skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nový starter felicia netočí
-> James1991: No a neni baterka KO?
Zdravím. Dnes sem pořídil nový feldí startér magneton a dal sem ho do favorita otočim klíčkem a točil hrozně ztuha jako by byla vybitá baterka, ale není(voltmetr mi ukazuje 12). Nemusí se nový startéry nějak promazat když byly třeba dlouho skladovaný nebo vyměnit něco souvisejícícho se startérem když se montuje Feldí do Favorita?
Díky
Díky
-> mirco:
Mě ta cívka začala blbnout u Magnetonu 0,8 kW asi před půl rokem, kdy jsem poprvé otočil klíčkem a nic. Časem se to stávalo čím dál častěji a častěji a nakonec to chcíplo úplně, vyměnil jsem cívku a je to OK. Jak se to ohřeje, něco se v tý cívce může dít, že to přestane fungovat. Mě taky přišlo, že se ten startér hřeje, ale to asi byl přenos tepla z převodovky. Odběr ze startéru může být právě tím zkratem.
Jednoduše řečeno - pokud ten startér necvakne, na svorce 50 máš při startování napětí, tak v ničem jiném, než ve spínači případně zablokovaném mechanismu vysouvání pastorku být nemůže.
Mě ta cívka začala blbnout u Magnetonu 0,8 kW asi před půl rokem, kdy jsem poprvé otočil klíčkem a nic. Časem se to stávalo čím dál častěji a častěji a nakonec to chcíplo úplně, vyměnil jsem cívku a je to OK. Jak se to ohřeje, něco se v tý cívce může dít, že to přestane fungovat. Mě taky přišlo, že se ten startér hřeje, ale to asi byl přenos tepla z převodovky. Odběr ze startéru může být právě tím zkratem.
Jednoduše řečeno - pokud ten startér necvakne, na svorce 50 máš při startování napětí, tak v ničem jiném, než ve spínači případně zablokovaném mechanismu vysouvání pastorku být nemůže.
-> palinator: noo ale žeby bola tak vyskratované že by len za tepla nešla ... mne sa to niejako nezdá ... skôr sa mi zdá akoby ten štartér mal niejaký odber, lebo sa dosť zohrieva ...
-> mirco:
U tej číny bude asi shořelá (vyzkratovaná) cívka spínače, jestli to necvaká a proud jde a mechanismus vysouvání je v pořádku, pohyblivý.
U tej číny bude asi shořelá (vyzkratovaná) cívka spínače, jestli to necvaká a proud jde a mechanismus vysouvání je v pořádku, pohyblivý.
-> suri:
to jsem si myslel taky - o té číně, tam to předpokládám a nepřekvapilo by mě to...
to jsem si myslel taky - o té číně, tam to předpokládám a nepřekvapilo by mě to...
-> Jakub M.: áno to majú o tých nových plastových som počul ale myslel som že sa to týka čínskej druhovýroby , vedel som prečo je lepšie meniť samotné uhlíky a nie celý držiak
Připíšu sem jeden poznatek. Velká spousta těhle startérů dojede na šachty uhlíků, které jsou uloženy v plastové desce. Při delších startech se samozřejmě uhlíky zahřejí, plast se speče a uhlíky přestanou po nějaké době vyvíjet správný kontakt s komutátorem. Prošly mi rukama asi čtyři kousky s tímhle problémem, z toho byly tři Magnetony. Trochu jsem pak potom pátral, a zjistil jsem, že Magnetony montovaný ve výrobě na felicie tu desku na uhlíkový šachy mají z textitu.
-> mirco: nikdy nič od viky
ja som kupoval vika zadne pakne a to len z nudze kvoli STKčke
ja som kupoval vika zadne pakne a to len z nudze kvoli STKčke

-> minno: díky tak nabudúce už nič také nekúpim ...
-> mirco: celý prvý dlhočizný príspevok by stačilo skrátiť na "Kúpil som si štartér VIKA...." 

-> mirco: on ani magneton asi nebude vyhra, mne sa rozsypal po dva a pol roku predvcerom
hadam sa uz dneska donutim ho vymontovat a urobit rozborku

-> darklord: tak díky idem ho hodiť niekam najďalej kam len doletí ... 

Ako pise Matthes, potrestal si sa sam ze si kupil nieco od znacky VIKA. Alias - niesme tak bohati aby sme mohli kupovat lacne haraburdie z ciny.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: noo kebyže viem tak ho určite reklamujem ale nosiť ho do čiech kde bol kúpený tak je dosť na dlho a aj poštou ...
No nic no, cinani pouzivaj na vinuti mokrej rakos misto medi, tak se nemuzes nicemu divit. Mel si ho reklamovat kdyz je novy...
Mám jeden dosť veľký problém, kúpil som si nový felicovský štartér značka VIKA ja viem asi to nebude naj štartér je 1.1kW, bol uplne nový a dal som ho to mojej škodovky 105ky, je tam trochu upravený motor z favorita, vymenil som na štartéry aj pastorok s ozubeným kolečkom aj predný dekel čo je aby to pasovalo na 742 prevodovku a ozubený veniec na štartéry, štarter točil krásne takých cca 20-25 štartov ale stále sa s ním štartovalo ak bol motor vychladený alebo len trochu zohriatý, no minule som bol na benzin pumpe a nakankoval som auto malo cca 80 stupnov a štarter nič ani necvakne len trošku vidno na kontrolkách že z nich stiahne ale vo štartéry nič ani nemá snahu naštartovať ... tak som to skúsil prekostriť priamo od baterky na prevodovku ani tak nič ... stále robí to isté ak vypnem motor a niekam trošku odbehnem alebo trochu postojí tak vôbec nič ani sa neptretočí ani cievka nevysunie pastorok ... meral som aj káblik čo ide od spínačky dozadu k štartéru a ide cez neho stále prúd, pomeral som aj ostatné káble aj tie su v poriadku ... aj spínačku som druhú skúsil a nič ... takže vidím problém asi len v tom štartéry neviete čím by to mohlo byť ??? lebo mňa už nič nenapadá max. ak by odišla ta cievka na štartéry ... lebo ak je motor studený tak točí stále ten štartér a aj 10 a viac krát za sebou ak skúsim ... ale ak nechám auto vychladnúť tak tiež ten štartér potom točí ... a ako nieže by to bolo veľkou kompresiou lebo viem aj to môže byť ale mám doma ešte jeden štartér ale len 0.8kW a ten ak dám tak točí stále aj keď je zohriaty motor aj keď nieje zohriaty stále točí čiže myslím si že to problém bude určite niekde v tom štartéry... už ho mám aj rozobratý a pozeral som uhlíky su v poriadku aj všetky ložiská sa krásne točia a idú ľahko otočiť ...nieje nikde ani vôľa velká kde su uložené ložiská, rotor sa tiež celkom ľahko otáča a ani nevyzerá žeby bol niekde prepáleny a ani stator tak nevyzerá ... a ešte že batérku mám 44Ah a je dvojročná ale už ju mal aj plne nabitú a ani tak nechcelo točiť ... ďakujem za každú radu 
