zanášeli sací koše a motor byl následně bez tlaku oleje. Zkazím něco, když při první výměně oleje schodím vanu a preventivně ho vypucuju? Je na sundání vany u takového motoru nějaká větší věda než na škodovce?

Nebo zanášení koše není natolik aktuální a bude lepší se do toho nesrat?
Extreme Tyres