Kdyby někoho zajímalo, jak to aktuálně vypadá s elektromobilitou ve Skandinávii...
(data nejsou statisticky věrohodná, pouze odpozorováno v provozu)
Švédsko (a koneckonců i Dánsko) jsou na tom s četností elektromobilů asi na podobné úrovni, jako Německo a možná se k tomu částečně přibližuje i Česko - na venkově je elektrovůz spíše raritou, ve městech poměrně běžná záležitost.
V Norsku je elektromobilů (skutečných EV, ne hybridů) znatelně více, hlavně na jihu a tam, kde hustota osídlení nabízí i hustší síť dobíjecích stanic. V odlehlejších částech země je to podobné, jako všude jinde - spoléhá se hlavně na klasické spalováky.
Asi nejzajímavější je to ve velkých městech a na dálnicích na jihu země - tam už je poměr EV:fosil cca 1:1 (pokud počítám pouze osobní vozy, ne užitkové)...
...například v odpoplední špičce na průtahu skrz Oslo a navazujících dálnicích (takový ekvivalent pražské jižní/štěrboholské spojky a prvních 30 km D11 nebo D1) byly EV možná i v mírné převaze (cca 65:58 EV:fosil, pak mne přestalo bavit to počítat)...
Jinak mimo osobáků a speciálních vozů (jednoúčelová městská vozítka pro údržbu či rozvoz čehosi) je asi jediný seriový "neosobák" v provozu k vidění ten nový "tranďák" (myslím, že se to jmenuje VW ID-Buzz nebo tak nějak?)...