Rozborka homokinetickych klbu

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [13]:

Rozborka homokinetickych klbu: 01 Rozborka homokinetickych klbu: 02 Rozborka homokinetickych klbu: 03 Rozborka homokinetickych klbu: 04 Rozborka homokinetickych klbu: 05 Rozborka homokinetickych klbu: 06 Rozborka homokinetickych klbu: 07 Rozborka homokinetickych klbu: 08 Rozborka homokinetickych klbu: 09 Rozborka homokinetickych klbu: 10 Rozborka homokinetickych klbu: 11 Rozborka homokinetickych klbu: 12 Rozborka homokinetickych klbu: 13

Text:

Rozborka & Sborka homokinetických kloubů na poloose

Tento článek vzniknul za účelem pomoci Vám kteří to budete rozdělávat, protože ja se do toho taky vrhnul a nikdo mi nebyl schopnej poradne poradit.. (teda krome KUBINY)

Takže jdeme na to...

1) počítám s tim že poloosu každý sundat zvládne, já to dělal poprvý bez jakýchkoliv teoretických i praktických zkušeností a šlo to bez problémů...

Kdyby se Vám stalo jako mě že těch 6 imbusů nepujde povolit z důvodu stržení hlavy
imbusu, tak si budete muset pomoct jinak ;-) já sem do toho namlátil větší hvězdičku a šlo
to krásně... (ze 12 sem jich takhle dělal 9)



2)vnitřní kloub poloosy
-manžetu můžeme rozříznout (stejně budete dávat nové) a vyhodit (pochytáme vazelínu co bude padat :-) )

-vysuneme poloosu z unašeče co byl zasunutej do převodovky

-naskytne se nám pohled na trojramenný čep se třemi "prstýnky" (pod vrstvou vazelíny) {FOTO 1}

-prstýnky jednoduše sundejte tahem smerem kolmo od hřídele {FOTO 2}

POZOR!!!existují dva typy poloos, jeden co mám já a pár dalších sťastnějších lidí, starší typ s kluznými ložisky (kroužky - "prstýnky" jsou navlečeny přímo na čepu) anebo novější typ s tyčinkami uloženými mezi čepem a kroužkem. V případě novějšího typu po stáhnutí prstýnku tyčinky vypadají a zpětná montáž je pracná. Proto nedoporučuji u tohoto typu čepu demontáž kroužku. Bohužel od kterého roku se montovaly vlečky s tímto typem nevíme..

-trojramenný čep zajišťuje jedna "ségrovka" (pojistný kroužek) ze zhora a druhá zespoda (na fotce jsou drážky již po sundaných ségrovkách) {FOTO 3}

-horní ségrovku sundejte, vysuňte trojramenný čep z hřídele a pak sundejte druhou ségrovku

-vnitřní kloub je teď rozebraný {FOTO 4}

3)vnější kloub poloosy
-manžetu sundejte rozříznutím (stejně budete dávat nové) nebo sesunutím přes hřídel

-teď se vám naskytne pohled na vnější kloub poloosy {FOTO 5}

-teď máte víc možností jak hřídel vyndat, ja hřídel chytil do ruky a kladivem jsem praštil ze zhora do prstence co je pevně na hřídely (má 6 cípů a jsou v něm jakoby ty kuličky) asi na 6 pokus (střídal sem různé cípy prstence) to povolilo... {FOTO 6}

-drží to tam pojistný kroužek co je na konci hřídele, který se tou ránou stáhne a prstenec přes něj přejede {FOTO 7}

-hřídel je venku, teď naklopíme kloub a po jedné vytahujeme kuličky (je jich 6).. {FOTO 8}

-když jsou kuličky venku nastává hra na ježka v kleci, musíme vnější pouzdro (klec) kloubu nasměrovat největší dírou na výstupek kloubu (je svisle dolu) a vysuneme smerem nahoru {FOTO 9 & 10}

-teď se musí vysunout 6-cípý prstenec z pouzdra (klece), to se udělá tak, že jeden cíp prstenců zasuneme do největší díry na pouzdru (kleci), tím se posune trochu mimo a lze ho vyndat z cela z pouzdra (klece). {FOTO 11}

Krátké video jak se to vyndavá je zde: majkl125.wz.cz/kloub.avi

-všechny části DŮKLADNĚ očištěte od staré vazelíny a při montáži nezapomeňte na novou;-){FOTO 12}

cituji:"Vlečené nápravy nemají žádné manžety u převodovky, ale zase o dvě manžety více na kloubových hřídelech. Homokinetické klouby jsou citlivé na únik mazacího tuku, který kromě mazací funkce i vymezuje vůle. Pokud dojde k porušení manžet, je nutné důkladně vymýt i původní tuk a nahradit ho novým, protože obsahuje spoustu prachu, který s tukem vytvoří brusnou pastu a kloub silně poškodí. Hmotnost tuku pro kloub u převodovky je 100 g a pro kloub u kola 80 g. Tato množství je nutné dodržet...!"

Zdroj: www.faann.net/

a je HOTOVO :-))
{FOTO 13}

Montáž zpět:
- montáž je opačný postup demontáže + nezapomeneme navléct manžety před montáží kloubů

POZOR!! kdyby ste si třeba nezapamatovali jako já, tak pro Vás: 6-cípý prstenec patří širší dosedací plochou dolů (směr do kloubu) a pouzdro (klec) širší dosedací plochou nahoru...

Zpětná instalace Hřídele s pojistkou:
pojistnej kroužek jde zmáčknout tak, že se skoro schová do hřídele, musíte ho pořádně zmáčknout a zároveň vsunout do kloubu, hřídel zatlačte dolu a tam krouzek "vykoukne" ale nevypadne a zpátky už to nejde, funguje jako pojistka...

Tak doufám že Vám to pomohlo... ;-)

O manžetách, sponách a vazelíně napíšu až je koupím...

Děkuji Labrosovi za korekturu a upřesnění nejasností....
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Majkl
Založeno: 23.09.05 11:05   Poslední změna: 26.09.05 08:06

Rozborka homokinetickych klbu - komentáře:

07:42:38
09.09.2022
PRPKO-Bez auta
-> Bukaj: super dakujem ano ku prevodovke som zohnal ale ku kolesu mi prišli feliciove podľa katalógu strašne malé
23:59:55
08.09.2022
Bukaj
-> PRPKO-Bez auta:
Pokud se ptáš na manžety na vlečkové poloosy, tak dávám Gomet.
ke kolu GO 332997 www.autokseft.cz/GOMET-ma nzeta-ke-kolu-GO-332997-33 2997-nd213418
a k převodovce (stejná, jako Favorit) GO 551499 www.autokseft.cz/GOMET-ma nzeta-k-prevodovce-GO-5514 99-551499-nd213425
4
16:43:44
08.09.2022
Lamac
A čo konktrétne ti nesedí?
16:19:11
08.09.2022
PRPKO-Bez auta
-> Bukaj: ahoj vieš poradiť objednavací kod na tu feliciovu manžetu favoritacku som zohnal s tych feliciovych mi ani jedna nijak nesedí8 Dakujem
21:53:54
23.02.2020
Kirtap
-> Bukaj: Ďakujem :)
21:17:09
23.02.2020
Bukaj
-> Kirtap: Rozměrově sedí na vnitřní kloub manžeta z Favorita (je stejná, jako 742), na druhý kloub z Feldy (je jiná, ale záměnná). A značka Spidan, Gomet,... cokoli, co není No Name 4
20:01:21
23.02.2020
Kirtap
-> Eidy: no presnejšie akú náhradu počul som že niekto dáva favorit alebo felícia tak preto sa pýtam
14:09:04
23.02.2020
Eidy
-> Kirtap: Jako značku? Dal bych Spidan.
13:44:04
23.02.2020
Kirtap
zdravím možno to tu už bolo ale chcem sa spýtať aké manžety dávate Favorit Felicia ? ďakujem
19:49:50
14.01.2020
david 105
Podarilo sa konečne 1 ale prisaham Bohu že som mal dvojaké guľôčky, meral som šublerou tak potom sa mi to podarilo skombinovať.
13:14:32
14.01.2020
david 105
-> Dušan: ďakujem. Budem skúšať.
11:17:04
14.01.2020
Dušan
-> david 105: cvaknout. Nektery jdou lehce a ty konecny hur.
07:23:24
14.01.2020
david 105
A ešte otázočka, tie guľôčky tam majú ísť ľahko alebo tak ako keby sa tam mali nacvaknut?
06:01:36
14.01.2020
david 105
-> Bukaj: ee vazelinu som mal aj za ušami 1
22:48:25
13.01.2020
Bukaj
-> david 105: A neskládáš to "nasucho"? Když je to odmaštěné po čištění, tak to celkem drhne...
22:46:23
13.01.2020
david 105
-> Bukaj: viem, mal som dobre otočenu aj kletku aj jezka to som si pozrel keď som rozoberal. Ešte som si povedal ze ako krásne to ide von že to bude jhedna radosť skladať 1 1
22:39:01
13.01.2020
Bukaj
-> david 105: Ano, obě vyjímatelné části kloubu jsou asymetrické. ten ježek musí být tím sešikmeným náběhem ven (náběh je tam kvůli usnadnění naražení hřídele s pojistným kroužkem) a klec také není zcela symetrická. Ostatně je to tu vše ve článku popsané...4
22:33:08
13.01.2020
david 105
-> Bukaj 13.01.20 21:26:55: co je asimetricky ten "ježko" ? Zajtra to ešte pokúšam. Ďakujem za rady
22:09:25
13.01.2020
david 105
-> Bukaj: aký stred? Ja myslím samotnú klietku bez "ježka".. Môže byť poškodená? To by hádam nemalo by to je tvrdý materiál
22:04:08
13.01.2020
Bukaj
-> david 105: To je nějaké čudné. Nedal jsi třeba ten střed opačně?
Extreme Tyres