Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5784 příspěvků (zobrazeno 2901 až 2950) od 17.05.2013 do 19.03.2024, založil/a David29
řadit dle data
12:57:29
12.08.2019
dragon_cb_cz
-> Jaktak 12.08.19 11:34:38: Těch 75 nebo kolik za to chce je docela dost, takže bych ten stav kontroloval opravdu důkladně. Je to ze všech Saabů ten nejméně ceněný, s nejméně zajímavým motorem a hodně slabou výbavou - jediné dvě plus (pro někoho) jsou ta třídveřová kastle a automat. Takže těch 75 (když se běžně prodávají okolo 20-25 tisíc za relativně slušné kusy) chce opravdu něčím obhájit.

Nepočítej, že se s tím nějak zásadně svezeš - podvozkově je to auto na hovno a to íčko není žádná střela - nevím na co jsi zvyklý, ale těch 96kW není moc, k charakteru toho auta se turbo hodí daleko víc (jak říká kamarád, jízda stylem "namířit a vypálit"). Ten automat to utlumí ještě víc.

Určitě koukej hlavně na korozi - typický místa jsou zadní lemy cca v místě té dvěřní lišty a dole u prahového nástavce, domky zadních tlumičů, koukni i na přední blatníky a spoj zadního nárazníku a plechu nad ním. Koukej po únikách kapalin - hlavně na řízení a celou jeho sestavu. Trubky a hadice serva ještě taková raketa nejsou (obě tlakový trubky jsou dohromady asi za 110 EUR, zpětná hadice do tisícovky Kč ale jedna ta rozvětvená trubka je asi za 4000 Kč), ale řízení jako takový už něco stojí (ale snad jde repasovat). Důkladně zkontroluj jak funguje klimatizace. A pro seveřany typické (a pro 900NG obvzlášť) - zkontroluj stav stropnice, jestli se někde neodchlipuje. Hlavně na okrajích, ale občas se prověsí klidně uprostřed. No a na závěr kontroluj všechny plastový detaily v interiéru, jestli něco není ulomené, zkoumej jak moc to vrže a rachtá na horší cestě atd...

Výhoda je, že pokud je jinak fakt v opravdu perfektním stavu, tak dořešit tu výbavu z větší části jde celkem jednoduše. SID (palubní počítač) vyměníš za lepší variantu stylem kus za kus, kožené sedačky pro třídvířko se taky nechají sehnat za rozum, i s výhřevem (na který tam nejspíš kabeláž bude připravená, takže s tím ani není moc práce - ale jistě to nevím).

Pokud bys chtěl zajímavější model (Aero, turbo, manuál) v méně zajímavém stavu za poloviční peníze, tak mi stojí v garáži a moc nevím co s ním...
12:09:09
12.08.2019
ochoda
-> Vojťas: Jestli myslíš moje, tak je to 2001 a rokama se velikost nelišila (pokud je to furt V70II) a tenhle 103kw motor by měl bejt dost nesmrtelnej, jak psal Jumbo. Udájně je i spolehlivější než ta 120kw D5 co tam potom dávalo Volvo.

-> Jaktak: Vem si sebou ideálně mechanika, pokud tomu moc nerozumíš. Kastle co se koroze týče bude podle mě v pohodě, ale omrknout to určo chce. Zkouknul bych věci okolo motoru, emulze na víčku, olej ve vodě atp. Tyhle motoru mají trochu horší chlazení válců, takže u větších objemů a velkých výkonů to může dělat neplechu. Ale vesměs bych se toho nebál. Sám mám V70II 2001 2.4T 147kw a teď má 445 xxx km. Bohužel mi fouklo těsnění pod hlavou, to i díky LPG na který to jezdilo a nebylo seřízený. Takže se srovnala hlava, nový těsnění a vyhodil sem LPG. :D Btw jelikož každej chce jezdit za 5l/100km tak u té T5 počítej spíš tak 10-11l/100km :)

...btw AWD od Volva bych nechtěl. Repase se pohybují v zajimavých částkách.
12:04:42
12.08.2019
Jaktak
Nn, kabrio nehledam
12:03:45
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jaktak 12.08.19 11:53:58: To není kabrio? Já myslel, že jsi chtěl kabrouše.
Nevypadá úplně zle, ale já osobně bych auto v tunynku nechtěl a raději bych vzal originál bez zásahu drápala.
upraveno 1x, naposled 12.08.2019 12:05:44
11:44:12
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jaktak 12.08.19 11:34:38: Saaba na Vítka.
Co to Volvo?
11:34:38
12.08.2019
Jaktak
Saab je druha generate. Konkretne jde o tento www.rajce.net/a16031504
10:54:38
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jaktak 12.08.19 10:44:55: Teď si nejsem jistý, zda čekáš nějakou univerzální odpověď naservírovanou do jedné věty? V první řadě bych si být tebou dal pozor hlavně na to, abys to tam nejel okukovat sám. 3 Navíc nepíšeš, o jakou generaci se jedná, v jakých rozpočtových vodách lovíš apod. Osobně bych se vyhnul neopečovávanému koženému interieru, který bude u kabrioletu, který jezdil často bez střechy ošuntělej jako prase. Zvláště po těch letech a km u první gen.
upraveno 1x, naposled 12.08.2019 10:54:49
10:44:55
12.08.2019
Jaktak
Ahoj, jedu se zitra podivat na Volvo c70 T5 najeto cca 250tkm,na co si dat pozor. Po nem jedu zkouknout jeste Saaba 900 2,0 automat. Auto by nemel slouzit na denni jezdeni spis vikendova.
21:22:34
08.08.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Já si ani moc adaptovat nemusel.. To šlo nějak samo..3

-> dragon_cb_cz: Zatím ne, ale budu si to dělat sám.. Je to v podstatě jednoduché..
11:41:58
07.08.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Jak jsi to vlastně nakonec vyřešil s tím automatem? Dělal jsi proplach nebo ne?
23:07:28
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 06.08.19 20:44:28: Ale určitě se ti líbí, že i u svého natáhneš podvědomě ruku pro nějaký ovládací prvek a on tam je. Ten interiér vypadá moderněji, ale vlastně je stále stejný. Jak jsi se vůbec rychle adaptoval na ovládání? 3 Každá cesta z A do B je takový můj malý svátek a když bůh dá, asi bych v tom chtěl i pokračovat.
upraveno 1x, naposled 06.08.2019 23:07:52
20:44:28
06.08.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 06.08.19 13:08:56: Z venku je to paráda.. Ale ten interiér mě tady prostě nebere.. 8
20:18:52
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 06.08.19 20:13:25: Protože je podstatně větší výběr a Češi jsou dobytek, který neumí vystupovat z auta, aniž by otloukali vozy okolo sebe. XC70 má důkladnější oplastování exponovaných částí.
20:13:25
06.08.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Proč XC70 a ne V70?
13:08:56
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 06.08.19 12:31:40: A tos měl jedničkovou V70. 1 Sice už se taky nedělají, ale byl bych za poslední 2016 XC70 s D5. Ta T6 už by byla moc užraná a navíc je tam ten automat už dost nahňácanej.
Ale..... Nejméně jeté ks (do 50 000 km) z 2016 s D4 (čtyřválec) je tak 749 000,- peněs.
Starší 550 - 600 000,- peněs. 8 A to se nejedná o vozidlo vyvinuté za poslední dva týdny a některé infotainmentní věci nejsou řešené dle dnešních zvyklostí.

Třeba tle: www.sauto.cz/osobni/.../1 8389556?goFrom=lis...

V bílé a světlém interieru paráda: www.sauto.cz/osobni/.../1 8202478?goFrom=lis...
upraveno 1x, naposled 06.08.2019 13:20:45
12:31:40
06.08.2019
Jumbo
-> Vojťas: Vzadu je docela málo místa, bylo to tak i v mojí krabici (předchozí generace), ale docela to klame tělem, portože má hodně dlouhé zadní sedáky, já (190) si za sebe dokázal sednout, i když to nebylo už moc pohodlné... Ten motor má úžasný projev (pokud není studený, nebo na volnoběhu), těch 5 válců prostě točí jinak a i s tím těžkým (i když zese ne tolik) autem to pěkně cvičí, oproti jiným nafťákům má zátah v celém spektru otáček. Kufr je velký luxus, pohodlně se tam vyspí i dva lidi, po složení zadních sedaček je tam 1,9 metru délky, já tam třeba vezl 190ku ledničku bez většího problému.

Každopádně Volvo jako takové není ani tak o nějakých tabulkách, ale pro mě bylo hodně o detailech, které mi prostě i u daleko novějších aut chybí... Například:
- sklápění opěradla spolujezdce směrem dopředu pomocí jedné jistící páčky
- jednoduchost sklápění zadních sedaček (jednou rukou jedním tahem se zvednou sedáky a jednou rukou se odjistí sedák a sklopí do roviny)
- zadní pásy integrované v zadních opěradlech (3x tříbodový pás, co nikde nezavazí)
- oddělovací síťka do kufru integrovaná v opěradlech zadních sedaček
- zvedací místo přesně v těžišti auta, takže člověk origo heverem zvedne celou jednu stranu auta
- jednoduchost demontáže a montáže čehokoliv v autě (většínou torx25), třeba výměna ventilátoru topení byla na 10 minut, repro v zadních dveřích ještě míň.

A celkově ten pocit z toho auta je jiný, těžko se to popisuje, ale to pohodlí a pocit masivnosti nemám ani v Yetim, ani ve služební O3...
12:15:00
06.08.2019
Vojťas
-> Jumbo: no vic by se mi libil kombik nez ten linej benzin mondeo sedan co mame ted, hlavne protoze mimino. Ale kdyz sme do toho ted zvladli naskladat veci na prodlouzeny vikend vcetne stanu pro pet osob, kocarku a detsky zidlicky 3 tak si rikam ze uz vetsi nepotrebuju 1 jak tady na to furt basnite tak se mi libi ale v jednom sem sedel a zamnou bylo hodne malo mista, coz se mi nelibi protoze v tom mondeu je luxus mista i kdyz ridim ja. Ale nevim jaky to byl rok. Rozmerove tam jsou rozdily ve variantach? Clovek co to prodava ma i tu starsi krabici
10:29:36
06.08.2019
Jumbo
-> Vojťas: Jinak k tomu Volvu, je tam motor D5252T, což je ještě původní VW naftový pětiválec, já ho měl ve svojí krabici a naprosto super, pokud se o ten motor někdo dobře staral, tak opravdu vydrži hodně, já s ním za celou dobu neměl žádný problém. Jediná věc je dvouhmota, ale to je u každého nafťáku podobně, komplet spojka+dvouhmota je tak 20 000 Kč. Pak samozřejmě spotřební věci, jako tlumiče, brzdy, atd., tam hodně záleží na stavu, ale na tyhle "staré" plechovky už to není tak strašné, ceny nejsou nic extra šíleného...

Pokud chceš naftového kombíka, tak možná seženeš neco levnějšiho s menším nájedzdem od jiné značky. Pokud fakt chceš Volvo, tak V70ka je klasika, motor D5252T by měl být držák, pokud měl dobrý servis a podle fotek auto vypadá dobře, takže by to nemusela být špatná investice, hodně bude záležet na tom, co brzdy a podvozek...
10:16:15
06.08.2019
Jumbo
-> Jarda/felda: Co tím myslíš? Tam je překlep akorát ten rok 2016, jinak vše OK...
10:11:35
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 06.08.19 09:35:28: To už jde normálně ne? Máš tam 415 a 145, ale jinak je mi to celkem jedno co tam je nebo není.
09:35:28
06.08.2019
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 06.08.19 00:13:41: takže myslíš že i ty další dva záznamy který navazujou jsou taky přklepy ?
06:38:57
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Vojťas 06.08.19 06:36:13: Je to 19 let staré, já už bych to nebral.
06:36:13
06.08.2019
Vojťas
-> Jirik_Tuňák1983: tak celkove je to tak dobre napsany, ze kdyz si prectes popis a az pak fotky, tsk te to zaskočí, proto se ptám 1

Tak ze 435 tisic je dobre zajety a neni treba se bat a cena je ok? 1
00:13:41
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 05.08.19 23:43:34: Nevím co je na tom tak srandovního, očividně se jedná o překlep jinak jdou km vzestupně a evidenčka při dovozu vykazuje km, které deklaruje v inzerci.
23:43:34
05.08.2019
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 05.08.19 22:25:47: 2016 najeto 145 2018 najeto 4153
22:25:47
05.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Vojťas 05.08.19 21:39:47: Pustili k tomu Čechy. 1 Co je tam krom překlepu špatně?
upraveno 1x, naposled 05.08.2019 22:27:39
21:39:47
05.08.2019
Vojťas
Ve Volvech se nevyznam, muze mi teda nekdo vysvetlit najezd km u tohohle inzeratu ? 3 viz posledni fotka

www.sbazar.cz/MIROSLAV.VA LENTA/.../67736207-volvo-v 70-24-nafta-103kw-rv-2000- jede-super
13:43:13
02.08.2019
gim
-> Jirik_Tuňák1983: vyzkoušel jsem to v nové XC90 a V90. Šéf to má i GT6 a funguje to suprově. Jen si na to musíš zvyknout chvilkama to vypadá jako bys tam měl automatický zaměřovač. Tuplem když dojedeš třeba na křižovatku kde jede auto z boku, před a proti. To se ty paprsky rozjedou do všech možnejch stran :-D
20:31:59
01.08.2019
Jirik_Tuňák1983
Vedle v tématu jsme řešili ty adaptivní světlovrhače. Tady jsou a přijde mi, že to funguje dobře.
Ale vlastní zkušenost s tím nemám v žádném autě. Video mi vyskočilo v doporučených.
2018 Volvo V60 D4 Polestar, 4K POV TEST: To pravé Volvo!

Čas od 18:45.
17:11:21
22.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> castrol 21.07.19 18:28:32: To víš, jinak než přídavným spalováním těch nadstandardních výkonů nedosáhneš. 3
19:40:38
28.06.2019
Jirik_Tuňák1983
19:21:29
28.06.2019
Kocvin
Prvních 10000 za náma :) Myslím si, že za tyhle peníze bych lepší auto nesehnal, ve všech směrech..
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 28.06.2019 19:21:29
08:04:47
08.06.2019
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983 07.06.19 22:06:09: Zvuk hezkej, jen škoda že se to nedá rozumně koupit...
22:25:38
07.06.2019
Deacon
-> Tuner#2: přesně.
22:20:46
07.06.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 07.06.19 22:06:09: Já teda nevím, ale ten zvuk mě teda zrovna vůbec nebere...
22:14:47
07.06.2019
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Dokud to nezahoří? 3
22:06:09
07.06.2019
Jirik_Tuňák1983
Ten zvuk by se dal poslouchat hodiny.
Ford Focus RS Mk2 - Davide Cironi Drive Experience (ENG.SUBS)
19:15:16
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Občas skoro jo 3
18:04:58
07.06.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:
Z toho vlastně skoro vyplývá, že autosedačky v autě jsou úplně nahovno a že je lepší nosit děti při chůzi v náručí. 3
18:03:15
07.06.2019
palinator
-> Jarda/felda:
Hehe, ten co to prodává mi prodal celý auto 3 Ale budu brát stejně ze škoda-díly, potřebuju toho víc, asi vemu jedny xenon korpusy do foroty. 3
17:47:24
07.06.2019
Jarda/felda
-> palinator 07.06.19 11:44:09: na aukru i za méně 4
15:48:58
07.06.2019
Jirik_Tuňák1983
-> suri 07.06.19 14:56:41: Ano, přesně tak. A proto budu teď u sprostého slova měnit v cca 150 000 km přední kotouče. Za 13 let života je tam jinak měněno: 1x autobaterie, rozvody, spínací skříňka v záruce, já jsem měnil termostat. Prodávající mi hlásil, že vymění, než si přijedeme, vzpěry pátých dveří za nové neunavené (dal Magneti Marelli) a tyčky stabíku. Dal mi i původní, nic moc jim nebylo, byly čisté bez rzi, ale vyměnil je pro jistotu, že měly trochu vůli zjištěnou na dovozové technické. Včera jsem vyndal, vyfoukal, máznul ložisko na ventilátoru topení a dal zpět.
upraveno 2x, naposled 07.06.2019 17:22:10
14:56:41
07.06.2019
suri
-> dragon_cb_cz: cena klesla zhruba o polovicu , veľa peňazí je v dorábkach

pokaziť sa môže všetko to je pravda
14:31:24
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> suri: Záruka je hezká věc, ale voseru s nutností jezdit do servisu mě nezbavuje. Pokud by to bylo tak, že mi někdo přiveze náhradní auto, přeháže mi všechny věci i dětské sedačky, moje odveze do servisu a po opravě vše zase v opačném gardu vrátí, tak by to bylo super - ale tak to není. To je to co mě štve na problémech s autem, ty peníze jsou až druhotný.

A je hezké, že jsi nic řešit nemusel, ale pak se koukni, o kolik klesnula cena toho auta za tu dobu... Mám pocit, že člověk tak nějak nemůže vyhrát. U nového si kupuješ v zásadě jen nějakou jistotu, kolik tě to bude stát - ale vlastně ani to ne, protože nevíš, jestli náhodou nekoupíš model, který se ukáže problematickým a prodejní cena pak bude výrazně nižší než jsi doufal.
14:16:39
07.06.2019
suri
-> dragon_cb_cz: na novom by som mal 5 rokov a 100tis km záruku a riadne by som to protikorozne ošetril , Octaviu jednu od nova mám a okrem korózie a silenbloku prevodovky za 70€ som neriešil nič
14:15:15
07.06.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:
Já mám navíc Collection, takže ten vršek je z "pytloviny", podobně jako sedačky. Vyřešim novým tlačítkem. Čo sa narobí...
upraveno 1x, naposled 07.06.2019 14:15:25
14:12:38
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> suri: No to je právě to o čem mluvím - že dáš za auto ranec a stejně tam nakonec objevíš pasti.

Ale co poslouchám občas příhody majitelů nových aut, tak ani to kolikrát není výhra. Jak říkám, nejlíp chodit pěšky. Technika je na prd.
13:56:54
07.06.2019
suri
-> palinator: neviem no , dnes sa tlačí všetko do nových áut a tieto nové pravidlá STK to dokazujú ... teraz tu suseda trikrát vyhodili z STK za ovalitu zadných brzd , pritom to bolo u nás na MAHA a bolo to v norme , všetko nové a značkové ... -> dragon_cb_cz: vidíš , ja som kupoval drahého superba a aj tak som objavil viacero vecí čo sa mi nepáčili a musel som ich riešiť , a to mal málo km a vysokú cenu ... potom ma to mrzelo o to viac že som mohol mať poslednú OIII 1,8TSI na Slovensku a bolo by to nové 2018 auto
Extreme Tyres