skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadní světla
prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 25.05.2014 do 12.09.2021, založil/a marek.latr
11:49:14
12.09.2021
12.09.2021
Jirik_Tuňák1983
23:55:15
25.05.2014
25.05.2014
Bukaj
Zevnitř je to zbytečné leštit, bohatě stačí jar a kartáček na zuby
Docela dost efektu přidá i znovunalakování parabol, fajnšmekři mohou nechat pokovit, ale pak se tam zaručeně nevyplatí dávat staré kryty
Docela dost efektu přidá i znovunalakování parabol, fajnšmekři mohou nechat pokovit, ale pak se tam zaručeně nevyplatí dávat staré kryty
20:12:00
25.05.2014
25.05.2014
castrol
-> Hurdis: z vnutra som to nemal potrebu niksy riesit, stacilo len otriet handrou ale uznavam
20:05:40
25.05.2014
25.05.2014
Hurdis
-> castrol: Není pravda. Vyplatí se poslední postup provést i uvnitř. Jelikož do krytů 100-136M dost často zatéká (pokud byly po dobu životnosti někdy rozdělány, nebo prostě proto, že tenké válečkové těsnění po obvodu degradovalo) tak je z vnitřní strany často jakási (nepřesně řečeno) "biovrstva", která si zaslouží trošku 2000ky a očištění.
20:00:44
25.05.2014
25.05.2014
castrol
-> RoboSK 25.05.14 19:18:17: tak ne ,vzdy sa to robi z vonku
19:58:05
25.05.2014
25.05.2014
Hurdis
Někde by se možná dalo dohledat, už jsem se zde dělil o poznatky s pokusy na několika sadách zadních svítilen na 100/110R.
Rozhodně se nedá mluvit o renovaci. Polymery starého typu degradované UV zářením a přirozenou oxidací nelze uvést do stavu podobnému z výroby.
Základní a hlavní parametry úspěchu, tj. použitelnosti (stav A) = použitelnost v provozu a bez připomínek na STK, stav B) vyhnouti se připomínkám na srazech - to obojí lze, stav C) dělat parádu - ne), závisí hlavně na stavu před, tzn. degradaci a co ovlivnit lze, tak hlavně na pečlivosti odstranění degradovaných vrstev.
Degradované vrstvy lze odstranit pouze vrchní nejvíce napadené oxidací. (Oxidace není pouze koroze kovů, týká se i plastických hmot, pouze je z větší části způsobena rozkladem pod vlivem záření).
Lze se bavit o manuálním odstranění vrstvičky v řádu až desetin mm.
Nejsnadnější je broušení papírem pod vodou. Na značně zašlé kryty lze zprvu použít i papír s tříčíselnou zrnitostí. (Na krytech které byly KO a navíc porostlé mechem z vraku jsem zkoušel až 600 - to už ale řádně nerozleštíte, takže začátek klidně 900).
Dále postupně pokračovat po velkých skocích (např. 1000, 1500, 2000) broušením pod vodou. Na vnitřní stranu stačí jen nejjemnější.
Na času a pečlivosti závisí výsledek.
Rozleštění - Tempo ne. Silichrom. Nicméně bude nutné pravidelně opakovat.
MNOHEM vhodnější je použít leštící pastu bez křemičitého základu (bez silikonové báze). To lze poté opatrně odmastit (např. troškou technického lihu) a po odpaření stříknout transparentním lakem s UV filtrem.
Výsledek je na první pohled stejný, ale po dobu předpokládané použitelnosti trvalý - na rozdíl od silichromu.
Pokud se tu ovšem bavíme o eM krytech - to už bych dal pár korun za druhošku, jelikož čas strávený na obnově je dražší než nákup.
U krytů na "kila" to má smysl, neboť jich lze sehnat v "obnovitelném stavu" dostatek za přiměřenou cenu, což s originálem nesnese na rozdíl od eMka srovnání.
Rozhodně se nedá mluvit o renovaci. Polymery starého typu degradované UV zářením a přirozenou oxidací nelze uvést do stavu podobnému z výroby.
Základní a hlavní parametry úspěchu, tj. použitelnosti (stav A) = použitelnost v provozu a bez připomínek na STK, stav B) vyhnouti se připomínkám na srazech - to obojí lze, stav C) dělat parádu - ne), závisí hlavně na stavu před, tzn. degradaci a co ovlivnit lze, tak hlavně na pečlivosti odstranění degradovaných vrstev.
Degradované vrstvy lze odstranit pouze vrchní nejvíce napadené oxidací. (Oxidace není pouze koroze kovů, týká se i plastických hmot, pouze je z větší části způsobena rozkladem pod vlivem záření).
Lze se bavit o manuálním odstranění vrstvičky v řádu až desetin mm.
Nejsnadnější je broušení papírem pod vodou. Na značně zašlé kryty lze zprvu použít i papír s tříčíselnou zrnitostí. (Na krytech které byly KO a navíc porostlé mechem z vraku jsem zkoušel až 600 - to už ale řádně nerozleštíte, takže začátek klidně 900).
Dále postupně pokračovat po velkých skocích (např. 1000, 1500, 2000) broušením pod vodou. Na vnitřní stranu stačí jen nejjemnější.
Na času a pečlivosti závisí výsledek.
Rozleštění - Tempo ne. Silichrom. Nicméně bude nutné pravidelně opakovat.
MNOHEM vhodnější je použít leštící pastu bez křemičitého základu (bez silikonové báze). To lze poté opatrně odmastit (např. troškou technického lihu) a po odpaření stříknout transparentním lakem s UV filtrem.
Výsledek je na první pohled stejný, ale po dobu předpokládané použitelnosti trvalý - na rozdíl od silichromu.
Pokud se tu ovšem bavíme o eM krytech - to už bych dal pár korun za druhošku, jelikož čas strávený na obnově je dražší než nákup.
U krytů na "kila" to má smysl, neboť jich lze sehnat v "obnovitelném stavu" dostatek za přiměřenou cenu, což s originálem nesnese na rozdíl od eMka srovnání.
19:38:09
25.05.2014
25.05.2014
macko KE
-> marek.latr: v tomto článku je názorná ukážka ako na zažltnuté plasty, nové to nebude ale nejaký čas to vydrží
www.skoda110r.cz/article. php?id=416
www.skoda110r.cz/article. php?id=416
19:18:17
25.05.2014
25.05.2014
RoboSK
normálne som sa opýtal....
11:21:23
25.05.2014
25.05.2014
Martin NM
-> RoboSK: môžeš sa toto opýtať ?
-> castrol:
-> marek.latr: samozrejme že z vonkajšej strany
-> castrol:
-> marek.latr: samozrejme že z vonkajšej strany
10:59:13
25.05.2014
25.05.2014
marek.latr
JJ děkuji, vše vyzkouším ale jeste jestli zvenku nebo zevntir toto všechno
10:54:01
25.05.2014
25.05.2014
castrol
-> RoboSK: no jasne ze brusil to vrubkovanie zvnutra
09:02:03
25.05.2014
25.05.2014
Bukaj
-> marek.latr:
Jak píšou kluci - Tempem a pokud jsou hodně zvětralé, tak nejdřív 2000 smirkem a pak Tempem.
Potom hned omýt teplou vodou a vydrbat zbytky Tempa kartáčkem z nápisů, jinak to tam ztvrdne a je to hnusně bílé. Po omytí otřít do sucha a ošetřit oživovačem plastů, nebo voskem.
Pak už jen pravidelně obnovovat ochranu.
Jinak nečekej, že zažloutlý plast zpátečky bude zase bílý....
...ale lesklé to vypadá daleko lépe, než matné a u barvených plastů (koncové, brzdové a blinkr) skoro nepoznáš rozdíl od nového
Jak píšou kluci - Tempem a pokud jsou hodně zvětralé, tak nejdřív 2000 smirkem a pak Tempem.
Potom hned omýt teplou vodou a vydrbat zbytky Tempa kartáčkem z nápisů, jinak to tam ztvrdne a je to hnusně bílé. Po omytí otřít do sucha a ošetřit oživovačem plastů, nebo voskem.
Pak už jen pravidelně obnovovat ochranu.
Jinak nečekej, že zažloutlý plast zpátečky bude zase bílý....
...ale lesklé to vypadá daleko lépe, než matné a u barvených plastů (koncové, brzdové a blinkr) skoro nepoznáš rozdíl od nového
07:37:20
25.05.2014
25.05.2014
RoboSK
-> TAZ1500: to si brúsil z venku či z vnútra ?
07:31:26
25.05.2014
25.05.2014
TAZ1500
u bejvalyho auta sem je zbrousil smirgl papirem tušim 1200 a byly jako nový
01:08:00
25.05.2014
25.05.2014
haso
tempom to ide ale dlho to nevydrzi
01:03:06
25.05.2014
25.05.2014
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Tempo nebo Silichrom, ale já to zatím nezkoušel.
00:18:51
25.05.2014
25.05.2014
marek.latr
Zdravím, je nějaký způsob jak očistit, oživit nebo vyleštit typicky zašlé zadní světla (š120). Přes ty mé už pomalu není poznat že ty světla svítí a nové jsou všude vyprodané a po inzerátech už také nejsou. A druhovýroba zřejmě nějak nefunguje. Děkuji