-> Milan 136:
A Golf to měl vždycky nebo až od určitého roku?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> palinator 13.06.22 10:38:16: Do O1 se dávala sada z Golfa. Ale nevím, jestli jde ještě vůbec objednat.
-> Milan 136:
Já bych potřeboval spíš tripling... ale komu se s tim chce srát žejo.
Já bych potřeboval spíš tripling... ale komu se s tim chce srát žejo.

-> palinator 13.06.22 09:50:12: Tady na to nepér vyrobil udělátko.
skoda-virt.cz/cz/.../1236 3-softstart-pro-h7
skoda-virt.cz/cz/.../1236 3-softstart-pro-h7
-> Bukaj:
Myslím, že je horší rozsvícení a zhasínání. Jednak proudová špička chladným vláknem je větší, druhak na vlákno působí i mechanické síly kvůli nárůstu proudu. Předehřáté žárovky krátkodobou špičku přežijou bez úhony. A u vozidel řady 742 žárovky obecně vydrží velmi dlouho mj. kvůli tomu, že 98% aut dobíjí blbě (zbytek má alternátory Bosch, Valeo, nebo diodu na regulátoru
). Nevím, jestli si to pamatuju dobře, ale klasická nehalogenová žárovka podžhavená o 10% má mít dvojnásobnou životnost.
Myslím, že je horší rozsvícení a zhasínání. Jednak proudová špička chladným vláknem je větší, druhak na vlákno působí i mechanické síly kvůli nárůstu proudu. Předehřáté žárovky krátkodobou špičku přežijou bez úhony. A u vozidel řady 742 žárovky obecně vydrží velmi dlouho mj. kvůli tomu, že 98% aut dobíjí blbě (zbytek má alternátory Bosch, Valeo, nebo diodu na regulátoru

-> palinator: Tak soudil jsem podle toho firemního Jumpera - to byl hroznej kostitřas a tam se měnily H7 nejčastěji ze všech aut. Nebo kombinace více faktorů - třeba zhasínání /nezhasínání světel při startu. Ty francouzské vozy (ten Jumper a šéfova C5) tehdy nezhasínaly při startování, takže nejdřív poblikávání světel při točení startérem a pak špička, když naběhlo dobíjení - to jim též nemuselo prospívat. Ale nevím, zda je horší toto řešení, nebo to, co má koncern (světla při startování zhasnou). Každopádně co se mechanického namáhání týče, tak halogenky vydrží celkem dost - při mých třech karambolech, kdy to u škodovky odnesl hlavní světlomet (jednou svodidlo, dvakrát srna) po nárazu H4 dál svítila, i když její patice byla značně pokroucená a na sklíčku obtisk od stínítka a sekance od střepů skla světla...
-> Bukaj 11.06.22 11:16:38:
Vibracema to nebude. Táta měl 1,4 16v co byla jak šepot květin a měnil furt. Pak měl diesely na F2 a F3 a tam to tak špatný není. Podle tvé teorie by Toledo mělo vytřepat žárovky při prvním nastartování.
Vibracema to nebude. Táta měl 1,4 16v co byla jak šepot květin a měnil furt. Pak měl diesely na F2 a F3 a tam to tak špatný není. Podle tvé teorie by Toledo mělo vytřepat žárovky při prvním nastartování.

-> frajer 12.06.22 11:30:49: zajtra budem v praci a dam ti vediet. U mna to nebuchalo.
Pri vymene riadenia /roztrhnuta manzeta....riadenie KO/ cca pred pol rokom to zacalo.
Najprv skoro necitelne a stupnovalo sa to az do peknej rany.
Pri kontrole vsetko pevne....az kamarat ma naviedol co opravuje tieto stare auta.
Pri vymene riadenia /roztrhnuta manzeta....riadenie KO/ cca pred pol rokom to zacalo.
Najprv skoro necitelne a stupnovalo sa to az do peknej rany.
Pri kontrole vsetko pevne....az kamarat ma naviedol co opravuje tieto stare auta.
-> SO545: aha. A loga VW Skoda atd jak na vseckym origo na tom nebyly? Mne na Oktavce tez cosi bucha, jinak vsecko vymenene, dily ze skodovky, tuz bych jeste aj toto nakonec vymenil. Ale nasel sem to jenom v nahradach (Febi, Vika a jine) - nez take, radeji at to bucha
Ale kdyby to este slo v originale... No este sem nasel Powerflex, ale aby ten tvrdy PUR neprenasel kurde moc hluk a vibrace. Dej pak prosim vedet, esli si vzpomenes. Dekuju.

-> 11mAjA11 11.06.22 21:58:41: ak je to na mna...tak von to slo v podstate samo.
Ulozenie v naprave nastastie ako nove.
Lisoval som to s mazivom ktore odporuca ELZA ale lisovaci pripravok som si vyrabal sam.
Kamarat to lisoval origo propravkom a vie to prasknut /hlinikovy limec na vrchu/pripravok je uzky ja som vyrabal na celu plochu/
Pekne to sadlo bez problemov ....jemne pod lisom aby nestrhlo spodnu gumennu hranu.
-> frajer 12.06.22 08:52:32: tak to ti neviem...objednavali to chlapci technici. Este som to neplatil
Ulozenie v naprave nastastie ako nove.
Lisoval som to s mazivom ktore odporuca ELZA ale lisovaci pripravok som si vyrabal sam.
Kamarat to lisoval origo propravkom a vie to prasknut /hlinikovy limec na vrchu/pripravok je uzky ja som vyrabal na celu plochu/
Pekne to sadlo bez problemov ....jemne pod lisom aby nestrhlo spodnu gumennu hranu.
-> frajer 12.06.22 08:52:32: tak to ti neviem...objednavali to chlapci technici. Este som to neplatil

-> SO545 11.06.22 21:30:19: ide to jeste objednat v autorizovanym servisu?
Hele jak to šlo ? Mě to ven slo docela vklidu, ale mam trochu obavu jak půjdou nové zpět.
Prebehla vymena vo vlasnej rezii.
Ak vam nieco bucha v prednej naprave O1/G4/A3...a je vsetko OK....tak je to toto.
Ak vam nieco bucha v prednej naprave O1/G4/A3...a je vsetko OK....tak je to toto.
Ja vsude uplne nejcasteji menim ty maly bezpaticovy 5W jebky. U Cordoby jsem je melnil snad co pul roku. U Golfa uz asi 3. H7 jsem dal novy hned jak jsem auto koupil a jsou tam do ted - tedy nejakych 60 tkm. Ale je tedy pravda, ze auto ma denni svetla.
-> Jirik_Tuňák1983: K tomu přece diskusní forum slouží, ne? Sdílet své zkušenosti a čerpat informace od ostatních členů...
Dávám názor v plén a čekám na reakce, které mi názor upřesní, potvrdí či vyvrátí

Dávám názor v plén a čekám na reakce, které mi názor upřesní, potvrdí či vyvrátí

-> Bukaj 11.06.22 11:16:38: Zajímavé, jak si ty potencionální teorie umíš obhájit a okecat. 

-> Jirik_Tuňák1983: Rozhodně je H7 v průměru nejčastěji měněná žárovka. Ale zda je to chybnou konstrukcí žárovky nebo spíše vozidel, v nichž je použita, to se tu můžeme jen dohadovat. Já se přikláním spíše k tomu, že je to ten druhý zmiňovaný případ.
Vždyť taková H1 nebo H3 mají daleko menší baňku při stejném příkonu a bývají umístěné v menším prostoru paraboly a přesto neodcházejí.
Dle mého názoru ty žárovky trpí především u kadla-kadla aut, kde je prostě zabijí vibrace, zvláště na volnoběh, u benzinových (a zánovních dieselových, které se ještě netřesou, jako osika) vozů s nimi takový problém nebude
Vždyť taková H1 nebo H3 mají daleko menší baňku při stejném příkonu a bývají umístěné v menším prostoru paraboly a přesto neodcházejí.
Dle mého názoru ty žárovky trpí především u kadla-kadla aut, kde je prostě zabijí vibrace, zvláště na volnoběh, u benzinových (a zánovních dieselových, které se ještě netřesou, jako osika) vozů s nimi takový problém nebude

-> Bukaj 11.06.22 09:54:17: Tak to jsi malej vzorek proti velké skupině zoufalých hásedmičkařů.
.-> Jirik_Tuňák1983 10.06.22 04:21:44: Buď je H7 kravská žárovka, nebo její instalace v některých vozech kravské řešení (konstrukce světlometu a vlastnosti elektroinstalace).
U firemního Jumpera (2003) jsem "hásedmičku" měnil snad co měsíc (nejdřív jsem kupoval kvalitnější značky H7, posléze to nejlevnější, co šlo - balení po 20 ks), u novějšího modelu (Ducato 2007) při podobném nájezdu průměrně jednu za rok. U máminy Fabie II (2007) se měnila H7 tak třikrát (auto má najeto cca 150 tisíc) - tam jsem častěji měnil žárovky v zadních koncových světlech. Jinak jsem občas měnil někomu H7 v různých vozech, ale tam nemám kontinuitu, takže těžko soudit. Možná ještě Caddy III za poslední rok a čtvrt (cca 40 000 km) jedna H7.
Každopádně H4 vydrží víc, ale hodně záleží na konstrukci světlometu (uchycení ýárovky, odvod tepla atd.) a také elektroinstalaci (palubní napětí, špičky, přebíjení).
U firemního Jumpera (2003) jsem "hásedmičku" měnil snad co měsíc (nejdřív jsem kupoval kvalitnější značky H7, posléze to nejlevnější, co šlo - balení po 20 ks), u novějšího modelu (Ducato 2007) při podobném nájezdu průměrně jednu za rok. U máminy Fabie II (2007) se měnila H7 tak třikrát (auto má najeto cca 150 tisíc) - tam jsem častěji měnil žárovky v zadních koncových světlech. Jinak jsem občas měnil někomu H7 v různých vozech, ale tam nemám kontinuitu, takže těžko soudit. Možná ještě Caddy III za poslední rok a čtvrt (cca 40 000 km) jedna H7.
Každopádně H4 vydrží víc, ale hodně záleží na konstrukci světlometu (uchycení ýárovky, odvod tepla atd.) a také elektroinstalaci (palubní napětí, špičky, přebíjení).

-> Milan 136:
Tak to sice ano , ale měl jsem možnost chvíli dělat v servise/autobazaru a taky už nějakou dobu v autodílech. Takže to není příběh jednoho auta.
Ale v globálu to samozřemě není tak častý, nicméně u vyježděných aut bežná věc.

Ale v globálu to samozřemě není tak častý, nicméně u vyježděných aut bežná věc.
-> růža 10.06.22 21:43:28: To asi není úplně objektivní hodnocení, když se jedná o nějaký vrak před smrtí 

Ti vám nějak nevím, ale pro mě jsou xylofony zklamáním. Celý život jsem po autě s nimi prahnul, ale když se pořídí X let stará ojetina, tak už to není ono. Sice výbojka nestojí moc, ale protektoráty už mají nejlepší za sebou a je to buď na renovaci celého světla, nebo na nákup tragické číny. Neopomenu věčně nefunkční regulace sklonu světla (ať už technologickou nepromyšleností, nebo špatným servisním zásahem). Mrtvé trafo.
Zkrátka, na ojetině tragédie. Ale na novém autě bych to bral. Led musí být taky super, ale to bych bez pojistky nerisknul.
Zkrátka, na ojetině tragédie. Ale na novém autě bych to bral. Led musí být taky super, ale to bych bez pojistky nerisknul.
-> Jirik_Tuňák1983:
H1 mám na Toledu a taky jsem ji nikdy neměnil.
H1 mám na Toledu a taky jsem ji nikdy neměnil.
-> Jarda/felda 10.06.22 08:47:38: Octavia tam žádnou clonku nemá. Dálková je jen halogen.
-> palinator 09.06.22 09:51:02: nevydrží, D2S je obyč výbojka co svítí furt stejně dálkový/tlumený přepíná clonka před ní
-> palinator 10.06.22 00:51:13: Paňý má tato světla a žárovku v potkávacím jsem za devět let, co to máme, měnil jednou. Ale je tam H1/H1. Xenony na svém mám ještě původní.
Tátovi na P207 jsem H7 měnil v jednom kuse, snad co druhý měsíc. Pak jsem měl ještě dvě auta s H7 a to samé. Teď u C4 zatím drží, ale to má i denní. U dalšího auta s H1, H1 jsem vyměnil za šest let jednu, samozřejmě v páru. H7 se měnily po kusech, ne v páru, to už by se moc nevyplácelo.
Shrnuto, H7 je úplně krafská žárovka.
Tátovi na P207 jsem H7 měnil v jednom kuse, snad co druhý měsíc. Pak jsem měl ještě dvě auta s H7 a to samé. Teď u C4 zatím drží, ale to má i denní. U dalšího auta s H1, H1 jsem vyměnil za šest let jednu, samozřejmě v páru. H7 se měnily po kusech, ne v páru, to už by se moc nevyplácelo.
Shrnuto, H7 je úplně krafská žárovka.
-> Pavel P..:
OK, našel jsem ji za 1600... jako bych nic neřek.
E: Táta na Fabii měnil H7 každou chvíli ... ale jasně, byla to Fabie.
OK, našel jsem ji za 1600... jako bych nic neřek.

E: Táta na Fabii měnil H7 každou chvíli ... ale jasně, byla to Fabie.
-> palinator: to je hezký... jenže tady neni výbojka z octávky za 700,-..... kdyby stály stejně tak nic neřikám, ale 2500 za jednu je docela ranec.
na B7 mám heligony, auto mám dva roky, najel jsem asi 40tkm a ještě jsem žárovku neměnil žádnou... a u starý B5 jsem vyházel zkurvený HID xenony, dal H7 z Lidlu a svítěj dodnes už min. 5let a 70tkm.....
na B7 mám heligony, auto mám dva roky, najel jsem asi 40tkm a ještě jsem žárovku neměnil žádnou... a u starý B5 jsem vyházel zkurvený HID xenony, dal H7 z Lidlu a svítěj dodnes už min. 5let a 70tkm.....
-> dragon_cb_cz:
Ono je naprd, že výbojka sice vydrží, ale odejde parkovačka. A u Ovce kvůli takový věci musíš rozebrat celej traktor.
Ono je naprd, že výbojka sice vydrží, ale odejde parkovačka. A u Ovce kvůli takový věci musíš rozebrat celej traktor.

-> Pavel P.. 08.06.22 18:15:31:
Na Ovci stojí D2S od Osramu necelejch 700 Kč/ks. To mi nepřijde zas taková pálka.
Na Ovci stojí D2S od Osramu necelejch 700 Kč/ks. To mi nepřijde zas taková pálka.
-> Milan 136 09.06.22 09:23:32: Přesně, když si vzpomenu na frekvenci výměn halogenů třeba u Accorda (a způsob výměny), tak zlatý xenony... pravda, mě výbojka na 9-3SC nestála snad ani litr jedna.
-> dragon_cb_cz 09.06.22 09:03:04: Vzhledem k benefitu, který ten světlomet přináší mi to přijde jako zanedbatelná věc. Druhá věc je vypalování projektorů atd, ale to už odbočujeme.
Každopádně H7 také není na věky a vzhledem k ceně u nás a jak často je lidem měníme si troufnu tvrdit, že ten provoz halogenů vyjde snad i dráž.
Každopádně H7 také není na věky a vzhledem k ceně u nás a jak často je lidem měníme si troufnu tvrdit, že ten provoz halogenů vyjde snad i dráž.
-> Pavel P.. 08.06.22 18:15:31: Jako že je tak strašný vyměnit 1-2x za životnost auta výbojky?
-> Syny 08.06.22 20:44:37: Zrovna žárovka s čočkou v případech, se kterými mám zkušenost, svítí lépe jak samotná historická parabola.
Ja nevim co ma kazdej proti tem halogenum :) Alespon na mem aute sviti uplne v pohode. Mam tam nejaky Osram Blue vision a dobry. Taky bych radsi nabombil vybavu jinde s tim, ze tam budou jen halogeny, nez tam mit LEDky a pak je rozflakat, pac uz nezbylo na parkovaky
A zrovna zarovka za cockou dle me zadna vyhra neni, to radsi ty klasicky halogeny.

-> Jirik_Tuňák1983: nevim, má tam furt auto...

-> Pavel P.. 08.06.22 18:15:31: to moc nevydržely = to nemá denní, aby je to šetřilo?
Neznám nikoho, komu by umřely po tak málo letech. Vlastně jo, koncertová auta. Ono taky hodně lidí má nastavenou na koncertu tu kokotinu, že odemknou auto, xylofony se rozsvítí, při startování zhasnou a pak se znovu rozsvítí. Kolem mne to má strašně lidí hlavně na Oktávkách.
Ale samozřejmě souhlas, že raději zdravé heligony, než polomrtvé xylofony. Osobně mi to nevadí, jen to kazí vzhled a optikou to dělá vůz starším. Jezdím i s autem, které má projektory s čočkou a halogenku a svítí to výborně a i dobře vypadá.
Neznám nikoho, komu by umřely po tak málo letech. Vlastně jo, koncertová auta. Ono taky hodně lidí má nastavenou na koncertu tu kokotinu, že odemknou auto, xylofony se rozsvítí, při startování zhasnou a pak se znovu rozsvítí. Kolem mne to má strašně lidí hlavně na Oktávkách.
Ale samozřejmě souhlas, že raději zdravé heligony, než polomrtvé xylofony. Osobně mi to nevadí, jen to kazí vzhled a optikou to dělá vůz starším. Jezdím i s autem, které má projektory s čočkou a halogenku a svítí to výborně a i dobře vypadá.
-> Jirik_Tuňák1983: kolega má Tourana 2015 v highline výbavě se všema těmahle pičovinkama a taky má heligony.... a druhý auto má caddy 2016 taky v nějaký tý lepší výbavě a ta má xenony.... a obě výbojky už zdechly po 5letech a 150tis.km, každá po 2500kč za kus a výměna jak když taháš ježka z klece...... to chceš

-> Tomaso435 08.06.22 18:00:48: Akorát to auto je jak z chudýho kraje. Konkrétně u toho Sharana to tak vypadá. Jak svítí ty heligony, si netroufám odhadnout. To tam mohli aspoň jebnout žárovku s čočkou.
-> Jirik_Tuňák1983: ne každej touží pri tuknuti měnit světlo za balík jen proto ze v tom je něco víc než žárovka...
Teď jsem vočumoval Sharana, moc hezkej. DSG, sedačky konbynatse kůže a alcantara (pokud je to ono), adaptivní tempomat, kamera, parkováky snad i na střeše a vepředu halogeny. U toho VW jsou fakt mentálové. Takhle skládat ty balíčky. Víceméně zajímavé auto se úplně zazdí něčím takhle nedotaženým.
-> Nwkt:
Děkuji velice.
Děkuji velice.

-> palinator 03.06.22 09:08:06: Zašleš dotaz s VIN na Porsche ČR, odpoví že je možný zápis, vystaví fakturu, po zaplacení zadají do systému údaje. Ty zajdeš akorát na dopravku a řekneš, že v ISTP je záznam a oni to dopíšou do TP za 50 Kč
Ja si tu len odlozim a snad to aj niekomu pomoze.
Klepanie od prednej napravy na G4 ked je vsetko vymenene...
Jasne ze to bola kokotina a este aka...a clovek ktory ma naviedol na spravnu stopu to uz par x riesil.
Silent. prednej napravy ktora je uchytena do karoserie ma hlinikove ulozenie ktore sa opiera o nosnik v ktorom drzi. Pri vymene riadenia mechos jebal na skrutky /v karoserii bolo vsetko OK ale v hliniku zarastla/ jebol nove riadenie a skrutky naskrutkoval bez vycistenia/vymeny Ten zavit neutiahnes cez ten bordel...ulozenie je uz trosku na prach tak vznikne malinka medzera a robi to neskutocnu neplechu. Stacilo vycisit zavit a znova dotiahnut a je ticho ako v hrobe.
A to povies kokotom ze vymente vsetko co javi naznak opotrebenia....

Klepanie od prednej napravy na G4 ked je vsetko vymenene...
Jasne ze to bola kokotina a este aka...a clovek ktory ma naviedol na spravnu stopu to uz par x riesil.
Silent. prednej napravy ktora je uchytena do karoserie ma hlinikove ulozenie ktore sa opiera o nosnik v ktorom drzi. Pri vymene riadenia mechos jebal na skrutky /v karoserii bolo vsetko OK ale v hliniku zarastla/ jebol nove riadenie a skrutky naskrutkoval bez vycistenia/vymeny Ten zavit neutiahnes cez ten bordel...ulozenie je uz trosku na prach tak vznikne malinka medzera a robi to neskutocnu neplechu. Stacilo vycisit zavit a znova dotiahnut a je ticho ako v hrobe.
A to povies kokotom ze vymente vsetko co javi naznak opotrebenia....

-> Nwkt:
Můžeš mi to prosím přiblížit?
Můžeš mi to prosím přiblížit?
-> Nwkt 02.06.22 17:01:28: mě jeětě posílali dopis
-> Jarda/felda: Nepošlou nic, zadají to do ISTP a na dopravce si to vyčtou
-> palinator 27.05.22 10:04:04: u VW vcelku snadný, napíšeš dotaz na homologaci a z VW ti pošlou potvrzení že se z výroby dodávali s kolama XY
ted to bohužel zpoplatnili
dříve to bylo zdarma


Prosím pěkně, nějak zkráceně:
Jakej je postup na zapsání hnusnejch ohnilejch origo 15" plecháčů do TP, kde při dovozu dementi nedopsali žádný rozměry a nechali tam jen überkokotskej 6Jx14 a 175/80 R14?
Je to G4 1,6 16v.
Jakej je postup na zapsání hnusnejch ohnilejch origo 15" plecháčů do TP, kde při dovozu dementi nedopsali žádný rozměry a nechali tam jen überkokotskej 6Jx14 a 175/80 R14?
Je to G4 1,6 16v.